...

Re: Gabriel

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.06.2016 22:02

Mirri kirjoitti:Hilppa, miksei subjektiivisia ilmaisuja saisi käyttää?

Minä ainakin ihan subjektiivisesti yritän ymmärtää miksi sinun avattaresi olisi Kaapon valitsemaa avatarta parempi tai 'sopivampi'. Käsittääkseni molemmat voidaan nähdä avoimen eroottisina ja röyhkeän reteinä - jos halutaan nähdä.

Kyllä tässä yhteydessä mielipiteet reteydestä ja röyhkeydestä menevät aivan reippaasti ristiin. Ei voi mitään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 22:08

Mirri kirjoitti:Hilppa, miksei subjektiivisia ilmaisuja saisi käyttää?

Minä ainakin ihan subjektiivisesti yritän ymmärtää miksi sinun avattaresi olisi Kaapon valitsemaa avatarta parempi tai 'sopivampi'. Käsittääkseni molemmat voidaan nähdä avoimen eroottisina ja röyhkeän reteinä - jos halutaan nähdä.

En ymmärrä miten Kaapon huonon maun huipentumaa voisi verrata Hilpan avataren juoksemassa olevaan naiseen.
Mitään "röyhkeän reteää" ei juoksulenkillä olevaan naiseen ei sisälly, mutta liian ahtaissa housuissa esitetyn miehen keskivartalon kuvassa ei mitään muuta olekaan kuin röyhkeyttä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.06.2016 04:34

Ryysy kirjoitti:"Tässä maailmassa ei tosiaankaan ole suurempaa viisautta tai hyödyllisempää asiaa kuin kärsivällisyys sietää toisten ihmisten typeryyttä. Ilman kärsivällisyyttä käy useinkin niin, että kun emme pysty kestämään toisten ihmisten tyhmyyttä, muutamme sen omaksemme ja siten aiheutamme paljon vahinkoa itsellemme. Ensimmäiseksi menetämme arvostelukykymme, sitten vahingoitamme itseämme, kunnes lopuksi syöksymme suin päin pahaan, jota yritimme välttää." - Guillaume du Vair (Ei tullutkaan Platonia.)

Manipulointia on menenlaista.

Tässä henkilö taitavasti käyttää positiivista manipulointia. Sitoutumatta kumpaankaan osapuoleen, heittää filosofisen ajatelman.
Tämä kosiskelee kumpaakin kiistan osapuolta sekä sisältönsä puolesta, mutta myös edellisiin postauksiin viitaten.
Asian ymmärtäminen on varmistettu viimeisellä suluissa olevalla tekstillä.

Sanoisin että kirjoittajalla on kyky nähdä ihmisten "sieluun" ja asennoitua toisen asemaan.

Positiivista manipulointia usein kutsutaan, sovitteluksi, sovinnollisuudeksi tai diplomatiaksi.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.06.2016 04:52

Tässsä esimerkki toisenlaisesta manipuloinnista.

Hilppa kirjoitti:Avataressasi esiintyvän miehen kuva esittää rehvakasta rahvaanomaista kaupparatsua, jolla takki lepattaa auki kuin hevosmiehellä ja kädet ovat taskussa leuhkasti. Housujen lahkeet ovat moukkamaisesti alatyyliin liian tiukat ja kapeat, mutta paita tarkoituksellisesti liian löysä, jotta kätkisi vatsan ylimääräiset poimut katseilta piiloon, jolloin yleisvaikutelma on pönäköitynyt. Kuva on huippuesimerkki epäonnistuneesta pukeutumisesta, josta muodostuu vaikutelma, että yritystä on liiankin kanssa, mutta tulos on Casual dress -lookia epätoivoisesti tavoitteleva halpisluomus. Kravatti liian leveä ja esilletunkeva. En ymmärrä miksi valitsit kyseisen avataren itsellesi, paitsi tietysti ainoastaan kohdistaaksesi huomion itseesi.

Tässä vaiheessa ei lienee vielä ollut varmistunut, ettei kuva ole omani. Eli tässä on sanottu paljon negatiivisia asioita ja tehosanoja on käytetty.
Rehvakas, rahvaanomainen, kaupparatsu, hevosmies, leuhka, moukka jne, jne... koko teksti on täynnä negatiivisia sanoja. Viittaa henkilön ulkomuotoon, pilkkaa pukeutmmista, makua kravattia myöten. Se pyrkii henkilökohtaiseen loukkaamiseen.

Loppukaneettina vielä todettu, (Suomennettuna: Jos ei kuva olisikaan oma niin sinulla ainakin on todella huono maku) .

Eli tässä tuodaan taas esille omaa ylemmyyttä ja toisen alemmutta ja huonoutta.
Nuo sanat saattaa olla sivulliselle huomaamattomia, mutta ne markkinoi koko ajan mielikuvaa ja kun sitä riittävän usein toistaa se tarttuu.
Haittapuolena taas se, että kuka ymmärtää manipuloinnin niin kääntyy manipuloijaa vastaan. Ei ehkä tietoisesti eikä näkyvästi, mutta ajatuksissaan.

Eli tässä on nyt poimittu kaksi esimerkkiä kommenteista jotka on manipulointia.
Tämä on aloituksen varsinainen aihe - manipulointi. (Ja huomio saatiin).

Nykyään sitä myös kutsutaan, markkinoinniksi, diplomatiaksi, mielikuvamarkkinoinniksi, julkisten suhteiden hoidoksi jne.
Minä kutsun sitä manipuloinniksi ja jokainen manipuloi joskus.

Uskon että esimerkiksi Hilppa ei itse ymmärrä manipuloivansa vaan tekee sen tietämättään.
Tai sanotaan näin.
Hän tietää mitä tekee ja mitä tunnereaktioita hän haluaa herättää, mutta hän ei itsestään tiedä miksi toimii niin.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 08.06.2016 07:21, muokattu yhteensä 4 kertaa
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.06.2016 04:58

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Avoimen eroottinen ja röyhkeän reteä ovat käsittääkseni erittäin subjektiivisia ilmaisuja ja kokemuksia.

Ja subjektiivisia ilmaisujako ei palstalla saisi käyttää? Onhan mielipide aina subjektiivinen. Se, että monet ovat palstalla puolustelleet Kaapon avatarvalintaa, on mielestäni täysin käsittämätöntä.

Asian voi ottaa myös humoristiselta kannalta.
Itseasiassa alkuperäisessä avauksessa tuli porukalta varsin hyvää läppää. Nauron katketakseni.
Ei aina tarvi ottaa niin ehdotonta kantaa ja lokeroida asioita joko mustaksi tai valkoiseksi, kun koko maailma on täynnä erilaisia sävyjä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.06.2016 05:10

Enne1 kirjoitti:Mutta ei ole helppoa olla tuntematta. Mielestäni jokaisella on vastuu myös siitä, minkälaisia reaktioita aiheuttaa muissa, tiettyyn rajaan asti. Totta kai myös omista tunteista ollaan vastuussa, mutta esim. jos toinen käyttäytyy loukkaavasti tai kiusaa toista ei vastuu voi olla yksin sillä, joka on näiden tekojen kohde.

Ihminen on tunteva otus.
En minä mitään munkkifilosofiaa markkinoi, mutta omista nahoistaan välillä ulos tuleminen auttaa suhteuttamaan asioita.

Toki sitä on vastuussa teoistaan ja sanoistaan. Jos minä vaikka huudan vaimolleni ja sanon pahasti niin kyllä silloin vastuu on minun.
Toisaaltaan jos alla on jotain muuta, joka on aiheuttanut ehkä aiheelisenkin huudon, niin silloin vaimonikin on vastuussa omasta pahasta mielestään.
Tämä nyt vain esimerkkinä.

Kyse kuitenkin on aina valinnasta. Kuinka minä päätän reagoida tähän tai tuohon ärsykkeeseen.
Voin aloittaa hillittömän huudon välittömästi tai istua hetken ja miettiä muita vaihtoehtoja.
Se kuinka impulssi vie, on kiinni omasta kapasiteetista ja sitä pystyy treenaamaan.

Ei itsensä tarkkailu aina helppoa ole, mutta mielestäni siihen pitäisi jokaisen joskus pyrkiä.

Ja...vaikka kuinka cooli yrittäisi olla niin joskus vain henkilökemiat ei mätsää ja silloin on parempi pyrkiä eroon kyseisestä kontaktista.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 08.06.2016 07:26, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.06.2016 05:31

Avatari on myös usein manipulointia.
Minkälaisen kuvan henkilö haluaa itsestään antaa? Oma avatareni oli (on) manipuloiva.
Se on esimerkki siitä miten mieleen porataan ja se on osa avauksen kokonaisuutta - manipulointia.

Avatareni on tietoinen valinta ja sen yksityiskohdat on harkittuja (niin paljon kuin se nettivalikoimasta yleensä on mahdollista).
Myös tekstin alkuosassa pyrittiin luomaan kytkentä avatareen pukumiehestä. (Kyllästynyt uskoi että se olen minä, olkoonkin kytkennät syntyneet missä tahansa)
Itse tarinan kannalta on turhaa mainita oma asema ja tai ylipäätään mitään kovin yksityiskohtaista osallistujista. Se oli vain yhtä tarkoitusta varten.
Pieni "henkseleiden" paukuttelu ja pukumies kuvaan jossa on piilossa jippo. Kaikki manipulointia.
Veikkaan että jos me jossain tapaisimme siviilissä niin aika usea silmäpari pyrkisi varmistamaan mitä on pöksyssä.

Myös rannalla juokseva nuori raikas nainen on manipulointia.
Se pyrkii luomaan kuvaa paersoonasta joka ei ehkä vastaa todellisuutta useammassakaan mielessä.

Jos nainen juoksee puolialasti uimapuvussa tai mies on penis pullottaen puvun hosuissa niin kumpi on rivompi?
Mielestäni toki penis on rivompi, mutta kyllä se nuori nainen uikkareissakin kusetukselta maistuu.
Mitään kaksoisstandardeja tähän ei kuitenkaan pitäisi sotkea. Molemmat on manipulointia.

Mieli on mielenkiintoinen.
Se miten asiat meissä muodostuu ja mikä meitä ohjaa, on mielenkiintoista.
Itse tarkkailen itseäni ja ympäristöäni ehkä liiankin kanssa. Se tavallaan vie osan veke vaikkapa onnen hetkistä, kun silloin vain pitäisi tuntea ja antaa mennä. Itsensä tarkkailu voi myös olla mekanismi esimerkiksi hallita tuskaa tai voimakkaita tunteita. Sillä tavallan pystyy (ehkä) "ulkoistamaan" (osittain) tuskan tai epämielyttävän oman tunteen.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 08.06.2016 07:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.06.2016 06:59

Rane kirjoitti:Ranen suklaarasiaehdotus avatareksi.

En oikeen ole "suklaamiehiä". Mielestäni avataren pitää jollain tapaa heijastaa omaa itseä, edes etäisesti.
Minä pidän ihmisistä avatarina, joku kuva, ideologia, logo jne. ovat liian persoonattomia. Ne ei luo kuvaa.
Suklaarasia olis kohdallani lähinnä mielistelyä tai suoranaista valehtelua.

Oma kuva olisi paras, mutta en niin hullu ole että kuvani tänne laittaisin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.06.2016 12:01

Kaapo kirjoitti:Tässsä esimerkki toisenlaisesta manipuloinnista.
Hilppa kirjoitti:Avataressasi esiintyvän miehen kuva esittää rehvakasta rahvaanomaista kaupparatsua, jolla takki lepattaa auki kuin hevosmiehellä ...

Tässä vaiheessa ei lienee vielä ollut varmistunut, ettei kuva ole omani. Eli tässä on sanottu paljon negatiivisia asioita ja tehosanoja on käytetty...

On asioita ja tilanteita, joissa minä en rehellisyyden nimissä pysty käyttämään muita kuin negatiivisia sanoja. Itse en pidä hyvänä asiana tapauksesta riippumatta hymistellä; "no, on siinä sinun avataressasi ihan kauniit värit..." - koska se nyt vain on niin vastenmielinen kuva ja avatarvalinta. Ja koska sinä olet sen avatareksesi ottanut, en ole hetkeäkään epäillyt, ettetkö olisi tarkoituksella pyrkinyt provosoimaan ja ärsyttämään.
Väitettäsi siitä, että olet nauranut katketaksesi minä en usko. Sellaisen väittäminen on vain jonkinlaista rehvastelua sekin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.06.2016 12:18

Kaapo kirjoitti:Avatari on myös usein manipulointia.
Minkälaisen kuvan henkilö haluaa itsestään antaa? Oma avatareni oli (on) manipuloiva.
Se on esimerkki siitä miten mieleen porataan ja se on osa avauksen kokonaisuutta - manipulointia...

Tietenkin on. Kaikkihan sen tietävät, eikä kukaan ole mitään muuta epäillytkään.
Mutta miksi sinä varta vasten haluat luoda itsestäsi mahdollisimman vastenmielisen ja negatiivisen mielikuvan? Sitä minä en ymmärrä.
Kaapo kirjoitti:... Avatareni on tietoinen valinta ja sen yksityiskohdat on harkittuja (niin paljon kuin se nettivalikoimasta yleensä on mahdollista).,.

Sehän sinun avatarestasi niin vastenmielisen tekeekin.
Kaapo kirjoitti:... Pieni "henkseleiden" paukuttelu ja pukumies kuvaan jossa on piilossa jippo...

Mikä ja missä se "jippo" on?
Kaapo kirjoitti:... Veikkaan että jos me jossain tapaisimme siviilissä niin aika usea silmäpari pyrkisi varmistamaan mitä on pöksyssä...

Pahaa pelkään, että sinä luulet itsestäsi ja pöksyistäsi ihan liikaa.
Kaapo kirjoitti:... Myös rannalla juokseva nuori raikas nainen on manipulointia.
Se pyrkii luomaan kuvaa paersoonasta joka ei ehkä vastaa todellisuutta useammassakaan mielessä...

Tässä kohtaa on pakko kertoa, että kuva on varsin hyvin Hilppaan ja Hilpalle sopiva.
Kaapo kirjoitti:... Jos nainen juoksee puolialasti uimapuvussa tai mies on penis pullottaen puvun hosuissa niin kumpi on rivompi?...

Hilpan avataren nuori nainen ei juokse "puolialasti" vaan lyhytlahkeissa ja hihattomassa urheiluasussa. Mitään rivoa ei kyseisessä asussa ole - toisin kuin kuvassa miehen huonosti istuvien housujen sepaluksesta.
Kaapo kirjoitti:... Itse tarkkailen itseäni ja ympäristöäni ehkä liiankin kanssa...

Yllättävä väite.
Mutta jos väitteesi mukaan tosiaankin tarkkailet itseäsi ja ympäristöäsi, miksi kuitenkin olet niin tahditon, epäkohtelias, loukkaava ja tökerö muita ihmisiä kohtaan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 08.06.2016 12:18

Kaapo kirjoitti:En oikeen ole "suklaamiehiä".

Mikä, millainen on "suklaamies"?
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.06.2016 12:23

Rane kirjoitti:

Oletan Kaapon tarkoittavan anusta/anusyhdyntää preferoivia miehiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja irmeli » 08.06.2016 13:00

Ja mie luulin, että tarkoitti neekeripusumiestä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.06.2016 13:27

Rane kirjoitti:

Mies, joka pitää suklaasta; käyttää sitä. Näin minun mielestäni.
Samaan malliin kuin esimerkiksi automies, pukumies, koiraihminen, ulkoilmaihminen, tuulipukukansa...
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 08.06.2016 13:38

Naisesta taa löytyy
hunajapupu, kermatryffeli, unelmatorttu, suklaapippuribanaani kulta,herkkupeppu, hunajainen söpöliini
irmeli

ViestiKirjoittaja Rane » 08.06.2016 13:41

Ajattelin kukilla ja suklaalla sitä "Gabriel, tule takaisin" -elokuvan tyyppiä, mutta eihän Kaapo tosiaan ole sellainen ollenkaan. Joku auervaara.
Rane

ViestiKirjoittaja Kaapo » 09.06.2016 05:28

Tähän ketjuun on tullut monta provosointiyritystä.
Suuhuni on laitettu sanoja joita en ole sanonut, tehty tahallisesti vääriä johtopäätöksiä, nimitelty Auervaaraksi jne.
Huonoja manipulointiyrityksiä.

Elämässä tulee aika jolloin ruskeakielisinkin suklaamies ymmärtää, että olisi kannattanut kulkea oma tiensä.
Käyttää omia aivojaan sen sijaan, että ihmiset joita seurasi toivatkin tilalle pelkän tyhjyyden ja yksinäisyyden.
Saattaa käydä ”Kiven saapasnahkatornit”.

En myöskään viitsi lähteä sian kanssa läävään painimaan, koska se on juuri sitä mitä sika haluaa – ryvettää.
Asiat kiertää ympyrää, ne ei muutu, ne ei kehity. Hyödytön ja vahingollinen noidankehä.

Tärkeää ei ole kuva itsestä tai persoonasta jos haluaa ajaa asiaa tai vaikuttaa. Silloin asia tai idea on tärkein.
Kaikki täytyy rakentaa idean ympärille ja sen tukemiseksi. Mitä ihmiset ajattelee henkilöstä on sivuseikka.
Tärkeintä on varmistaa esitetyn asian pysyvyys, ymmärtäminen ja se että se aktivoituu mahdollisimman monella tavalla.

Tunne ja järki.
Olen aikaisemminkin sanonut, että sen minkä tunteella kokee ja järjellä sisäistää niin on parasta oppimista. Se on pysyvää.
Usein kuitenkin ihmisillä se jää pelkästään tunnetasolle ja silloin tulee ongelmia.
Kaikki eivät kykene asioiden analyyttiseen jäsentelyyn tai erottamaan tunnetta todellisuudesta.

Aihe on synnyttänyt tunereaktioita. ”Synapseja” on aktivoitu monella tapaa.
Muistijälkiä on porattu kalloon sieltä sun täältä. Pari henkilöä jopa haki avatarta netistä työkaluja käyttäen.
Jokaikinen toiminta mihin henkilö ryhtyy vahvistaa muistijälkeä ja luo driggereitä sen ”laukeamiselle”.

Uskon piilovaikuttamiseen, muutos tulee myöhemmin viiveellä.
Joku, joskus, jossian, ehkä toisella foorumilla, puhuu manipuloinnista (tai jostain muusta) ja
käyttää minun sanojani ja minun formaattiani joko tietoisesti tai tietämättään.
Uskokoon ken haluaa. Ideat omaksutaan ja ne kehittyy lisää muiden päissä.

Haluan että ihmiset ajattelee vaikuttamista ja manipulointia.
Haluan että he näkevät konkreettisia esimerkkejä ja niitä on tässäkin ketjussa hyviä.
Kun ymmärtää, silloin voi suojautua.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.06.2016 10:46

Kaapo kirjoitti:Tähän ketjuun on tullut monta provosointiyritystä...

Jotka kaikki sinä Kaapo olet ihan itse kirjoittanut.
Kaapo kirjoitti:... Suuhuni on laitettu sanoja joita en ole sanonut, tehty tahallisesti vääriä johtopäätöksiä, nimitelty Auervaaraksi jne. ..

Älä viitsi puhua potaskaa. Kukaan ei ole nimitellyt sinua Auervaaraksi, mitään tahallisia vääriä johtopäätöksiä ei ole vedetty, eikä suuhusi ole laitetty mitään sinne kuulumatonta.
Kaapo kirjoitti:... Tärkeää ei ole kuva itsestä tai persoonasta jos haluaa ajaa asiaa tai vaikuttaa. Silloin asia tai idea on tärkein.
Kaikki täytyy rakentaa idean ympärille ja sen tukemiseksi. Mitä ihmiset ajattelee henkilöstä on sivuseikka...

Ei pidä paikkaansa. Mikään ei mene läpi, jos ihmiset eivät suostu ottamaan vastaan, eikä kukaan suostu vastaanottamaan mitään tai seuraamaan ketään, jos vetäjä on vastenmielinen.
Kaapo kirjoitti:... Pari henkilöä jopa haki avatarta netistä työkaluja käyttäen...

Mitä ihmeen "työkaluja"? Aivan tavallista ja arkipäiväistä selaimen käyttämistä vain. Ihan sitä samaa mitä sinäkin teit avatarta hakiessasi - ellet sitten ottanut sitä omista valokuvakansiostasi.
Kaapo kirjoitti:... Jokaikinen toiminta mihin henkilö ryhtyy vahvistaa muistijälkeä ja luo driggereitä sen ”laukeamiselle”...

Totta, mutta tarkoitatkohan sinä kuitenkin "triggereitä"? En minä ainakaan ole koskaan kuullut mistään "driggereisestä".
Ilmainen vinkki Kaapolle: Käytä vain sanoja jotka osaat kirjoittaa ja joiden merkityksen tiedät ja tunnet.
Kaapo kirjoitti:... Uskon piilovaikuttamiseen, muutos tulee myöhemmin viiveellä.
Joku, joskus, jossian, ehkä toisella foorumilla, puhuu manipuloinnista (tai jostain muusta) ja
käyttää minun sanojani ja minun formaattiani joko tietoisesti tai tietämättään.
Uskokoon ken haluaa. Ideat omaksutaan ja ne kehittyy lisää muiden päissä...

Toivottavasti, koska sinun "ideasi" (jotka eivät taatusti ole omaa tuotantoasi) näyttävät vielä kaipaavan jatkojalostusta.
Kaapo kirjoitti:... Haluan että ihmiset ajattelee vaikuttamista ja manipulointia...

Olisi varsin suotavaa, että sinäkin ajattelisit miten sinä vaikutat, ja kuinka paljon se eroaa siitä tavasta jolla sinä väität pyrkiväsi vaikuttamaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 09.06.2016 11:21

Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.06.2016 11:26

Kaapo kirjoitti:http://www.urbandictionary.com/define.php?term=driggers

Miten yllä olevassa linkissä kerrottu sanan "drigger" merkitys liittyy siihen viestiin jossa sinä olet ko. sanaa käyttänyt?
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet