Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

Re: Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.07.2016 19:11

Sateentekijä kirjoitti:Irmeli mikähän oli syy julkaista tuo viestini uudestaan?
Olin maalla noin viikon, kuten kerroin kun palasin huonon sään takia. Tukarilla kävin luurilla, kun siellä pystyikin sitä käyttämään.
Tänne palaaminen taisi olla virhe, koska räkytys senkun vaan jatkuu.

Helmenkalastaja.
Kehottaisin sinua lukemaan vähän huolellisemmin viestit ennemkuin alat syytellä valehtelijaksi.

Missä olen syyttänyt valehtelijaksi?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 19:13

Kaksinaamaiseksi syyttäminen on sama kuin valehtelijaksi kutsuisi
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.07.2016 19:22

Kaksinaamaisena sinua pidän, mutta valehtelijaksi en ole sinua kutsunut.
Tämä on tarkkaa peliä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 19:40

Siinä on kyllä vivahde-ero, myönnetään. mutta ajatus oli kumminkin sama.

-muoks klo23.30, korjattu kirjoitusvirhe
Sateentekijä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 09.07.2016 23:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.07.2016 20:50

Sateentekijä:
Millä tavoin minä olen sinua kohtaan ollut kaksinaamainen ? Ikvävää, jos kommunikointitapani syö uskottavuuttani sinun silmissäsi. Kenenkään henkilökohtaisille tuntemuksillehan minä en mahda mitään.

Ei Helmenkalastaja sanonut, että olisit häntä kohtaan 2-naamainen. Juuri kommunikaatiotyylisi syö uskottavuuttasi. Kummunikaatioosi voit toki jonkin verran vaikuttaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 23:27

Jaahas, ja millähän tavoin minun sitten pitäisi kommunikointityyliäni muuttaa, että se jokaista täällä miellyttäisi?
Myönnän kyllä, että menen turhaankin mukaan joittenkin provoiluihin. Ei kai pitäisi.
Mutta minä en osaa olla samaa mieltä aina ja jokaisen kanssa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.07.2016 23:34

Sateentekijä kirjoitti:Jaahas, ja millähän tavoin minun sitten pitäisi kommunikointityyliäni muuttaa, että se jokaista täällä miellyttäisi?
Myönnän kyllä, että menen turhaankin mukaan joittenkin provoiluihin. Ei kai pitäisi.
Mutta minä en osaa olla samaa mieltä aina ja jokaisen kanssa.

Ei kai tuollaista jopa kaksinaamaisuudeksi tulkittavaa (=olla samaa mieltä jokaisen kanssa) ole pyydetty tekemäänkään. Eikä vastaamastakaan ole ehdotettu kieltäytymään. Minusta et ole tavoittanut Pp:n viestin sanomaa lainkaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 23:59

Psykopatologia kirjoitti:Sateentekijä:
Millä tavoin minä olen sinua kohtaan ollut kaksinaamainen ? Ikvävää, jos kommunikointitapani syö uskottavuuttani sinun silmissäsi. Kenenkään henkilökohtaisille tuntemuksillehan minä en mahda mitään.

Ei Helmenkalastaja sanonut, että olisit häntä kohtaan 2-naamainen. Juuri kommunikaatiotyylisi syö uskottavuuttasi. Kummunikaatioosi voit toki jonkin verran vaikuttaa.

Nyt oikein pysähdyin miettimään, mikä oli viestin todellinen tarkoitus.
Tokihan itsekukin voi vaikuttaa omaan kommunikointiinsa mikäli haluaa, siitä en ole eri mieltä. Enkä liioin sano. että oma kommunikointini olisi kaikin ajoin parasta mahdollista. Enkä nyt sano, ettei toki muidenkaan, vaikka mieli tekisi...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 10.07.2016 01:08

En ole koskaan tavannut/ei ole tullut vastaan kaltaistasi ihmistyyppiä. Olet Sateentekijä aivan originelli itsesi. Hämmästyn usein ja olen epäuskoinen sinun suhteesi. Ja koska olen paranoidi niin luulen aina, ettet ole oikea tyyppi, vaan esim. Luukosen luoma hahmo-
Kiinnostat silti minua ja ilmeisestikin muitakin, omalla oudolla olemuksellasi.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.07.2016 01:57

.Kissi kirjoitti:En ole koskaan tavannut/ei ole tullut vastaan kaltaistasi ihmistyyppiä. Olet Sateentekijä aivan originelli itsesi. Hämmästyn usein ja olen epäuskoinen sinun suhteesi. Ja koska olen paranoidi niin luulen aina, ettet ole oikea tyyppi, vaan esim. Luukosen luoma hahmo-
Kiinnostat silti minua ja ilmeisestikin muitakin, omalla oudolla olemuksellasi.

Ja kumminkin olet syyttämässä minua milloin mistäkin, joten kukahan tässä se todella outo oikein on? Paranoidinen persoonasi luo mielessäsi vaikka minkä laisia kuvioita. Onko Antti yksi niistä? .Sori. olin ilkeä mutta tarkoituksella, niin paljon olet minusta täällä kirjoittanut epäystävälliseen sävyyn.
Muuten, minä olen omaan omituiseen itseeni ihan tyytyväinen juuri tämmösenä enkä tunne tarvetta muuttua. En ole ikinä halunnut kulkea massan mukana ja se juuri tuntuu ärsyttävän aika monia.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.07.2016 02:49

Tuo Kissin edellisin kommentti oli kuitenkin ihan ystävällinen.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Katla » 10.07.2016 03:05

Niin Ryysy, tarkoitus oli olla ystävällinen. En tajua Sateentekijän agresiivista otetta?
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.07.2016 16:13

.Kissi kirjoitti:Niin Ryysy, tarkoitus oli olla ystävällinen. En tajua Sateentekijän agresiivista otetta?

Ehkä minä olen jo periaatteesta karvat pystyssä kun en ole tottunut odottamaan täältä mitään kaunista sanottavaa kohdalleni. Sori jos käsitin väärin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.07.2016 16:40

Jos on tarpeeksi *askaa niskassa, niin näkee kaiken negatiivisena. Näin minulla.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.07.2016 17:09

Ryysy kirjoitti:Jos on tarpeeksi *askaa niskassa, niin näkee kaiken negatiivisena. Näin minulla.

Tuossapa piilee totuuden siemen- Chatin ulkopuolinen elämä on ihan mukavaa. Pitäisikin oleskella siinä enemmän.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.07.2016 17:22

Sieltä ulkopuoleltakin voi sataa kakkaa, joten ota sontikka mukaan.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.07.2016 17:27

Niin. Ainakin nyt täällä jyräjää ukkonen mahtavasti! Vielä ei ole kikkaroita lentänyt ikkunaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.07.2016 19:08

Kaksinaamaisuus (by Hilppa) ei välttämättä ole (tekaistua) samanmielisyyttä vaan sitä, että salaa todellisen luontonsa (kuin Greta Garbo ikään).

Sateentekijän viestinnässä ei keskeistä ole "omamielisyys" vaan epäloogisuus ja ristiriitaisuus sekä muiden epätarkat tai jopa väärät tulkinnat; myös tilannetajussa on toivomisen varaa.

10.7.2016 21:16 by Hilppa = H. määritteli kaksinaamaisuutta (edellä).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 10.07.2016 19:57

Miten jaksatte kinastella vuodesta toiseen?
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 10.07.2016 20:05

Sateentekijä kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Jos on tarpeeksi *askaa niskassa, niin näkee kaiken negatiivisena. Näin minulla.

Tuossapa piilee totuuden siemen- Chatin ulkopuolinen elämä on ihan mukavaa. Pitäisikin oleskella siinä enemmän.
suosittelen!
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet