Paastoon valmistautuminen
Paastoon kannattaa valmistautua hyvissä ajoin, noin neljä päivää ennen sen aloittamista. Jätä pois kahvi, alkoholi ja tupakka. Pienennä ruoka-annoksiasi. Valitse syötäväksi tuoretta ruokaa, kuten vihanneksia ja hedelmiä. Paljon nestettä sisältävät puurot ja keitot ovat hyvää ravintoa ennen paastoa.
Paastoaminen ei sovi raskaana oleville tai imettäville eikä henkilöille joilla on diabetes, alhainen verenpaine, kilpirauhasen toimintahäiriö, syömishäiriö tai mielenterveysongelmia. Jos sinulla on jatkuva lääkitys, keskustele lääkärisi kanssa paaston sopivuudesta sinulle.

Mirri kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Ettekö te lue ollenkaan, mitä tänne kirjoitetaan? Moneen kertaan olen kirjoittanut, että jos on joitain ongelmia terveyden kanssa, pitää ehdottomasti neuvotella lääkärin kanssa paastosta. Täysin terveellekin esim. vesipaasto saattaa olla liian rankka. Varmuuden vuoksi ennen paaston alottamista pitäisi joka tapauksessa olla yhteydessä hoitavaan tahoon ja pyytää ottamaan mm. nestetasapaino arvot mm. Varsinkin jos aikoo vesipaastolle ruveta. Tuskin kukaan sydäntautinen, nesteenpoistolääkkeitä tarvitseva tai diabeetikko vesipaastoa edes ajattelee. Paasto ei sovi kaikille, luulisi sen olevan sanomattakin selvä. Diabeetikolle tai sydän- munuais-tai suolistosairauksia potevan ei ole ollenkaan suotavaa vetää mitään rankkoja nestepaastoja.Paastoa voi noudattaa monella tavoin. Itsekuin voi soveltaa itselleen sopivimman tavan vetämättä mitään viikon pelkkää vettä.
En ole missään vaiheessa kehoittanut tai edes suositellut sairaitten ihmisten omatoimista paaston aloittamista.
Sinä näköjään oletat ihmisten itse tietävän ovatko terveitä vai sairaita.
Todellisuudessa läheskään kaikki sairaat eivät tiedä olevansa sairaita. On paljon tauteja, jotka etenevät pitkälle ja vakaviksi antamatta omistajalleen minkäänlaista merkkiä olemassaolostaan. Ne alkavat oireilla vasta etenemisensä loppusuoralla. Niinpä paasto voi sairastuttaa lisää ihmistä, joka itse luulee olevansa terve.
Nämä ovat asioita, jotka sinun pitäisi tietää ja ymmärtää.
Sateentekijä kirjoitti: Esipuhdistukseen voi käyttää muös detox kuuria. Siinä samassa voi ottaa myös suoliston tyhjennyksen ohjelmaan haluamallaan tavalla. Siitä löytyy erilaisia ohjeita. Ehkä ilmaisin asian huonosti. Kuitenkin on tärkeää että varsinkin nestettä poistavia ravintoaineita käyttäessä tulee juoda runsaasti, n. pari litraa vettä, jotta munuaiset saavat riittävästi työtä.
Mirri kirjoitti:Anna-lehti vuodelta 2013 kirjoittaa näin:Paastoon valmistautuminen
Paastoon kannattaa valmistautua hyvissä ajoin, noin neljä päivää ennen sen aloittamista. Jätä pois kahvi, alkoholi ja tupakka. Pienennä ruoka-annoksiasi. Valitse syötäväksi tuoretta ruokaa, kuten vihanneksia ja hedelmiä. Paljon nestettä sisältävät puurot ja keitot ovat hyvää ravintoa ennen paastoa.
Paastoaminen ei sovi raskaana oleville tai imettäville eikä henkilöille joilla on diabetes, alhainen verenpaine, kilpirauhasen toimintahäiriö, syömishäiriö tai mielenterveysongelmia. Jos sinulla on jatkuva lääkitys, keskustele lääkärisi kanssa paaston sopivuudesta sinulle.
http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/ravi ... not-puolet
Mielenterveysongelmien mainitseminen erikseen on mielestäni erittäin tärkeä asia. En tiedä
kuka on ollut asiantuntijana kyseisessä artikkelissa, mutta olen hänen kanssaan samaa
mieltä: mt-ongelmat (etenkin vaikeina ja/tai hoitamattomina) voi olla merkittävä este paastoamiselle. Ja siksi minua kiukuttaa, että ammattilaisena itseään pitävä kirjoittaja jakelee tällä foorumilla paastoamisneuvoja niin vastuuttomasti kuin Sateentekijä tekee.
Tuskin kukaan sydäntautinen, nesteenpoistolääkkeitä tarvitseva tai diabeetikko vesipaastoa edes ajattelee. Paasto ei sovi kaikille, luulisi sen olevan sanomattakin selvä. Diabeetikolle tai sydän- munuais-tai suolistosairauksia potevan ei ole ollenkaan suotavaa vetää mitään rankkoja nestepaastoja.Paastoa voi noudattaa monella tavoin. Itsekuin voi soveltaa itselleen sopivimman tavan vetämättä mitään viikon pelkkää vettä.
Mirri kirjoitti:
Mielenterveysongelmien mainitseminen erikseen on mielestäni erittäin tärkeä asia. En tiedä kuka on ollut asiantuntijana kyseisessä artikkelissa, mutta olen hänen kanssaan samaa mieltä: mt-ongelmat (etenkin vaikeina ja/tai hoitamattomina) voi olla merkittävä este paastoamiselle. Ja siksi minua kiukuttaa, että ammattilaisena itseään pitävä kirjoittaja jakelee tällä foorumilla paastoamisneuvoja niin vastuuttomasti kuin Sateentekijä tekee.
Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:
Tässähän kävi taas kerran niin, että toin asiat esiin ihan niiunkuin pitää, mutta näköjään aina löytyy niitä jotka eivät ymmättä tai eivät tahdo ymmärtää .
Mielestäni on aivan turhaa alkaa taas osoitella ketään. Kyse on paastoamisesta, siitä miten se voidaan toteuttaa, kelle se sopii ja kelle ei;siitä kai ollaan samaa mieltä?
Ei muuten olla samaa mieltä. Paasto ei sovi 1. ja 2. tyypin diabeetikolle eikä sydänsairaille, jotka käyttävät nesteenpoistolääkettä.
irmeli kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:
Tässähän kävi taas kerran niin, että toin asiat esiin ihan niiunkuin pitää, mutta näköjään aina löytyy niitä jotka eivät ymmärrä tai eivät tahdo ymmärtää .
Mielestäni on aivan turhaa alkaa taas osoitella ketään. Kyse on paastoamisesta, siitä miten se voidaan toteuttaa, kelle se sopii ja kelle ei;siitä kai ollaan samaa mieltä?
Ei muuten olla samaa mieltä. Paasto ei sovi 1. ja 2. tyypin diabeetikolle eikä sydänsairaille, jotka käyttävät nesteenpoistolääkettä.
Sateentekijä kirjoitti:Irmeli. Minä en ala kanssasi riitelemään vaikka ihan ilmiselvästi sitä yrität.
Paastoa sie uskontosi mukaisella tavalla ja anna muitten paastota tai olla paastoamatta.
Jokainen omia aivojaan käyttävä kykenee ihan itse miettimään sopiiko paasto vai ei ja ottamaan tarvittaessa yhteyttä lääkäriin, tai muuhun vastaavaan tahoon.
Minä en ole käskenyt kenenkään tehdä niin tai näin.
Sateentekijä kirjoitti:Mirri kirjoitti:
Mielenterveysongelmien mainitseminen erikseen on mielestäni erittäin tärkeä asia. En tiedä kuka on ollut asiantuntijana kyseisessä artikkelissa, mutta olen hänen kanssaan samaa mieltä: mt-ongelmat (etenkin vaikeina ja/tai hoitamattomina) voi olla merkittävä este paastoamiselle. Ja siksi minua kiukuttaa, että ammattilaisena itseään pitävä kirjoittaja jakelee tällä foorumilla paastoamisneuvoja niin vastuuttomasti kuin Sateentekijä tekee.
En ole myöskään kehoittanut anorektikkoja tai muita syömishäiriöisiä tai mielenterveysongelmaisia paastoamaan.Vai olenko?
Miksi sinä latelet pöytään kaikenmoista jonka jokainen itsekin käsittää? Tai osaa etsiä ellei käsitä. Et kai sinä nyt yritä esittää olevasi tämänkin asian asiantuntuja? Onko tämä joku Mirrin opetusohjelma, vai ketju siitä millä eri tavoin paastoa voi toteuttaa?

(Kirjoittaja Sateentekijä » 07.09.2016 15:50)Sateentekijä kirjoitti:Paastoamisen, kuten kaikkien "hoikennuskuurien" ensimmäisinä päivinä elimistöstä poistuu runsaasti nesteita, kun aluksi kehoitetaan juomaan myös nestettä poistavia juomia.
Siinä on pidettävä huoli, ettei nestettä poistu liikaa ja että saa riittävästi kivennäisaineita.Vasta noin neljännen paastopäivän aikana alkaa näkyä todellinen painon aleneminen.
Nesteet eivät saa olla suolaisia, mutteivät myöskään pelkkiä hedelmämehuja.
http://www.kotipetripaavola.com/paasto.html- tässä mielestäni asiallinen ohje-

trisse kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:
Tiedäthän että nesteen nauttiminen ja nesteenpoistolääkkeiden nauttiminen on eri asia? Tuossa puhutaan vaan nesteen nauttimisesta. Mitä järkeä ois nauttia tarkoituksella paljon nestettä sisältäviä ruoka-aineita jos samalla söisi nesteenpoistolääkkeitä tai muutoin keskittyisi nesteen poistamiseen?
Sateentekijä kirjoitti:Ennakkopuhdistus ta jopa suositellaan tehtäväksi, varsinkin jos elimistössä esiintyy runsaasti turvotuksia. Toiset lähteet suosittelevat paastoa alettaessa myös suolihuuhteluita, tosin itse en niitä pidä välttämättöminä.
Luonnollisestihan paasto poistaa kuona-aineita sekä nestettäkin , sehän on yksi paastoamisen tarkoitus.
Paastotessa onkin tärkeää juoda reilut kaksi litraa päivässä,
ettei elimistö pääse kuivumistilaan.
Paastoamiseen tuskin on mitään yleispätevää ohjeistusta. Omaa elimistöään kuuntelemalla löytää sen itselle sopivimman tavan.
_Minulla on ravitsemusterapeutin ohjeet, joten melko tarkkaan tiedän paaston toteuttamisesta ja omakohtaisistakin kokemuksista olen oppinut. Olen diabeetikko joten jo senkin vuoksi olen nuo oikeat ohjeet selvittänyt.
.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa