trisse kirjoitti:Saipa Irmeli pitkän kesäloman! Ihan kateeksi käy...
Sateentekijä kirjoitti:Irmeli lienee jo tehnyt come bacin nikillä jussila:)
irmeli kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Irmeli lienee jo tehnyt come bacin nikillä jussila:)
Miksi olisin sen tehnyt, kysyn vaan?
Jos mie istun jäähyllä, oletan ettei sulla ole mitään oikeutta minua jäähyni aikana herjata.
En ole mitään paennut, mulle on sanottu jäähyn kesto eli elokuuhun asti. Sen jälkeen aloitan työstäni kesälomani eli tulen takaisin syyskuussa, kun ei ole enää marjoja poimittavaksi.
Joten siihen asti pidä turpasi kiinni minusta.
Psykopatologia kirjoitti:En asettanut mitään määräystä poissaololle.
irmeli kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:En asettanut mitään määräystä poissaololle.
Ai jaa, ymmärsin että olisin sun laittamalla jäähyllä?
En siis ole, joten voit lopettaa vittuilun sateentekijä.
Sateentekijä kirjoitti:Hänelle voisi keittää kaurapuuroa se on terveellistä ja ravitsevaa ja sopii 2 tyypin diabeetikolle.Voisilmänkin voi huoletta puuroon laittaa.
Pelkällä puurollahan ei kukaan elä tai ei halua sitä yksinomaan syödä.
Päin vastoin kun luullaan sokeri ei kohota verensokeria enempää kuin muutkaan hiilihydraatit, mutta niitä mieluiten hillitysti.Rasvojakin tarvitaan, mutta rajoitetusti, mieluiten monityydyttämättömiä öljyjä kuten oliivi -tai rypsi- auringonkukka jne
Ravintoon kannattaa lisätä kuituja, siemeniä esim aekä hedelmiä välipalaksi.
Nykytietämyksen mukaan hiilihydraatit, jota sokerikin on , ovat pahempia kuin rasvat.
Pääpainotteisesti voi antaa kasvisvoittoista ruokaa, ei paljon lihatuotteita eikä varsinkaan prosessoitua lihaa, (kuten makkaroita ja leikkeleitä ym) tilalle kalaa ja vaaleata lihaa kuten kanaa sekä juustoja Kevytlevitteet eivät ole yhtään sen terveellisempiä kuin voi.
Ruisleipää tai runsaskuituista kokojyväleipää , maitotuotteita rajoitetusti, maito ei ole aikuiselle välttämättömyys. Ruokajuomana mieluiten vaikka vesi.
Proteiinien saanti on normaalissa ruoassa yleensä taattu ilman mitään lisiä.
Toki kahviin voi maitotilkan lorauttaa.
Olen omat ravintosuositukseni saanut omalta diabeteshoitajaltani.
Itselläni on kakkostyypin diabetes tablettihoidolla. Kontrolloin verensokerini itse pari kertaa päivässä sekä säätelen lääkitykseni sen mukaan. Noudatan, tai ainakin yritän noudattaa kevyttä, kasvispitoista ruokavaliota, mikä on toki terveellistä ihan kaikille.
Toisinaan sorrun herkuttelemaan, mutta silloinkin pidän huolen, ettei verensokeriarvoissa synny liian suuria heittelyitä.
P.S. niin ja alkoholin nauttiminen ainakin kohtuuden rajoissa!
Irmeli kirjoitti kirjoitustani kopioiden
"Ravintoon kannattaa lisätä kuituja, siemeniä esim sekä hedelmiä välipalaksi.
Nykytietämyksen mukaan hiilihydraatit, jota sokerikin on , ovat pahempia kuin rasvat."
Eikä siitä vie pois epäloogisuusta se, että mun käsketään opiskella hiilareita.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa