Kommunikaatio (viestintä)

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.06.2016 20:02

Pitäisiköhän sinun Mirri siirtyä narsisti Sateentekijän IHAN OMAAN KETJUUN pohtimaan google-asiaa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.06.2016 20:04

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti: On huonoa keskustelukulttuuria ensin pajattaa omia mielipiteitään, ja sitten kieltäytyä niitä perustelemasta tai selventämästä.

Missä kohdassa pajatin ja mitä perusteetonta ja epäselvää?

Mirri 29.6.2016 klo 18:55
Niinpä tietysti. Tosiaan sinähän senkin asian tiedät kaikkien lukijoiden puolesta.
Jos joku rohkenee väittää vastaan ja kertoo, etten minä ainakaan häntä kohtaan ollut epäkohtelias jättäessäni vastaamatta sinun kysymykseesi, on hänen vuoronsa ryhtyä altavastaajaksi sinun edessäsi.

ja klo 19:00
Tekstin leimaaminen/vähättely/mitätöinti itsestäänselvyydeksi ikään kuin kaikkien lukijoiden puolesta voidaan tulkita epäkohteliaaksi paitsi viestin lähettäjää myös sen lukijoita kohtaan. Ja etenkin niitä lukijoita kohtaan, joille viestin sisältö ei ole itsestäänselvyys.

Epäselvää on edelleen se, oliko Sateentekijän "pläjäyksessä" jotakin sinulle uutta tai ennentietämätöntä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.06.2016 20:09

Kyllästynyt, oletko jo unohtanut mikä viestini sinussa herätti kysymyksen, johon kärkyt minulta vastausta? Kysymyksen esitit eilen, et tänään...
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 29.06.2016 20:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.06.2016 20:09

Mirri kirjoitti:Googlesta poimittu?

Eihän Googlesta - hakukoneesta - kai voi poimia tekstejä, vaan hakukoneen välityksellä löytyy tiedon lähteitä. Kun laitetaan netistä siteeratun tekstin alle linkki, se linkki johtaa siteeratun tiedon lähteelle, ei Googleen. Sitä paitsi hakukoneita on Googlen lisäksi muitakin, joten mistä nämä netistä löytyvän tiedon hakemista ja siteeraamista vähättelevät tietävät tiedon hakijan käyttäneen hakutyökalunaan juuri Googlea?

http://www.saunalahti.fi/~seho/hakukoneet.html

(Lisäsin linkin.)

Totta, mutta on yleinen käytäntö viitata netistä etsittyyn ja löydettyyn materiaaliin termillä "Googletettu".
Esimerkiksi "KVG" - on melko tunnettu lyhenne.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.06.2016 20:10

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, oletko jo unohtanut mikä viestini sinussa herätti kysymyksen, johon kärkyt minulta vastausta?

En (tietenkään) ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.06.2016 20:16

KVG= Kato Vittu Googlesta

tiiäks sä mitä tarkottaa kun yhet jätkät haukku pissikses?

-KVG
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.06.2016 20:16

Aivan käsittämätöntä saivartelua! Kyllästynyt ei suostu tai kykene vastaamaan hänelle esitettyinhin kysymyksiin vaan kääntelee ja vääntelee asioita.
Olen kysynyt häneltä, onko hänellä päässään kaikki maailman tieto ilman mitään hakukonetta
Ja millä perusteella hän sanoo oman mielipiteensä hakukoneiden käytöstä olevan kaikkien mielipide?
Kolmas kysymys on, kuka hänelle on antanut oikeuden lytätä miuta kirjoittajia mielin määrin?
Kaikenlaista muuta kirjoittaa, näihin ei vaan vastausta tule.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.06.2016 20:17

Noin lukittiin toinen ketju, eiköhän kohta tämäkin...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.06.2016 20:18

Kyllästynyt, pajatukseksi nimeämäsi viestini kuitenkin ovat kirjoitettu vasta sen jälkeen, kun sinä ryhdyit tivaamaan minulta vastausta esittämääsi kysymykseen.

Toisin sanoen minä en toiminut näin kuin väität: On huonoa keskustelukulttuuria ensin pajattaa omia mielipiteitään, ja sitten kieltäytyä niitä perustelemasta tai selventämästä.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 29.06.2016 20:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.06.2016 20:19

Sateentekijä kirjoitti:Noin lukittiin toinen ketju, eiköhän kohta tämäkin...

Tätä ei tarvi jauhaa kahdessa ketjussa, kai sen ymmärrät.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.06.2016 20:19

Eiköhän tässä ole jo kommunikoitu tarpeeksi. Minä lähden ulos.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.06.2016 20:21

20:20
Kuutar kirjoitti:Näitä yhden sanan aloituksia on ollut paljon, eikö niihin yleensä ole tullut juuri vastauksia. Lähes tyhjät ketjut vain vievät palstatilaa, mutta juuri se lienee ollut tarkoituskin.

Minulla ei ole aivan noin vahvaa vaikutelmaa (esitetystä) vastaamattomuudesta. Ainakin itse olen myöhemmin jatkanut ao. ketjua. (Johan Rane pari päivää sitten selittu asian.) Nyt gallup-ketju on vielä elaboroimatta.

Itse olen pakstatilan säästön advokaatti (turhat lainaukset, turhat liian isot kappalevälit ym.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.06.2016 20:25

Sateentekijä kirjoitti:Aivan käsittämätöntä saivartelua! Kyllästynyt ei suostu tai kykene vastaamaan hänelle esitettyinhin kysymyksiin vaan kääntelee ja vääntelee asioita...

Vääntely on tapahtunut sinun päässäsi informaatioketjua. En ole missään vaiheessa tai kohtaa kieltänyt ketään käyttämästä Googlea.
En myöskään tiedä, mikä on se kysymyksesi johon en ole vastannut.
Sateentekijä kirjoitti:... Olen kysynyt häneltä, onko hänellä päässään kaikki maailman tieto ilman mitään hakukonetta...

Ei (tietenkään) ole.
Sateentekijä kirjoitti:... Ja millä perusteella hän sanoo oman mielipiteensä hakukoneiden käytöstä olevan kaikkien mielipide?...

Enpä ole sellaistakaan koskaan sanonut vaan koko ajan sanonut "minun mielestäni".
Sateentekijä kirjoitti:... Kolmas kysymys on, kuka hänelle on antanut oikeuden lytätä miuta kirjoittajia mielin määrin?..

Minulla ei ole sellaista oikeutta, enkä mielestäni ole lytännyt muita kirjoittajia "mielin määrin".
Sateentekijä kirjoitti:... Kaikenlaista muuta kirjoittaa, näihin ei vaan vastausta tule.

On mahdotonta vastata jos kysymystä ei ole esitetty.
Ja esittämisen jälkeenkin on mahdotonta vastata esimerkiksi siihen, että sinä väität minun kieltäneen ihmisiä käyttämästä Googlea.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.06.2016 20:27

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Sateentekijän luomassa - käsittääkseni kiintoisassa - katsauksessa ihmisten välisen viestinnän historiaan...

Mikä asia tai tieto siinä katsauksessa oli sinulle uutta asiaa?

Mikä sinut sai esittämään henkilökohtaisen kysymyksen ja jopa tivaamaan siihen vastausta, vaikka minä kirjoitin yleisellä tasolla?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.06.2016 20:30

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Sateentekijän luomassa - käsittääkseni kiintoisassa - katsauksessa ihmisten välisen viestinnän historiaan...

Mikä asia tai tieto siinä katsauksessa oli sinulle uutta asiaa?

Mikä sinut sai esittämään henkilökohtaisen kysymyksen ja jopa tivaamaan siihen vastausta, vaikka minä kirjoitin yleisellä tasolla?
Se, että halusin tietää, mikä "pläjäyksessä" oli uutta tai ennentietämätöntä, ja sinä olit se joka esitit "pläjäyksen" sellaista sisältäneen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.06.2016 20:35

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, pajatukseksi nimeämäsi viestini kuitenkin ovat kirjoitettu vasta sen jälkeen, kun sinä ryhdyit tivaamaan minulta vastausta esittämääsi kysymykseen.

Toisin sanoen minä en toiminut näin kuin väität: On huonoa keskustelukulttuuria ensin pajattaa omia mielipiteitään, ja sitten kieltäytyä niitä perustelemasta tai selventämästä.

Sinä esitit, että Sateentekijän "pläjäyksessä" mahdollisesti oli tietoa joka mahdollisesti oli jollekulle uutta ja ennentietämätöntä.
Tuossa sinä esität mielipiteesi - ja minä kysyin, oliko siinä jotakin uutta ja ennentietämätöntä.
Sinä et kuitenkaan ole suostunut kysymykseeni vastaamaan tai omaa mielipidettäsi perustelemaan tai selventämään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 29.06.2016 20:52

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mutta vielä pahempia ovat Googlesta poimitut itsestäänselvyyksien pläjäytykset.

Tekstin leimaaminen/vähättely/mitätöinti itsestäänselvyydeksi ikään kuin kaikkien lukijoiden puolesta voidaan tulkita epäkohteliaaksi paitsi viestin lähettäjää myös sen lukijoita kohtaan. Ja etenkin niitä lukijoita kohtaan, joille viestin sisältö ei ole itsestäänselvyys.

Minusta olennainen kysymys ei ole se, onko tekstin sisältö lukijoille uutta vai itsestäänselvää tietoa. Olennainen kysymys on, onko sopivaa kopioida jonkun toisen kirjoittamaa tekstiä, ilman että viestissä on yhtäkään kirjoittajan omaa virkettä?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.06.2016 21:05

Kuutar kirjoitti:Minusta olennainen kysymys ei ole se, onko tekstin sisältö lukijoille uutta vai itsestäänselvää tietoa. Olennainen kysymys on, onko sopivaa kopioida jonkun toisen kirjoittamaa tekstiä, ilman että viestissä on yhtäkään kirjoittajan omaa virkettä?

Hyvä pointti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja pöö » 29.06.2016 21:08

Netiketin vastaista viestintää on kopioida edellisen kirjoittajan koko teksti -tai aikaisemman kirjoittajan - vastatakseen.
pöö

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.06.2016 21:14

pöö kirjoitti:Netiketin vastaista viestintää on kopioida edellisen kirjoittajan koko teksti -tai aikaisemman kirjoittajan - vastatakseen.

Ei ole, jos se selventää asiaa ja viesti on sangen lyhyt.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa