Kommunikaatio (viestintä)

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.06.2016 23:13

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Poistaisitko Kyllästynyt lainauksestasi tekstini, kiitos

Mihin tekstin osaan sinä viittaat? Tarkoitatko, että haluat minun poistavan kaikki lainaukseni, mukaan lukien sinun kopioimasi tekstinkin?

Poista se lainaus jonka itsekin poistin!

Mielestäni sitä ei voi tehdä, koska silloin jatkokeskustelusta tulee käsittämätön.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2016 23:20

Rane kirjoitti:Luulen, että Psykopatologia laittoi sen [otsikon ja aloitusviestin] tapansa mukaan muistuttamaan itseään ja aikoi palata myöhemmin aiheeseen.

Aikamoinen kommunikointivirhe julkisella nettifoorumilla: ylläpitäjä aloittaa julkisen ketjun itseään varten luottaen siihen, että hänen palstansa lukijat tuntevat hänen tapansa ja ymmärtävät tällaisen 'sisäpiirijutun'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 23:23

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Poistaisitko Kyllästynyt lainauksestasi tekstini, kiitos

Mihin tekstin osaan sinä viittaat? Tarkoitatko, että haluat minun poistavan kaikki lainaukseni, mukaan lukien sinun kopioimasi tekstinkin?

Mielestäni sitä ei voi tehdä, koska silloin jatkokeskustelusta tulee käsittämätön.

Kyllähän sinä sen voit tehdä omistamillasi valtuuksilla, jotta ketjusta tulisi asiallisen aloituksen mukainen.
Minä en enää tähän ketjuun aio osallistua! Enkä halua että kirjoitukseni jää tänne. Edes lainaamanasi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 27.06.2016 23:26

Mirri kirjoitti:
Rane kirjoitti:Luulen, että Psykopatologia laittoi sen [otsikon ja aloitusviestin] tapansa mukaan muistuttamaan itseään ja aikoi palata myöhemmin aiheeseen.

Aikamoinen kommunikointivirhe julkisella nettifoorumilla: ylläpitäjä aloittaa julkisen ketjun itseään varten luottaen siihen, että hänen palstansa lukijat tuntevat hänen tapansa ja ymmärtävät tällaisen 'sisäpiirijutun'.

Ei kai tuosta nyt mitään vahinkoa voi tulla. Omapahan on palstansa.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.06.2016 23:30

Sateentekijä kirjoitti:Kyllähän sinä sen voit tehdä omistamillasi valtuuksilla, jotta ketjusta tulisi asiallisen aloituksen mukainen.
Minä en enää tähän ketjuun aio osallistua! Enkä halua että kirjoitukseni jää tänne.

En mielelläni käytä valvojan oikeuksia niissä keskusteluissa joihin olen itse osallistunut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.06.2016 23:32

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sateentekijä: "Poistaisitko Kyllästynyt lainauksestasi tekstini, kiitos"

Kyllähän sinä sen voit tehdä omistamillasi valtuuksilla, jotta ketjusta tulisi asiallisen aloituksen mukainen.
Minä en enää tähän ketjuun aio osallistua! Enkä halua että kirjoitukseni jää tänne. Edes lainaamanasi.

Miksi et haluaisi, että kirjoituksesi jää?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 23:40

Hilppa kirjoitti:

Kyllästyneen komenttien jälkeen en halua olla osallisena tähän ketjuun, joten minulla lienee täysi oikeus pyytää oman kirjoitukseni kopioinnin poistoa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.06.2016 23:44

Sateentekijä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Kyllästyneen komenttien jälkeen en halua olla osallisena tähän ketjuun, joten minulla lienee täysi oikeus pyytää oman kirjoitukseni kopioinnin poistoa.

Mielestäni on väärin, jos saat poistattaa viestisi, joka on esimerkki viestinnästä viestintää käsittelevässä ketjussa. Sehän on esimerkki harjoittamastasi viestinnästä tällä palstalla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2016 23:49

Rane kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Viestintävirhe on mielestäni eri asia kuin vahingon aiheuttaminen.

Mutta kyllähän kommunikointivirhe voi aiheuttaa vahinkoa, kuten tässä ketjussa käsittääkseni alkaa olla nähtävissä.
Paitsi jos 'kommunikointivirhe' on harkittu ja suunniteltu; silloin mahdollinen vahinkokin on otettu huomioon 'virhettä' tehdessä, eikä ole kysymys minkäänlaisesta virheestä vaan harkitusta teosta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 23:50

Itse viestitän nyt että siirsin viestini toisaalle ja haluan sen täältä pois.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 23:53

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Mielestäni on väärin, jos saat poistattaa viestisi, joka on esimerkki viestinnästä viestintää käsittelevässä ketjussa. Sehän on esimerkki harjoittamastasi viestinnästä tällä palstalla.

En halua saada viestintää aikaan viestistäni joka haukuttiin halvaksi kopioksi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 23:54

Onko PP nyt onnessaan kun sai otsakkeellaan näin mittavasti viestintää aikaan O
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.06.2016 23:54

Mirri kirjoitti:
Rane kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Viestintävirhe on mielestäni eri asia kuin vahingon aiheuttaminen.

Mutta kyllähän kommunikointivirhe voi aiheuttaa vahinkoa, kuten tässä ketjussa käsittääkseni alkaa olla nähtävissä.
Paitsi jos 'kommunikointivirhe' on harkittu ja suunniteltu; silloin mahdollinen vahinkokin on otettu huomioon 'virhettä' tehdessä, eikä ole kysymys minkäänlaisesta virheestä vaan harkitusta teosta.

Psykopatologia ei ole aiheuttanut mitään virhettä aloitusviestillään, eikä aloitusviesti sisällä virhettä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 23:55

Tämä koko ketju ei ole mitään muuta kuin iso virhe kokonaisuudessaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 28.06.2016 00:01

Ai minunkin viestini?
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.06.2016 00:16

Hilppa kirjoitti:Psykopatologia ei ole aiheuttanut mitään [kommunikointi]virhettä aloitusviestillään, eikä aloitusviesti sisällä [viestintä]virhettä.

Noinko on?
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 28.06.2016 00:24

Psykopatologiaa ei haitanne, vaikka kirjoittelemme tänne ajatuksia otsikosta. Se voi olla hänen tavoitteensakin. Aihetta voi käsitellä vapaasti, kun sitä ei ole rajattu eikä alustettu valmiiksi.
Rane

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.06.2016 00:34

Kyllä ko. historiallinen katsaus ihan passeli on, kun se on viestivä.

Minusta suurin viestintämurros viimeisten 200 vuoden aikana on ollut (yleis)radio.

Vuonna 1815 Wellingtonin voitto Waterloossa saavutti Englannin vasta puolentoista vuorokauden päästä (muistelen).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.06.2016 00:48

Rane kirjoitti:Psykopatologiaa ei haitanne, vaikka kirjoittelemme tänne ajatuksia otsikosta. Se voi olla hänen tavoitteensakin. Aihetta voi käsitellä vapaasti, kun sitä ei ole rajattu eikä alustettu valmiiksi.

Noin minäkin arvelen. Mutta kaikki eivät taida arvella samoin...

Sateentekijän luomassa - käsittääkseni kiintoisassa - katsauksessa ihmisten välisen viestinnän historiaan oli joidenkin mielestä jotakin niin pahasti ärsyttävää, että se piti (kommunikaation keinoin?) savustaa täältä ulos.
Ovatko jotkut oikeasti niin hyviä ja taitavia ihmisten välisen viestinnän tuntijoita, että voivat sanoa mikä kommunikointiin liittyvä on 'itsestään selvää' ja mikä ei ole - vai luulevatko vain olevansa?
Mirri

ViestiKirjoittaja karsee huuli » 28.06.2016 05:09

Asiasta keskusteleminen tuppaa huonossa seurassa menemään jähnäämiseksi. Keskustelusta keskusteleminen menee jähnäämiseksi vaikka mukana olisi fiksumpiakin kuin Mirri. M.O.T.
karsee huuli

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa