Tehdäänkö kaikki jotain samaa ruokaa?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tehdäänkö kaikki jotain samaa ruokaa?

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 16:38

En ole tainnut ikinä syödä kantarellimuhennosta. Miltä se maistuu? Onko olemassa sieniliemikuutioita?
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 18:58

Kanttarellissä on ihan oma erikoismakunsa sitä on vaikea kuvailla.Se täytyy vaan maistaa. Jakaa makutuntemuksia. Toiset tykkää hulluna, toiset ei voi syödä. Itse kuulun noihin edellisiin.
Sieniruokiin , varsinkaan noihin herkkämakuisiin kuten kanttarellit, mustat torvisienet, tatit, ei kannata käyttää maustettuja liemikuutioita. Tuo kolmen yrtin kermakin oli liian maustettua.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 15.08.2016 22:12

Hilppa kirjoitti:No puuro on hoikkuuteni ja terveyden salaisuus. Eikä mikään mun juttu ainoastaan. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät tykkää puurosta. (Mutta olenkin hullu.)

Kuka tahansa olisi hoikka jos liikkuisi sinun tavoin.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.08.2016 22:29

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:No puuro on hoikkuuteni ja terveyden salaisuus. Eikä mikään mun juttu ainoastaan. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät tykkää puurosta. (Mutta olenkin hullu.)

Kuka tahansa olisi hoikka jos liikkuisi sinun tavoin.

Liikunta ei pidä hoikkana, mutta hoikkuus helpottaa liikkumista. Itse asiassa lihava kuluttaa enemmän liikkuessaan, joten painonhallinta on vaikeaa jos ei ihan mahdotonta pelkän liikkumisen avulla. Kyllä se puuro + rasvaton maito ja (suolaton sokeriton) marjavalmiste on tehokas nälän poissa pitäjä ja terveellinen vatsan täyte.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 15.08.2016 22:48

En minäkään epäterveellisesti syö. Syön vain liikaa. Ei kai tässä pakko ole kenenkään puuroja syömään jos niitä inhoaa? Mielummin leipää, munakasta, hedelmiä, salaattia jne.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.08.2016 22:50

trisse kirjoitti:En minäkään epäterveellisesti syö. Syön vain liikaa. Ei kai tässä pakko ole kenenkään puuroja syömään jos niitä inhoaa? Mielummin leipää, munakasta, hedelmiä, salaattia jne.

Kukin syököön, mitä haluaa.

Hoikkuuden salaisuus ei ole liikunta vaan vähäkalorisempi ruoka, jota syödään kohtuudella.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 15.08.2016 22:52

Sinähän voit ryhtyä henkilökohtaiseksi valmentajakseni kun omaat siihen ilmeisiä taipumuksia....
trisse

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 22:55

Mulle kanssa.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.08.2016 22:59

No jos meidän piti tehdä yhdessäolon ruoka, aloitetaan siitä. Tehdään terveellistä kasvisruokaa?

Ranne on ehdottanut ruismustikkapuuroa. Kannatan tuota vaihtoehtoa iltapalaksi. Ei suolaa, nautitaan rasvattoman maidon kanssa. Ei kovin paljoa lisättyä sokeria. Voi tehdä joko pakastetuista tai tuoreista mustikoista (, joita myös saa nyt kaupasta).
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 23:00

Se on totta, että kukin syököön mistä pitää, kukin olkoon hoikka tai vähemmän hoikka.Syöminen ja sen toteuttaminen on nimenomaan makuasia.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 23:02

Kanttarellimuhennosta olen tässä tyrkyttänyt tarjolle yhteiseksi ateriaksi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 23:04

Ruisjauhopuuroon tulee helpsti klimppejä, joten sitä pitää hämmentää pohjia myöten ahkerasti. Itse sekoittaisin mustikkasurvoksen täysin kypsään puuroon. Sokeria ei välttämättä tarvita.
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 23:05

Onko kanttarellit kalliita? En ole ikinä ostanut.
Rane

ViestiKirjoittaja Katla » 15.08.2016 23:10

Suomalaisista Kantarelleistä on pulaa, mutta Virolaista on myynnissä hintaan 8e.litra
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 23:17

Banaanilettuihin ja aamupuuroon vaihtelua vaihtelua .Tätäkin voisimme kaikki kokeilla aamupalaksi vaihtelun vuoksi
Banaani-omenaletut gluteiiniton, laktoositon

2 munaa

1 kypsä banaani

1 vihreä omena

(0,5 tl kanelia)
öljyä paistamiseen. (Itse käytän voita)
Sekoita sauvasekoittimella munista ja banaanista tasainen massa.
Raasta kuorittu omena . Lisää taikinaan. Mausta kanelilla.
Paista letut molemmin puolin miedolla lämmöllä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 23:20

.Kissi kirjoitti:Suomalaisista Kantarelleistä on pulaa, mutta Virolaista on myynnissä hintaan 8e.litra

En osta virolaisia kanttarellejä kun suomalaisiakin on ainakin täällä saatavilla. Sanovat että virolaisia sieniä kerätään mistä vaan, vaikka ihan autoteiden varsilta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 23:20

Minulla tuollaiset lettuset aina kärvähtävät pannuun kiinni, menevät riekaleiksi ja osittain mustiksi.
Rane

ViestiKirjoittaja trisse » 15.08.2016 23:25

Sateentekijä kirjoitti:Kanttarellimuhennosta olen tässä tyrkyttänyt tarjolle yhteiseksi ateriaksi.

Minä en syö sieniä. Puuroja voin vielä pakottaa itseni syömään mutta sieniä en.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 23:27

Rane kirjoitti:Minulla tuollaiset lettuset aina kärvähtävät pannuun kiinni, menevät riekaleiksi ja osittain mustiksi.

Minä käytän alhaista lämpöä sekä runsaasti voita paistamiseen.Ensimmäiset letut menevät useinplörinäksi mutta kun pannu on sopivan lämmin se sujuu,
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 23:30

Käryäkin tulee.
Rane

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko