Kuka tykkää kuningatarjätskistä?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kuka tykkää kuningatarjätskistä?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 25.07.2016 22:13

Odotan.. irmeli istuu langalla...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 25.07.2016 22:18

Valitan, en jaksa lukea kejua, mutta vastaan, että tykkään yli kaiken juuri kuningatarjätskistä, valitsen sen aina, jos on jäätelö mielessä .)
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 25.07.2016 22:19

Kissi jess. sehän olikin ketjun alunperäinen aihe:)
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 25.07.2016 22:21

trisse kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Mietin vaan, että liittyikö se Pp:n kommenttiin, kun en ymmärtänyt sen (ppn kommentin) koskevan tätä ketjua, mutta ihan sama. Ei hätiä.

Eiköhän hän väittänyt että koska itse olen alkanut pitää enemmän vaniljasta vanhemmiten väitän että muilla on sama...

Kun Luukkonen oli nuori, silloin taisi olla vaan vaniljaa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 25.07.2016 22:27

Moniväristä sekä monen makuista marja- ja hedelmäjäätelöä on ollut olemassa jo vuosikymmeniä ennen PP.n syntymää-viime vuosituhannen alussa on jo tietoja näitten historiasta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.07.2016 23:04

trisse kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Mietin vaan, että liittyikö se Pp:n kommenttiin, kun en ymmärtänyt sen (ppn kommentin) koskevan tätä ketjua, mutta ihan sama. Ei hätiä.

Eiköhän hän väittänyt että koska itse olen alkanut pitää enemmän vaniljasta vanhemmiten väitän että muilla on sama...

Silloin kyseessä olisi nomoteettinen "laki": mitä vanhempi, sitä enemmän vaniljaa. Jo Pinjan päinvastainen lausuma kumoaa tämän.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 25.07.2016 23:23

Onko Pinja vanha?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.07.2016 23:32

irmeli kirjoitti:Onko sinusta Hilppa, vadelma kirpeä marja kuten Pinja alussa sanoo?
Minusta se ei kyllä ole vaan pehmeä.

Vadelmalajikkeita on paljon erilaisia. Puutarhavadelmat ovat joskus jopa mauttomia ja luonnonvadelmissa aromiaineita on enemmän ja toisinaan myös sokeria ja kirpeyttä. Ehkä mustikka on pehmeämpi silloin kun on erittäin kypsä ja isokokoinen. Enkä tarkoita pensasmustikkaa vaan ihan metsämustikkaa. Eilen testasin sekä villiintyneiden puutarhavadelmien makuja (erään entisen sahan pihan vierestä, taatusti kyllästettyjä!!), jotka olivat erittäin makeita, ja Bisajärven tienvarsipuskasta villivadelmia, jotka olivat hieman kirpeitä. Mustikat suurina, makeina ja kypsinä ovat mietoja auringonvalossa kasvaneena. Kasvupaikan olosuhteet vaikuttavat aina marjojen makuun.

Mustikan kanssa menee erittäin hyvin myös lakka. Kerran laitoin lakkatäytekakkuun pinnalle mustikoita. Sopii erittäin hyvin. Ihan niin kuin vadelma menee hyvin mustikan kanssa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 25.07.2016 23:45

Onko kuningasjätskiä? Tätä taidettiin joskus lapsena miettiä.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.07.2016 23:59

Rane kirjoitti:Onko kuningasjätskiä? Tätä taidettiin joskus lapsena miettiä.

Kingis?
Hilppa

ViestiKirjoittaja irmeli » 26.07.2016 06:34

Sateentekijä kirjoitti:Odotan.. irmeli istuu langalla...

Tämä se vasta on kunnon vainoharhaisuutta vai liekö taas kirjoitteli minusta historiankirjaansa.
:D t'ämä ei ole hörönauru vaan very happy.

lisäys, tuommoisen vainoharhaisen vainoajan takia piilotin taas paikallaoloni. Tuntuu aivan samalta kuin joku mielisairaalasta karannut seisoisi tiellä ja katselisi ikkunasta tekemisiäni.
irmeli

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.07.2016 07:51

Sateentekijä kirjoitti:Onko Pinja vanha?

Siis mikä tämäkin kysymys nyt on? Koska tämäkään ei varsinaisesti liity taas mihinkään, ihan kuin jokin random-assosiaatio.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 26.07.2016 14:47

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Silloin kyseessä olisi nomoteettinen "laki": mitä vanhempi, sitä enemmän vaniljaa. Jo Pinjan päinvastainen lausuma kumoaa tämän.

Ei laki vaan suuntaus. Kuten siinä sinun pullan mussuttamisessakin.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 26.07.2016 14:48

Ryysy kirjoitti:

Siis mikä tämäkin kysymys nyt on? Koska tämäkään ei varsinaisesti liity taas mihinkään, ihan kuin jokin random-assosiaatio.

Puhuttiinhan vaniljasta ja vanhenemisesta.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.07.2016 15:17

Vaniljalla on aikakautensa. Ehkä 50-luvulla alettiin käyttää selluteollisuuden ylijäämätuotetta vanilliinisokeria, jota tungettiin melkein minne vain. Sitten vasta myöhemmin alettiin viljellä trooppisten metsien orkideaa, jonka siemenkodista aito vanilja uutetaan. Nyt kun aito vanilja on suhteellisen halpaa, se on tullut auositummaksi kuin mitä vaniljajäätelö esim. 70-luvulla oli.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 15:30

irmeli kirjoitti:

Tämä se vasta on kunnon vainoharhaisuutta vai liekö taas kirjoitteli minusta historiankirjaansa.

lisäys, tuommoisen vainoharhaisen vainoajan takia piilotin taas paikallaoloni. Tuntuu aivan samalta kuin joku mielisairaalasta karannut seisoisi tiellä ja katselisi ikkunasta tekemisiäni.

Huumorintaju olisi itsekullekin hyvä ominaisuus.

Kovia syytöksiä . Vainoharhainen, mielisairaalasta karannut ovat ilmaisuja jotka täyttävät kunnianloukkauksen määritteet. Käsittääkseni olen täysin oikeustoimikelpoinenkin:)
Irmeli. tiedätkö mitä sinulta puuttuu? Itsekritiikki . Totaalisesti. Itse voit kirjoittaa toisesta ihan mitä loukkaavaa hyvänsä, mutta jos toinen vastaa samalla mitalla, alat esittää ala-arvoisia typeryyksiä.
Ensin olisi hyvä mennä peilin eteen ja katsoa itseään syvälle silmiin ennenkuin alkaa täysin tuntemattomasta ihmisestä esittää katteetonta sontaa syyttämällä mielisairaaksi vainoharhaiseksi ym. Nettipoliisikin saattaisi olla jossain vaiheessa kiinnostunut sinun minua kohtaan käyttämistäsi nimittelyistä... ja suoranaisesta vainoamisesta mitä minua kohtaan harrastat.

Itseasiassa en ole pätkääkään kiinnostunut siitä, oletko paikalla vai et. Mutta se kiinnostaa kun alat taas harkitsemattomasti räyhätä.
Myönnä pois, että eniten sinua ottaa päähän se,etten jää sormi suussa lukemaan tai itkemään mielettömiä syyttelyitäsi, vaan osaan antaa takaisin kunnolla.
Älä tyttö pieni liikaa kokeile kärsivällisyyttäni. Voi olla että että pinnani palaa täysin eikä sen jälkeen ei kenelläkään ole enää kivaa.

_ Sori nyt kun tuli tähänkin ketjuun tuota"irmelipaskaa" mutta sitä hän saa, mitä tilaa.

-muokattu klo15.49. korjailtu muutamia kirjoitusvirheitä.
-Sateentekijä
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 26.07.2016 15:46, muokattu yhteensä 3 kertaa
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.07.2016 15:36

trisse kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:

Puhuttiinhan vaniljasta ja vanhenemisesta.

Tuli jo ilmi, että piti siitä lapsena enemmän kuin nyt (aikuisena).

Pp:n lausuma koski yleisemmin tapaasi kommunikoida. Jäätelö vain yhtenä esimerkkinä. Juuri tuon ansiosta tajusin, miksi sinulle on joskus tosi vaikea vastata (vaikka haluaisi).

Sulkuteksti lisätty.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 26.07.2016 15:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 15:42

Ryysy kirjoitti:

Ei liity millään tavoin mihinkään, ei.
Ryysy juu tämä oli minulta sitä huonoa huumoria. En toki Pinjaa ole koskaan pitänyt vanhana eikä iällä täällä kirjoitellessa ole mitään merkitystä. Aivopieru . Tai miksikä sitä kutsuisi?
Kommenttini oli yksinomaan jäätelöön ja eri aikakausiin.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 26.07.2016 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.07.2016 15:46

Ihanaa, kun saa ihmetellä. Pelkäsin jo, että suutut kysymyksestä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja irmeli » 26.07.2016 16:03

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:

Huumorintaju olisi itsekullekin hyvä ominaisuus.

Kovia syytöksiä . Vainoharhainen, mielisairaalasta karannut ovat ilmaisuja jotka täyttävät kunnianloukkauksen määritteet. Käsittääkseni olen täysin oikeustoimikelpoinenkin:)
Irmeli. tiedätkö mitä sinulta puuttuu? Itsekritiikki . Totaalisesti. Itse voit kirjoittaa toisesta ihan mitä loukkaavaa hyvänsä, mutta jos toinen vastaa samalla mitalla, alat esittää ala-arvoisia typeryyksiä.
Ensin olisi hyvä mennä peilin eteen ja katsoa itseään syvälle silmiin ennenkuin alkaa täysin tuntemattomasta ihmisestä esittää katteetonta sontaa syyttämällä mielisairaaksi vainoharhaiseksi ym. Nettipoliisikin saattaisi olla jossain vaiheessa kiinnostunut sinun minua kohtaan käyttämistäsi nimittelyistä... ja suoranaisesta vainoamisesta mitä minua kohtaan harrastat.

Itseasiassa en ole pätkääkään kiinnostunut siitä, oletko paikalla vai et. Mutta se kiinnostaa kun alat taas harkitsemattomasti räyhätä.
Myönnä pois, että eniten sinua ottaa päähän se,etten jää sormi suussa lukemaan tai itkemään mielettömiä syyttelyitäsi, vaan osaan antaa takaisin kunnolla.
Älä tyttö pieni liikaa kokeile kärsivällisyyttäni. Voi olla että että pinnani palaa täysin eikä sen jälkeen ei kenelläkään ole enää kivaa.

_ Sori nyt kun tuli tähänkin ketjuun tuota"irmelipaskaa" mutta sitä hän saa, mitä tilaa.

-muokattu klo15.49. korjailtu muutamia kirjoitusvirheitä.
-Sateentekijä

Lässytys, lässytys sun kanssasi taas. Tiedätkö mitä, minusta sinäkin saat just sitä mitä tilaat.
Kyllä kovasti näytti eilen kiinnostavan mun paikallaoloni, johan sen viestisi osoitti.
irmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko