Luovuus ja mielenterveyslääkitys

Re: Luovuus ja mielenterveyslääkitys

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.09.2016 12:35

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kaapo, ketjujen aloituksiasi lukiessani minä joskus hiljaa mielessäni mietin, että mahtaisitkohan sinä tarvita psykiatrista hoitoa ja jonkinlaisen mt-lääkityksen. Tulee väkisinkin mieleeni, että sinulla saattaa välillä mennä liian lujaa ja korkealla.
Nämä ovat maallikkomietteitä, ja ylläpito toivottavasti kertoo, jos kirjoitin asiattomuuksia kirjoittaessani suoraan toiselle kirjoittajalle tällaista.

Heh, ylläpito voi toki minulle kertoa halutessaan. Pyytämään en lähde.
Minulla on myös oma käsitykseni ylläpidon henkisestä terveydestä ja muutamasta siihen liittyvästä asiasta jotka näkyy palstalla.
Eli hänellä ei ole kohdallani auktoriteettiasemaa. Mielenkiintoista se kyllä olisi, olen avoin ja otan vastaan jos hän haluaa panostaa.

Tarkoitin, että ylläpito kertoo minulle - huomauttaa - jos kirjoitin sopimattomasti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.09.2016 12:37

Mirri kirjoitti:Tarkoitin, että ylläpito kertoo minulle - huomauttaa - jos kirjoitin sopimattomasti.

Nääh, ehkä tämä selvetää rahvaanomaisuuttani. Olihan se outo veto tosin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.09.2016 13:08

Psyykkiset sairaudet, kuten esimerkkinä mainitsemani kaksisuuntaisuus, eivät tarkoita sitä, etteikö ihminen olisi luova. Päinvastoin moni psyykkisesti sairas henkilö on erittäin luova - oikeasti lahjakas. Hänen mielensä tuottaa vaikka mitä mielenkiintoista ja persoonallista, mihin tavikset eivät pysty - he eivät yllä sellaiseen.
Siksi onkin aika ymmärrettävää se, että lääkkeitä kaihdetaan; ne kun hillitsevät sairauden puolelle menevää luovuutta ja kykyä tehdä 'ihmeitä'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.09.2016 13:27

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavat saattavat tuntea houkutusta antaa vauhtivaiheiden tulla hillitsemättä niitä lääkkeillä, koska he kokevat silloin olevansa lahjakkaita, luovia, tehokkaita ja toimeliaita. Todellisuudessa tila on usein vahingollisen vauhdikas, ja se voi olla jopa psykoottinen.

Minä olen muuten todistettavasti luova ja tehokas.
Olen tehnyt sillä rahaa niin paljon että neljän kympin jäkeen ei ollut tarvis tehdä töitä. Arvostan suuresti vapautta.
Nyt:
Eräs kirjailija suomessa tutkittuaan kirjoituksiani ja keskusteltuaan kanssani sanoi, "en ikinä ole saanut vastaavaa inspiraatiota, kirjoitin (luonnostelin) 20 sivua tekstiä yhdessä päivässä, olet mielenkiintoinen ihminen". (Tunnusti kännissä.)

Minulla on todisteita luovuudesta, olen elänyt sillä ja luotsannut satojen miljoonien eurojen projekteja. Olen amispelle.
Minula on ollut alaisena tekniikan tohtoreita. Juntti olen, mutta kaikki oppiminen ei tule kolun penkiltä.

Yleensä lahjakas, luova ja aikaansaapa ihminen nauttii tekemisestään, luovuudestaan, "projektiensa" työstämisestä niin paljon, että ei hekumoiden kerro rakastavansa vapauttaan (=säännönmukaisen aikaansaavan toimeliaisuuden, työn loppumista) ja "eläköitymistään" jo nelikymppisenä. Erikoista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.09.2016 13:52

Hilppa kirjoitti:Yleensä lahjakas, luova ja aikaansaapa ihminen nauttii tekemisestään, luovuudestaan, "projektiensa" työstämisestä niin paljon, että ei hekumoiden kerro rakastavansa vapauttaan (=säännönmukaisen aikaansaavan toimeliaisuuden, työn loppumista) ja "eläköitymistään" jo nelikymppisenä. Erikoista.

Ihan sama kuinka haluat sisäistää asiat.
Minä en nauttinut työästäni enää vuosiin koska se ei antanut minulle kasvun mahdollisuutta. Ainoa tehtäväni oli tehdä itsestäni korvattava tai rauhoittaa tulipaloprojekti. Olin nuolenkärkenä useissa myyntiprojekteissa joissa vietiin suomalaista huipputeknologiaa ulkomaille. Minun visualisointejani on käytetty maailman tappiin vääntämään rautalankaa ihmisille jotka eivät muuta ymmärrä.

Lisää selvitystä.

Minulle on maksettu menneisydessä työstäni kiitettävästi ja oikeudenmukainen hinta.
Kuulun joukkoon 1% suomen rikkaimpia ja olisin vieläkin rikkaampi jos olisin jatkanut "töitä".
Pelkästään sijoitustoiminnalla eläminen vaati "kaalia". (Pääomatulot)
Varsinkin jos sata tuhatta egee puhtaana ei tule joka vuosi sijoitustoiminnan ulkopuolelta.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.09.2016 14:05

Kaapo kirjoitti:...Minulle on maksettu menneisydessä työstäni kiitettävästi ja oikeudenmukainen hinta.
Kuulun joukkoon 1% suomen rikkaimpia ja olisin vieläkin rikkaampi jos olisin jatkanut "töitä".
Varsinkin jos sata tuhatta egee puhtaana ei tule joka vuosi sijoitustoiminnan ulkopuolelta.

Sehän on mukavaa, että Suomellakin on hyvin tienaavia veronmaksajia!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.09.2016 14:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:...Minulle on maksettu menneisydessä työstäni kiitettävästi ja oikeudenmukainen hinta.

Sehän on mukavaa, että Suomellakin on hyvin tienaavia veronmaksajia!

Nimenomaan. Nämä verot maksetaan vaikka asun suomen ulkopuolella osingoista.
Osignot ovat veronalaista tuloa asuinpaikasta riippumatta.
Eli yli 30% menee köhyydet tukemiseen minun lompakostani, mikä on ookoo.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.09.2016 14:19

Koska ketju näyttää menneen muutenkin off topiciksi:

Koska sinulla ei selvästikään hommma ole rahasta kiinni, olisi hyvä jos eläimesikin pääsisivät eläinlääkäriin, ettei niiden tarvitsisi kitua kuoliaaksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.09.2016 14:36

Kyllästynyt kirjoitti:Koska ketju näyttää menneen muutenkin off topiciksi:

Koska sinulla ei selvästikään hommma ole rahasta kiinni, olisi hyvä jos eläimesikin pääsisivät eläinlääkäriin, ettei niiden tarvitsisi kitua kuoliaaksi.

Miten niin kitua kuoliaaksi?
Ne juoksentelee aivan vapaana kaiket päivät parin hehtaarin tontilla.
Sukulaisten maita siinä vieressä eli ei haittaa vaikka vähän "karkaa".
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 06.09.2016 14:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.09.2016 14:38

Kaapo kirjoitti:Miten niin kitua kuoliaaksi?
Ne juoksentelee aivan vapaana kaiket päivät pari hehtaarin tontilla.

Ellen väärin muista, sinä olet itse kertonut, ettet ole vienyt sairaita koiriasi eläinlääkäriin (edes lopetettavaksi), vaan koirasi ovat aikansa sairastettuaan kuolleet omia aikojaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.09.2016 14:43

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Miten niin kitua kuoliaaksi?
Ne juoksentelee aivan vapaana kaiket päivät pari hehtaarin tontilla.

Ellen väärin muista, sinä olet itse kertonut, ettet ole vienyt sairaita koiriasi eläinlääkäriin (edes lopetettavaksi), vaan koirasi ovat aikansa sairastettuaan kuolleet omia aikojaan.

Olen muistaakseni puhunut aiheesta myös muualla. Oletan että yhdistelet asioita.
Minun mielipiteeni on, että koira saa kuolla kotiin. Kun mikään apu ei auta uskon luonnolliseen kuolemaan.
Jos lääkitys ei auta niin koira saa kuollaa kotiin ILMAN KEINOTEKOISTA KUOLEMAN NOPEUTTAMISTA.
Monet ihmiset eivät tätä ymmärrä.
Toivon että joku tulee heidät vanhana "lopettamaan".
Ehkä taju aukeaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 06.09.2016 15:00

Minut saa ainakin vanhana lopettaa. Suurin pelkoni on juuri se ettei kukaan sitä tee.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.09.2016 15:01

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Luulenpa, että harvassa ovat ne hengentuotteet ja keksinnöt, jotka ilman piriä tai alkoholia eivät olisi päivänvaloa nähneet.

Mielestäni kirjoittamasi lause vaikuttaa kummalliselta. Kyllä on paljon, jossei ihan valtaosa keksintöjä, jotka on tehty ihan selvin päin, ilman mitään apuaineita. -Tätäkö tuo lausumasi monimutkaisesti ilmaistuna tarkoitti?
Tosin monet suuret runoilijat ja kirjailijat , säveltäjätkin ovat saaneet inspiraationsa päihteiden avulla Kuuluisista taidemaalareista muutama on ollut psykoottisessa tilassa toteuttaessaan taiteellisia mielikuviaan.

Kyllästynyt. Voisitko avata vähän tuota kirjoittamaasi lausetta? Ainakaan minulle ei selvinnyt sen varsinainen tarkoitus.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.09.2016 15:02

Kaapo kirjoitti:Olen muistaakseni puhunut aiheesta myös muualla. Oletan että yhdistelet asioita...

Tällä palstalla sinä olet asiasta puhunut.
Kaapo kirjoitti:... Minun mielipiteeni on, että koira saa kuolla kotiin. Kun mikään apu ei auta uskon luonnolliseen kuolemaan.
Jos lääkitys ei auta niin koira saa kuollaa kotiin ILMAN KEINOTEKOISTA KUOLEMAN NOPEUTTAMISTA...

Oletko kuitenkin vienyt koirasi/eläimesi eläinlääkäriin saamaan hoitoa/lääkitystä?
Kaapo kirjoitti:... Jos lääkitys ei auta niin koira saa kuollaa kotiin ILMAN KEINOTEKOISTA KUOLEMAN NOPEUTTAMISTA.
Toivon että joku tulee heidät vanhana "lopettamaan"...

Päivystettyäni vastikään pari viikkoa kuolevan seurana kuolemaa odottaen, toivon hartaasti, että joku armahtaisi kitumiselta ja tulisi lopettamaan minut.
Jos sinä itse olisit ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, ehkä sinunkin "tajusi" olisi auennut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.09.2016 15:06

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Luulenpa, että harvassa ovat ne hengentuotteet ja keksinnöt, jotka ilman piriä tai alkoholia eivät olisi päivänvaloa nähneet.

Kyllästynyt. Voisitko avata vähän tuota kirjoittamaasi lausetta? Ainakaan minulle ei selvinnyt sen varsinainen tarkoitus.

Tarkoittaa sitä mitä siinä lukeekin; en usko viinan, enkä minkään muunkaan päänsekoittamisaineen, tuottaneen jotakin sellaista, joka olisi ilman niitä jäänyt syntymättä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 06.09.2016 15:24

Jos et itse tee luovaa työtä niin ethän oikeastaan tiedä asiasta. Sanotaanhan esim. Juicesta että kun joutui lopettamaan juomisen loppui myös laulujen teko. Norjalainen villapaita ainoa tunnetuksi tullut lopettamisen jälkeinen laulu.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.09.2016 15:25

Kyllästynyt kirjoitti:

(--)
Tarkoittaa sitä mitä siinä lukeekin; en usko viinan, enkä minkään muunkaan päänsekoittamisaineen, tuottaneen jotakin sellaista, joka olisi ilman niitä jäänyt syntymättä
.
Eikö tuo alkuperäinen ilmaisu joka tapauksessa ole jotenkin outo ja monimutkaisesti sanottu?
Eikö olisi yksinkertaisesti vaan voinut sanoa , mitä tarkoitti, eli -että päihteet eivät mielestäsi inspiroi mihinkään?-
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.09.2016 15:29

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Olen muistaakseni puhunut aiheesta myös muualla. Oletan että yhdistelet asioita...

Tällä palstalla sinä olet asiasta puhunut.
Kaapo kirjoitti:... Minun mielipiteeni on, että koira saa kuolla kotiin. Kun mikään apu ei auta uskon luonnolliseen kuolemaan.
Jos lääkitys ei auta niin koira saa kuollaa kotiin ILMAN KEINOTEKOISTA KUOLEMAN NOPEUTTAMISTA...

Oletko kuitenkin vienyt koirasi/eläimesi eläinlääkäriin saamaan hoitoa/lääkitystä?
Kaapo kirjoitti:... Jos lääkitys ei auta niin koira saa kuollaa kotiin ILMAN KEINOTEKOISTA KUOLEMAN NOPEUTTAMISTA.
Toivon että joku tulee heidät vanhana "lopettamaan"...

Päivystettyäni vastikään pari viikkoa kuolevan seurana kuolemaa odottaen, toivon hartaasti, että joku armahtaisi kitumiselta ja tulisi lopettamaan minut.
Jos sinä itse olisit ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, ehkä sinunkin "tajusi" olisi auennut.

Tietenkin olen seurannut tapahtumia ja kaikki voitava on tehty. Haluan antaa eläimille oman mahdollisuuden kuolla.
Se ottaa yleensä sen pari päivää ja koira kuolee omille polville.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.09.2016 15:41

Kaapo kirjoitti:Tietenkin olen seurannut tapahtumia ja kaikki voitava on tehty. Haluan antaa eläimille oman mahdollisuuden kuolla.

Mitä tarkoittaa "kaikki voitava"? Oletko vienyt eläimesi eläinlääkäriin vai et?
Kaapo kirjoitti:... Haluan antaa eläimille oman mahdollisuuden kuolla.

Kyllä ne kuolevat ihan ilman sinun antamaasi mahdollisuuttakin, mutta asianmukaisesti lopetettuina todennäköisesti nopeammin, kivuttomammin - ja armeliaammin kuin sinun anteliaisuutesi varassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.09.2016 15:44

trisse kirjoitti:Jos et itse tee luovaa työtä niin ethän oikeastaan tiedä asiasta. Sanotaanhan esim. Juicesta että kun joutui lopettamaan juomisen loppui myös laulujen teko. Norjalainen villapaita ainoa tunnetuksi tullut lopettamisen jälkeinen laulu.

Minä kuitenkin luulen, että kyse on pikemminkin itsekritiikin löystymisestä, eikä niinkään viinan luovuutta lisäävästä vaikutuksesta.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet