Ruokahaaste

Re: Ruokahaaste

ViestiKirjoittaja trisse » 06.09.2016 17:45

Sateentekijä kirjoitti:Ollakseni ihan rehellinen, mielestäni koko ruokahaaste on sellaisten ihmisten keksintö, joilla ei koskaan ole minkäänlaista pulaa tai puutetta edes ollut. Oma tausta on varmistettu täyttämällä pakasteet ja kuivamuonavarastot " hätävaroiksi".Nämä tyypit eivät ole koskaan kärsineet varsinaista puutetta mistään.

Aika rankka yleistys. Hätävaratkin on hyvä syödä pois välillä, Jos säilyttelee samoja jauhoja ja riisejä pitkään on suuri riski sille että pienet jäännökset jauhokoisia tai riisihäröjä pääsevät kehittymään ja leviämään ongelmaksi asti. Mitäs sitten köyhä tekee kun joutuu heittämään kaikki ruokavarastot pois? Samoin pakasteet pitää sulattaa välillä sekä pakastimen takia että siksi ettei lihaa tai broileria suositella säilytettäväksi siellä kuin maksimissaan pari kuukautta.

Sinulla ei ole mitään resursseja tietää kuka on kärsinyt puutetta ja kuka ei. Oma eläkkeesi on todennäköisesti niin suuri ettet kärsi itsekään siitä. Voidaan kilpailla asialla jos haluat - itse elän toimeentulotuella.

Sateentekijä kirjoitti:Ennalta kerätyt varastot eivät saisi kuulua koko haasteeseen. !

No tee oma haasteesi. Minä teen tämän haasteen omalla tavallani koska pyrin juuri siihen että saisin kulutettuja varastojani ja tyhjennettyä pakastimeni!

Sateentekijä kirjoitti:
Pelkkä kraanavesikin maksaa samoin purkista otetut vitamiinipillerit. ym ym
Kaikille maailmassa ei ole edes puhdas vesi päivittäin itsestäänselvyys.
Haaste kokonaisuudessaan on naurettava ja ei todella kunnioita niitä, joitten ihan oikeasti pakko pärjätä tuolla vähän yli kolmella eurolla ja alle senkin, päivässä. En usko heitä paljon naurattavan moiset typerät haasteet.

Mielestäni jokaisen hyväosaisen , joka alkaa pelleillä köyhäilemisen kanssa kannattaisi pitää mielessä .., !

Mitä helvetin vittua sinä oikein taas siinä meuhoat?! Jos ihmiset pyrkivät asettamaan ruokamenonsa kuriin niin loukkaako se jotenkin jotakuta köyhää ja vie näiltä jotenkin leivän suusta ja kraanaveden kämpästä? Olet kyllä yksi helvetin pelle. Sinulle olisi hyvä haaste yrittää olla netissä joskus ihmisiksi vaikka vain yksi viikko putkeen.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.09.2016 20:30

kalapuikkojen ja perunoiden lisäksi kvinoasalaattia (sulatettu pakasteesta). Ehkä vielä illalla pussi mikropopcornia.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 06.09.2016 20:51

Aiemmin Sateentekijä kävi kertomassa, ettei voi osallistua, koska tuli ostettua niin paljon ylimääräisiä herkkuja. Siihen vähentämiseenhän me tässä yritetään totutella.
Jospa tämä pitäisi siirtää tuonne vertais tukeen, ettei varakkaampia häiritse köyhien ruokalistat? Jonosta http://www.operaatioruokakassi.com/ otin 2 kpl.naudanpihvejä, muhku sämpylöitä, BON soija-viherpppuri leikkeleitä ja tomaatteja. Kauppaan ei siis mennyt yhtään tänään ja ei ole nälkä. Nuo soija leikkeleet maistuu lauantaimakkaralle.
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 06.09.2016 21:06, muokattu yhteensä 2 kertaa
Katla

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.09.2016 20:55

Tämä on vertaistuessa. Ja olenhan mie teidän köyhien mukana tässä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Katla » 06.09.2016 20:59

Niinpä onkin. olen sokea! Irmeli :D kiva kun olet mukana.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.09.2016 23:41

--
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 07.09.2016 01:05

Olenko sitten väittänyt jossain olevani oikeasti köyhä?! Käsittämätöntä...
trisse

ViestiKirjoittaja irmeli » 07.09.2016 05:57

Sillä ei ole lääkitys kohillaan, ei välitetä siitä yhtään mitään.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 07.09.2016 16:00

Tänään sitten menikin saakelisti rahaa ruokaan, kun kävimme Norjassa. Lounas maksoi n.15 euroa, turskakeittoa ja salaattia.
Ruokakaupasta ostin tummaa suklaata ja juustoa, 13 euroa.
Eli yhteensä 28 euroa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.09.2016 16:03

Elä ruoki koko sukua.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katla » 07.09.2016 19:21

Turskakeittoa! Minulla on turskaa purkissa, luin googlesta ohjeen, kokeilen tehdä, kunhan tulee viileempää. Ostin ja paistoin Kariniemen kananpojan filee suikale 450g. 5.99e. Kumma kun ei tee mieli ostaa mitn. ylimääräistä.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 07.09.2016 19:25

Minulla taas irtopähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä 1,35 + pähkinäpussi 1 + kahvi kahvilassa (tapaaminen nettitutun kanssa) + 2,40 = 4,75
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 07.09.2016 19:34

Kaikki pähkinät oisi niin hyviä, mutten uskalla syödä niitä, kun pelkään niiden kuluttavan hampaiden paikat tai muuten vahingoittavan hampaita. Olen hieman ylivarovainen hampaistani, koska ne ovat vielä omat ja terveet. Ja niiden hoito on niin kallista, että hirvittää lukeakin joidenkin hammashoidoista.
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 07.09.2016 20:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 07.09.2016 19:49

Ei kai tuollaiset paahdetut pähkinät ole kovin pahoja. Vai ootko jostain kuullut että olisi? Kovaahan se on vaikka raaka porkkanakin muttei se paikkoja pudota.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 07.09.2016 20:10

Siis minulla on vain oma kokemus pähkinöiden syönnistä, tuntuu siltä, että hampaat ei tykkää. Ja jotain olen lukenut aiheesta, että siemenet kuluttaa hampaita. Toisaalta varon kyllä kaikkea rouskuttelua, niinku näkkileipää ja porkkanatkin syön keittettyinä. Tottakai olis terveellistä syödä siemeniä, en vaan uskalla, enää. Ikä!
Jatkan vielä hampaista...
Mun Amalgaamit vaihdettiin muoviin tuos kolmevitosena ja silloin jo oli hiusmurtumia, siksi olen ylenmäärin varovainen.
Katla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.09.2016 01:34

Hiusmurtumia missä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 08.09.2016 09:04

Duoda duoda, hampaissa kai? Toinen hammaslääkäri vaihtoi paikat ja toinen sanoi, että hamapaissani on todettavaissa (mikroskooppisen ?) pieniä vaurioita siitä, että toimenpide tehtiin. Luulin, että hän tarkoittaa murtumia, mutta nyt kun kysyit noin, niin en enää tiedä, mitähän siellä hampaissa oli vioittunut.
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 08.09.2016 12:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.09.2016 10:33

Ei varmaan mikään. - Paikkoja vaihdettaessa "mikroskooppisia" osia terveestä hammasluusta menetetään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katla » 08.09.2016 12:38

Huh! Hyvä tietää, luulin hampaitteni olevan murtumassa. Ruuaksi tein pataa, kaalista, riisistä, purjosta, chilistä, kinkkusuikaleita.
Kauppaan 0e.
1-8.9 ruokalasku on 23.56, hyödynnetty lisäksi pakastettuja ja saatuja ruokia.
Katla

ViestiKirjoittaja irmeli » 08.09.2016 15:01

Mulla meni yli 30 euroa, kun piti käydä Norjassa.
Nyt on kotona tuo läpipasko joka käy joka päivä kaupassa jotain ostamassa, en kyllä niitä merkkaa itselleni.
irmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet