Kaapo kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Noista vittumaisista fiiliksistäsi sinun kannattaa mennä ihan itseesi ja analysoida niitä itsestäsi käsin. Minulla sen enempää kuin muillakaan vihaamillasi palstalaisilla ei ole mitään tekemistä niiden tai elämäsi kanssa muutoinkaan.
Mutta koko ajanhan Kyllästynyt on jankuttanut että MINÄ olen vastuussa hänen tuntesistaan...
Kaapo kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kaapo kirjoitti:....Minua oikeesti vituttaa tekopyhät sievistelijät ja johan tuolla joku sano, että palstalla on hiljasta jos minä en kirjoita...
Sinähän uhosit jo edellisellä kerralla, että palsta kuolee jos sinä poistut.
Toisin kuitenkin kävi, enkä nytkään ole palstan hiljenemisestä huolestunut.
Kyllä se kovin hiljasta on pidellyt poissaollessani (niinkuin joku muukin totesi)...
Kaapo kirjoitti:Kyllä minä mahdun hyvinkin. Tiedän tasan tarkaan syyn miksi kaltaisesi tekosivistyneet feikit mua nuivii.
Hilppa kirjoitti:Sivistys on jotain sellaista, johon pyritään omissa toimissa ja yritetään kasvaa ja kehittyä sivistyksen ja ennen kaikkea toisia huomioonottavaan suuntaan. Sinä olet siinä mielessä merkillinen ilmestys palstalla, että olet ymmärtänyt jopa ylläpitäjältä tulleet ehdotukset hyvin omintakeisesti. Jopa ennennäkemättömän omintakeisesti. Olet käsittänyt ylläpitäjän ehdottaman oman toiminnan tarkkailuun tarkoittavan, että tulisi muuttaa käytöstä sellaiseen suuntaan, jotta muut alkaisivat toteuttaa sinun toiveitasi ja ottamaan huomioon kaikessa sinut sekä toteuttamaan agendaasi. Samassa linjassa ovat olleet myös opetusaloituksesi.
En minä ole itseäni sivistyneeksi sanonut. Olen ainoastaan kritisoinut sinun toimintaasi sivistymättömäksi, mitä ämmäksi, kusipääksi ja idiootiksi haukkumiset sekä panisitko-aloitukset kieltämättä ovatkin.
Kaapo kirjoitti:Lue kunnolla mitä kirjoitin. Sanoin että moderoinnin kannalta sillä ei ole merkitystä....
Kaapo kirjoitti:- -
Asiallinen keskustelu on sula mahdottomuus.
Se kiertää kehää, on epäloogista ja samat säännöt ei päde itselle mitä toiselle.
Lopulta se johtaa tilanteeseen että vituttaa todella rankasti.
Rumat sanat on rumia sanoja, mutta se ei muuta sitä miksikään että jos itse toiminnallaan ja vaikka "sivistyeellä vittuilulla" niitä itselleen kerää.
Koska sen vänkäämin nyt vaan ON hyödytöntä ja äärimäisen turhauttavaa!
Helmenkalastaja kirjoitti:Olen samaa mieltä.
Haluan kuitenkin tässä Kaapon toiseksi viimeisessä ketjussa kertoa oman käsitykseni Kaapon "urasta" tällä foorumilla.
Toisin kuin Kyllästynyt ja Hilppa haluavat sitkeästi antaa ymmärtää, Gabriel/Kaapo ei tullut palstalle "Panisitko..."-ketjulla. Ensimmäisen ketjun nimeä en muista. Sen ketjun Gabriel kuitenkin aloitti itselleen myöhemmin tyypilliseksi osoittautuneeseen tapaan arkipäivän esimerkillä jostakin tilanteesta, minkä oli tarkoitus johtaa jonkin kysymyksen pohdintaan. Valitettavasti Kyllästynyt tulkitsi viestin joidenkin kielivirheiden takia palstalta hieman aiemmin poistuneen vihollisensa Kahvin aloittamaksi, ja reaktio oli sen mukainen. Aluksi Gabriel tuntui olevan ymmällään, kielsi olevansa Kahvi ja pyysi osoittamaan kielivirheet. Minä osallistuin ketjuun siinä vaiheessa ja nimenomaan osoitin ne virheet (koska oli pyydetty). Useat muut palstalaiset kuitenkin jatkoivat siinä ketjussa Gabrielin vääntämistä Kahvin muottiin. Ja sitten Gabriel teki tavallaan radikaalin virheen ja aloitti tuon alussa mainitsemani ketjun. Siitäpä Kyllästynyt ja Hilppa saivat uuden, tällä kertaa "kiistämättömän" syyn jatkaa Gabrielin mitätöimistä, kumpikin omalla jo tutuksi tulleella tavallaan.
En tiedä, kuinka kauan Gabriel tätä foorumia luki ennen ensimmäistä rekisteröitymistään. Jos hän vain niin sanotusti eksyi paikalle tai luki päivän tai pari ennen kuin intoutui haluamaan "jakaa tietämystään" täällä, hänellä tuskin oli ymmärrystä siitä, mihin hän päänsä pisti Panisitko-ketjullaan. (Minä en muuten edes avaa ketjuja, joiden otsikosta jo voi päätellä, että ne koskevat panojuttuja, mutta se on tietenkin vain minun valintani.) Hän ei ymmärtänyt, että Kyllästynyt ja Hilppa ovat ottaneet asiakseen puolustaa "kaikkia naisia" kaikenkarvaisilta seksismin ja sovinismin ilmaisuilta. Paitsi milloin niitä esittää Psykopatologia.
Palstalla on ollut useita miehiä, jotka ovat päätyneet silittämään noita ritarittaria vastakarvaan... Ja jottei jäisi epäselväksi, minä koen kaikki naiseutta halventavat kommentit, kuvat ja viestit vastenmielisiksi. KUITENKIN: ylläpitäjällä ei tunnu olevan mitään sitä vastaan, että palstalla miehet esittävät "huipputietämystään" ja ällöttäviä stereotypioita naisista milloin missäkin muodossa. Hän päinvastoin osallistuu sellaisiin "pohdintoihin" mitä innokkaimmin. Tästä voimme päätellä, että seksistiset ja sovinistiset ketjut tällä foorumilla tuskin koskaan loppuvat. Mitään iloa ei minun nähdäkseni ole kenellekään koskaan tullut näiden ketjujen ja niihin kirjoittavien miesten paheksumisesta. Paljon pahaa verta ne kyllä ovat synnyttäneet. Minä olen jo aikoja sitten hyväksynyt sen, että monet miehet ikävä kyllä ajattelevat obelixin, jaskan, gabrielin ja psykopatologian tapaan. En tätä ymmärrä muuten, kuin että nainen on heille arvoitus - kuin jatkuva kivi kengässä - ja sitä pitää loputtomiin analysoida ja spekuloida, jotta tuntisi jotenkin pääsevänsä niskan päälle. Ainoa, mitä minä voin tehdä, on antaa heidän kirjoitella toisilleen, jos se heitä jotenkin auttaa. Täytyy myös sanoa, etten ymmärrä, miksi Kyllästynyt ja Hilppa kiduttavat itseään lukemalla noita viestejä ja lisäävät vettä myllyyn kommentoimalla niitä. Muut palstan naiset tuntuvat omaksuneen saman linjan kuin minäkin... Se, ettei kommentoi jokaista seksististä kommenttia, ei tarkoita, että hyväksyisi seksistisen asenteen. Minä tyydyn vaikuttamaan siellä, missä sanomisillani voi olla oikeaa vaikutusta: omassa netin ulkopuolisessa elämässäni.
Kaapolle vielä sen verran, että olisi ehkä kannattanut miettiä tarkemmin ensimmäisiä viestejään. Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran. Sinä lähdit soitelleen sotaan: kerroit olevasi taivaan lahja (en muista tarkkaa ilmausta, mutta sisältö oli tuo) mille tahansa palstalle ja tuovasi meille vanhoille konkareille ihanan, positiivisen muutoksen. Vähän niin kuin Kristus juutalaisille. Ja kuinkas hänelle kävikään? Sinun muistosi tuskiin elää yhtä kauan. Kaikkea hyvää sinulle erityisesti perheesi parissa!
Kaapo kirjoitti:... Minulla ei kertakaikkiaan ole mitään muuta keinoa esim. Kyllästynyttä hillitäkseni kuin päälle käyvä herja tai täydellinen välinpitämättömyys...
Kaapo kirjoitti:... Asiallinen keskustelu on sula mahdottomuus.
Se kiertää kehää, on epäloogista ja samat säännöt ei päde itselle mitä toiselle.
Lopulta se johtaa tilanteeseen että vituttaa todella rankasti...
Kaapo kirjoitti:... Rumat sanat on rumia sanoja, mutta se ei muuta sitä miksikään että jos itse toiminnallaan ja vaikka "sivistyeellä vittuilulla" niitä itselleen kerää...
Kaapo kirjoitti:... Koska sen vänkäämin nyt vaan ON hyödytöntä ja äärimäisen turhauttavaa!
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa