Huono olo

Huono olo

ViestiKirjoittaja Enne1 » 08.06.2016 17:08

Miä teette, kun olo on levoton, eikä mihinkään voi keskittyä. En tiedä olenko vain väsynyt.
Enne1

Re: Huono olo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.06.2016 21:54

Kävin joogassa tauon jälkeen, mikä helpotti oloani nyt, kun olin tiistain jälkeen levoton ja välissä huonosti nukuttu yö. Viime yö jo parempi ja kunnon joogatreeni yleensä sekä väsyttää että rauhoittaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.06.2016 23:24

Ikuisuuskysymys, johon en ole löytänyt vastausta. Juuri tuo levottomuus on pahin. Voisihan sitä piirtää, lukea, katsoa televisiota (no, se joskus onnistuu, koska on passiivista), lähteä lenkille (ei mikään helppo homma, vaikka siltä kuulostaakin), siivota (sama)...
Ryysy

ViestiKirjoittaja pöö » 09.06.2016 13:52

Silloin maadoitan itseni koskemalla puista pöytää .
pöö

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.06.2016 19:53

Silloin kun tuntuu huonolta, on paras nostaa kytkintä ja suksia ulkoilmaan , mikäli jaksaa. Ulkoilman parantava vaikutushan on tiedetty jo vuosisatoja, ellei tuhansia. Voisi poiketa kauppaan jos se ei ole liian kaukana, ostaa jäätelöä ja suklaata ja rakentaa itselleen kottin nautiskelupesän.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Dukkha » 11.06.2016 01:05

Kuuntelen jotain rauhallista ambient-musiikkia, ehkä nappaan rauhoittavan kitusiini, sulkeudun häiritseviltä ärsykkeiltä ja teen vain ihan välttämättömät asiat. Ulkoilu/liikunta tietty ois varmaan kans hyviä keinoja, en oo vaan hoksannu keinoa pysyvästi jujuttaa itseäni moisiin toimintoihin.

Esim. vaik avaruusambienttia: https://www.youtube.com/watch?v=8wLwxmjrZj8
Dukkha

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.06.2016 01:23

Dukkha kirjoitti:Kuuntelen jotain rauhallista ambient-musiikkia, ehkä nappaan rauhoittavan kitusiini, sulkeudun häiritseviltä ärsykkeiltä ja teen vain ihan välttämättömät asiat. Ulkoilu/liikunta tietty ois varmaan kans hyviä keinoja, en oo vaan hoksannu keinoa pysyvästi jujuttaa itseäni moisiin toimintoihin.

Esim. vaik avaruusambienttia: https://www.youtube.com/watch?v=8wLwxmjrZj8

Mielellään esimerkiksi näin:

Space Ambient Music | INTERSTELLAR SPACE JOURNEY | Soothing Music for DEEP Meditation, Yoga, Pilates
https://www.youtube.com/watch?v=8wLwxmjrZj8 (3:09:51)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Enne1 » 11.06.2016 16:11

Rauhoittavia ei ole. Olen jotenkin down vielä. Sitten väsyttää Lyrican otin. Yritän nyt kehitellä jotain. Kiitti vihjeistä.
Enne1

ViestiKirjoittaja trisse » 11.06.2016 16:45

Enne1 kirjoitti:Miä teette, kun olo on levoton, eikä mihinkään voi keskittyä. En tiedä olenko vain väsynyt.

Sama mullakin. Yritin meditaatioita mutten jaksa. Puhelin on hajonnut ja pitäisi mennä ostamaan herätyskello maanantain hammaslääkäriä varten että saan hälytyksen mutten vaan jaksa. Olo on kuin junan alle jääneellä.
trisse

ViestiKirjoittaja Dukkha » 12.06.2016 01:11

Enne1 kirjoitti:Rauhoittavia ei ole. Olen jotenkin down vielä. Sitten väsyttää Lyrican otin. Yritän nyt kehitellä jotain. Kiitti vihjeistä.

Kyllähän Lyrica (pregabaliini) vaikuttaa muistaakseni suht samoin tavoin GABA-välittäjäaineisiin kuten bentsotkin. Itel ollu vuosikausia pamit käytössä, mut pyrin säätelemään ympäristötekijöitä, jos noit alkaa menemään lähemmäs reseptimaksimin (15 mg/vrk). Oman kokemuksen mukaan ahdistukseen ihan pätevä tuo Lyrica, vaikkakin omin nokkineni tota kivunhoitoon toissa ja viime vuonna kokeilinkin. Ite vaan vastustan toleranssisyistä kaikkia ei-välttämättömiä säännöllislääkityksiä. Vaik itel periaattees on Diapam ja Tradolan säännöllislääkityksenä, vaikkakin tarvittaessa otettavina.

Oon myös huomannu, et pamit enempi käytettynä itel väsyttää julmetusti, ja myös laskevat mielialaa jonkin verran. Tota sit pyrkii buustaamaan kofeiinilla, joka taasen lisää ahdistuneisuutta yms. Siin onkin sit mukava kierre, varsinkin, kun ei energiajuomien kans lotraaminen pysy kohtuudessa. :| Muutama vuos sitten fyysisesti terveenä täl samal kaaval pystyin valvomaan vuorokauden tai pari, tekemään muuttohommia lähes viikon putkeen. Mut näillä ny mennään. Viikko yksinään neljän seinän sisällä käänteisen unirytmin kans jalkakipsissä, ja ens viikol alkais viikon mittanen laitoskuntoutusjakso, että tuota juuh... :roll: Kai täs vaan koittaa jotenkin räpiköidä eteenpäin, olo alkaa olee vaan kuin puoliksi seonneella astronautilla.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Dukkha » 12.06.2016 01:17

Mut jaksamisia kaikille! Omaan tilanteeseenihan olis yksinkertanen ratkasu: käyn suihkussa, otan unilääkkeen (Tolvon) nyt ja huomen alkuillast, pakkaan repun valmiiks ja that's it. Muuuutta olen hömlö jästipää, enkä tee taaskaan niinkuin kannattaisi. :P
Dukkha

ViestiKirjoittaja Enne1 » 12.06.2016 14:42

Kiitos. Jaksamista myös sinulle.
Jonkinlainen "räjäytän itseni" olo oli eilen koko ajan ja yhä on levoton olo, mutta lääkkeet vähän ehkä puuduttavat. Kuljetin kissaani valjaissa ulkona niityllä.. Lepäsin terassilla löhötuolissa ja lueskelin kirjaa. Nyt on epäsosiaalinen päivä. Ehkä akut kaipaavat lataamista. Sielu lepää yksinäisyydessä. Kyllä tämä tästä.
Enne1

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 23:24

Dukkha kirjoitti:
Oon myös huomannu, et pamit enempi käytettynä itel väsyttää julmetusti, ja myös laskevat mielialaa jonkin verran.

Toivon että olisi joku lääke joka väsyttäisi minuakin.
trisse

ViestiKirjoittaja Dukkha » 28.06.2016 22:35

Enne1 kirjoitti:Kiitos. Jaksamista myös sinulle.
Jonkinlainen "räjäytän itseni" olo oli eilen koko ajan ja yhä on levoton olo, mutta lääkkeet vähän ehkä puuduttavat. Kuljetin kissaani valjaissa ulkona niityllä.. Lepäsin terassilla löhötuolissa ja lueskelin kirjaa. Nyt on epäsosiaalinen päivä. Ehkä akut kaipaavat lataamista. Sielu lepää yksinäisyydessä. Kyllä tämä tästä.

Mulla sielu jopa hautautuu yksinäisyyteen. Ois tarkoitus viettää loppuvuodesta pari kuukautta Espanjassa, niin oon taas lykännyt omaa kissanhankinta-operaatiotani. Lemmikki varmastikin rytmittäis jopa omaanikin ruokailuani, ja sit ois vastaavasti "vähän pakko" pitää tavarat suht järjestyksessä. Nyt ollu taas muutaman päivän arki tämmöstä päihdetäytteistä omissa sekavissa vesissä uiskentelua, netissä haahuilua ja musiikinkuuntelua. Onneksi tähän tulee muutos, viimeistään ensiviikolla.

Nimim. Elämän apukoulussa luokalleni jäin

trisse kirjoitti:
Dukkha kirjoitti:
Oon myös huomannu, et pamit enempi käytettynä itel väsyttää julmetusti, ja myös laskevat mielialaa jonkin verran.

Toivon että olisi joku lääke joka väsyttäisi minuakin.

Tuohonhan vaikuttaa paljolti se, että minkälainen ns. peruslääkitys on kenelläkin. Polyfarmaattisen päivittäislääkityksen keskeltä on vaikeampi tunnistaa, mikä oire johtuu lääkkeistä, mikä omasta itsestä ja mikä ulkopuolisista tekijöistä. Tänään taisi mennä 20 mg pameja ja litra energiajuomia, ennen kuin sain itseni pysymään ns. kasassa eli toimintakykyisenä. :oops: Eli toleranssia alkaa jo kehittymään, kun eivät juurikaan väsytä, enkä pidä tästä. Voisin vaikka kolmannen kerran alkaa raapustamaan jotain päiväkirjaulinaa tuonne sille tarkoitettuun osioon.
Dukkha

ViestiKirjoittaja trisse » 29.06.2016 00:08

Totta. Ja energiajuomat saattavat lisätä levottomuutta/ahdistusta joihin sitten käytät bentsoja. Mullakin oli pahempa unettomuuden kausi aikana jolloin join aina iltaisin kossucolaa. Ei ollut ymmärrystä nähdä yhteyttä asioiden välillä. :?
trisse

ViestiKirjoittaja Dukkha » 29.06.2016 01:27

trisse kirjoitti:Totta. Ja energiajuomat saattavat lisätä levottomuutta/ahdistusta joihin sitten käytät bentsoja. Mullakin oli pahempa unettomuuden kausi aikana jolloin join aina iltaisin kossucolaa. Ei ollut ymmärrystä nähdä yhteyttä asioiden välillä. :?

Mulla menee pamei ahdistukseen, joiden tuottamaa väsymystä sitten kompensoin energiajuomilla. Nyt vaan lähteny ihan lapasesta tää nikotiinituotteiden käyttö, joka aivan selkeästi lisää vastaavasti pamien käyttöä, mutta itsekuriton riiviö kun olen, niin... :oops:
Dukkha

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet