Rane kirjoitti:Kyllä maidonjuojillakin voi olla ihan hyvät veriarvot.
Niin, eihän se maito yksin huononna tai paranna veriarvoja, vaan monipuolinen ruoka.
Rane kirjoitti:Kyllä maidonjuojillakin voi olla ihan hyvät veriarvot.
Kyllästynyt kirjoitti:Mutta mihin sinä sitten viittaat terveellisyys/epäterveellisyysväitteilläsi?Sateentekijä kirjoitti:En ole missään vaiheessa yrittänyt väittää, että maidon juomisella tai juomatta jättämisellä olisi vaikutuksia elinajan pituuteen...Sateentekijä kirjoitti:... Ei ole pakko lukea näitä minun kirjoittamiani turhauttavia ja turhia paasaamisia...
Ei, mutta jos niitä kuitenkin lukee, lienee sallittua niitä myös kommentoida.Sateentekijä kirjoitti:... Sitä varmaan olet yhtä mieltä, että maito on yliarvostettua eikä aikuiselle millään tavoin tarpeellista.
Vaikea sanoa, koska en ole kokenut maidonjuomisen/maitotuotteiden käytön olevan erityisen arvostettua.
Mutta mihin sinä sitten viittaat terveellisyys/epäterveellisyysväitteilläsi?
Ei, mutta jos niitä kuitenkin lukee, lienee sallittua niitä myös kommentoida.
Vaikea sanoa, koska en ole kokenut maidonjuomisen/maitotuotteiden käytön olevan erityisen arvostettua
Rane kirjoitti:Maito on yksi osa monipuolista ruokaa.
Sateentekijä kirjoitti:... No kyllähän sitä joka tuutista tuputettaan kuinka kaikkien pitäisi juoda maitoa. En vaan käsitä, miksi.
Sateentekijä kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:22:36Kyllästynyt kirjoitti:Luomutilalta hankittu maito saattaa olla vaarallisempaa kuin ns. "teollinen" (pastöroitu) maito esimerkiksi listeriabakteerin vuoksi.
Kyllä. Lehmien rinnoissa on usein paskaa.
Olen Aleksilta muutaman kerran raakamaitoa ostanut. Hyväähän se on.
Ja utareitako ei muka pestä ennen lypsämistä jos niissä selvää kakkaa on?
Nykyjäänhän ei ulkopuolinen edes pääse navettaan, jossei ole suojavarustautunut ikäänkuin avaruusmies.
Kuutar kirjoitti:
Sateentekijä, eikös ole hiukan ristiriitaista, että ensin laitat artikkelin, jossa kauhistellaan mitä kaikkia likaisia jäämiä teollisesti käsitellyssä, pastöroidussa maidossa mahdollisesti muka on. Kuitenkin mielestäsi on ihan jees hakea raakamaitoa luomutilalta, vaikka kaikkien mikrobitartuntojen riski on suurempi saada raakamaidosta?

Mirri kirjoitti:Ei ole pakko juoda maitoa, sitä voi myös syödä. Viilinä, jugurttina, jäätelönä, juustona, jopa kiisselinä ja vanukkaana. Maito taipuu monenlaisiin lusikoitaviin muotoihin.
Sateentekijä kirjoitti:Kuutar kirjoitti:
Sateentekijä, eikös ole hiukan ristiriitaista, että ensin laitat artikkelin, jossa kauhistellaan mitä kaikkia likaisia jäämiä teollisesti käsitellyssä, pastöroidussa maidossa mahdollisesti muka on. Kuitenkin mielestäsi on ihan jees hakea raakamaitoa luomutilalta, vaikka kaikkien mikrobitartuntojen riski on suurempi saada raakamaidosta?
Kuutar jos luit tarkkaan, en ole missään vaiheessa pitänyt minkäänlaisen maidon käyttämistä tarpeellisena.Jos sitä jostain syystä on ihan pakko juoda, olisi kumminkin ehkä terveellisempää hankkia maitonsa suoraan luomutiloilta, ennemmin kuin ostaa runsaasti prosessoitua rasvatonta ns. maitoa josta on kaikki luontaiset ravinteet tuhottu ja sitten lisätty Kalsiumia, D-vitamiinia jne, jotta saataisiin ihmiset uskomaan tämän teolliseti prosessoidun "kalkkiveden" terveellisyyteen.
Psykopatologia kirjoitti:Meijerimaidon hygienia-taso on viime vuosina ilmeisesti noussut, mikä näkyy pidentyneinä myyntiaikoina. - Itse olen juomiseen ostanut rasvatonta luomua. Arlassa olen aistinut jopa makeutta!
Käsittelemättömän maidon laaja jakelu johtaisi vakaviin terveyshaittoihin. Maito ei ole välttämätöntä mutta ei myrkkyäkään. Luulen, että maitoa kestävien on hyvä juoda päivittäin maitoa, vaikkapa vain lasillinen.
Sateentekijä kirjoitti:Miksi se olisi terveellistä? Nythän tuossa juuri on todettu, ettei rasvattomassa maidossa oli se luomua tai ei, ole minkäänlaisia terveysvaikutteisia aineita, kun vitamiinit ja kivennäis -sekä hivenaineet on prosessoitiu olemattomiin, lisätty Kalsiumia. D-vitamiinia ym ainoastaan ihmisten rauhottamiseksi.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa