Jonninjoutavuuksia!

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Jonninjoutavuuksia!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2016 18:48

trisse kirjoitti:Joutavaa että saatana viitsit ja kehtaat pitää kolme päivää vanhaa riitaa pystyssä! Vittu että oot käsittämätön ilveilijä!

trisselle vuorokauden kirjoituskielto asetuksista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja irmeli » 19.06.2016 19:16

Voi vittujen kevät, viime päivinä täällä on minä ja sateentekijä enempi räksyttäneet.
Joten menen myötätuntobanniin.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.06.2016 20:37

Miukä mahtaa olla myötätuntobanni ja mitä tai ketä se hyödyttää?
No ei kai minun ole tarpeen kaikkea ymmärtää.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2016 20:50

Turhaa louskutusta tuokin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.06.2016 22:36

Ahaa, minä siis louskutan turhaa :|
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 19.06.2016 22:56

Myötätunto baniin minäkin! En kirjoita, ennen kuin Tris kirjoitaa ensin. Pahus sentään.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.06.2016 23:12

Pitäisköhän miunki ihan vaan periaatteesta :?: Olis todella rauhallista...
Myötätuntolakko! Mutta minkä asian puolesta?

Kuva
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Dukkha » 20.06.2016 00:46

Osallistuminen ja yhteinen tekeminen on tärkeintä! Minäkin menen myötätuntobänniin.

Ps. Enkä mene!
Dukkha

ViestiKirjoittaja Dukkha » 20.06.2016 02:47

Tuli tässä mieleeni, että psykopaattisten piirteiden tunnistaminen lapsissa voisi olla tärkeää, jotta heitä voitaisiin ohjata urheilun pariin, jossa psykopaattiset piirteet ovat usein eduksi, ellei jopa melko poikkeuksetta. Kontrolloitu kilpailuympäristö, joka ei tee vahinkoa, toisin kuin esim. rahamaailmassa.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Dukkha » 20.06.2016 02:49

En tosin ole Jonni. Anteeksi. Vitsini ontuu, sillä väli lyönti puuttuu.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Rane » 20.06.2016 10:11

Jos lapsessa tunnistaa psykopaattisia piirteitä, niin eikö niihin siinä vaiheessa vielä voi kasvatuksella vaikuttaa?
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.06.2016 17:38

Kirjoittaja Rane » 20 Kesä 2016, 10:11
Jos lapsessa tunnistaa psykopaattisia piirteitä, niin eikö niihin siinä vaiheessa vielä voi kasvatuksella vaikuttaa?

Olen lukenut, että psykopatia voi olla synnynnäistä, jo geeneissä tai ns."sekundaarista "eli ympäristöolojen vaikutuksesta syntyvää. Useimmiten se kai on molempien tekijöiden yhteisvaikutusta.
Turvallinen, huolehtiva kasvuympäristö sekä tarkat rajoitukset ovat kasvatuksen a ja o muutenkin kuin enemmän rajoja tarvitsevalle lapselle ja nuorelle.
Mielestäni oireita havaittaessa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa aloitettu terapeuttinen hoito olisi tärkeää.Tärkeintä on, ettei oireita jätetä huomioimatta.

Toisaalta hormonaaliset tekijätkin saattavat vaikuttaa tunneköyhyyteen.
Jostain olen lukenut,että 5 %lla ihmisistä on oksitosiinin eli mielihyvähormoonin eritys vajavaista tai puuttuu kokonaan. Mikäli sitä ei erity, kyky empatiaan puuttuu.

On pelottavaa ajatella, millainen psykopaatti on vanhempana.Hehän ovat ulkonaisesti hyvin toimeen tulevia, hyvissä yhteiskunnallisissa asemissa ja pääsevät hyvin naimisiin sekä tuottamaan näitä "patologisia" geenejä tulevalle sukupolvelle.

Muokattu
klo 17.54 , Korjailtu lauserakenteita.- Sateentekijä
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 20.06.2016 17:53, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.06.2016 17:47

Sateentekijä kirjoitti:... On pelottavaa ajatella, millainen psykopaatti on vanhempana.Hehän ovat ulkonaisesti hyvin toimeen tulevia, hyvissä yhteiskunnallisissa asemissa ja pääsevät hyvin naimisiin sekä tuottamaan näitä "patologisia" geenejä tulevalle sukupolvelle.

Sateentekijän tiedetoimisto ei ole nyt aivan kartalla; johtavassa asemassa tai muuten keskivertoa korkeammalla oksalla istuvat hankkivat vähemmän lapsia kuin työttömät ja työhaluttomat.
Mitä lyhyempi koulutus ja pienemmät tulot, sen enemmän lapsia synnytetään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2016 17:55

17:55 Ranelle
Kyllä voi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.06.2016 18:00

Kirjoittaja Kyllästynyt » 20 Kesä 2016, 17:47
Sateentekijän tiedetoimisto ei ole nyt aivan kartalla; johtavassa asemassa tai muuten keskivertoa korkeammalla oksalla istuvat hankkivat vähemmän lapsia kuin työttömät ja työhaluttomat.
Mitä lyhyempi koulutus ja pienemmän tulot, sen enemmän lapsia synnytetään.

Kyllähän myös päinvastaisista tapauksista on näyttöä. Korkeasti koulutettu, hyvän yhteiskunnallisen aseman omaava on nykyaikana useinkin perheellinen, perheensä laiminlyövä, uraputki-ihminen, jolle oma yleneminen virassaan on perhettä tärkeämi houkute. Juuri näissä "hallitsevissa"yksilöissä esiintyy psykopaattisia tyyppejä runsaasti.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 20.06.2016 18:33

Kumpi on parempi, psykopaatin lapsi vai köyhän työttömän/työhaluttoman lapsi?
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.06.2016 18:41

Eipä kumpikaan lapsen kannalta ole ihanne.
Tärkeintähän kuitenkin olisi, että lapsi saisi sen huolenpidon ja turvan.
Toisaalta köyhä työtön saattaa olla paljon parempi vanhempi kuin tunneköyhä psykopaattinen
äiti tai isä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2016 18:52

irmeli 19.6.2016 19:16 kirjoitti:Voi vittujen kevät, viime päivinä täällä on minä ja sateentekijä enempi räksyttäneet.
Joten menen myötätuntobanniin.

Minusta omat "bannit" ovat sympaattisia, varsinkin jos asianomainen pitää sanansa. Muutenkin olisi kunniallista, jos bannatuttu kontrolloisi itse itseään ilman ylläpitoa tai asetuksia.

Tekojensa jälkeen trisse palasi foorumille ikään kuin viattomana ja muistivammoihinsa vedoten sekä muita ikävällä tavalla "opettaen".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 20.06.2016 19:17

"Pitää sanansa" on vähän hassu sanonta jos toinen ei ole itse luvannutkaan pysyä poissa. Ja olisin toki pysynyt jos olisin huomannut komennon muttei kaikkia ketjuja lue aina systemaattisesti.

Onpa minulla solidaarisia ystäviä! Ja niitäkin jotka hetken harkitsivat solidaarisiksi ystäviksi ryhtymistä mutteivät sitten pitäneet sitä tarpeellisina. :roll:

Nyt olen taas täällä kärsittyäni minulle määrätyn epäinhimillisen rangaistuksen.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.06.2016 19:24

Niin,että tännekö voi palata noin vaan ilman mitään anteeksipyyntöjä
tms? Tai ainakin osoittamatta häpeämisen merkkejä? Eikö tosissaan nolota? Ikäänkuin ylpeilisit sillä että sait taas bannit!
(-Trisselle tämä)
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko