Kommunikaatio (viestintä)

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 22:38

Poistaisitko Kyllästynyt lainauksestasi tekstini, kiitos
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 22:42

Teidän kanssanne on todella mahdotonta kommunikoida!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 27.06.2016 22:44

Joo, minäkin olen käynyt lukion ja kirjoittanut ylioppilaaksi (äidinkieli L, reaali L), mutta en muista enää paljoakaan noista asioista. Ei haittaisi kerrata, mutta keskustelupalstalla kirjoitusten pääpaino voisi olla omassa osaamisessa.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 22:45

Kyllästynyt sinun viestintätyylistäsi ei täällä yleisesti pidetä, mistähän johtunee?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 27.06.2016 22:47

Itsekin olisin aika järkyttynyt kovasta kritiikistä.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.06.2016 22:47

Sateentekijä kirjoitti:Poistaisitko Kyllästynyt lainauksestasi tekstini, kiitos

Oliko teksti suora lainaus vai sekoitus sinun lauseitasi www-sivuilta poimimasi viitteen seassa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.06.2016 22:47

Mihin tekstin osaan sinä viittaat? Tarkoitatko, että haluat minun poistavan kaikki lainaukseni, mukaan lukien sinun kopioimasi tekstinkin?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 22:49

Hilppa kirjoitti:

Oliko teksti suora lainaus vai sekoitus sinun lauseitasi www-sivuilta poimimasi viitteen seassa?

Mitä sillä on merkitystä kun olette valmiit sen tuomitsemaan. Olihan siinä lähteet ja teksti kursiivilla.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2016 22:49

Hilppa kirjoitti:Hetken aikaa todellakin luulin lukevani sinun omaa tekstiäsi Sateentekijä.

Ei Sateentekijän laittama siteeraus ollut millään lailla 'väärä' tai 'virheellinen', vaan (tämän foorumin ohjeiden mukaan) ihan asiallisesti ja oikein siteerattu - kursivointia myöten.

Lisäksi siteeraus oli asiallinen ja kiintoisa alustus otsikon aiheeseen; alustus, jonka tämän ketjun aloittaja on jostakin käsittämättömästä syystä jättänyt tekemättä.
Viitsimättömyyttäänkö tämän foorumin ylläpitäjä heittelee tänne otsikoita ja aloitusviestejä, joissa tyhjyytensä vuoksi ei ole päätä eikä häntää, vai ihan muutenko vain - omaksi huvikseen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.06.2016 22:49

Rane kirjoitti:Itsekin olisin aika järkyttynyt kovasta kritiikistä.

Minä olen järkyttynyt kirjoittajan lyötyä eteeni pläjäyksen. Rohkenen käyttää tuota termiä, koska kirjoittaja itse luonnehti kirjoitustaan sillä nimellä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.06.2016 22:50

Sateentekijä kirjoitti:Kyllästynyt sinun viestintätyylistäsi ei täällä yleisesti pidetä, mistähän johtunee?

Luultavasti siitä, ettei kieleni ole riittävän ruskea.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 22:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Kyllästynyt sinun viestintätyylistäsi ei täällä yleisesti pidetä, mistähän johtunee?

Ahaa ja nyt syytät minua vielä ruskeakielisyydestäkin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.06.2016 22:53

Sateentekijä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Mitä sillä on merkitystä kun olette valmiit sen tuomitsemaan. Olihan siinä lähteet ja teksti kursiivilla.

Kun nimenomaan kaikella tuolla on valtavasti merkitystä ja juuri viestinnän kannalta. Minä olen suorastaan mykistynyt. Mikä oli lähdettä ja mikä oman luomisprosessin tulosta? Ei käynyt ilmi viestistäsi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 22:54

Kyllästynyt kirjoitti:

Mihin tekstin osaan sinä viittaat? Tarkoitatko, että haluat minun poistavan kaikki lainaukseni, mukaan lukien sinun kopioimasi tekstinkin?

Poista se lainaus jonka itsekin poistin!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.06.2016 22:55

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Kun nimenomaan kaikella tuolla on valtavasti merkitystä ja juuri viestinnän kannalta. Minä olen suorastaan mykistynyt. Mikä oli lähdettä ja mikä oman luomisprosessin tulosta? Ei käynyt ilmi viestistäsi.

Miksi? Kaikkihan on Kyllästyneen mielestä itsestäänselvää kopioituua pläjäystä. Joten joutaa toki pois ketään kiusaamasta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.06.2016 22:59

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Ahaa ja nyt syytät minua vielä ruskeakielisyydestäkin.

Älä nyt aivan hassuja puhu. En syytä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2016 23:01

Psykopatologia kirjoitti:Kommunikaatio (viestintä)

Eikö aloitusviesti tyhjänpäiväisyydessään herätä ajatuksia tai tuntemuksia?

Aloitusviestin mitäänsanomattomuuteen turhautuneet lukijat käyvät mieluummin yksittäisen rivikirjoittajan kimppuun kuin kyseenalaistavat ketjun otsikon ja tyhjää täynnä olevan aloitusviestin.
Siltä minusta näyttää.

Luulen, että jossakin muualla (nettimaailmassa) tällaisen 'keskustelun' aloittajaa syytettäisiin provoilusta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.06.2016 23:04

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Hetken aikaa todellakin luulin lukevani sinun omaa tekstiäsi Sateentekijä.

Ei Sateentekijän laittama siteeraus ollut millään lailla 'väärä' tai 'virheellinen', vaan (tämän foorumin ohjeiden mukaan) ihan asiallisesti ja oikein siteerattu - kursivointia myöten.

Lisäksi siteeraus oli asiallinen ja kiintoisa alustus otsikon aiheeseen; alustus, jonka tämän ketjun aloittaja on jostakin käsittämättömästä syystä jättänyt tekemättä.
Viitsimättömyyttäänkö tämän foorumin ylläpitäjä heittelee tänne otsikoita ja aloitusviestejä, joissa tyhjyytensä vuoksi ei ole päätä eikä häntää, vai ihan muutenko vain - omaksi huvikseen?

Siteeraus on epäselvä, koska se on monisanainen ja sisältää paljon itsestäänselvyyksiä, koska hän ei ole välittänyt hioa tekstiä riittävän helppolukuiseksi kokonaisuudeksi yksinkertaistaen ja tiivistäen. Hänen viestiään voisi kutsua pläjäykseksi hänen omien sanojensa mukaisesti. Nopeasti oppikirjamateriaalista pyöräytetty tiivistelmä on epämukavaa luettavaa sille, joka haluaa perehtyä aiheeseen ja oppia jotakin uutta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 27.06.2016 23:09

Mirri kirjoitti:

Aloitusviestin mitäänsanomattomuuteen turhautuneet lukijat käyvät mieluummin yksittäisen rivikirjoittajan kimppuun kuin kyseenalaistavat ketjun otsikon ja tyhjää täynnä olevan aloitusviestin.
Siltä minusta näyttää.

Luulen, että jossakin muualla (nettimaailmassa) tällaisen 'keskustelun' aloittajaa syytettäisiin provoilusta.

Ei häirinnyt minua. Luulen, että Psykopatologia laittoi sen tapansa mukaan muistuttamaan itseään ja aikoi palata myöhemmin aiheeseen.

Tuli mieleen vain nimi Osmo A. Wiio.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.06.2016 23:10

Mirri kirjoitti:

Siltä minusta näyttää.

I) Ei ainakaan minussa.

II) En ole käynyt kenenkään kimppuun. Olen arvostellut tekstiä, jota kirjoittaja itsekin on nimittänyt pläjäykseksi.

III) Mitä tarkoittaa nettimaailma, johon viittaat?
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa