Mistä kyse?

Mistä kyse?

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.06.2016 19:16

Olen miettinyt sitä mikä minulla on. Mieleeni tunkee koko ajan, joka lauseessa jokin yksittäinen sana, joka ei mitenkään liity lausekokonaisuuteen eikä asiayhteyteen. Ilmeisen ahdistunut olen, mutta olenko psykoosissa?
Pinja

Re: Mistä kyse?

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.06.2016 20:03

En tiedä onko tila sellainen, että tähän tarvitsisi pikaista lääkitystä, mitä olette mieltä?
Pinja

ViestiKirjoittaja pöö » 28.06.2016 20:30

Käyt lävitse omaa kasvutapahtumaasi , kohtaa se ehdottomalla rakkaudella.
pöö

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.06.2016 20:32

Oletko käynyt saman lävitse?
Pinja

ViestiKirjoittaja pöö » 28.06.2016 20:33

En ole, totesin vain käsitykseni Sinulle,
pöö

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.06.2016 20:35

Sun mielestä en ole sekaisin?
Pinja

ViestiKirjoittaja Dukkha » 28.06.2016 20:36

Jaa-a. Pakkomielteisten ajatusten kautta alitajunta pyrkii viestittämään jotakin käsittelemätöntä?
Dukkha

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.06.2016 20:37

Tarkoittaako se sitä, että olen sekaisin ja, että tarvitsisin lisälääkitystä?
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.06.2016 20:47

Lääkäri varmaan tietäisi paremmin.

Ei ole ollut samanlaista, niin vaikea aloitusviestin perusteella saada edes kiinni, mistä on kyse. Toki tajuan aina hitaasti.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.06.2016 20:52

Niin kuin Dukkha sanoi, pakkomielteinen ajatus. Olen saanut niistä ihan tarpeekseni ja haluaisin päästä niistä eroon. En jaksa niitä enää. 5 päivää jo ollut niitä yhtenään.
Pinja

ViestiKirjoittaja Dukkha » 28.06.2016 20:54

Pinja kirjoitti:Tarkoittaako se sitä, että olen sekaisin ja, että tarvitsisin lisälääkitystä?

Noh, tuntuuko sinusta sekavalta tms., että tarvitsisit lääkärin konsultaatiota asiaan? Pakkomielteiset ajatukset voivat olla tai varsinkin muodostua todella häiritseviksi, mutta itse pyrkisin ensisijaisesti vain mahdollisimman tyynesti tarkastelemaan, mistä niissä mahdollisesti on kyse. Toki niihin on myös lääkinnällinen vaihtoehto.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Dukkha » 28.06.2016 20:56

Ehkä kirjoittaminen niistä voisi helpottaa/auttaa?
Dukkha

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.06.2016 21:06

Pitää katsoa mihin tilanne minut pakottaa, pakottaako se ottamaan lisälääkitystä vai pakottaako se miettimään niitä asioita esim. kirjoittamalla. Ei voi olla varma olisiko lääkityksestä edes mitään apua. OIen tällä hetkellä täysin tilanteen pakottamana, joko kärsin niistä pakkoajatuksista tai otan lisälääkityksen tai mietin ajatuksia. Kiitos Dukkha, en itse olisi tajunnut niitä pakkoajatuksista, helpotti tietää.
Pinja

ViestiKirjoittaja Dukkha » 28.06.2016 21:32

Eipä mittään. Kiva että omista jorinoistani oli apua.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 21:59

Pinja. Mielestäni lääkityksen lisääminen ei ole paras ratkaisu. Ennemminkin olisi otettava selvää, milloin ja missä tilanteissa nuo ajatukset tulevat. Torjuminen siirtää ainoastaan ongelmaa, ei poista.Kirjaa vaikka ylös millainen ajatus tulee missäkin tilanteessa ja näin ollen voit kartoittaa ihan itse mikä niitä voisi aiheuttaa.
Ellei itse pysty saamaan selville, mikä näitä aiheuttaa mielestäni olisi viisainta ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon ennen kuin aloittaa omatoimisen lääkityksen.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Dukkha » 28.06.2016 22:37

Sateentekijä kirjoitti:Pinja. Mielestäni lääkityksen lisääminen ei ole paras ratkaisu. Ennemminkin olisi otettava selvää, milloin ja missä tilanteissa nuo ajatukset tulevat. Torjuminen siirtää ainoastaan ongelmaa, ei poista.Kirjaa vaikka ylös millainen ajatus tulee missäkin tilanteessa ja näin ollen voit kartoittaa ihan itse mikä niitä voisi aiheuttaa.

Tähän komp.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.06.2016 13:38

Tänään ollut jo parempi olo, kiitokset Dukkhalle ja Sateentekijälle erittäin hyvistä oivalluksista, niistä on apua. Ette tajua miten tärkeää tämä on mulle.
Pinja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.06.2016 20:07

Pinja kirjoitti:Tänään ollut jo parempi olo, kiitokset Dukkhalle ja Sateentekijälle erittäin hyvistä oivalluksista, niistä on apua. Ette tajua miten tärkeää tämä on mulle.

On pelkästään ilo saada auttaa ja tuntea itsensä hyödylliseksi. Kiitos. Täällä foorumilla kun ilmapiiri on tällä hetkellä tukahduttava ja ahdistava.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 30.06.2016 00:10

Minä en kirjoita vastedes mitään pinjalle tai ennelle näiden vertaistukiketjuihin kun eivät hekään koskaan kirjoita mitään rakentavaa toisille näiden halutessa apua.
trisse

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.06.2016 11:44

Ei pidä paikkaansa.
Pinja

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet