Re: Fibromyalgia

Re: irmelin kopioketju fibromyalgiasta

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 18:10

...
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 28.08.2016 14:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.08.2016 18:31

Kenties fibromyalgia itsessään (sen määrittely vakavasti otettavaksi sairaudeksi) ärsyttää joitakin enemmän kuin Sateentekijän tekemä aloitus.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 18:57

Mirri kirjoitti:Kenties fibromyalgia itsessään (sen määrittely vakavasti otettavaksi sairaudeksi) ärsyttää joitakin enemmän kuin Sateentekijän tekemä aloitus.

Uskon näin. Saman vaikutuksen sain näistä vihamielisistä kirjoituksista. Ikäänkuin kadehdittaisiin sitä, että poikani on viimeinkin päässyt asianmukaisen hoidon piiriin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.08.2016 19:10

Sateentekijä, edelleen olen sitä mieltä, ettei sinun ole pakko provosoitua ellet välttämättä halua.

Toki voit syyttää toisia tämän ketjun sotkemisesta, mutta sinun provosoitumisherkkyytesi synnytti osan sotkusta. Koet tulleesi tölväistyksi ja loukkaannut, vaikka toinen vaihtoehto olisi punnita palautetta ja ottaa se onkeensa tai jättää omaan arvoonsa. Ilman mitään provosoitumisia ja vastahyökkäyksiä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 19:17

...
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 28.08.2016 15:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.08.2016 19:27

Niinpä...
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 21:52

Näköjään ketju edelleen on mun joten
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... ne/6046738

Animalia ja oikeutta eläimille siellä tekopyhänä itkee nyt.
irmeli

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.08.2016 22:04

Sateentekijä kirjoitti:... Kun minua tarpeeksi tölvitään täysin aiheetta en vaan osaa katsoa hiljaa vierestä...

Ei sinua tölvitty aiheetta vaan täysin aiheellisesti ja asiallisesti.

Alkuperäinen viestisi ei kertonut lähteitäsi, eikä se myöskään sisältänyt minkäänlaista erittelyä siitä mitkä osat olivat lainattua ja mitkä omia sanojasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 22:06

Anna sen esittää marttyyria.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 22:12

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:... Kun minua tarpeeksi tölvitään täysin aiheetta en vaan osaa katsoa hiljaa vierestä...

Alkuperäinen viestisi ei kertonut lähteitäsi, eikä se myöskään sisältänyt minkäänlaista erittelyä siitä mitkä osat olivat lainattua ja mitkä omia sanojasi.
Sillä ei sitten ole mitään merkitystä, että korjasin virheeni sekä mainitsin lähteet, jatkettiin vain minun syyllistämistäni niinkuin oikeassa vertaistukiketjussa tuleekin. :|
Turha tänne on enää tulla jossittelemaan. Ketju on pilattu ja sillä selvä. En jaksa enää sinun kanssasi alkaa uutta vääntöä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 22:16

Itseasiassa tämä taitaa olla hyvä ketju fibromyalgiasta, jos Kyllästynyt viitsisi siivota tyhjät paskat pois.
Mun nimi tietenkin saa olla ketjun otsikkona, olen peräti ylpeä siitä vaikka nyt näyttää, että Mirri vittuilee mulle mutta sekään ei mua haittaa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.08.2016 22:17

Sateentekijä kirjoitti:Sillä ei sitten ole mitään merkitystä, että korjasin virheeni sekä mainitsin lähteet, jatkettiin vain minun syyllistämistäni niinkuin oikeassa vertaistukiketjussa tuleekin. :| ...

On sillä merkitystä, mutta eihän se tekoasi tekemättömäksi tehnyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 22:20

Sateentekijä kirjoitti:Tilaa irmelille.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 22:27

...
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 28.08.2016 14:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.08.2016 22:34

Kyllästynyt kirjoitti:

Ketjun aloittaja korjasi alkuperäisen viestinsä saamansa palautteen johdosta. Mitä muuta hänen pitäisi tehdä, jotta häntä tölvivät kirjoittajat olisivat tyytyväisiä?
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.08.2016 22:35

Mirri kirjoitti:Fibromyalgian kipuoireilu voi loppua psyykkisen/fyysisen stressin vähennyttyä. SSRI-lääkitys voi lievittää oireita, mutta parhaan (lääkehoito)tuloksen tiedetään toistaiseksi olevan amitriptyliinilla.

En tiedä miten nykyisin, mutta ainakin minun tarvittuani fibrooni lievitystä joskus parisen vuosikymmentä sitten yleislääkäri oli asiasta perillä; hän otti oireiluni vakavasti ja tiesi jopa keinoja lievittää sitä.
Minulla on sellainen käsitys, että fibromyalgia tunnetaan nykyisin aika hyvin. Tosin oman hoitoni sain työterveyshuollossa, joten terveyskeskuslääkäreiden tietämyksestä en tiedä.

Ketjun ensimmäinen viesti.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.08.2016 22:44

...
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 28.08.2016 14:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.08.2016 06:51

Triptyl on siitä hyvä kipulääke ettei pää ole tokkurassa aamulla ja yön on nukkunut vaikka kipuja. Mutta olen huomannut ettei suurempi annos sitä nosta kipukynnystä laisinkaan vaan määrä kannattaa pitää pienenä ja silloin saa paremman tuloksen.

Koska ketju on omistettu minulle- kiitos muuten siitä, silmiä hivelevää nähä oma nimiä ihan otsikossa- niin laitan kopion Triptylistä.
http://www.terve.fi/masennus/yleista-ne ... ta-kivusta
"pitkäaikainen hermoperäinen kipu on usein vaikea hoitaa ja valitettavan usein mahdoton parantaa.

Hermoperäisen kivun taustalla voivat olla esimerkiksi:
- hermojen pinnetilat
- aaveraajakipu ja tynkäkipu
- leikkausten ja tapaturmien jälkeiset hermokivut
- vyöruusun jälkeinen hermosärky
- sokeritautiin, B-vitamiinipuutoksiin, ja moniin muihin aineenvaihduntasairauksiin liittyvä ääreishermoston vaurioituminen
- alkoholin aiheuttama ääreishermoston vaurioituminen"
Tuossa ei lue fibry... miksihän ei ?
irmeli

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.08.2016 12:51

Sateentekijä kirjoitti:Kyllästynyt kai sinä sen nyt itsekin tajuat, että tämä ketju meni piloille täällä rellestäneitten asiattomien kommenttien takia...

Olen eri mieltä.
Tämä ketju oli jo alunperin "piloilla", koska sinä et tälläkään kertaa noudattanut ohjeita joita sinulle on annettu; lainaukset ja lähteet selvästi ilmoitettuina - ja omat jorinat erikseen.
Sateentekijä kirjoitti:... Ketju on piloilla . Siitä tuskin olemme eri mieltä...

Olen siitäkin eri mieltä. Tämä ketju on tullut paremmaksi, ja sen informaatioarvo on noussut tehtyjen täydennysten ja korjausten ansiosta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.08.2016 14:32

...
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 28.08.2016 15:04, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet