Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

Re: Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

ViestiKirjoittaja Rane » 16.08.2016 00:19

Vaikeita asioita tällaiset.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.08.2016 00:20

Rane kirjoitti:Onko rajaton avoimuus omien läheisten asioista netissä hyvä, sitä en tiedä.

Käsittääkseni en ole ollut täällä kovinkaan "rajattomasti" avoin läheisteni asioista : Ehkä ei olisi pitänyt sanoa mitään.
Nythän ei ole kyse siitä, vaan siitä kuinka minua toinen äiti tulee neuvomaan, miten minun pitäisi kommunikoida poikani kanssa. Se lienee melko absurdia.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 16.08.2016 00:23

En ajatellut sinua, Sateentekijä. Totuus on, ettemme ehkä tiedä, mikä on totuus.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.08.2016 00:26

Niin jos tietäisimme mikä totuus on, ei meillä olisi enää mitään kyseltävää.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 16.08.2016 00:27

Totuus voi myös ahdistaa.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2016 00:31

Sateentekijä kirjoitti:Kriisipuhelin pelsti eilisen, myös tänään on tuntunut paremmalta. Jutttelenhan toki esim. poikani kanssa puhelimessa paljon, mutten voi omia ongelmiani hänen päälleen kaataa. Päin vastoin, minun pitäisi häntä tukea . Hän kyllä ymmärtää, etten kaikin ajoin jaksa.
Kerroin, että soitin kriisipuhelimeen ja hän oli siitä ilahtunut.

Tämä viestisi synnytti ajatuksia, joista kirjoitin. Ihan vertaistukihengessä oli tarkoitus, mutta taisi mennä pieleen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.08.2016 00:37

Mirri kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Kriisipuhelin pelsti eilisen, myös tänään on tuntunut paremmalta. Jutttelenhan toki esim. poikani kanssa puhelimessa paljon, mutten voi omia ongelmiani hänen päälleen kaataa. Päin vastoin, minun pitäisi häntä tukea . Hän kyllä ymmärtää, etten kaikin ajoin jaksa.

Tämä viestisi synnytti ajatuksia, joista kirjoitin. Ihan vertaistukihengessä oli tarkoitus, mutta taisi mennä pieleen.

Mirri .Niin taisi tehdä. Ehkä tuo viesti antoi väärän kuvan väleistämme. Selitinkin tuossa sitten asiaa vähän tarkemmin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.08.2016 18:01

Sateentekijä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Mirri .Niin taisi tehdä. Ehkä tuo viesti antoi väärän kuvan väleistämme. Selitinkin tuossa sitten asiaa vähän tarkemmin.

Mirri. Luettuani nyt viestisi uudelleen, ymmärsin, ettet mitään pahaa tarkoittanut, vaan yritit tukea. Kiitos sinulle siitä:)
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 16.08.2016 18:11

http://www.savonsanomat.fi/savo/Terveyd ... laitos-pitäisi-suojella-Kuopiossa/528357

Savon Sanomat: 24.3.2015
Terveydenhuolto-oppilaitos pitäisi suojella Kuopiossa

Museovirasto ehdottaa, että entisen lääninsairaalan yhteydessä sijaitseva terveydenhuolto-oppilaitos pitäisi myös suojella.

Virasto esitti jo viime viikolla suojelupäätöstä vanhalle lääninsairaalalle ja sen ympäristössä oleville sairaalarakennuksille. Viraston tiedotteessa todetaan, että nyt pitäisi pohtia myös vuonna 1993 valmistuneen oppilaitosrakennuksen suojelua, koska se on tärkeä osa lääninsairaala-alueen kokonaisuutta, mutta arkkitehtonisesti korkeatasoinen rakennus on jopa ajateltu purkaa.

Museoviraston mukaan Kuopion entinen lääninsairaala-alue on poikkeuksellisen autenttisena säilynyt valtakunnallisesti merkittävä rakennettu ympäristö. Rakennukset ovat 140 vuoden aikana toimineet vain sairaalana ja myöhemmin alan oppilaitoksena ja säilyttäneet ulkoarkkitehtuurinsa olennaiset piirteet erittäin hyvin. Museoviraston mielestä oppilaitosrakennuksen arkkitehtuuri täydentää historiallisista rakennuksista koostuvaa kokonaisuutta.

Kuopion lääninsairaalan ensimmäiset rakennukset rakennettiin 1870-luvulla. Alue laajeni 1910-luvulla kirurgisella osastolla ja talousrakennuksella. Kuopion keskussairaalan perustamisen myötä lääninsairaala lopetti toimintansa vuonna 1958, jonka jälkeen alue on toiminut sairaanhoito-oppilaitoksena. Oppilaitostoiminnan laajentuessa tarvittiin uutta tilaa ja vuonna 1993 valmistui Terveydenhuolto-oppilaitokselle uusi päärakennus. Sairaanhoidon opetus päättyi alueella viime vuonna ja rakennuksille etsitään uutta käyttöä. Alueella on menossa asemakaavan muutos.
Rane

ViestiKirjoittaja trisse » 16.08.2016 22:02

Mirri kirjoitti:
trisse kirjoitti:---
Oletko huomannut Mirri että olet hyvin kärkkäästi huomauttelemassa jos joku äiti antaa aikaansa tai rahaansa lapselleen?
---

En ole huomannut.

Kiinnitä siinä tapauksessa asiaan huomiota. Minun päiväkirjaani et myöskään ole tervetullut sanomaan ettei äitini saisi antaa minulle hammasremonttiin rahaa, ettei hän saisi käydä täällä, ettemme saisi säännöllisesti soitella ja olisi kokolailla parasta jos katkaisisimme välimme kokonaan.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.08.2016 22:10

Mielestäni äidin ja lapsen välinen suhde voi olla hyvinkin läheinen ilman, että kumpikaan olisi toisesta riippuvainen.Jotkut vanhemmat eivät vaan välitä enää kun lapsi on lentänyt pesästä.
Pojallani on ongelmia isänsä kanssa, niitä käsittelemme yhdessä. Olemmehan eläneet saman katon alla ja painineet saman ongelman kanssa.
En käy tarkemmin selvittämään, mutta katsoisin vuorovaikutuksen ja luottamuksen välillämme merkitsevän kummallekin paljon
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2016 22:10

trisse kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
trisse kirjoitti:---
Oletko huomannut Mirri että olet hyvin kärkkäästi huomauttelemassa jos joku äiti antaa aikaansa tai rahaansa lapselleen?
---

En ole huomannut.

Kiinnitä siinä tapauksessa asiaan huomiota. Minun päiväkirjaani et myöskään ole tervetullut sanomaan ettei äitini saisi antaa minulle hammasremonttiin rahaa, ettei hän saisi käydä täällä, ettemme saisi säännöllisesti soitella ja olisi kokolailla parasta jos katkaisisimme välimme kokonaan.

Trisse, lupaan olla sanomatta mainitsemiasi asioita. Käsittääkseni en ole koskaan sanonut mitään kertomaasi, joten lupaus on kokolailla helppo pitää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.08.2016 22:34

Lisäyksenä tuohon aiemmin kirjoittamaani.
Poikani opiskelee alaa missä on oppinut käyttämään sosiaalisia ja psykologisia työkaluja sekä omien että muidenkin ongelmien käsittelyyn, hän on kehittynyt melko hyväksi ihmistuntijaksi myös ystäväpiirissään.
Hänellä on paljon tietoutta jota itselläni ei välttämättä ole ja minä taas puolestani omaan toisenlaista tietoa. Sekä käytännön kokemusta.
Tavallaan vaihdamme tietojamme ja kokemuksiamme, enkä usko kummankaan siinä pahemmin kärsineen, päinvastoin. Siksi en ollenkaan ymmärrä kun sanotaan, ettei lapsensa kanssa voi olla läheinen vielä senkin jälkeen kun molemmilla on oma elämä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 17.08.2016 22:21

Ilmeisesti olen sitten ollut huono äitikin, senhän täällä kaikki kirjoittajat tietävät, vaikkeivät ole päivääkään eläneet minun perheessäni tai minun elämääni.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 11:09

Ei täydellistä äitiä ehkä olekaan.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.08.2016 14:21

Ei kai kukaan huonoksi äidiksi ole väittänyt. Viitaten Sateentekijän viimeisimpään.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 14:27

Rane.
Kirjoitit, että koska jatkan kiroiluani edelleen ?toivomuksistasi huolimatta, et halua tukea minua,
Käsitin ,että et siis halua kirjoittaa minulle enää mitään positiivista.Ymmärsinkö oikein?
Miten niin jatkan kiroiluani?
Millä tavoin olen sinua loukannut, että olet sanoutunut irti keskustelusta kanssani?
Mielestäni sinä olet yksi tämän saitin mukavimmista eikä minulla ole sinusta pahaa sanaa sanottavana. On todella ikävää, jos olet ymmärtänyt, etten halua kuunnella sinua. En ole näin tarkoittanut.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 18.08.2016 14:29

väärä ketju
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 18.08.2016 14:37, muokattu yhteensä 1 kerran
irmeli

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.08.2016 14:32

Vähän realiteetteja peliin... edes johonkin ketjuun.
Ryysy

ViestiKirjoittaja irmeli » 18.08.2016 14:37

Sori, kirjoitin lohijuttuni väärään ketjuun ja poistan sen nyt.
irmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet