Kakkostyypin diabetes

Re: Kakkostyypin diabetes

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.07.2016 18:44

Irmeli, tässä ketjussa sinä kävit Sateentekijän kimppuun, ei päinvastoin.
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 18:46

Mirri kirjoitti:Irmeli, tässä ketjussa sinä kävit Sateentekijän kimppuun, ei päinvastoin.

:D :D :D :D :D :D :D :D
Sangen yllättävä väliintulo rouva Mirriltä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 18:49

Minä käsittääkseni yritin antaa asiallista tietoa omakohtaiseen kokemukseeni pohjautuen enkä aloittanut mitään riitaa.Irmeli sen sijaan alkoi miltei välillömästi räkytyksensä.
Ei auta irmeli nauruhymiöt joihin turvaudut aina kun olet väärässä. Eikä liioin Mirrin haukkuminen, kun hän yrittää pitää jutun aisoissa. Kaikki osaavat lukea miten juttu menee.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 18:51

Antaapa kaikkien lukea tekstejäni ihan rauhassa.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 18:53

irmeli kirjoitti:"Proteiinien saanti on normaalissa ruoassa yleensä taattu ilman mitään lisiä. "
Ei se ole taattu, jos ruokaan ei laita esim. kalaa, lihaa, munaa..

"Nykytietämyksen mukaan hiilihydraatit, jota sokerikin on , ovat pahempia kuin rasvat".
Silti suosittelet puuroa, kasviksia, ruisleipää, kuitua, hedelmiä jne.

KÄVIN KIMPPUUN vai keskustelin.

Yritin tämän äsken lainata mutta se meni muoksaukseksi.
Esim. tämä tekstini ketjun alussa ei ole kimppuun käymistä vaan ihan tavallista keskustelua.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 18:53

En viitsi enää ottaa kantaa irmelin kirjoituksiin. Kaikki näyttää taas valuvan kuin vesi hanhen selästä. Useimmiten, kuten nytkin, sinä olet syypää riitoihin ja kehtaat kääntää jutut muka itsellesi parhain päin.Lisäksi kirjoitat kirjoitusteni päälle ja saat näyttämään, että olisimn muokannut niitä jälkeenpäin.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 09.07.2016 18:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 18:54

Sateentekijä kirjoitti:Irmeli. Tuo linkki jonka annoit diabeteksen ruokavaliosta on vuodelta 2008 ja sen jälkeen suositukset ovat moneen kertaan muuttuneet. Minä kerroin omasta kokemukasestani ja uskon siitä olevan nimenpmaan Ryysylle apua hänen tuttavannsa ruokailun kanssa. Älä viitsi vanhentuneitten tietojesi kanssa tulla " pätemään" Minä käyt pari kertaa vuodessa diabeteshoitajalla ja saan hänelä tä tarkat ohjeet.

Onko tämä ehkä kimppuuni käymistä ja sateentekijän pätemistä?
Vai käynkö mie tässä kimppuun.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 18:54

Sateentekijä kirjoitti:Höpöhöpö taas sinun kanssasi irmeli:)

Noin yleisesti lisäyksenä tuohon ruokasuositukseeni. Ns." nopeita" hiilareita, kuten valkoista viljaa. valkaistua riisiä, pastaa nuudeleita ym tulisi ehdottomasti välttää, Ne nostavat veren sokerin hyppäämällä maksimiin ja se laskee äkkiä myös. Kaikkein pahinta on verensokeri sahaaminen, se tulisi pysyttää mahdollisimman tasaisena noin kokonaisuutena katsoen.
Aterioinnin jälkeen noin tunni parin päästä verensokeri luonnollisesti kohoaa, mutta siksi on tärkeää, että ateriasta saatujen aineitten laatu pitää vaihtelut hoitotasolla.

Käynkö tässä kimppuun?
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 18:55

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Diabetesliitto ei ole julkaisut uusia suosituksia. Jos on niitä linkitä ne mulle.
Minä luotan oman diabeteshoitajani ammattitaitoon ja uusimpaan alan tietämykseen.
Turhaan sinä Irmeli tänne noita linkkejäsi heittelet. Minulla on tietoa jota haluan jakaa, kun sitä kysyttiin. En tarvitse sinun linkityksiäsi yhtään mihinkään. Jos tarkoituksesi on taan ainoastaan ärsyttää, et onnistu edes siinäkään.

.muokattu klo22 .05 korjattu kirjoitusvirhe

Käykö kimppuuni?
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 18:57

Sateentekijä kirjoitti:Minä vaan kysyn teiltä trisse ja irmeli, onko teidän täällä foorumilla oloonne mitään muuta syytä kuin ärsyttäminen ja ketjujen sotkeminen? Kummankaan osalta en ole havainnut minkään muun kaltaista toimintaa.

KOKO TÄHÄN ASTI OLEN KIRJOITELLUT DIABETEKSEN RUOKAVALIOSTA.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 18:59

irmeli kirjoitti:Älä jauha tuota samaa paskaasi joka perkeleen ketjussa. Täällä ei kukaan kinastellut ja riidellyt kun sie lomailit Tukiasemalla, joten katso perkele peiliin välillä.

Noin nätisti ja rauhallisesti sinä kirjoitat.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 19:01

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Diabetesliitto ei ole julkaisut uusia suosituksia. Jos on niitä linkitä ne mulle.
Minä luotan oman diabeteshoitajani ammattitaitoon ja uusimpaan alan tietämykseen.
Turhaan sinä Irmeli tänne noita linkkejäsi heittelet. Minulla on tietoa jota haluan jakaa, kun sitä kysyttiin. En tarvitse sinun linkityksiäsi yhtään mihinkään. Jos tarkoituksesi on taan ainoastaan ärsyttää, et onnistu edes siinäkään.

.muokattu klo22 .05 korjattu kirjoitusvirhe

Aivan kuin sun linkittysäsi tarvitaan joskus.
Minulla on tietoa diabetesruokavaliosta näköjään aivan yhtä paljon kuin sinulla. Diabetesliiton sivuilla on kuviakin aterioista joista voi ottaa mallia.

Diabeetikot syövät samaa ruokaa, samalla tavalla kuin normaalitkin ihmiset.
Senkin voisi tässä ketjussa sanoa, kuten taisin sanoakin, ettei Ryysy ruppee laittamaan mitään erityisruokia.

Miksi sinun pitää yrittää päteä joka asiassa, kuten nyt tässäkin ketjussa? Kaikki lautasmallit ovat muunneltavissa ja muuttuvatkin jatkuvasti, kunhan perustiedot ovat selvillä.

SATEENTEKIJÄN TÄMÄN PÄIVÄN ALOITUS.
Minä en ole yrittänyt tässä ketjussa sen kummemmin päteä kuin kukaan muukaan. Tiedän paljon diabeteksesta ja ruokavaliosta ja taitoni kyllä riittävät tämän tasoiseen keskusteluun.

Minulla ei ole mitään syytä yrittää päteä tämän tasoisella foorumilla ja parempi tasoiselle foorumille en ole kyllin pätevä ollakseni pätevä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.07.2016 19:04

irmeli kirjoitti:Kyllä tiedän mutta sinä et taas näyttänyt tietävän mitä kirjoitit.
Elä sitten jatka taas.

Eikö tämä 08.07.2016 21:26 kirjoittamasi viesti omasta mielestäsi ole kimppuun käymistä tai riidan haastamista?
Minusta se on selkeä yritys provosoida, ja tämän ketjun ensimmäinen epäasiallinen viesti, jota on vaikea sanoa keskustelemiseksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 19:05

Menehän irmeli ihan ketjun alkuun ja katso kuka kehitti ja mitä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 19:06

Ihana ilta! Menen ulos jäätelölle. Ei täällä tämän pitempään viitsi kirjoitella tällä kertaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 19:08

irmeli kirjoitti:"Proteiinien saanti on normaalissa ruoassa yleensä taattu ilman mitään lisiä. "
Ei se ole taattu, jos ruokaan ei laita esim. kalaa, lihaa, munaa..

"Nykytietämyksen mukaan hiilihydraatit, jota sokerikin on , ovat pahempia kuin rasvat".
Silti suosittelet puuroa, kasviksia, ruisleipää, kuitua, hedelmiä jne.

KÄVIN KIMPPUUN vai keskustelin.

Siis tästä aloitin, nyt lainaukseni on mennyt siihen kaksi kertaa muoksauksena.
Tuo ei ole kimppuun käymistä vaan keskustelua ja kyselyä.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 19:10

Mirri kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Kyllä tiedän mutta sinä et taas näyttänyt tietävän mitä kirjoitit.
Elä sitten jatka taas.

Eikö tämä 08.07.2016 21:26 kirjoittamasi viesti omasta mielestäsi ole kimppuun käymistä tai riidan haastamista?
Minusta se on selkeä yritys provosoida, ja tämän ketjun ensimmäinen epäasiallinen viesti, jota on vaikea sanoa keskustelemiseksi.

Just joo, se ei näyttänyt tietävän mitä kirjoitti hiilareista. Jos luet sen kirjoituksen, huomaat siitä epäselvyyden hiiilareista.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.07.2016 19:11

Irmeli.
mene ulos raittiiseen ilmaan vaikka poroja silittelemään, sen sanotaan rauhoittavan mieltä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 19:13

PS Mirri. tästä lähin kun sateentekijä Ei ole foorumilla, en silloinkaan kanssasi halua keskustella lipevästi asioista. Ollaan myös silloin toistemme kimpussa vai tarvitkos sateentekijän tukea, että uskallat olla kimpussani.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 09.07.2016 19:16

Sateentekijä kirjoitti:Hänelle voisi keittää kaurapuuroa se on terveellistä ja ravitsevaa ja sopii 2 tyypin diabeetikolle.Voisilmänkin voi huoletta puuroon laittaa.
Pelkällä puurollahan ei kukaan elä tai ei halua sitä yksinomaan syödä.
Päin vastoin kun luullaan sokeri ei kohota verensokeria enempää kuin muutkaan hiilihydraatit, mutta niitä mieluiten hillitysti.Rasvojakin tarvitaan, mutta rajoitetusti, mieluiten monityydyttämättömiä öljyjä kuten oliivi -tai rypsi- auringonkukka jne
Ravintoon kannattaa lisätä kuituja, siemeniä esim aekä hedelmiä välipalaksi.
Nykytietämyksen mukaan hiilihydraatit, jota sokerikin on , ovat pahempia kuin rasvat.

Pääpainotteisesti voi antaa kasvisvoittoista ruokaa, ei paljon lihatuotteita eikä varsinkaan prosessoitua lihaa, (kuten makkaroita ja leikkeleitä ym) tilalle kalaa ja vaaleata lihaa kuten kanaa sekä juustoja Kevytlevitteet eivät ole yhtään sen terveellisempiä kuin voi.
Ruisleipää tai runsaskuituista kokojyväleipää , maitotuotteita rajoitetusti, maito ei ole aikuiselle välttämättömyys. Ruokajuomana mieluiten vaikka vesi.
Proteiinien saanti on normaalissa ruoassa yleensä taattu ilman mitään lisiä.
Toki kahviin voi maitotilkan lorauttaa.
Olen omat ravintosuositukseni saanut omalta diabeteshoitajaltani.
Itselläni on kakkostyypin diabetes tablettihoidolla. Kontrolloin verensokerini itse pari kertaa päivässä sekä säätelen lääkitykseni sen mukaan. Noudatan, tai ainakin yritän noudattaa kevyttä, kasvispitoista ruokavaliota, mikä on toki terveellistä ihan kaikille.

Toisinaan sorrun herkuttelemaan, mutta silloinkin pidän huolen, ettei verensokeriarvoissa synny liian suuria heittelyitä.
P.S. niin ja alkoholin nauttiminen ainakin kohtuuden rajoissa!

Tästä kirjoituksesta kyllä voi sanoa ettei sateentekijä ymmärrä mitä ovat hiilarit.
irmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet