Psykopatologia kirjoitti:Luulen, että kraanavesi säilyy vuosia kelvollisena vain jäädytettynä.
Säilyyhän se pohjavetenäkin.
Psykopatologia kirjoitti:Luulen, että kraanavesi säilyy vuosia kelvollisena vain jäädytettynä.
Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Luulen, että kraanavesi säilyy vuosia kelvollisena vain jäädytettynä.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Luulen, että kraanavesi säilyy vuosia kelvollisena vain jäädytettynä.
Ei kai pohjavesi ja kraanavesi ole sama asia? Kraanaveden kanssa pitäisi olla tosi tarkkana, jos sitä yritettäisi säilöä pohjaveden olosuhteissa - luulen.
Mirri kirjoitti:irmeli kirjoitti:Tämä tutkimus oli aika vasta
http://www.iltalehti.fi/terveys/2016072 ... 5_tr.shtml
Pullot olivat olleet käytössä viikon eikä kai pesty, joten turha syytellä limskapulloa.
Muovisen limupullon käyttämisestä kerta toisensa jälkeen vesipullona on viime vuosina varoiteltu ainakin kesähelteillä.
Mielestäni varoittelut ovat aiheellisia, koska kuluneessa ja puhdistamattomassa muovipullossa tuntitolkulla lämpimänä muhiva vesi voi olla pöpöpesä. Vielä pahemmaksi bakteerialustaksi pullo sisältöineen muuttuu, kun lämmennyttä vettä hörpitään tasaiseen tahtiin suoraan pullon suusta.
Hilppa kirjoitti:
Olen muovipulloveden superkuluttaja. Kaiken järjen mukaan pitäisi jo olla kuollut.
Sateentekijä kirjoitti:Mirri kirjoitti:irmeli kirjoitti:Tämä tutkimus oli aika vasta
http://www.iltalehti.fi/terveys/2016072 ... 5_tr.shtml
Pullot olivat olleet käytössä viikon eikä kai pesty, joten turha syytellä limskapulloa.
Muovisen limupullon käyttämisestä kerta toisensa jälkeen vesipullona on viime vuosina varoiteltu ainakin kesähelteillä.
Mielestäni varoittelut ovat aiheellisia, koska kuluneessa ja puhdistamattomassa muovipullossa tuntitolkulla lämpimänä muhiva vesi voi olla pöpöpesä. Vielä pahemmaksi bakteerialustaksi pullo sisältöineen muuttuu, kun lämmennyttä vettä hörpitään tasaiseen tahtiin suoraan pullon suusta.
Tuohon minä nimenomaan yritin viitata, mutta minuthan tyrmättiin oitis![]()
Vaikka juoma ja pullo ovatkin puhtaita ennen avaamista, niin jo juojan oma suu koskettaessaan pullon suuhun tuo sinne lukemattomia patogeenisiä mikro-organismeja jotka oikein kypsyvät kuumassa ilmassa säilytetyssä pullossa. Ei ole tuulesta temmattua, että semmoinen aiheuttaa mahatauteja ym.
Onko Pullolla Väliä?
Kirjoittaja ELINA SONNE - 21.2.2014
...Itselläni mittaus kertoi, että takareisiin ja takapuoleen se kaikki ylimääräinen kertyy, joka kertoo siitä että estrogeeniä kertyy liikaa elimistöön. Miten tämä sitten liittyy pulloihin?
Se liittyy sillä tavalla, että tuo liiallinen estrogeenin kertyminen voi johtua vähäisestä proteiinin saannista, e-pillereiden tai muiden hormonivalmisteiden käytöstä, huonokuntoisesta suolistosta, maksan heikosta toiminnasta tai ravinnevajeesta. Myös miehillä voi olla ongelmana liiallinen estrogeeni, jotka johtuvat liian korkeasta insuliinitasosta, kova stressistä tai sinkin puutteesta. Molemmilla sukupuolilla vaikuttaa myös kosmetiikasta elimistöön joutuneet estrogeenin tapaan toimivat kemikaalit eli xenoestrogeenit. Näitä haitallisia kemikaaleja irtoaa myös muoviastioista ja pulloista. Esimerkiksi useimmat muovipullot sisältävät polyetyleeniterftalaattia (PET), mikroon tarkoitetut kovat astiat polykarbonaattia (PC). Kaikki käyttävät muovia mutta muovista voi irrota haitallisia ainesosia, varsinkin jos muoviastia haisee voimakkaalta aivan varmasti siitä myös irtoaa jotain esim. ruokaasi mitä syöt. Ei kuulosta kovin hyvältä syödä salaattinsa kanssa vaikkapa polystyreenstä (PS) mahdollisesti syöpää aiheuttavaa styreeniä, polykarbonaatista (PC) bisfenoli A:ta. http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/20 ... -this.html
(--)Ruohonjuuren sivuilta lainattu lasipullo vs. muovipullo.Mitä etuja lasipullossa on verrattuna muovipulloon?
lasipullosta juoma maistuu puhtaalle, aidolle – siihen ei liukene muovin tai metallin makua
terveellisin vaihtoehto, lasista ei liukene mitään haitallisia aineita, se ei muodosta ilman tai veden kanssa ruostetta tai muuta kyseenalaista
lasipullo puhdistuu täysin, sen voi pestä käsin tai pesukoneessa
lasipulloon ei tule ei tule ajan myötä naarmuja, joihin epäpuhtaudet voivat pesiytyä
lasipullosta näet hyvin juomapullon sisällön
laadukas lasipullo kestää kauan, se on pitkäikäinen hankinta
Hilppa kirjoitti:Ei minua kukaan ole tyrmännyt eikä tyrmää.
irmeli kirjoitti:Edelleen sanon ettei lasijuomapulloja saa viedä. esim. kouluun, uimahalliin, kuntosaliin, elokuvateatteriin. Jos lähtee vaeltamaan, vaan pösilö ottaa mukaan lasipullon.
irmeli kirjoitti:Edelleen sanon ettei lasijuomapulloja saa viedä. esim. kouluun, uimahalliin, kuntosaliin, elokuvateatteriin. Jos lähtee vaeltamaan, vaan pösilö ottaa mukaan lasipullon.
Silikonipäällysteinen , sisältä lasitettu juomapullo .Pullo on tosiaan lasia, jossa on päällä muoviton silikonihuppu. Suojaa pulloa kolhuilta.Kevyt ja kätevä kuljettaa mukana missä vain.
Lifefactory -pulloja löytyy erikokoisina – ja värisiä jos värillä on väriä. Ruohonjuuren värivalikoimaan kuuluu ainaki pikaisella vilkaisulla; harmaa, punainen, turkoosi, pinkki, vihreä, sininen, violetti ja keltainen. Näitä löytyy kahdessa eri koossa, 650ml isoon janoon ja 450ml vähän pienempään janoon. Perheen pienimmille löytyy myös nokkamuki joka on 250ml.
Psykopatologia kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Ei minua kukaan ole tyrmännyt eikä tyrmää.
Sateentekijä on tyrmätty.
Psykopatologia kirjoitti:9:50
Alkoholia myydään nykyään muovissa, ja militaria käyttää muovisia kenttäpulloja. Muovin etu on keveys, ja kaupunkilaisen paras juomapullo on limsapullo, jota vaihdetaan kerran kuussa. Jääkaapissa voi pitää lasipulloa, ei matkassa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa