Mirri kirjoitti:
Paastoaminen ei sovi raskaana oleville tai imettäville eikä henkilöille joilla on diabetes, alhainen verenpaine, kilpirauhasen toimintahäiriö, syömishäiriö tai mielenterveysongelmia. Jos sinulla on jatkuva lääkitys, keskustele lääkärisi kanssa paaston sopivuudesta sinulle.
Täysin itsestäänselvyyksiä joita on tarpeetonta tänne kirjoittaa.
Huomautuksena vaan mainitsen,että otse ole kakkostyypin diabeetikko tablettihoidolla eikä minulla ole ehdotonta kieltoa pienelle paastolle.
Myös diabeetikko voi tietyin edellytyksin paastota. kunhan seuraa säännöllisesti veren sokeriarvojaan. Sekä lääkitystään. Näin olen itse tehnyt. Runsaasti ylipainoiselle diabeetikolle saattaa pieni paasto olla jopa kuntouttava.Tosin en ole runsaasti ylipainoinen.
Diabeteshoitaja on ensikädessä henkilö jonka kanssa nämä asiat käydään läpi. Läheskään kaikille diabeetikoille ei toki paasto sovi ja saattaa aiheuttaa veren sokeritasapainoon hälyyttävlä muutoksia.Varsinkin insuliinihoidossa oleville ykköstyypin diabeetikoille joitten kohdalla ruokavalio on muutenkin melko tarkka.
Oman järjen sekä asiantuntija-avun turvin voi itsekukin alottaa paaston tai ei. Välittämättä lainkaan siitä, mitä tämmöisillä nettifoorumeilla kirjoitellaan:)