Psykopatologia kirjoitti:Sateentekijän paastoa edeltävä nesteenpoisto muuttuikin paastoa edeltäväksi turvotuksen poistoksi. Miksi sairaanhoitaja sekoilee teksteissään noin rajusti?
23:03
Tekstin korjaukseen tulisi sisältyä myös virheellisen tekstin korjaus.
(lihavointi minun)Sateentekijä kirjoitti:Mirri, minä sanoinkin, että mahdollisesti sairaiden tulisi toteuttaa paastoaminen lääkärin ohjeitten mukaan.
Turvotuksen poistoon ennen paastoa olen saanut noita edellä kirjoittamiani ohjeita ravitsemusterapeutilta.Paaston yleisissäkin ohjeistuksissa on jatkuvasti erilaisia innovaatioita. Itse kukin valitkoon itselleen sopivan. Mielestäni pitempiaikaista paastoa ei kannata omin nokkinensa aloittaa.
Tuskin " normaalivatsaisen " on tarpeen näitä turvotuksia etukäteen poistaa. En kuitenkaan näe mitään haittaa siinä, että alottaa paastoonsa valmistelun noilla nestettä poistavilla tuotteilla.
Tottakai on varottava itsensä kuivattamista ja nestettä tulisikin saada yli kaksi litraa vuorokaudessa.

(lihavointi minun)Sateentekijä kirjoitti:Korjaan kirjoitustani, näitä nestettä poistavia "koktaileja" kannattaa siis nauttia ennen varsinaisen paaston aloittamista.
Ananasmehua ,kaalien ja kasvisten keitinlientä, ennen varsinaisen paaston aloittamista erilaisia elimistöä puhdistavia smoothieita,jossa on parsaa, punajuurta, artisokkaa, persiljaa, vesikrassia ja vihreitä papuja – ne poistavat nesteturvotusta kehosta. Oma suosikkini on ananas-mansikkasalaatti, johon lorautan sitruunamehua. Taatusti laittaa nesteet irtoamaan. Näitä toki voi käyttää muulloinkin, kun olo tuntuu turvottavalta.
Tämmöisiä nesteenpoistojuttuja kannattaa siis laittaa ennen paastoa jotta elimistö puhdistuisi ja valmistautuisi varsinaiseen paastoon.
Rypäleistä voi myös puristaa mehua tai valmistaa sitä blenderillä.
Vesimeloonista puristettu mehu on nestepitoisuutensa vuoksi hyvä paastoajan juoma, samoin kurkkumehu.
Ellei halua olla pelkällä vesipaastolla, voi "paastota" kevyemmin erilaisilla kasvis- vihannes- ja hedelmä - ja marjamehuilla. Niihin ei kuitenkaan saa lisätä suolaa eikä sokeria.
Tokihan erilaisia paasto-ohjeita löytyy niin monta kuin on paastoajaakin. Joku päätyy pelkkään vesipaastoon, toinen jonkinverran"tuhdimpaan"
Lienevät makuasioita. Myös omalla henkilökohtaisella terveydellä on luonnollisesti merkitystä paastoa toteutettaessa ja esim. diabeetikon kannattaa paastotessaan olla yhteydessä lääkäriin.

Psykopatologia kirjoitti:Sateentekijän vuorisuola-suositukset ovat vieläkin "voimassa".
Kuutar kirjoitti:Saitko painoa pudotettua? Jos, niin kuinka paljon?
Kirjoittaja irmeli » 08 Syys 2016, 07:30
Minä en usko, että kukaan laillistettu ravitsemusterapeutti suosittelee kelleen 1. tai 2.tyypin diabeetikolle paastoa. Saati, että antaisi neuvon miten se tehdään.
Lisäksi, jos on sydänvaivoja ja syö nesteenpoistolääkettä, menee kyllä elimistö täysin sekaisin paastosta.
Kirjoittaja irmeli » 08 Syys 2016, 14:58
Itsellesi varmaankin teit tummennukset, kun kaikki muut sydänsairaat ja diabeetikot asian jo tietävät.
Psykopatologia kirjoitti:Elä, Sateentekijä, syytä muita epämääräisistä viesteistäsi. Vain muiden kriittisyyden ansiosta korjasit viestejäsi, et omatoimisesti. Viestit tulee kirjoittaa jo ensi katsannossa riittävän hyviksi.
Sateentekijä kirjoitti:Ettekö te lue ollenkaan, mitä tänne kirjoitetaan? Moneen kertaan olen kirjoittanut, että jos on joitain ongelmia terveyden kanssa, pitää ehdottomasti neuvotella lääkärin kanssa paastosta. Täysin terveellekin esim. vesipaasto saattaa olla liian rankka. Varmuuden vuoksi ennen paaston alottamista pitäisi joka tapauksessa olla yhteydessä hoitavaan tahoon ja pyytää ottamaan mm. nestetasapaino arvot mm. Varsinkin jos aikoo vesipaastolle ruveta. Tuskin kukaan sydäntautinen, nesteenpoistolääkkeitä tarvitseva tai diabeetikko vesipaastoa edes ajattelee. Paasto ei sovi kaikille, luulisi sen olevan sanomattakin selvä. Diabeetikolle tai sydän- munuais-tai suolistosairauksia potevan ei ole ollenkaan suotavaa vetää mitään rankkoja nestepaastoja.Paastoa voi noudattaa monella tavoin. Itsekuin voi soveltaa itselleen sopivimman tavan vetämättä mitään viikon pelkkää vettä.
En ole missään vaiheessa kehoittanut tai edes suositellut sairaitten ihmisten omatoimista paaston aloittamista.

Sateentekijä kirjoitti:
Tässähän kävi taas kerran niin, että toin asiat esiin ihan niiunkuin pitää, mutta näköjään aina löytyy niitä jotka eivät ymmättä tai eivät tahdo ymmärtää .
Mielestäni on aivan turhaa alkaa taas osoitella ketään. Kyse on paastoamisesta, siitä miten se voidaan toteuttaa, kelle se sopii ja kelle ei;siitä kai ollaan samaa mieltä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa