Ruokahaaste

Re: Ruokahaaste

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 20:49

.Kissi kirjoitti:Laitoin vihannes keiton(sain aineet jonosta). Minusta tuntuu, että tämä ruokajonossa käymisestä kertominen ei ole hyväksytty juttu?

Ai miksei?
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 09.09.2016 20:59

Voi olla, että kuvittelen. Itseäni harmitti Hilpan kommetti siitä, että olisit saanut ja hotkinut jonosta saatuja herkkuja ja siksi painosi ei putoa. Siis LIIKAA SAATUJA HERKKUJA POPSITTU, SENKIN PUMMI! Itselleni on vaikeaa hakea ruokaa jonosta, mutta kun on nyt pakko, siksi olen yliherkkä.
lisäys: en tarvinnut ruokaa ostaa, ostin siis 4 pirkka olutta, isoa a'1.99. Siihen meni 8e.
Ja pakkasessa on ne aiemmat kaalipadat. Siellä on myös leikkeleitä, porsaan ja naudan pihvejä, broileria, kantarellejä ja puolukoita sekä mustikoita. Säilykkeistä on, metsäsieniä, 2 purkkia tuskaa, tonnikalaa ja jotain virolaisia muikkuja kai, tai ainakin jotain syötävää kalasäilykettä. Kuivapaapissa on kaiken sortin jauhoja ja puurohiutaleita ja mausteita, Kuivattua sipulia, sekä valkosipulia. Mummon perunamuusi hiutaleita 2pkt. Makaroonia ja Spaghettia. Hiivaakin olen pakastanut. Ruokajonosta saa raakaa perunaa, tarkoitettu erilaisiin kiusauksiin, se on hyvää ja siitä voi valmistaa perunapohjaisia, vaikka liha tai kala tai kana kiusauksia. Lisäksi jonosta olen saanut 'raa'oista juureksista ja vihanneksista, maustetun keitopohjan, sopii lisätä kalaa tai kanaa. Hyvää on. Tänään sain vielä 6 kpl. porsaan ulkofilettä marinaadissa. Paistoin uunissa ja pakastan ne.
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 09.09.2016 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 21:25

--
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 09.09.2016 21:42

Minulla sattui vuokran maksu, sähkölasku ja auton huolto ja katsastus samaan aikaan ja siksi käytän jonon antimia. Minulla ei olisi ruokaa tässä kuussa, siksi käytän apua, joka on tarkoitettu jokaiselle, joka väliaikaisesti tarviaa ruoka-apua selviyäkseen sen huonon kuukauden tuon ruoka varan avulla.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 21:44

Ai ei minua tuo hilpan kommentti loukannut. Se oli varmaan ihan hyväntahtoinen. Ja tämä yksihän on ihan omalla tasollaan. Kuten tuuve sanoi niin haastaa vaan riitaa aikansa kuluksi. Matkustan harvoin joten ei ole syntynyt kunnon tottumusta tehdä eväitä ja suunnitella. Luulen että olen pysynyt hyvin budjetissa tähän asti mutta syntyi epäilys olenkohan muistanut merkata kaikki päivät. Kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä olen ostanut parina päivånä mutten näe täällä. Älykännyllä on vähän hankala tarkastaakin väliaikatilannetta.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 09.09.2016 21:49

Nuo matkalla syödyt on vaikeaa muistaa merkata. Tai satunnainen torikahvi :?
Minunkin teki mieli mennä tänään kahvilaan, en mennyt tän haasteen takia, join kotona :)
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 21:55

--
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 21:58

Totta noista matkaeväistä. Ja harmitti huomata että kylpylän kuntosalilla ois ollut ilmaista kahvia. No tiedän vastedes hakea kahvia sieltä. Aamiainen on onneksi yhteentoista viikonloppuna joten ehdin todennäköisesti hyödyntää sen.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 22:02

Sinä sateentekijä et tiedä köyhyydestä yhtään mitään. Todennäköisesti jopa puolilla köyhyysrajalla elävistä on nykypäivänä älykännykkä. Ei köyhän ihmisen otsaan ole tatuoitu sanaa "köyhä" ja vaatteetkin ovat puhtaita ja ehjiä.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 22:06

Totuus on että olen tulojeni puolesta ollut koko ikäni 41-vuotta köyhyysrajalla eikä siinä ole sen enempää selitettävää.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 22:16

--
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 09.09.2016 22:20

Sateentekijä:"Ihan turhaa selittelyä tuollainen.
Olisivatkohan nuo ruoka-avun jakajat mielissään jos tietäisivät hyväosaisten käyvän heidän antimillaan pakastimiaan täyttämässä? "
Kyllä ovat hyvillään, tänään juuri tuli
http://www.operaatioruokakassi.com/ ruuanjakelu kuorma-auto jakelupisteeseen. Kaikki kynnelle kykevät vapaaehtois työn tekijät, minä mukaan luettuna, purettiin lasti ja jaettiin ihmisille. Oli hyvä, kun oli mistä antaa. Jonossa oli 47 henkilöä ja kaikille riitti. Loput menee sitten sikaloihin, mitkä ei ihmisille enää kelvanneet. Siellä ry:ssä halutaan auttaa, kauppiaat lahjoittaa viimeinen myyntipäivä tuotteensa ja esim. ABC huoltamon ruokailu antaa jakoon heiltä ylipäiväiseksi jäävät ainekset, esim. laatikko ja keitto pohjat. Vastuuhenkilöt yrittävät haalia yhteistyö kumppaneita kokoajan lisää, ajatuksena käyttää haaskun menevä ruoka ihmisten tarpeisiin ja lopulta eläinten. Kukaan ei siellä nöyryytä asiakkaita, vaan pyrimme auttamaan jokaista, että edes jotain jokaiselle riittäisi. Älä puhu Sateentekijä asoista, joihin et ole perehtynyt, vaan mene mukaan, auttamaan ruokajonoon.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 22:36

--
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.09.2016 22:46

Sateentekijä, ei kai sitä harmia juuri tässä ketjussa tarvitsisi purkaa; on vähän kuin haukkuisit väärää puuta.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 22:48

Sateentekijä kirjoitti:Kissi, voisin minä vaikka mennäkkin! Minua vaan ihan todella harmittaa, että tätäkin "ilmaispalvelua" käytetään väärin.

Niin voisit muttet mene. Ei ole sinun kaliberiasi tehdä jotain toisten eteen. Senhän osoittaa jo tuo harmisi.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 22:53

Mitä älykännyköihin tulee niin nykypäivänä käytetyn älykännykän saa halvemmalla kuin rintaliivit.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 22:57

--
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 23:00

--
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 23:08

Minulla on ollut epäonni tutustua täällä nettipersoonaasi ja sen kaikkiin tunnelukkoihon.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 23:14

..
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet