Tietoa nettipoliisista

Re: Tietoa nettipoliisista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 22:31

Jaahas taas. Ketju on otsikoitu Tietoa nettipoliisista. jossa siis . oli väärin , mutta miten se muka vaikuttaa siihen, minkä sanoman otsikko välittää, oli siinä piste tai ei?
Lisäksi linkki jonka aloitusviestissä annoin eli
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisist ... a_rikoksia
sisälsi asioita, joita nimenomaan halusin siteerarta.
En linkittänyt PP.n antamaa vaihtoehtoista kanavaa, vaan nimenomaan tuota, mistä itse mainitsin.
Mielestäni tuon tyyppinen huomauttelu on lähinnä nettikiusaamista ylläpidon taholta!

Jos ja kun minä muotoilin otsakkeen ja sitä seuranneen sisälllön em .tavalla, miksi pitää tulla esittämään sen olevan väärin? Eikö täällä enää saa edes itse aloittamiaan ketjuja otsikoida haluamallaan tavalla?
Miksi vedät esimerkkeinä tänne mm. minun aikaisempia nimimerkkejäni, joita kaikki tietävät minun aiemmin käyttäneen ja jotka eivät enää ole käytössä? Eivät ne käsittääkseni enää kuulu tänne. Miten sinä tai joku muu teistä voi sanoa, että otsikoin ja esitän asian joka on siteerattu nettipoliisin linkistä)väärin? Ei edes PP pysty sanomaan, miten minun pitäisi sanani asettaa. Tämä on vapaa foorumi ja myös minulla on oikeus kirjoittaa eri tavalla , kunhan se on ymmärrettävää. Ylläpidon tyyli ei todellakaan ole ainoa autuaaksi tekevä.

Ja mikset ihmeessä anna irmelin käyttää vihamiestoimintaa kohdallani, ei tarvitsisi hänenkään lukea, mitä täällä kirjoittelen eikä mieltään suotta pahoittaa.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 26.07.2016 22:54, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 22:34

Psykopatologia kirjoitti:Ketjun otsikko ja aloituksen sisältö kuten myös ketjun muu sisältö eivät eivät kerro nettipoliisista.
No mistä ne kertovat ?Kirkonmenoista tai hautajaiskäytännöstäkö?
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 26.07.2016 22:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 22:38

No minä sitten poistin sen ylimääräisen tavun ja pisteen otsakkeen lopusta kunarvon pilkun viilajille ei mikään sovi.
Siitä en ole samaa mieltä, ettei ketju kerro nettipoliisista.
Keksikää nyt joutuin joku siitäkin lisäjauhantaa. :shock:
Sateentekijä

Re: Tietoa nettipoliisisista.

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.07.2016 22:51

vibeke kirjoitti:Puhutaan mielipahasta ja tuntevista ihmisistä ja moraalista jossain toisessa ketjussa. Tässä ketjussa on kyse rikoksista.

Says who?
Onko muka jotenkin vähemmmän kivuliasta, että sinua lyö nenään joku joka ei tiedä sinun oikeaa nimeäsi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2016 22:59

Aloituksen otsikko antaa kirjoituksen Internetiin liittyviä rikoksia ja ohjeita niiden hoitamiseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vibeke » 26.07.2016 23:01

Kyllästynyt kirjoitti:1) Says who?
2) Onko muka jotenkin vähemmmän kivuliasta, että sinua lyö nenään joku joka ei tiedä sinun oikeaa nimeäsi?

1) Ketjun aloittaja. Perusti ketjun räkyttääkseen irmelille, että tämän viestit muka ovat rikoksia.
2) Ei, kuinka niin?
vibeke

Re: Tietoa nettipoliissista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 23:02

Kyllästynyt kirjoitti:
vibeke kirjoitti:
Puhutaan mielipahasta ja tuntevista ihmisistä ja moraalista jossain toisessa ketjussa. Tässä ketjussa on kyse rikoksista.

Says who?
Onko muka jotenkin vähemmmän kivuliasta, että sinua lyö nenään joku joka ei tiedä sinun oikeaa nimeäsi?[/quote]

Käsittääkseni tässä aloittamassani ketjussa on kyse nettipoliisin toiminnasta ja siitä , mistä ja mihin kaikkeen yksityinen kirjoittaja voi saada apua ketjussa mainittuihin asioihin. Jos olisin halunnut kirjoittaa nettipoliisin toiminnasta laajemmaltkin, olisin voinut otsikoida ketjun toisin. Yrittäkää nyt vaan asennoitua siihen, että tässä ketjussa olisi suotavaa keskustella ketjuun kuuluvista asioista, joita kyllä mielestäni ovat myös asiattoman kritiikin tuottaman mielipahan ilmaisu.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 26.07.2016 23:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 23:09

vibeke kirjoitti:
2) Onko muka jotenkin vähemmmän kivuliasta, että sinua lyö nenään joku joka ei tiedä sinun oikeaa nimeäsi?

1) Ketjun aloittaja. Perusti ketjun räkyttääkseen irmelille, että tämän viestit muka ovat rikoksia.
2) Ei, kuinka niin?

En todellakaan, Irmeli itse tuli tänne postaamaan kopioituja kirjoituksiani. Aloittaessani en sanallakaan maininnut irmeliä tai ketään muutakaan henkilö - tai nimimerkkikohtaisesti, vaan nimenomaan mainitsin, että on myös minun itseni kannalta tärkeää palauttaa mieliin
mitä poliisi sanoo nettikiusaamisesta.
Vibeke, nyt sinä esität vääriä ja täysin omassa päässäsi kehittelemiä luuloja.
Näytä minulle se kohta kirjoituksessani missä syytän irmeliä tai ketään muutakaan henkilökohtaisesti jostain.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 23:11

Psykopatologia kirjoitti:Aloituksen otsikko antaa kirjoituksen Internetiin liittyviä rikoksia ja ohjeita niiden hoitamiseen.
Antaa mitä?
se antaa linkin juuri sinne mihin oli tarkoituskin.
Oleko siis sitä mieltä, että tämäntyyppinen informaatio on täällä täysin turhaa?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.07.2016 23:16

vibeke kirjoitti:

2) Ei, kuinka niin?

1) Minun mielestäni esimerkiksi pahoinpitely on rikos silloinkin kun uhrin oikea nimi ei ole tiedossa.
Eri asia on, saadaanko tekijä tuomiolle vai ei.
2) Siten niin, että ymmärsin sinun mielestäsi nimimerkin loukkaamisen olevan jotenkin mahdotonta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2016 23:18

23:17
Oman otsikon ja lainatun aloituksen otsikon ei tarvitse olla samoja - jo käytettävissä olevan tilankin vuoksi - mutta niiden tulee käsitellä samaa asiakokonaisuutta. Olen tuonut myös esiin, että lainatun kirjoituksen tekstin otsikko - tässä tapauksessa - Internetiin liittyviä rikoksia ja ohjeita niiden hoitamiseen - tulisi tuoda esiin aloitusviestin tekstissä, ei vain ketjun otsikossa, joka voi olla kirjoittajan omaakin käsialaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 23:18

Psykopatologia kirjoitti:Mielestäni pistettä voi käyttää, jos joku haluaa kirjoittaa vanhanaikaisesti.

Jos kirjani loppuun kirjoitan "loppu", se on aina muodossa "Loppu.".
Minun aloittamani ketju ei ole sinun kirjasi. Piste.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2016 23:20

Siis minähän puolustin pisteen käyttöäsi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.07.2016 23:21

Kyllästynyt kirjoitti:
vibeke kirjoitti:Puhutaan mielipahasta ja tuntevista ihmisistä ja moraalista jossain toisessa ketjussa. Tässä ketjussa on kyse rikoksista.

Says who?
Onko muka jotenkin vähemmmän kivuliasta, että sinua lyö nenään joku joka ei tiedä sinun oikeaa nimeäsi?

Rikokset ovat eri asia kuin kivuliaisuus. Ei mahda mitään.

(Lisäys klo. 23:26) Rikokset eivät ole mielipideasioita, vaan lakiasioita.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 26.07.2016 23:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 23:22

Psykopatologia kirjoitti:Oman otsikon ja lainatun aloituksen otsikon ei tarvitse olla samoja - jo käytettävissä olevan tilankin vuoksi - mutta niiden tulee käsitellä samaa asiakokonaisuutta. Olen tuonut myös esiin, että lainatun kirjoituksen tekstin otsikko - tässä tapauksessa - Internetiin liittyviä rikoksia ja ohjeita niiden hoitamiseen - tulisi tuoda esiin aloitusviestin tekstissä, ei vain ketjun otsikossa, joka voi olla kirjoittajan omaakin käsialaa.

Näin ollen kerro nyt sitten ,mitä väärää minä tein otsikoidessani ketjun mainutulla tavalla ja halutessani linkittää asiaan kuuluvaa materiaalia tietystä nettiosoiteesta, josta kerroin siteeraavani ja niin edelleen.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.07.2016 23:27

Minulle kelpaa nykyinen otsikko hyvin.

PP on joskus todennut, että olisi tärkeää, että otsikossa ei olisi virheitä.
Oletin hänen siis omassa toteamuksessaan ("Otsikko on väärin.") viittaavan otsikon kirjoitusasun virheellisyyteen, olihan otsikossa peräti kaksi virhettä.

Pertin itse aloittamien ketjujen otsikoissa on tosin tuon tuostakin kirjoitusvirheitä, puhumattakaan muiden kirjoittajien aloittamista ketjuista...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Rane » 26.07.2016 23:28

Anteeksi kirjoitusvirheet, jotka eivät ole tahallisia.
Rane

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.07.2016 23:28

Tahallisiako et pyydä anteeksi?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 23:29

Psykopatologia kirjoitti:Siis minähän puolustin pisteen käyttöäsi.

Taaskaan ei minulla mitään käryä kuka puolustaa ja ketä tai mitä, kunhan vaan saadaan aikaan jonkunlainen hyökkäys aloittajaa kohtaan.
Kai sitten meidän" mielisairaitten, mielisairaalasta karanneitten, vainoharhaisten " ynnä miulla kauniilla nimityksillä kutsuttujen pitäisi vaan vaieten tyytyä kohtaloomme.
Minulla vaan sattuu olemaan (sekin) paha tapa, etten mitä tahansa purematta niele.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 26.07.2016 23:30

Ei kun en anna anteeksi tahallisia kirjoitusvirheitä. Joku voi olla huolimaton, ja sekin on tahallista, jos se johtuu välinpitämättömyydestä. Pyydän samalla anteeksi omia kirjoitusvirheitäni, joita yritän aina korjata jälkikäteen, jos ja kun niitä huomaan. Vaikka yritän olla tarkka, niin silti virheitä tulee jatkuvalla syötöllä.
Rane

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet