Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

Re: Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 14:19

Kävin eilen iltalenkillä. Mukavaa, kun ei ole enää niin kuuma. Otin kuvan Sateentekijälle. Tunnistatko?
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 14:50

Näyttää tutulta. Anna linkki tai vinkki...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 14:56

Saatan käydä illemmalla ottamassa lisää kuvia. Siihen saakka.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 15:37

Siihen saakka mietin ja yritän palauttaa mieleen, tutulta kyllä näyttää...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 15:44

Hilppa kirjoitti:Hieno juttu, että soitit kriisipuhelimeen. Koitahan jaksaa, Sateentekijä.

Kriisipuhelin pelsti eilisen, myös tänään on tuntunut paremmalta. Jutttelenhan toki esim. poikani kanssa puhelimessa paljon, mutten voi omia ongelmiani hänen päälleen kaataa. Päin vastoin, minun pitäisi häntä tukea . Hän kyllä ymmärtää, etten kaikin ajoin jaksa.
Kerroin, että soitin kriisipuhelimeen ja hän oli siitä ilahtunut.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 21:19

Sateentekijälle uusi kuva samasta pihapiiristä:
Kuva
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 21:26

Rane tutulta näyttää, mutta onko nyt mielestä kadonneet paikkojen ja rakennusten nimet?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 21:30

No, muistatko, oletko opiskellut Kuopiossa?
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2016 21:36

Sateentekijä, ei sinun tarvitse tukea aikuista lastasi saati olla hänen kuuntelijanaan tai 'terapeuttinaan'. Muttet myöskään saa purkaa paineitasi hänelle, eikä hänen pitäisi joutua olemaan sinulle kuuntelijana ja olkapäänä - puhumattakaan, että käyttäisit häntä 'terapeuttina'.

En tiedä minkä ikäinen poikasi on, mutta olisikohan hän kyllin vanha siihen, että vähentäisit puhelinkeskusteluja hänen kanssaan? Tämä on 'ilmaan heitetty' kysymys, joka ei kaipaile vastausta.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 15.08.2016 21:49

Mitäköhän sinulle kuuluu toisten äitien ja lasten asiat? Sikäli kun viimeksi tsekkasin ei sinun jälkikasvullasi hirveän hyvin ole mennyt joten sinulla ei ole varsinaista auktoriteettia tarjota hyviä neuvoja toisille vanhemmille. Kun ei ole ollenkaan itsestäänselvää että olet itse tehnyt asiat oikein

Ainakaan minä en tiedä paljon Sateentekijä ja poika puhuvat. Kirjoitti "paljon" mutta se voi tarkoittaa pari kertaa viikossa tai lähes päivittäin. Nykyään kun nuo puhelutkin ovat puoli ilmaisia niin mitä väliä vaikka istuisivat luuri korvalla monta tuntia jos heitä huvittaa?

Oletko huomannut Mirri että olet hyvin kärkkäästi huomauttelemassa jos joku äiti antaa aikaansa tai rahaansa lapselleen? En tiedä johtuuko se siitä että olet kateellinen rakkaudesta jota toiset voivat antaa toisilleen vai oletko saita eli kuvittelet että toisiakin vanhempia rasittaa olla yhteyksissä lapsiinsa kuten sinua itseäsi rasittaa. Ehdottaisin että jättäisit nuo ehdotuksesi kokonaan pois kun ne selvästi kumpuavat sinun omista tarpeistasi ja saatat niistä käsin jaella ihan huonoja neuvoja muille ihmisille.
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.08.2016 22:08

Ulkopuolinen tietää aina parhaiten!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 22:11

Jos ihmisella on mielenterveysongelmia vaikka muille jakaa, niin silloin kannattaisi etsiä ammattiapua.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2016 22:35

trisse kirjoitti:---
Oletko huomannut Mirri että olet hyvin kärkkäästi huomauttelemassa jos joku äiti antaa aikaansa tai rahaansa lapselleen?
---

En ole huomannut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 22:56

Mirri on kyllä varmasti tehnyt parhaansa.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 23:47

Mirri kirjoitti:Sateentekijä, ei sinun tarvitse tukea aikuista lastasi saati olla hänen kuuntelijanaan tai 'terapeuttinaan'. Muttet myöskään saa purkaa paineitasi hänelle, eikä hänen pitäisi joutua olemaan sinulle kuuntelijana ja olkapäänä - puhumattakaan, että käyttäisit häntä 'terapeuttina'.

En tiedä minkä ikäinen poikasi on, mutta olisikohan hän kyllin vanha siihen, että vähentäisit puhelinkeskusteluja hänen kanssaan? Tämä on 'ilmaan heitetty' kysymys, joka ei kaipaile vastausta.

Ehkä et kaipaa vastauksia, minä kuitenkin niitä sinulle nyt annan.
Mirri.
Minulla on todella hyvä suhde poikaani. Hän on aikuinen ja omassa elämässään. Kuitenkin voimme puhua avoimesti kaikesta. Sellainen ei ole kovin tavallista äidin ja aikuisen lapsen välillä. Minä teen niinkuin parhaaksi katson ja olen kiitollinen kaikesta ,mitä olen hänelle antanut ja häneltä saanut. Emme ole kumpikaan toistemme terapeutteja. Mistä olet moiseen käsitykseen päässyt? Meillä vaan sattuu olemaan paljon yhteisiä käsiteltäviä asioita.
Meillä on harvinaisen hyvä suhde.Tarvitsemme toisiamme vaikka meillä molemmilla on oma elämämme.Korostan vielä, että hänellä on oma tukiverkostonsa, mutta hänellä on myös äiti.

En tiedä, mitä sinä käsität äidin ja lapsen välisellä kanssakäymisellä ja millä perusteella sinä tulet neuvomaan miten minun pitäisi poikani kanssa kommunikoida. Uskoisin tietäväni tämän sinua paremmin.Oman lapseni suhteen.
Hän tietää ongelmistani, olemmehan asuneet samassa taloudessa ja tiedämme ne ongelmat, joita lopulta hajoneessa liitossamme oli.
Minä en ole useinkaan se, joka hänelle soittaa. Hän on aidosti kiinnostunut siitä miten minun elämäni menee. Samoin vuorovaikutteisesti minä välitän hänen elämästään. En voi ymmärtää mikä siinä on väärää? Minä olen saanut häneltä paljon , samoin varmasti hän minulta.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 16.08.2016 00:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.08.2016 23:54

Sateentekijä kirjoitti:Rane tutulta näyttää, mutta onko nyt mielestä kadonneet paikkojen ja rakennusten nimet?
Sairaanhoitaja opisto ja kaupungin sairaala?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2016 00:06

Sateentekijä kirjoitti:Minulla on todella hyvä suhde poikaani. Hän on aikuinen ja omassa elämässään. Kuitenkin voimme puhua avoimesti kaikesta. Sellainen ei ole kovin tavallista äidin ja aikuisen lapsen välillä.

Ei ole tavallista, ei. Onko rajaton avoimuus äidin ja aikuisen lapsen välillä hyvä vai huono asia, sitä en tiedä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 16.08.2016 00:08

Kuva
Niin, Sateentekijä. En tiedä, onko tuo oikean puoleinen rakennus mikä. Tiedätkö sinä? Sisäpihalle ei päässyt. Olisi pitänyt ottaa kuva opastekyltistäkin, mutta ensi kerralla sitten.
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 16.08.2016 00:12

Onko rajaton avoimuus omien läheisten asioista netissä hyvä, sitä en tiedä.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.08.2016 00:14

Mirri kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Minulla on todella hyvä suhde poikaani. Hän on aikuinen ja omassa elämässään. Kuitenkin voimme puhua avoimesti kaikesta. Sellainen ei ole kovin tavallista äidin ja aikuisen lapsen välillä.

Ei ole tavallista, ei. Onko rajaton avoimuus äidin ja aikuisen lapsen välillä hyvä vai huono asia, sitä en tiedä.

Mikä tarve sinulla on sekaantua tai yleensä puuttua minun ja lapseni väleihin? Olemme eläneet ja kokeneet sellaisia vaiheita, joista ylennsä ei monellakaan vanhemmista ole kokemusta.
Ihan kuin kadehtisit sitä että minulla on hyvät välit poikaani? Ehkäpä minä ihan itse osaan päätellä, minkälainen avoimmuus välillämme vallitsee.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet