Samaan aikaan, kun koko maailma seuraa Britannian kansanäänestyksen jälkimaininkeja, britit itse ovat istahtaneet tietokoneilleen etsimään tietoa EU:sta. Washington Post kirjoittaa, että monella britillä ei ollut käsitystä siitä, mistä he oikeastaan äänestivät.
Brexit-tuloksen jälkeen punnan kurssi romahti alimmilleen yli 30 vuoteen. Britanniaa odottavat nyt taloudelliset vaikeudet, jotka analyytikkojen mukaan vain pahenevat ajan kuluessa. Äänestyksen vaikutukset ulottuvat kaikkialle maailmaan.
Monet britit ovat nyt ilmaisseet katumuksensa äänestyksestä.
– Vaikka äänestinkin EU:sta lähtemisen puolesta, tänä aamuna kun heräsin, totuus iski vasten kasvoja, sanoi eräs brittiäänestäjä ITV-kanavan uutisissa.
– Jos minulla olisi nyt mahdollisuus äänestää uudelleen, äänestäisin pysymisen puolesta, hän jatkoi.
Brittien hämmennys Brexitistä on heijastunut myös Google-hakuihin. Kun äänestyksen päättymisestä oli kulunut kahdeksan tuntia, Google kertoi, että "mitä tapahtuu, jos lähdemme EU:sta" -hakujen määrä oli yli kolminkertaistunut.
Toiseksi suosituin Google-haku oli "Mikä on EU".

irmeli kirjoitti:Monet ovat kyllä varmaan siellä tienneet suurinpiirtein, että ovat Eurossa mutta halunneet vasta äänestyksen jälkeen tietää enempi asiasta.
Kuten mulla oli mennyt ohi Brexit-sana ja vasta sen tajusin, kun tuli tänne ja aloin googlaan siitä enempi.
Kuten Mirrikin hakee googella lisätietoa monista asioista kun se tulee eteen vaikka asian suurinpiirtein tietääkin.
Oli pelkästään brittien päättäjien vika, kun eivät osanneet kertoa kansalaisilleen paremmin mitä euro on ja mitä siitä ero tarkoittaa.

Psykopatologia kirjoitti:Brexit-äänestys oli vain neuvoa atava, mutta Cameron oli tyhmästi sitoutunut päätöksen taakse. Samoin Suomen EU-äänestys (1994) oli vain neuvoa antava, mutta Euroon mentiin kai vain jokinlaisella hallituksen ilmoituksella. Suomen kieltolakiin (1919 - 32) mentiin eduskunnan päätöksellä, mutta purku tapahtui kansanäänestyksen kautta.

irmeli kirjoitti:Mistä muuten tiedät kumpi puoli on googlettanut Eu-sanan?

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa