trisse kirjoitti:Kaipaan vuorovaikutusta ja kritisoidakin saa. Negatiivisiltakin tuntuvat kommentit voivat "avata ovia". Mirri saa aina niin paljon kommentteja vaikkei aina huomioi kommentoijia edes.
Psykopatologia kirjoitti:(- -) edes (- -)
"En ole edes unissani ajatellut mitään noin typerää." (Henkilö haluaa halventaa.)
"Ei tullut koskaan edes pieneen mieleeni, että sanani voisivat loukata häntä." (Henkilö puolustaa puheitaan vetoamalla tietoiseen mieleensä tuoden samalla esiin mielensä kapeuden. Hän ei kenties oivalla, että hänen puolustuksensa voidaan tulkita häntä vastaan.)
Psykopatologia kirjoitti:... "Ei tullut koskaan edes pieneen mieleeni, että sanani voisivat loukata häntä." (Henkilö puolustaa puheitaan vetoamalla tietoiseen mieleensä tuoden samalla esiin mielensä kapeuden. Hän ei kenties oivalla, että hänen puolustuksensa voidaan tulkita häntä vastaan.)
Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologia:
... "Ei tullut koskaan edes pieneen mieleeni, että sanani voisivat loukata häntä." (Henkilö puolustaa puheitaan vetoamalla tietoiseen mieleensä tuoden samalla esiin mielensä kapeuden. Hän ei kenties oivalla, että hänen puolustuksensa voidaan tulkita häntä vastaan.)
Kyllästynyt:
Mielen tai ajattelun kapeus on suhteellista, mutta hyvin yleistä ja tavallista. Vai oletko itse aina etukäteen tiennyt tai arvannut oikein sanojesi tai tekojesi vaikutuksen/merkityksen?
En, mutta esimerkissäni vastaaja ei totea esimerkiksi, "voi paska, olinpa tyhmä".
Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologia:
... "Ei tullut koskaan edes pieneen mieleeni, että sanani voisivat loukata häntä." (Henkilö puolustaa puheitaan vetoamalla tietoiseen mieleensä tuoden samalla esiin mielensä kapeuden. Hän ei kenties oivalla, että hänen puolustuksensa voidaan tulkita häntä vastaan.)
Kyllästynyt:
Mielen tai ajattelun kapeus on suhteellista, mutta hyvin yleistä ja tavallista. Vai oletko itse aina etukäteen tiennyt tai arvannut oikein sanojesi tai tekojesi vaikutuksen/merkityksen?
En, mutta esimerkissäni vastaaja ei totea esimerkiksi, "voi paska, olinpa tyhmä".
En ymmärrä, miten esimerkkisi liittyy minun vastaukseeni Trisselle, mihin puutuit tuolla esimerkilläsi. En ajatellut mitään älyyn liittyvää koko vastauksessani, joka oli huolimattomasti muotoiltu osin väsymyksen ja sen vuoksi, että Trissen omassa viestissä oli myös sana edes. Minun olisi tarkemmin pitänyt viitata eli tuoda esiin korrelaatti. Virheitä minulle kyllä sattuu ja saahan niistä kysyä, mutta esimerkkiäsi en ymmärrä. Onko jotain muuta syytä, jonka vuoksi puutut vastaukseeni, että et esimerkiksi pidä kirjoitustyylistäni, mielipiteistäni tai esille ottamastani asioista (persoonastani)?
Pinja kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologia:
Kyllästynyt:
En ymmärrä, miten esimerkkisi liittyy minun vastaukseeni Trisselle, mihin puutuit tuolla esimerkilläsi. En ajatellut mitään älyyn liittyvää koko vastauksessani, joka oli huolimattomasti muotoiltu osin väsymyksen ja sen vuoksi, että Trissen omassa viestissä oli myös sana edes. Minun olisi tarkemmin pitänyt viitata eli tuoda esiin korrelaatti. Virheitä minulle kyllä sattuu ja saahan niistä kysyä, mutta esimerkkiäsi en ymmärrä. Onko jotain muuta syytä, jonka vuoksi puutut vastaukseeni, että et esimerkiksi pidä kirjoitustyylistäni, mielipiteistäni tai esille ottamastani asioista (persoonastani)?
Sen verran suorasanainen PP on, että kyllä hän olisi suoraan sanonut, jos ei pitäisi kirjoitustyylistäsi, mielipiteistäsi tai persoonastasi. Hyvä lukija etsii teksteistä tarkkaa ymmärrystä, mielestäni PP yritti ymmärtää sinua mahdollisimman tarkasti, ilman epäselvyyksiä edes.
Hilppa kirjoitti:trisse kirjoitti:Kaipaan vuorovaikutusta ja kritisoidakin saa. Negatiivisiltakin tuntuvat kommentit voivat "avata ovia". Mirri saa aina niin paljon kommentteja vaikkei aina huomioi kommentoijia edes.
En ole edes ajatellut tuolta kannalta. Kommentit voivat olla myös herätyksiä johonkin suuntaan eikä lukeminen ole välttämättä lainkaan terapeuttista sellaisessa osiossa, jonka on myönnetty palvelevan ainoastaan yhden ihmisen tarpeita.
Psykopatologia kirjoitti:14:23Hilppa kirjoitti:trisse kirjoitti:Kaipaan vuorovaikutusta ja kritisoidakin saa. Negatiivisiltakin tuntuvat kommentit voivat "avata ovia". Mirri saa aina niin paljon kommentteja vaikkei aina huomioi kommentoijia edes.
En ole edes ajatellut tuolta kannalta. Kommentit voivat olla myös herätyksiä johonkin suuntaan eikä lukeminen ole välttämättä lainkaan terapeuttista sellaisessa osiossa, jonka on myönnetty palvelevan ainoastaan yhden ihmisen tarpeita.
Tavallisesti miellän korrelaatiksi viimeisenä olevan, "Mirri saa (- -)", kuten totesitkin. - Uusi kappale tai ajatusviiva olisi voinut selkiyttää jatkoa, jossa mielestäni toistat trissen jo sanomaa ja esität sitten epäilyn terapeuttisesta vaikutuksesta Mirriin?.
Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologia:
Kyllästynyt:

trisse kirjoitti:Sisäpiirijutut pois. Voitte käydä niitä läpi yksityisviesteillä...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa