Oletteko koskaan paastonneet?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Oletteko koskaan paastonneet?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.09.2016 22:41

Varmaan oli ihana hetki kun sait sen muusin ja kebabin, pöö!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.09.2016 22:52

Sateentekijän paastoa edeltävä nesteenpoisto muuttuikin paastoa edeltäväksi turvotuksen poistoksi. Miksi sairaanhoitaja sekoilee teksteissään noin rajusti?
23:03
Tekstin korjaukseen tulisi sisältyä myös virheellisen tekstin korjaus.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.09.2016 23:10

Psykopatologia kirjoitti:Sateentekijän paastoa edeltävä nesteenpoisto muuttuikin paastoa edeltäväksi turvotuksen poistoksi. Miksi sairaanhoitaja sekoilee teksteissään noin rajusti?
23:03
Tekstin korjaukseen tulisi sisältyä myös virheellisen tekstin korjaus.

viewtopic.php?f=16&t=17972&start=10#p268864
Tässä viestissä korjaus koski yhtä sanaa se oli sana -väärin. jonka olin myös viestin lopussa maininnut.

-Mikäli sinulla ei paastoamiseen liittyen ole muuta sanottavaa, kuin minun "sekoilemiseni" teksteissäni, voisit nuokin kommenttisi jättää lausumatta.
Minä korjailin seuranneissa viesteissäni lausumuksiani, joten sinun pilkallinen kommenttisi on täysin turha!
-Mikäli olet viitsinyt lukea muutkin kirjoitukseni, kerroin niissä, että oman paastoni ja sen alkutoimet olen neuvotellut rarvisemusterapeutin kanssa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.09.2016 23:16

Sateentekijä kirjoitti:Mirri, minä sanoinkin, että mahdollisesti sairaiden tulisi toteuttaa paastoaminen lääkärin ohjeitten mukaan.
Turvotuksen poistoon ennen paastoa olen saanut noita edellä kirjoittamiani ohjeita ravitsemusterapeutilta.Paaston yleisissäkin ohjeistuksissa on jatkuvasti erilaisia innovaatioita. Itse kukin valitkoon itselleen sopivan. Mielestäni pitempiaikaista paastoa ei kannata omin nokkinensa aloittaa.
Tuskin " normaalivatsaisen " on tarpeen näitä turvotuksia etukäteen poistaa. En kuitenkaan näe mitään haittaa siinä, että alottaa paastoonsa valmistelun noilla nestettä poistavilla tuotteilla.
Tottakai on varottava itsensä kuivattamista ja nestettä tulisikin saada yli kaksi litraa vuorokaudessa.
(lihavointi minun)

Mitä tarkoitat 'normaalivatsaisella'? Jos vatsa on 'epänormaali', silloin turvotusten poistaminen omin päin tehdyn nesteenpoiston avulla olisi tarpeen - vai miten?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.09.2016 23:22

Sateentekijän vuorisuola-suositukset ovat vieläkin "voimassa".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.09.2016 23:23

Vaikuttaa taas kerran siltä, että jokaiseen sanaani takerrutaan ikävällä tavalla.

Lukekaa paasto-ohjeet mistä haluatte, toteuttakaa ne ihan miten haluatte. Ilman lääkäriä tai ravitsemusterapeuttia lääkärin kanssa, tai terapeutin ohjeitten mukaan nettifoorumien tietojen mukaan.Sama se minulle on.
Jos täällä tullaan kysymään ohjeita ja minä olen niitä omakohtaisesti kertonut, en mahda sille mitään jos antamani tieto ei vastaa teidän " todellisuuttanne"
Kuvittelin että tässä olisi tarkoitus keskustella erilaisista paaston toteuttamismahdollisuuksista jasiitä miten itsekukin on niitä omakohtaisesti kokeillut ja kokenut.
Ehkä olin väärässä ja tulinkin väärään ketjuun.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.09.2016 23:27

Sateentekijä kirjoitti:Korjaan kirjoitustani, näitä nestettä poistavia "koktaileja" kannattaa siis nauttia ennen varsinaisen paaston aloittamista.
Ananasmehua ,kaalien ja kasvisten keitinlientä, ennen varsinaisen paaston aloittamista erilaisia elimistöä puhdistavia smoothieita,jossa on parsaa, punajuurta, artisokkaa, persiljaa, vesikrassia ja vihreitä papuja – ne poistavat nesteturvotusta kehosta. Oma suosikkini on ananas-mansikkasalaatti, johon lorautan sitruunamehua. Taatusti laittaa nesteet irtoamaan. Näitä toki voi käyttää muulloinkin, kun olo tuntuu turvottavalta.

Tämmöisiä nesteenpoistojuttuja kannattaa siis laittaa ennen paastoa jotta elimistö puhdistuisi ja valmistautuisi varsinaiseen paastoon.

Rypäleistä voi myös puristaa mehua tai valmistaa sitä blenderillä.
Vesimeloonista puristettu mehu on nestepitoisuutensa vuoksi hyvä paastoajan juoma, samoin kurkkumehu.

Ellei halua olla pelkällä vesipaastolla, voi "paastota" kevyemmin erilaisilla kasvis- vihannes- ja hedelmä - ja marjamehuilla. Niihin ei kuitenkaan saa lisätä suolaa eikä sokeria.

Tokihan erilaisia paasto-ohjeita löytyy niin monta kuin on paastoajaakin. Joku päätyy pelkkään vesipaastoon, toinen jonkinverran"tuhdimpaan"
Lienevät makuasioita. Myös omalla henkilökohtaisella terveydellä on luonnollisesti merkitystä paastoa toteutettaessa ja esim. diabeetikon kannattaa paastotessaan olla yhteydessä lääkäriin.
(lihavointi minun)

Sateentekijä, pidän ohjettasi käsittämättömän vastuuttomana.
Nestekertymien aiheuttamat turvotukset voivat johtua toinen toistaan vakavammista syistä - kuten varmaan ammattilaisena tiedät. Luultavasti tiedät senkin, etteivät itsensä turvonneiksi tuntevat ihmiset läheskään aina itse tiedä nestekertymiensä taustalla olevista vakavista sairauksista; he uskovat nesteenpoiston auttavan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.09.2016 23:29

Psykopatologia kirjoitti:Sateentekijän vuorisuola-suositukset ovat vieläkin "voimassa".

Juupa ja sinusta näyttää tulevan ajan mittaan yhä ilkeämpi ja kärttyisämpi vanha ukko! Onnea siitä. Sinä sekaannut jokaikiseen ketjuun ainoastaan sillä perusteella että sinulla on" oikeus niin tehdä" Itse asiasta sinun ei tarvitse tietää yhtään mitään, koska sinulla on "oikeus olla tietämättä "ja sanoa silti.
Tätä mieltä minä sinun tavastasi viestiä olen :mrgreen:
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.09.2016 05:18

Kuutar kirjoitti:Saitko painoa pudotettua? Jos, niin kuinka paljon?

EI ole paras mahdollinen tapa pudottaa painoa. Painoa lähtee n. puoli kiloa päivässä minun kokoiseltani. Se palautui takaisin minun kohdallani noin kahdessa kuukaudessa. Voimatasot putosi jonkin verran ja osa painonpudotukseta on myös lihaskatoa.

Kolmas päivä oli pahin. Sen jälkeen en tuntenut mitään tarvetta syödä enkä tuntenut varsinaisesti "nälkää".
Kokemuksena kokeilemisen arvoinen. Parantaa aisteja hetkeksi. Näkö parani niin ettei pariin viikkoon tarvinnut lukulaseja.
Myös kuulo-, ja hajuaisti tuntui terävöityneen.

Pätkäpaasto saattaisi olla parempi vaihtoehto painonpudotukseen.
Kaapo

ViestiKirjoittaja irmeli » 08.09.2016 07:30

Minä en usko, että kukaan laillistettu ravitsemusterapeutti suosittelee kelleen 1. tai 2.tyypin diabeetikolle paastoa. Saati, että antaisi neuvon miten se tehdään.
Lisäksi, jos on sydänvaivoja ja syö nesteenpoistolääkettä, menee kyllä elimistö täysin sekaisin paastosta.
irmeli

ViestiKirjoittaja Tyy » 08.09.2016 13:29

En.
Olen kyllä joskus ollut n. kuukauden etten syönyt juuri lainkaan, laihduin jotain 5 kiloa. En muista mitään erityistä mielialasta tai muustakaan sellaista. Hyvin vähäinen syömättömyys johtui siitä etten vaan käynyt kaupassa.

En ole enkä ollut ylipainoinen eikä rahastakaan kyse ollut, lopulta tuo loppui siihen että jouduin menemään pankkiin laittamaan lisää rahaa tilille vuokranmaksua varten.
Tyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.09.2016 14:31

Kirjoittaja irmeli » 08 Syys 2016, 07:30

Minä en usko, että kukaan laillistettu ravitsemusterapeutti suosittelee kelleen 1. tai 2.tyypin diabeetikolle paastoa. Saati, että antaisi neuvon miten se tehdään.
Lisäksi, jos on sydänvaivoja ja syö nesteenpoistolääkettä, menee kyllä elimistö täysin sekaisin paastosta.

Ettekö te lue ollenkaan, mitä tänne kirjoitetaan? Moneen kertaan olen kirjoittanut, että jos on joitain ongelmia terveyden kanssa, pitää ehdottomasti neuvotella lääkärin kanssa paastosta. Täysin terveellekin esim. vesipaasto saattaa olla liian rankka. Varmuuden vuoksi ennen paaston alottamista pitäisi joka tapauksessa olla yhteydessä hoitavaan tahoon ja pyytää ottamaan mm. nestetasapaino arvot mm. Varsinkin jos aikoo vesipaastolle ruveta. Tuskin kukaan sydäntautinen, nesteenpoistolääkkeitä tarvitseva tai diabeetikko vesipaastoa edes ajattelee. Paasto ei sovi kaikille, luulisi sen olevan sanomattakin selvä. Diabeetikolle tai sydän- munuais-tai suolistosairauksia potevan ei ole ollenkaan suotavaa vetää mitään rankkoja nestepaastoja.Paastoa voi noudattaa monella tavoin. Itsekuin voi soveltaa itselleen sopivimman tavan vetämättä mitään viikon pelkkää vettä.

En ole missään vaiheessa kehoittanut tai edes suositellut sairaitten ihmisten omatoimista paaston aloittamista.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 08.09.2016 14:58

Itsellesi varmaankin teit tummennukset, kun kaikki muut sydänsairaat ja diabeetikot asian jo tietävät.
irmeli

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.09.2016 15:09

Elä, Sateentekijä, syytä muita epämääräisistä viesteistäsi. Vain muiden kriittisyyden ansiosta korjasit viestejäsi, et omatoimisesti. Viestit tulee kirjoittaa jo ensi katsannossa riittävän hyviksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.09.2016 19:11

Kirjoittaja irmeli » 08 Syys 2016, 14:58

Itsellesi varmaankin teit tummennukset, kun kaikki muut sydänsairaat ja diabeetikot asian jo tietävät.

Tein tummennuksen siksi ,että sinä toit asian esiin ikäänkuin uutena tietona.Olin asiasta jo aiemmin maininnut joten oli turhaa tulla sitä toistelemaan ,koska ihmiset osaavat ajatella ihan omilla aivoillaan.
En ymmärrä kommenttejasi itsestäänselvyyksistä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.09.2016 19:17

Psykopatologia kirjoitti:Elä, Sateentekijä, syytä muita epämääräisistä viesteistäsi. Vain muiden kriittisyyden ansiosta korjasit viestejäsi, et omatoimisesti. Viestit tulee kirjoittaa jo ensi katsannossa riittävän hyviksi.

En ole sanonut että omat tekstini olisivat virheettömiä, ihan hyvä kun on tullut asiallista palautetta.
Elä sinä PP viitsi leikkiä tuomaria. Se kun ei oikein sinulta luonnistu.

Tässähän kävi taas kerran niin, että toin asiat esiin ihan niiunkuin pitää, mutta näköjään aina löytyy niitä jotka eivät ymmättä tai eivät tahdo ymmärtää .
Mielestäni on aivan turhaa alkaa taas osoitella ketään. Kyse on paastoamisesta, siitä miten se voidaan toteuttaa, kelle se sopii ja kelle ei;siitä kai ollaan samaa mieltä?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 08.09.2016 19:18

No kerro minulle mihin perustuu väitteesi nesteen poiston tarpeellisuudesta ennen paastoa? Anna yksi linkki.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.09.2016 19:43

Sateentekijä kirjoitti:Ettekö te lue ollenkaan, mitä tänne kirjoitetaan? Moneen kertaan olen kirjoittanut, että jos on joitain ongelmia terveyden kanssa, pitää ehdottomasti neuvotella lääkärin kanssa paastosta. Täysin terveellekin esim. vesipaasto saattaa olla liian rankka. Varmuuden vuoksi ennen paaston alottamista pitäisi joka tapauksessa olla yhteydessä hoitavaan tahoon ja pyytää ottamaan mm. nestetasapaino arvot mm. Varsinkin jos aikoo vesipaastolle ruveta. Tuskin kukaan sydäntautinen, nesteenpoistolääkkeitä tarvitseva tai diabeetikko vesipaastoa edes ajattelee. Paasto ei sovi kaikille, luulisi sen olevan sanomattakin selvä. Diabeetikolle tai sydän- munuais-tai suolistosairauksia potevan ei ole ollenkaan suotavaa vetää mitään rankkoja nestepaastoja.Paastoa voi noudattaa monella tavoin. Itsekuin voi soveltaa itselleen sopivimman tavan vetämättä mitään viikon pelkkää vettä.

En ole missään vaiheessa kehoittanut tai edes suositellut sairaitten ihmisten omatoimista paaston aloittamista.

Sinä näköjään oletat ihmisten itse tietävän ovatko terveitä vai sairaita.

Todellisuudessa läheskään kaikki sairaat eivät tiedä olevansa sairaita. On paljon tauteja, jotka etenevät pitkälle ja vakaviksi antamatta omistajalleen minkäänlaista merkkiä olemassaolostaan. Ne alkavat oireilla vasta etenemisensä loppusuoralla. Niinpä paasto voi sairastuttaa lisää ihmistä, joka itse luulee olevansa terve.
Nämä ovat asioita, jotka sinun pitäisi tietää ja ymmärtää.
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 08.09.2016 19:44

Sateentekijä kirjoitti:
Tässähän kävi taas kerran niin, että toin asiat esiin ihan niiunkuin pitää, mutta näköjään aina löytyy niitä jotka eivät ymmättä tai eivät tahdo ymmärtää .
Mielestäni on aivan turhaa alkaa taas osoitella ketään. Kyse on paastoamisesta, siitä miten se voidaan toteuttaa, kelle se sopii ja kelle ei;siitä kai ollaan samaa mieltä?

Ei muuten olla samaa mieltä. Paasto ei sovi 1. ja 2. tyypin diabeetikolle eikä sydänsairaille, jotka käyttävät nesteenpoistolääkettä.
irmeli

ViestiKirjoittaja trisse » 08.09.2016 19:44

Ei kannata luottaa siihen että se erottaisi edes napansa perseestään...
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko