Säästäminen

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Säästäminen

ViestiKirjoittaja popi » 20.07.2016 20:42

Kultakaivososakket ovat todella hyvä tapa sijoittaa. Ne toimivat kullan hinnan mukaan kuitenkin vipuvaikutuksena siten että esim kullan hinnan noustessa kultakaivososakkeet nousevat useita prosentteja ja päinvastoin tietenkin toimii myös vipu. Nämä osakkeet eivät seuraa myöskään muiden osakkeiden kurssia, vaan esim brexit aattona minun kultakaivososakket nousivat aivan valtavasti kun taas muut osakkeet syöksyivät. Siksi en ymmärrä miksi minun pitäisi omistaa fyysistä kultaa.

Itsekin uskon, että kohta Usa pörssit romahtavat ja sen seurauksena muidenkin maiden pörssit seuraavat perässä. Mutta silloin juuri kulta- ja hopeaosakkeet mousevat raketin lailla.
popi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.07.2016 21:12

Kultaharkkojen (99,999 %) myynti käy vissiin aina jonkin liikkeen kautta, jolloin firma ottaa omansa. Jos esimerkiksi ostan 100:lla, saan ehkä vain 95 (kun firma saa 5). Jos myöhemmin myyn (95) - kullan hinta on pysynyt samana - tulee perse nettoa, kun saan vain n. 90.

Miten platina?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja popi » 20.07.2016 21:46

Senpä takia kannattaa omistaa kultakaivososakkeita, niitä voi ostaa oman pankin kautta, ja välittäjäpalkkiot ovat nykyisin pieniä ainakin nordealla ( korkeintaan prosentin ) ja kultakaivososakkeet reagoivat kullan hintaan vipuvaikutuksella eli aina enemmän kuin itse hinta. Osakkeesi myös paisuvat tai kutistuvat pörssissä riippuen pörssikursseista. Nyt on ollut todella hyvä kultakaivosvuosi esim Rupert resoursesin kurssi on tänä vuonna noussut vaivaiset 3000 prosenttia. Jatkosta en tiedä, mutta jos olisit alkuvuonna laittanut rahaa kyseiseen firmaan olisit nyt rikas. Itse en enää uskaltais laittaa kyseiseen firmaan koska alkaa olla jo osake melko korkealla mutta miuta hyviä vaihtoehtoja toki löytyy. Kaikki voi myös romahtaa niin kuin tänään kävi kun kullan hinta laski. Voit siis myös menettää rahasi.
popi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.07.2016 22:14

Kiitos! - Olisi kyllä kiva olla kilo kultaa pöytälaatikossa. - Mikä olisi kilon kultakuution mitta per sivu? 7 cm?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja popi » 20.07.2016 22:23

Tuolta löytyy fyysisen kullan mitoista ja hinnoista jne tietoa:

https://sijoitakultaan.fi/
popi

ViestiKirjoittaja popi » 21.07.2016 00:24

Ehkä fiksuin tapa sijoittaa kultaan on kuitenkin kulta ETF, joita on helppo ostaa pankeista samalla.tavalla kuin rahastoja ja osakkeita. Mutta jos on kiinnostunut muutenkin kaivostoiminnasta silloin tietenkin kultakaivokset jeees.
popi

ViestiKirjoittaja pöö » 21.07.2016 13:01

Osakkeilla ei voi ostaa mitään tarvikkeita , fyysisellä hopealla ja kullalla se taas on mahdollista.
pöö

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.07.2016 13:28

Yksi piilotti ulkomaanmatkallaan kultaa kameran jalustaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja popi » 25.08.2016 16:02

Niin siinä sitten kävi, että Kullan arvo romahti ja romahtaa vielä enemmän huomenna kun USA:n keskus pankin johtaja tulee pitämään puheen missä hän ennakoi ohjauskoron nostoa. Koronnosto on myrkyllistä kullalle koska sijoittajat siirtyvät silloin korkosijoituksiin mitä kulta ei ole.
Mutta eipä tuo mittään, sijoittamisen perspektiivi on itselläni useiden vuosien mittainen joten uskoisin joskus vielä sijoituksenii kultaan osoittavan kannattavaksi ja voitolliseksi. Nyt olen siis pahasti tappiolla Kullan laskun myötä. Sijoittamisessa hätähousuilu on pahinta, pitää vaan pitää pää pystyssä ja uskoa itseensä sijoittajana silloinkin kun sijoitukset ovat punaisella.
popi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.08.2016 16:20

Jos olisit myönyt kultasi silloin, kun arvo oli korkeimmillaan, olisitko voittanut (paljonkin)?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja popi » 25.08.2016 17:03

Olin parhaimmillaan eräissä kultaosakkeissa noin 50 % voitolla. Olen siis sijoittanut kultakaivosyhtiöihiin. Vielä viime viikolla kaikki osakkeet olivat plussalla mukavasti. Nyt kaikki ovat miinukselle. Mutta uskon kyllä, että Kullan hinta nousee tästä. Kullan hinta heijastuu kultakaivososakkeisiin vipun omaisesti: Kullan muutaman prosentin hinnan nousu nostaa tavallisesti osakkeita paljon enemmän ja päinvastoin myös. Eli kun Kullan hinta nousee taas hiukkasen enemmän, niin eiköhän sitten ole taas plussalla. Tosin Kullan pitäisi nousta yli 1330 dollariin per unssi jotta olisin plussalla. Nyt Kullan hinta on noin 1320. Eli ei oikeastaan paljon mutta huominen fedin puhe voi ennakoida ohjauskoron nostoa, jolloin Kullan hinta voi mennä alle 1320 jopa 1300:taan.

Olen myynyt myös osakkeita varsinkin silloin brexitin jälkeen jolloin tein hyviä kauppoja, joten kaiken kaikkiaan olen varmaan suhteellisen omillaan ( kun voitot vähennetään nykyisisistä osakehintojen tappioista .)
popi

ViestiKirjoittaja pöö » 26.08.2016 17:04

Kuten aiemmin ´kerroin , vain fyysinen kulta sekä hopea ovat turvallisia sijoituksia.

http://didthesystemcollapse.com/

http://www.adonai.fi/adamu-08-16-poliittinen-raportti?newKskPage Selonteko kaikesta mitä politiikkaan ja talouteen ym lähiaikoina liittyy.
pöö

ViestiKirjoittaja popi » 26.08.2016 21:59

Jep Jep Uskoa saa mihin haluaa, se on meidän oikeutemme. Mutta myös saa olla kriittinen. Itse katson taloudellisia tilastoja lähinnä talousammattilaisten tarjoaman informaation kautta en medioiden jne. Olen lisäksi pettynyt Näihin meedioihin joihin vilpittömästi tutustuin Tässä taannoin: Kaikki osoittautui huuhaaksi ja rahaa ahneiksi. Ei kiitos minulle siis.

Jos todella tulisi taloudellinen romahdus ja anarkia, niin miten kuvittelisit kultaa turvallisesti pitäväsi, joutuisit ryöstetyksi jne. Fiksumpaa olisi ostaa esim ruokaa varastoon jne kuin säilyttää anarkian tilassa kultaharkkioja ja kolikoita.
popi

ViestiKirjoittaja pöö » 27.08.2016 13:39

Kun talousjärjestelmä muuttuu niin pankit sulkeutuvat , jos haluat ostaa hyödykkeitä et saa niitä osakkeilla. Silloin vaikkapa hopealantti käy maksuvälineestä.
pöö

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.08.2016 19:14

Jos sinulla olisi ollut kultaan sijoitettuna 1 000 €, kuinka suuri olisi ollut "voittosi" - parhaimpaan aikaan myytynä - kaikkien kulujen jälkeen?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja popi » 29.08.2016 20:19

Tuohon on aika hankala vastata, koska olen hajauttanut kultaosakkeet eri kultakaivosyhtiöihin. Aloin siis sijoittaa kultaosakkeissa vasta loppukeväästä. Mutta Otan Esimerkkejä. Ostin first mining financea keväällä hintaan 0,65 taalaa per osake. First mining finance nousi parhaimmillaan muutama viikko sitten 1,20 per osake. Nyt se on 0.96. 1000 dollarilla olisin saanut 1538 osaketta. Niiden arvo olisi ollut 1,20:lla 1846 dollaria. Eli voittoa olisi tullut 846 dollaria. Tästä pitää vähentää 30 prosentin vero Plus suunnilleen yhteensä 40 euron toimituskulut. Eli puhdasta voittoa olisi tullut hiukkasen yli 500 dollaria. Olenhan toki vieläkin voitolla kun osakkeen arvo on tuo 0,96. Mutta viikossa tai parissa romahti Tämäkin osake.
Toinen esimerkki löytyy galane goldista, jota Ostin hintaan 0,12 per osake yhteensä 11000 osakettam. Parhaimmillaan osake nousi 0.19 per osake eli 2090 dollaria yhteensä. Ostaessa maksoivat siis 1320. Voittoa siis oliis tullut 770 miinus verot Plus toimituskulut. Eli jotain 500. Nyt osakkeen arvo on 0,115. Osan kerkisin myydä aikaisemmin mutta olen varmaan hiukkasen tappiolla.
Omistan tällä hetkellä yhdeksän eri kultakaivosyhtiön osaketta, joten jännittävää riittää.

Eli summa sunmarum: Tonnilla olisin tehnyt noin viiden sadan euron voitot muutamassa kuukaudessa kultakaivosyhtiöihin sijoitettuna jos olisin älynnyt myydä huipulta.
popi

ViestiKirjoittaja popi » 02.09.2016 20:20

Yllättävä käänne kultarintamalta. Usa:n työllisyystilastot olivat odotettua huonommat, joka todennäköisesti heikentää USA:n keskuspankin ohjauskoron nostoaikeita. Niinpä kullan hinta kääntyi nousuun ja samalla myös kultakaivosyhtiöt nousivat. Eiköhän tästä vielä päästä mukaviin tuloksiin.
popi

ViestiKirjoittaja pöö » 26.09.2016 11:54

Real money is Gold and Silver. Paper money only started having value because it used to be backed by gold several decades ago. Now it's backed by nothing except mass delusion and geopolitics.

Since the 2008 economic collapse, central banks around the world have overdosed on financial stimulus and printing money out of thin air. They have artificially suppressed the prices of gold and silver to keep the dollar delusion going.

On April 19th 2016, China locked in the dollar's death by launching their own gold price fix. For the first time in modern history there are now two prices of gold, one in the Chinese yuan and the other in the dying dollar.

If the West were to raise the price of gold, it would kill the dollar completely as it would prematurely instigate the inevitable mother of all safe haven panics.

If the East were to raise the price of gold, it would drain the West's gold reserves due to arbitrage. This would expose the West's fake gold market and kill the dollar. Doing this prematurely means the East could no longer buy gold for themselves at heavily undervalued prices for their post-collapse monetary dominance.

The eventual endgame is that the price of gold skyrockets and the dollar permanently collapses along with the global banking system and modern society as we know it. Black Friday will be everyday as the masses murder each other for a peach pit. This is sure to happen anytime between now and the end of 2018.

Don't believe it? Don't worry you'll find out soon.
http://didthesystemcollapse.com/
pöö

ViestiKirjoittaja pöö » 01.10.2016 22:10

pöö

ViestiKirjoittaja popi » 02.10.2016 21:39

Saisikin mennä konkurssiin koska Kullan hinta nousisi silloin, mutta näin ei tapahdu. Deutsche Bank tullaan pelastamaan hinnalla millä tahansa lopulta veronmaksajien rahalla. Eu:n säädökset estävät Tällaiset mutta kyllä poliittinen eliitti Saksassa selittää tämän niin että kaikki EU:n kansalaiset joutuvat maksumiehiksi EU:n vakausrahastojen kautta. Ärsyttävää Tässä on se, että sijoittajat eivät joudu taaskaan maksumiehiksi vaan pankin osakekurssi tulee ponnahtamaan pohjoiseen kun pelastuspaketti ilmoitetaan. Eli sijoittajat tulevat voittamaan vaikka kapitalismin riskin mukaan heidän pitäisi hävitä.
popi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko