Mirri kirjoitti:Ylen Akuutin artikkeli kertoo paastosta; Mehupaasto – hyötyä vai haittaa? :
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/04/15 ... ai-haittaa
Haastatellun ravitsemusterapeutin Eija Orreveteläisen mielestä enemmän haittaa kuin hyötyä.
.Kissi kirjoitti:Tuolla aiemmin sanoit, että kerrot vaan ihmisille heidän voivan käyttää haluamaansa paasto vaihtoehtoa. Kiva kun kerroit tuon, ei kai sitä muuten kukaan oisi tajunnutkaan.
Psykopatologia kirjoitti:22:10
En usko, että Sateentekijän esittelemät liemet toimivat nesteenpoistajina. (Sinänsä ne ovat hyvää juotavaa täydentämään mahdollista nestevajausta.)
Trisse: Jos on turvotusta, ylimääräistä nestettä on solujen väli-tilassa; so. solukalvot falskaavat. Elimistö voi periaatteessa olla kuiva, vaikka siinä olisi viisi litraa ylimääräistä vettä. (Hankalaa krematoriolle.)
Psykopatologia kirjoitti:Eihän suoli mitnkään "puhtaaksi" peräruiskeista tule, vaikkakin pahin kakka on poistunut. Paasto sen sijaan saattaa laittaa liikkeelle viskeraan kapseloituneita mykkyjä, jotka leviävät verenkierron kautta elimistöön. Tämä koetaan mieltä ylentävänä huppelina.
Sateentekijä kirjoitti:Jaaha. pomokin tuolla näyttää kurkkivan. Kohta hän lausuu painavan sanansa. Hui. Ihan pelosta vapisen...
Hilppa kirjoitti:Tuo takaisinimeytyminen pyritään estämään paaston toisena ja kolmantena päivänä käyttämällä tuolloin peräruiskeita. Se, mitä kutsut mieltäylentäväksi huppeliksi, tulee alkuvaiheessa paastoa toisen tai kolmanten päivän jälkeen, kun elimistö alkaa sopeutua hypoglykemiaan ja elimistö on alkanut tuottaa ketohappoja aminohapoista, koska aivot eivät muutoin saisi tarpeeksi energiaa ja ne eivät saa normaalisti käyttämäänsä glukoosia mistään. Seuraa omituinen "leijuva" tila, joka johtuu hiilihydraattimetabolian epätasapainosta, johon aivot reagoivat.
Sateentekijä kirjoitti:Vaikuttaa taas kerran siltä, että jokaiseen sanaani takerrutaan ikävällä tavalla.
Lukekaa paasto-ohjeet mistä haluatte, toteuttakaa ne ihan miten haluatte. Ilman lääkäriä tai ravitsemusterapeuttia lääkärin kanssa, tai terapeutin ohjeitten mukaan nettifoorumien tietojen mukaan.Sama se minulle on.
Jos täällä tullaan kysymään ohjeita ja minä olen niitä omakohtaisesti kertonut, en mahda sille mitään jos antamani tieto ei vastaa teidän " todellisuuttanne"
Kuvittelin että tässä olisi tarkoitus keskustella erilaisista paaston toteuttamismahdollisuuksista jasiitä miten itsekukin on niitä omakohtaisesti kokeillut ja kokenut.
Ehkä olin väärässä ja tulinkin väärään ketjuun.
Kaapo kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Saitko painoa pudotettua? Jos, niin kuinka paljon?
EI ole paras mahdollinen tapa pudottaa painoa. Painoa lähtee n. puoli kiloa päivässä minun kokoiseltani. Se palautui takaisin minun kohdallani noin kahdessa kuukaudessa. Voimatasot putosi jonkin verran ja osa painonpudotukseta on myös lihaskatoa.
Kolmas päivä oli pahin. Sen jälkeen en tuntenut mitään tarvetta syödä enkä tuntenut varsinaisesti "nälkää".
Kokemuksena kokeilemisen arvoinen. Parantaa aisteja hetkeksi. Näkö parani niin ettei pariin viikkoon tarvinnut lukulaseja.
Myös kuulo-, ja hajuaisti tuntui terävöityneen.
Pätkäpaasto saattaisi olla parempi vaihtoehto painonpudotukseen.
Psykopatologia kirjoitti:Aiemman mukaan ketoosia pyritään hoitamaan peräruiskeilla!
Psykopatologia kirjoitti:En ymmärrä, miksi suolen siivous, per se, voisi vaikuttaa elimistön solunsisäisiin tapahtumiin (ketoosi). Eihän saasta suolen seinämän läpi ole saastuttamassa muuta elimistöä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa