Viestittelyn salat

Viestittelyn salat

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 18:00

Kirjoittaja Sateentekijä » 28 Elo 2016, 17:45

Psykopatologia kirjoitti:
17:32
Sateentekijä kirjoitti:
PP. kirjoitti:
Kysyin siis, Sateentekijä, miksi a l u n perin valitsit kieron tien. - En ole painottuneesti puuttunut Irmelin ja trissen viestittelyyn, koska itse myös olet ollut pukarina päinvastaisesta aiemmasta lupauksestasi huolimatta.Ja minä kysyn miksei se, että korjasin tekstin, erottelin lainaukset sekä laitoin lähteen, miksei se riittänyt vaan näitten asioitten takia koko ketju meni täysin pilalle. Et voi syyttää minua. Et myöskään antanut vastausta suoriin kysymyksiini vaan tapasi mukaan kiemurtelit niistä ulos.
PP. kirjoitti edelleen:
En ole painottuneesti puuttunut Irmelin ja trissen viestittelyyn, koska itse myös olet ollut pukarina päinvastaisesta aiemmasta lupauksestasi huolimatta.

Ja sinä vaadit minula korjaamaan tapani mutta et ole missään vaiheessa sanonut näille kahdelle että olisi myös heidän kirjoittamisissaan muuttamisen aihetta.
Minä nyt vaan sattumoisin en ole semmoinen ihminen, joka kääntää toisen posken ja sanoo kiitos.

Ikävä kyllä, minulla on jäänyt tämän foorumin toimintaperiaatteista tosi paha maku suuhun.

Tekstin korjaaminen olisi rittänyt. Mutta itse juutuit riitelyyn Irmelin kanssa. Vaikka hänen sanomansa oli kenkku, sen sisältö oli luultavasti pääosin oikein.

Jos sinä olet ylläpitäjänä tuota mieltä, minä en katso mitään syytä jatkaa näin kyvyttömästi moderoidulla/ ylläpidetyllä foorumilla. Jos edes yrittäisit muuta kuin seli seli, mutta näköjään et edes halua/ viitsi.

P.s. Eipä riittänyt tekstin korjaaminen, vaan Hilppa jatkoi saarnaamistaan muodollisista seikoista ja sitten liittyi irmeli laulukuoroon täysin asiattomine kommentteineen. Kummallakaan ei ollut siinä vaiheessa mitään tekemistä varsinaisen aiheen kanssa eikä mitään muuta tarkoitusta kuin pilata hyvä ketju. Mutta jos olet tuota mieltä, että minä olen tämänkin ketjun pilannut ja Hilppa sekä irmeli muka alunperin yrittivät sitä korjata, on sinullakin todella mustat laput silmiesi edessä.

Kaikesta huolimatta toivon sinulle , mutten"johtasmistyylillesi" menestystä, Eihän ihminen itse sitä näe, mitä vikaa olisi mahdollisesti myös itsessä. On varmaan mahtavaa, kun saa jostakusta toisesta syntipukin. Minä en enää meinaa olla sellainen.Ehkä täältä löytyy joku sellainen joka pelkää ja kunnioittaa sinua eikä uskalla pistää hanttiin siinä pelossa, että menettää tämän" erinomaisen vertaistuki/vittuilufoorumin"

Sinulla on oma ihailijakaartisi, omat " pikku enkelisi " täällä .>Toivottavasti osaat pitää huolen siitä, etteivät he kaikki pian liitele huomastasi pois.
Ehkä sinulla ihan tosissaan olisi syytä mennä välillä ihan vähän itseesi.

Ihmetellä kumminkin varmaan saa niitä suuria saloja, joita tämmöinen"kasvoton " viestintä sisälleen kätkee.
Tällä foorumillahan "kasvot" on ainoastaan yhdellä henkilöllä. Ylläpitäjällä.
Ei ole kadehdittava duuni. Kirjoittamani ei liene pahinta mitä hänelle on kirjoitettu. Yritä nyt tuossa sitten pysyä tasapuolisena tai edes neutraalina.
Tässä ei ole tarkoitus olla kenenkään puolella tai ketään vastaan.
Se nyt ei ollut varsinainen aiheeni , vaan se, miten yleensä koetaan anonymiteetti.

Näin määrittelee "Yhteinen ystävämme " Wikipedia anonymiteetin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anonyymi
Anonyymi
Anonyymi (m.kreik. ἀνώνυμος anōnymos < ἀ[ν]- a privativum, kieltävä etuliite + ὄνομα onoma 'nimi') tarkoittaa nimetöntä, nimeään ilmoittamatonta, nimeltä tuntematonta. Esimerkiksi anonyymi kirjoitus ei sisällä kirjoittajansa nimeä. Anonyymius (joskus anonymiteetti < ruots. anonymitet) tarkoittaa nimettömyyttä, nimen säilymistä salassa.
Salassa tai tuntemattomana olemista tai esiintymistä luonnehditaan myös sanalla inkognito. Esimerkiksi: "Hän matkusti inkognito".
Salanimellä tai nimimerkillä eli pseudonyymillä esiintyvää henkilöä pidetään myös anonyymina, ellei oikeaa henkilöyttä yleisesti tunneta.
Lääketieteellisissä potilaskertomuksissa potilaan henkilöys suojataan peitenimellä.
Tekniikassa sanalla anonyymi on erityismerkityksiä: informaatiotekniikassa "anonyymi FTP" tarkoittaa FTP-tiedostonsiirtoa, jonka voi tehdä ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa FTP-palvelimessa.
Anonyymi lyhennetään usein esimerkiksi chat-keskusteluissa anon
..

Varmasti taas muutamia ottaa kovasti päästä, kun käytän tuota parjattua tietolähdettä, mutta en itse osaa anomymiteettiä noin täsmällisesti määrittää. Pahoitteluni siitä.Mielestäni se sopii näin keskelle viestiä jonkinmoisena jatkumona.Ja ihan asiallisena lainauksena omien jorinoitteni väliin.

Niin tai näin. Täällä siis kirjoitetaan salanimen suojassa,mutta varsinkin pitempiaikaiset viestittäjät käyvät tavalla tai toisella tutunomaisiksi tietyn tyylinsä vuoksi.Väkisinkin muotoutuu "sisäpiirijengi" joka ei hevillä päästä ulkopuolisia joukkoonsa.Varsinkin mt-foorumilla esiintyy tämmöistä sisäänlämpiävää viestintää valitettavan paljon.

Onko anonymiteetti sitten hyvä vai huono asia?
Mielestäni sekä että. Ihmisen perusoikeuksiinhan kuuluu ilmaisunvapaus.Siihen liittyen anonymiteetti on henkilökohtainen suoja. Oikeinkäytettynä se palvelee moniakin tarkoituksia hyvin. Mutta väärinkäytettynä se vahingoittaa,aiheuttaa kärsimystä ja kaikenlaista ahdinkoa.

Nettifoorumeillakin näkee millaiseen käyttäytymiseen anonymiteetin suoja tarjoaa mahdollisuuden. Niin kauan, kun pysytään"sädyllisyyden rajoissa" voidaan pilata suuresti kohteen elämää. Ihminen kun kaikessa "hyväntahtoisuudessaan" on äärimmäisen raadollinen oman edun etsijä. Siinä ei paljon paina se, kuinka paljon satutetaan tai haavoitetaan toista.

Anteeksi nyt vaan kaikki maailmanparantajat, mutta näin minä asian olen ymmärtänyt.En toki väitä kaikkien kirjoittajien olevan tämmöisiä. Se olisi totuuden vastaista. Yleisesti katsoen valtaosa kirjoittajista on ihan asiallista porukkaa omine arvokkainekin mielipiteineen.
Yleisesti ottaen käsitetään, että nimettömyys antaa suojan, jonka takana ihminen on turvassa. Mutta kuka suojelee sellaista joka joutuu jatkuvasti nimettömyyden takana kirjoittavan kiusanteon kohteeksi?

Kiusaus on suuri, se toki myönnettäköön , silloin kun ei tarvitse nähdä toisen kasvoja. Mten onkin niin mukavaa heitellä kuraa noin niinkuin puskista.
Tuleeko silloin edes häivähdyksenä mieleen- mitä jos ite olisit se kiusattu-
Olisko silloin yhtä kivaa?
Sateentekijä

Re: Viestittelyn salat

ViestiKirjoittaja trisse » 29.08.2016 18:33

Eikö sinun pitänyt lähteä pysyvästi?
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 18:38

trisse kirjoitti:Eikö sinun pitänyt lähteä pysyvästi?

Asioilla on tapana saada oikeat tai ainakin oikeammat mittasuhteet kun nukkuu yön yli:)
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 29.08.2016 18:40

Harmi. Olen jokseenkin kyllästynyt lukemaan loputtomia lässytyksiäsi ja vinkumisiasi. Uskotko?
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 19:58

trisse kirjoitti:Harmi. Olen jokseenkin kyllästynyt lukemaan loputtomia lässytyksiäsi ja vinkumisiasi. Uskotko?

Trisse.
Ei tarvitse lukea. Täällä on vapaaehtoista se ,mitä lukee ja se, mitä sivuuttaa.
Kirjoittamisen oikeus lienee meillä kaikilla .Myös täälläolo on vapaaehtoista.Kukaan ei pakota siihen.Ei enempää siitä sitten.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 29.08.2016 20:40

Sateentekijä, minua väsyttää tuo:
Jatkuvaa valitusta huonoista oloista. Ja huonosta kohtelusta. Sen lisäksi vielä ainaista muiden mollaamista tästä ja tuosta.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 20:46

.Kissi kirjoitti:Sateentekijä, minua väsyttää tuo:
Jatkuvaa valitusta huonoista oloista. Ja huonosta kohtelusta. Sen lisäksi vielä ainaista muiden mollaamista tästä ja tuosta.

Tämä ei ole mikään valitusviestiketju. Kirjoitin anonymiteetistä, jos et havainnut:) Avaukseksi otin oman viestittelyni esimerkkinä huonosta viestityksestä. So what?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 29.08.2016 21:43

Aattele jos tää porukka oisi suljetussa tilassa ja sinä vaan pyytelisit aina anteeksi sitä, kun ei voi mitään itteleen. Hyvin äkkiä jonkun hermo repeisi. Pitäisi opetella olemaan muiden kanssa jakamassa ahdas ja huono olotila. Silloin onkin yhtäkkiä vapaa ja paljon tilaa. äh, Tristan tajuaa ainakin :?
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 21:57

Kissi. Tämä ei ole mitään anteeksipyytelyä vaan ihan tavallista viestintää. En yritä todistella mitään, avasin ainoastaan ketjun anonyymistä viestittelystä. Mikä siinä nyt on niin väärin?

Heh heti tuli pari elävää esimerkkiä siitä, että kirjoittipa mitä tahansa, mistä aiheesta hyvänsä, aina löytyy vähintäinkin pari, jotka alkavat vääntää.Näinhän te juuri todistatte, että kirjoittamani pitää täysin paikkansa! Tuskin olette edes lukeneet koko viesiä, mutta arvostelemaan olette heti valmiit .
Kissi. tajuatko miten hoopolta se tuntuu?

Ensimmäiseksi kuvitellaan, että minulla olisi joku taka-ajatus :|
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 29.08.2016 22:20

En puhunut tästä ketjusta, vaan noin yleensä siitä, miltä käytöksesi minusta vaikuttaa. Annat ikäänkuin itsellesi erioikeuden olla tyhmä ja ilkeä, ilman että voit sille mitään. Ja muiden vaan on pakko hyväksyä sinut sellaisenaan. häh? Ja kun ei hyväksytä, niin syy on "meissä" -aina. Ellet sitten jo kiirehdi taas sanomaan, että anteeksi kun olen tälläinen, koittakaa ymärtää. Kuinka kauan täytyy ymmärtää, jos et itse panosta ollenkaan siihen miten itse käyttäydyt.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 22:44

Kissi,
En ole vaatinut ketään ymmärtämään, en minäkään ymmärrä käyttäytymistäsi tai motiivejasi kaikin ajoin, kuten esimerkiksi nyt. Minulla nyt vaan on se käsitys ,ettet sinäkään mahda mitään itsellesi. Olet semmoinen kuin olet ja minun/ muiden on se vaan hyväksyttävä!
Eikö olekin lystikästä. Näet minun käytöksessäni oman peilikuvasi ja sekös sinua harmittaa...
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 29.08.2016 22:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 29.08.2016 22:49

saatan kyllä nähdä oman peilikuvani kauan sitten. En ilkeä ajatella, kuinka sokea olin. Uskon kuitenkin oppineeni jo jotenkuten olemaan niin, ettei kaikki ole muiden vika, enkä valita kokoajan siitä, miten minua sorsitaan. Olen oikeassa, minua vituttaa se, kun näen sinussa oman typeryyteni, jonka haluaisin unohtaa. Taas tuli sellainen olo, että tää saltsu on Pertti.
Katla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.08.2016 22:53

Minä olen teissä kaikissa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katla » 29.08.2016 22:58

Hyvä niin
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 23:28

Psykopatologia kirjoitti:Minä olen teissä kaikissa.

Niinkuin täi tervassa:)
Syksyn tunnelmaa ja melankoliaa:
Lasse Mårtenson - Kaikessa soi Blues 1963(kesto 3:07)
https://www.youtube.com/watch?v=VTfn5l5WfhU

Minulla syksyyn kuuluu aina tietty määrä melankoliaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 23:34

.Kissi kirjoitti:saatan kyllä nähdä oman peilikuvani kauan sitten. En ilkeä ajatella, kuinka sokea olin. Uskon kuitenkin oppineeni jo jotenkuten olemaan niin, ettei kaikki ole muiden vika, enkä valita kokoajan siitä, miten minua sorsitaan. Olen oikeassa, minua vituttaa se, kun näen sinussa oman typeryyteni, jonka haluaisin unohtaa. Taas tuli sellainen olo, että tää saltsu on Pertti.

Kissi! Ei. Ei taas! Uskoin, että olet jo päässyt tuosta eroon.Ihan oikeastiko sinulla on edelleen tuommoinen harha :o

Eipä muuten ollut mitenkään kauniisti sanottu
Olen oikeassa, minua vituttaa se, kun näen sinussa oman typeryyteni, jonka haluaisin unohtaa

Uskon, että typeryyttä riittää sinulla edelleenkin, kyllä taas tämä kirjoittelu sen osoittaa Varsinkin tuo viimeinen lause:
Taas tuli sellainen olo, että tää saltsu on Pertti

Sinä olet aivan uskomaton. Ajatustesi kulusta ei ota selvää vanha Erkkikään, vai pitäisikö sanoa- vanha Pertti-

Juuri kun alan uskoa,että sinusta löytyy jotain... sitten menet ja putoat tuohon samaan sudenkuoppaan. Miksi, oi miksi Kissi :?:

Toisaalta, epäilen kyllä, että vedätät taas täysillä ja hymistelet mielessäsi herattämääsi hämminkiä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 30.08.2016 09:18

Sateentekijä kirjoitti:Toisaalta, epäilen kyllä, että vedätät taas täysillä ja hymistelet mielessäsi herattämääsi hämminkiä.

En usko että Kissi vedättää. Veikkaan, että aika rehellisesti tässä ketjussa kirjoittaa. Kissillä on tarkat silmät. Huumorinkin takana.

Sinuna miettisin ihan oikeasti Kissin sanomisia. Jos toisen sanomisista vain suuttuu ja puolustautuu, ei koskaan opi mitään.

Syyntakeettomaksi heittäytyminen ei toimi. Ihminen joka on pystynyt tekemään pitkän työuran ja kasvattamaan lapsen, ei voi olla syyntakeeton omiin tekemisiinsä tai sanomisiinsa.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.08.2016 17:02

Valkosiipi kirjoitti:
En usko että Kissi vedättää. Veikkaan, että aika rehellisesti tässä ketjussa kirjoittaa. Kissillä on tarkat silmät. Huumorinkin takana.

Sinuna miettisin ihan oikeasti Kissin sanomisia. Jos toisen sanomisista vain suuttuu ja puolustautuu, ei koskaan opi mitään.

Syyntakeettomaksi heittäytyminen ei toimi. Ihminen joka on pystynyt tekemään pitkän työuran ja kasvattamaan lapsen, ei voi olla syyntakeeton omiin tekemisiinsä tai sanomisiinsa.

Kirjoitat ihan asiaa! Edelleenkin omaan kyvyn vastata hyökkäyksellä silloinkin kun ei olisi syytä.
Minulla kun on outo "kyky" nähdä myös toisen hyvää tarkoittavissakin viesteissä joku piilevä piikki.
Pääsisin itse paljon helpommalla jos oppisin enemmän kuuntelemaan toisia ja vähemmän olemaan aina piikit pystyssä. Myös ne, jotka kirjoituksiani lukevat, päästäisin helpommalla kun en provosoituisi.
En minä syyntakeettomaksi heittäydy. Toisinaan vain vastuuttomaksi omista kirjoituksistani...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.08.2016 18:07

Kirjoitat (ruutuun) välillä vajaita [PP; näin]
rivejä ja välillä (enterillä) mielivaltaisesti katkaistuja riippumatta siitä, on kyseessä [PP]
uusi kappale.
[PP]
Voisi myös olla selvempää jättää yksi rivi tyhjää kappaleiden väliin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Enne1 » 30.08.2016 20:01

Pertti on myös sinun sisälläsi. Kaiken takana on Pertti.
Enne1

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet