Käytettekö lisäravinteita?

Re: Käytettekö lisäravinteita?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 22:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Miksi se olisi terveellistä? Nythän tuossa juuri on todettu, ettei rasvattomassa maidossa oli se luomua tai ei, ole minkäänlaisia terveysvaikutteisia aineita, kun vitamiinit ja kivennäis -sekä hivenaineet on prosessoitiu olemattomiin, lisätty Kalsiumia. D-vitamiinia ym ainoastaan ihmisten rauhottamiseksi.

Miksi sen pitäisi olla terveellistä?
Kyllähän ihmiset syövät ja juovat paljon muutakin sellaista joka ei sitä (terveellistä) ole.

Nythän ei ole kyse siitä, vaan siitä että maitoa mainostetaan perusteetta varsinaiseksi terveystuotteeksi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 22:15

Nythän voi itsekukin valmistaa itse omaa rasvatonta maitoaan. Sekoittaa kalkkitabletin lasilliseen vettä ja tiputtaa joukkoon D-vitamiinitippja, niitä vauvojen Vitol tippoja, tiedättehän... taatusti rasvatonta
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.08.2016 22:16

Sateentekijä kirjoitti:Nythän ei ole kyse siitä, vaan siitä että maitoa mainostetaan perusteetta varsinaiseksi terveystuotteeksi.

Jotenkin minulta on jäänyt huomaamatta se, että maitoa hehkutettaisiin varsinaiseksi terveystuotteeksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 22:25

Kyllästynyt, minä en jaksa kommentoida sinulle enää kun joka asiassa sinulla on muka pätevämpi mielipiteesi. Minä en vaan yksinkertaisesti jaksa tuon kaltaista kirjoittelua.
Jos minä nyt esimerkiksi sanoisin, että nyt on jo ihan pimeä ilta, sinä varmaan sanoisit:-minä en ainakaan ole sitä huomannut, joten asia ei voi olla noin, mutta ehkä sinä vaan kuvittelet asian olevan noin- :shock:

-Muokattu 21.8 klo 20.52
-Poistettu tarpeeton lause
-Sateentekijä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.08.2016 20:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.08.2016 00:23

Ei maitoa ole pariinkymmeneen vuoteen mainostettu varsinaiseksi terveystuotteeksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.08.2016 00:25

Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Meijerimaidon hygienia-taso on viime vuosina ilmeisesti noussut, mikä näkyy pidentyneinä myyntiaikoina. - Itse olen juomiseen ostanut rasvatonta luomua. Arlassa olen aistinut jopa makeutta!

Käsittelemättömän maidon laaja jakelu johtaisi vakaviin terveyshaittoihin. Maito ei ole välttämätöntä mutta ei myrkkyäkään. Luulen, että maitoa kestävien on hyvä juoda päivittäin maitoa, vaikkapa vain lasillinen.

Miksi se olisi terveellistä? Nythän tuossa juuri on todettu, ettei rasvattomassa maidossa oli se luomua tai ei, ole minkäänlaisia terveysvaikutteisia aineita, kun vitamiinit ja kivennäis -sekä hivenaineet on prosessoitiu olemattomiin, lisätty Kalsiumia. D-vitamiinia ym ainoastaan ihmisten rauhottamiseksi.

Tuossa MitäVittua -lehdessä(kö)? - Lähde ei ole luotettava.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.08.2016 00:32

https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/11572 maito
Ks. kivennäis- ja hivenaineet
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.08.2016 20:45

"
Sateentekijä"]Kyllästynyt, minä en jaksa kommentoida sinulle enää kun joka asiassa sinulla on muka pätevämpi mielipiteesi. Minä en vaan yksinkertaisesti jaksa tuon kaltaista kirjoittelua.
Jos minä nyt esimerkiksi sanoisin, että nyt on jo ihan pimeä ilta, sinä varmaan sanoisit:-minä en ainakaan ole sitä huomannut, joten asia ei voi olla noin, mutta ehkä sinä vaan kuvittelet asian olevan noin- :shock:

Tuo purkaukseni oli asiaton. Jätän sen silti esiin, koska kirjoittamishetkellä mieli oli tuon kaltainen.Ehkä pitäisi pyytää aidosti anteeksi...
(Poistin viimeisen lauseen)
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.08.2016 20:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.08.2016 20:58

Psykopatologia kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Meijerimaidon hygienia-taso on viime vuosina ilmeisesti noussut, mikä näkyy pidentyneinä myyntiaikoina. - Itse olen juomiseen ostanut rasvatonta luomua. Arlassa olen aistinut jopa makeutta!

Käsittelemättömän maidon laaja jakelu johtaisi vakaviin terveyshaittoihin. Maito ei ole välttämätöntä mutta ei myrkkyäkään. Luulen, että maitoa kestävien on hyvä juoda päivittäin maitoa, vaikkapa vain lasillinen.

Miksi se olisi terveellistä? Nythän tuossa juuri on todettu, ettei rasvattomassa maidossa oli se luomua tai ei, ole minkäänlaisia terveysvaikutteisia aineita, kun vitamiinit ja kivennäis -sekä hivenaineet on prosessoitiu olemattomiin, lisätty Kalsiumia. D-vitamiinia ym ainoastaan ihmisten rauhottamiseksi.

Tuossa MitäVittua -lehdessä(kö)? - Lähde ei ole luotettava.

http://magneettimedia.com/asiantuntijoi ... -lihottaa/
Onko tämä artikkeli M V julkaisusta?
Minä en lue MV.n julkaisuja niitten laadullisen heikkouden , yksipuolisuuden ja provokatiivisen ilmaisutavan vuoksi. Tämä sattui olemaan saman kaltaisessa julkaisussa, mutta mielestäni on asiaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.08.2016 21:26

Sateentekijä kirjoitti:Nythän voi itsekukin valmistaa itse omaa rasvatonta maitoaan. Sekoittaa kalkkitabletin lasilliseen vettä ja tiputtaa joukkoon D-vitamiinitippja, niitä vauvojen Vitol tippoja, tiedättehän... taatusti rasvatonta

Maitotölkkini mukaan pari desiä rasvatonta maitoa sisältää (lisätyn) D -vitamiinin lisäksi 28 prosenttia B2 -vitamiinia ja 32 prosenttia B12 -vitamiinia päiväsuosituksesta. Toisin sanoen itse valmistettuun seokseen olisi hyvä laittaa myös nuo mainitut B -vitamiinit oikeassa suhteessa, jotta tulos muistuttaisi rasvatonta maitoa.

Tutkimani tölkki sisälsi Arlan tuottamaa rasvatonta maitoa. Muut rasvattoman maidon valmistukseen tarvittavat raaka-aineet selvinnevät Psykopatologian laittamasta Finelin linkistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.08.2016 21:44

Laitoinhan tuohon jo aikaisemmin Valion HYLA rasvattoman maidon tuoteselosteen.
viewtopic.php?f=9&t=17680&start=130#p267036
Silti en ala fanittamaan elintarviketta, mikä ei ole minulle millään tavoin välttämätön ja mistä en koe saavani mitään terveysvaikutteista hyötyä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.08.2016 21:51

Niinpäs laitoitkin.
Siinä on hyvä resepti rasvattoman maidon tekijöille.

Tuli vielä mieleeni... Fanittaminen on aivan eri asia kuin se, että yrität täällä todistella ja vakuutella lukijoille maidon olevan hyödytön elintarvike.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.08.2016 21:57

Kukin olkoon asiasta mitä mieltä haluaa. Juokoon myös mitä haluaa. Mikäpä minä olen kenellekkään sääntöjä sanelemaan :| En sen enempää tuosta enää, kun olen sanottavani sanonut. Menisi vaan toisteluksi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.08.2016 22:00

Sateentekijä kirjoitti:http://magneettimedia.com/asiantuntijoi ... -lihottaa/
Onko tämä artikkeli M V julkaisusta?
Minä en lue MV.n julkaisuja niitten laadullisen heikkouden , yksipuolisuuden ja provokatiivisen ilmaisutavan vuoksi. Tämä sattui olemaan saman kaltaisessa julkaisussa, mutta mielestäni on asiaa.

Wikipedian mukaan Magneettimedia on uusnatsistinen julkaisu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Magneettimedia
Mirri

ViestiKirjoittaja Tyy » 21.08.2016 22:52

Missähän te asutte jos ei siellä maitoa mainosteta terveellisenä.
Tyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.08.2016 23:07

Terveystuotteenahan maitoa mainostetaan ympäri Suomen.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.08.2016 23:22

Terveellisyys on eri asia kuin terveystuote (t. varsinainen terveystuote).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 00:57

Tyy kirjoitti:Missähän te asutte jos ei siellä maitoa mainosteta terveellisenä.

Pääkaupunkiseudulla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.08.2016 09:53

Ymmärrän terveystuottella funktionaalisia, esimerkiksi mustikka, ketsuppi, Benecol.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.08.2016 12:55

Ei maito mikään terveystuote ole (vielä). Terveystuotteita siitä on oltu kehittämässä, onhan ollut kaikenlaisia Huomenhieho-tutkimuksia ja kokeiluja. Sen sijaan maito on ihmisen tavanomaista normaalia ravintoa, jota on saatavissa myös nykyihmiselle sopivammassa rasvattomassa muodossa. Eikä maito myöskään ole mikään kalsiumivesi, koska se sisältää myös proteiinia. Maitotuotteet ovat kätevä tapa nauttia päivittäisestä kalsiumin ja proteiinin tarpeesta.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet