Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.08.2016 23:01

Sateentekijä, kirjoita vain omasta puolestasi. Täällä tuskin on mitään 'porukkaa', joka suhtautuisi foorumin ylläpitäjään samoin kuin sinä.
Se, että sinua riepoo ylläpitäjän omalla foorumillaan aloittamat ketjut, voi olla sinun henkilökohtainen ongelmasi enemmän kuin jonkin 'porukan' yhteinen ongelma.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 08.08.2016 23:02

Sateentekijä:"Ja edelleenkin, tuo PP.n mitäänsanomaton ja nyt lukittu linkki ei herätä muuta kuin vihastusta.
"ihanaa" kun tyyppi heittää otsikon, lukitsee aloittamansa ketjun "
On tyyppi kertonut laittavansa otsikon muistiin, johon palaa myöhemmin täydentämään aihetta.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.08.2016 23:16

Kissi » 08 Elo 2016, 23:02

Sateentekijä:"Ja edelleenkin, tuo PP.n mitäänsanomaton ja nyt lukittu linkki ei herätä muuta kuin vihastusta.
"ihanaa" kun tyyppi heittää otsikon, lukitsee aloittamansa ketjun "
On tyyppi kertonut laittavansa otsikon muistiin, johon palaa myöhemmin täydentämään aihetta.

Hienoa jos sinä edelleenkin pidät PP.tä epäjumalana jonka sanaa kannattaa odottaa. Ikävä kyllä minua hän ei ole "aivopessyt "vaan minulla on edelleenkin omat ajatukseni.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.08.2016 23:20

Mirri kirjoitti:Sateentekijä, kirjoita vain omasta puolestasi. Täällä tuskin on mitään 'porukkaa', joka suhtautuisi foorumin ylläpitäjään samoin kuin sinä.
Se, että sinua riepoo ylläpitäjän omalla foorumillaan aloittamat ketjut, voi olla sinun henkilökohtainen ongelmasi enemmän kuin jonkin 'porukan' yhteinen ongelma.

Voi olla. Mutta minua riepoo se mitä ehkä et ole ymmärtänyt, kuinka PP aliarvoi muitten kirjoittajien älyllisiä lahjoja. Jos et ole tuota havainnut, ok. pidä sinä vaan oma idolisi. Minä käytän omaa järkeäni kun arvostelen hänen sopimatonta käytöstään.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.08.2016 23:33

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mitkä ovat kuumien aaltojen, lämmöstä aiheutuvan hikoilun, urheilusuoritushikoilun, ahdistukseen liittyvän hikoilun, murrosiän aiheuttaman punastelelun ja saunomisen aiheuttaman hienerityksen erot?

Kysytkö 'opettajamaisesti' vai haluten tietää?

En ole opettaja enkä ole aloittanut palstalla yhtään tietokilpailuketjua.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.08.2016 23:37

Jos vielä saan sanoa. Olen lukenut ja kirjoittanut monillakin vertaistukifoorumeilla enkä missään muualla ole tavannut samanlaista ylläpidon ylimielistä kirjoittelua kuin täällä. Täällä ylläpito haluaa luoda palstalleen käsitteen"jonkinmoinen ylijumala". Se tarkoittaa mielestäni sitä, että hän on tavallaan aivopessyt osan porukkaa uskomaan hänen kaikkitietävään hyvyyteensä ja oikeuteensa. Naurettavaa, kun hän on ihan samanlainen kuin me kaikki muutkin.
Tällä kaikella haluan vaan sanoa sen, ettei hänen tietoutensa ole yhtään enempää kuin jokaisen, joka osaa käyttää netin antamia mahdollisuuksia.
Ok. tämä on minun mielipiteeni ja saa toki esittää vastakkaisia. Minä olen sen verran pitkään elänyt ja paljon kokenut ettei PP mene minuun enää täysillä.

Toki saa kysyä miksi sitten edes kirjoitan täällä. Odotinkin tämmöistä kysymystä vastauksena tähän. En kirjoita siksi. että ylläpito olisi minulle joku jumala. Enkä siksi, että edes odottaisin täältä empatiaa. Kirjoittelen vaan ihan muuten vaan, mutta puutun myös mielestäni asioihin, jotka ovat mielestäni ms "päin persettä" :) Hyvää iltaa vaan kaikille.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.08.2016 23:37

Sateentekijä kirjoitti:Nytkö sitten perustit vielä kolmannen ketjun ko. asioille? Mitä hyötyä?
Sitten vielä lukitset ketjun, ettei kukaan vahingossakaan pääse siihen mitään kirjoittamaan ennen sinua :shock:
Outo on tyylisi muutenkin heitellä otsikoita irrallisina.Tuskin tarvitsemme menopaussin terminologista kolmatta ketjua vaikka se omasta mielestäsi olisikin tärkeä.
Asiat mahtuvat jo aloitettuihin ketjuihin, vai mitä?

Sateentekijä, onko ylläpitäjälle kirjoittamasi viesti mielestäsi asiallinen ja älykäs?
Olisit voinut oivaltaa, että nettifoorumin ylläpitäjällä on oikeus käyttää omaa foorumiaan muuhunkin kuin 'meidän' tai 'porukan' tarpeisiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.08.2016 23:40

Mikä täällä on Sateentekijän mielestä päin perhettä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.08.2016 23:43

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mitkä ovat kuumien aaltojen, lämmöstä aiheutuvan hikoilun, urheilusuoritushikoilun, ahdistukseen liittyvän hikoilun, murrosiän aiheuttaman punastelelun ja saunomisen aiheuttaman hienerityksen erot?

Suoraan kysymykseen kiero vastaus. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.08.2016 23:48

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Suoraan kysymykseen kiero vastaus. :)

Loukkaannuin kieroilustasi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.08.2016 23:52

Minä vastaan noihin suoriin kysymyksiin ihan suoraan ehkä toistaen edellä kirjoittamaani. En ole koskaan millään muulla foorumilla tavannut saman kaltaista käytöstä ylläpidolta. So, hän kirjoittelee täällä muinamiehinä mutta pyrkien jatkuvasti asettumaan ikäänkuin opettajan asemaan ja pitäen muita täällä kirjoittajia joinakin opetuslapsinaan joita hänen on pakko " viisaampana" opettaa. Se on mielestäni ainoastaan naurettavaa. Vastasin, kun kerran kysyttiin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 00:01

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ilman että tästäkin nostatte jotain henkilökohtaista vittuilua
(vaikka senhän jo teitte taas), lukekaa Hilppa ja
Mirri tuo mitä kirjoitin stressihormonista. Huvittavaa, kun halutaan vääntää jostain ei edes haluta tai viitsitä lukea asiallista vastausta, kuten Mirri ja Hilppa, jotka vääntävät vain periaatteesta kun toinen sanoi sitä ja toinen tätä.Ette edes ehkä huomaa itse, miten naurettavaa tuo vääntö on.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.08.2016 00:11

Ko. kaksi ketjua ovat täynnä (muiden tekemiä) suomenkielisiä eri tasoisia lainauksia ilman mitään kriittistä arviointia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2016 00:12

Sateentekijä, omien kirjoitusten naurettavuus on joskus käsittämättömän vaikea asia huomattavaksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 00:24

Mirri kirjoitti:Sateentekijä, omien kirjoitusten naurettavuus on joskus käsittämättömän vaikea asia huomattavaksi.

Niinpä, sinä sen sanoit,en minä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2016 00:40

Käsittääkseni asian oivaltaminen on tärkeämpää kuin sen sanominen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 00:58

Mirri kirjoitti:Käsittääkseni asian oivaltaminen on tärkeämpää kuin sen sanominen.

Ja liittyy tämän ketjun aiheeseen,miten?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.08.2016 02:53

Psykopatologia kirjoitti:Alan Edward Treloar (yllä) esitti termin "perimenopause" vuonna 1967.

Termi on suhteellisen nuori ja yleistynyt Yhdysvalloissa ilmeisesti joskus 1980-luvulla. Suomalaisiin populaareihin teksteihin "perimenopaussi" on pesiytynyt ehkä vasta 2000-luvulla. - Ilmankos vanhempi nainen täällä ei ollut moisesta edes kuullutkaan.

Alan Edward Treloar (1902 Melbourne - 1991). - Tulinkin epävarmaksi. Treloar (1981) esitti ainakin termin menopausal transition, jolla myöhemmin alettiin tarkoittaa peri-menopaussia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2016 10:36

Sateentekijä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ilman että tästäkin nostatte jotain henkilökohtaista vittuilua
(vaikka senhän jo teitte taas), lukekaa Hilppa ja
Mirri tuo mitä kirjoitin stressihormonista. Huvittavaa, kun halutaan vääntää jostain ei edes haluta tai viitsitä lukea asiallista vastausta, kuten Mirri ja Hilppa, jotka vääntävät vain periaatteesta kun toinen sanoi sitä ja toinen tätä.Ette edes ehkä huomaa itse, miten naurettavaa tuo vääntö on.

Olen lukenut viestisi chilin aiheuttamasta hikoilusta eikä se vastannut kysymykseeni. Tiedän, että joillekin ihmisille on tyypillistä hikoilla otsastaan syötyään chiliä, kun taas toiset joutuvat niistämään.

Voisitko lopettaa minun liittämisen opetusohjelmiisi? Tarkoitan lähinnä noita kehotuksiasi, en asiakirjoituksiasi, joihin yleensä perehdyn.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2016 10:43

Psykopatologia on tekstissään ilmaissut, että hikoilu olisi selkein vaihdevuosi-iän oire ja joka puuttuu miehiltä, koska heillä ei ole andropaussia, ainoastaan osalla hormonipuutosta. Kuitenkaan tuota mystistä hikoilua ei spesifisemmin määritelty. Koska on olemassa ahdistusperäisiä hikoiluja, rappusten ylösjuoksemisesta seuraavaa hikoilua, saunahikoilua ja kuuman ilmanalan aiheuttamaa hikoilua, olisin toivonut eri hikoilujen spesifisempää erottelua juuri vaihdevuosihikoilusta.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa