...

Re: Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 12:03

Kaapo kirjoitti:Alussa loin mielikuvan "pukumiehestä", laitoin kuvausta tukevan avataren...

En vieläkään löydä yhteyttä kertomuksen ja kuvan välillä. Jos tarinasi oli tarkoitus luoda ko. henkilöstä positiivinen mielikuva, avataresihan torpedoi tavoitteesi täysin.
Kaapo kirjoitti:... Toisen kerran sanoin että jos laittaisin kuvani niin leikkaisin siltä kasvot. Eli vahvistin uskoasi...

Ei sinun sanoillasi tuossa vaiheessa ole ollut merkitystä minun uskomuksilleni.
Kaapo kirjoitti:... Sinä tartuit siihen vakka nimenomaisesti tähdellä merkkasin tartuntakohdan...

En ymmärrä mitä tarkoitat?
Kaapo kirjoitti:... Kuva oli tarkoituksella pieni, koska silloin täytyy tihrustaa juuri sitä tiettyä kohtaa huomatakseen yksityiskohdan...

Avatarethan ovat perinteisesti pienikokoisia kuvia.
Kaapo kirjoitti:... Eli tavallaan jäit kiinni "kikkelin tiirailusta"...

En ole mistään "jäänyt kiinni". Mikä muu tarkoitus muka voisi miehen sepaluksen ottamisessa avatareksi olla, kuin esitellä miehen sepalusta.
Kaapo kirjoitti:... Kukaan muu ei tai ei ainakaan tunnustanut, ehkä jopa tarkoituksella loikki yli...

Ehkä, mutta ainakin minua kuvasi etoi jo heti ensinäkemältä.
Kaapo kirjoitti:... En pystynyt ennustamaan kuka parruun tarttuu, mutta ajattelin että ennenpitkään joku. (Niinkuin PP jo sanoikin)

Osasin arvata tuonkin (että avataresi oli tahallinen provokaatio) ilman Pp:n opastusta. Se, että valitsit provosoinnin, ja vieläpä noin mauttomalla ja vastenmielisellä tavalla, on todellakin merkittävää ja merkityksellistä - joskaan ei yllättävää sinun kohdallasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 12:06

En odottanutkaan että myöntäisit mitään, koska et huomannut sitä itse.
Ei myöskään ollut tarkoitusta luoda positiivista kuvaa vaan kytkentä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 12:17

Kaapo kirjoitti:En odottanutkaan että myöntäisit mitään, koska et huomannut sitä itse.

Mitä en huomannut itse?
Tietenkin huomasin ja tiedän huomanneeni sinun avataresi esittelevän miehen penistä.
Mitään kytkentää en vieläkään näe, ja jos tarkoituksesi ei ollut luoda positiivista kuvaa, ymmärrän entistäkin vähemmän miksi valitsit miehen alavartalon (ja peniksen) avatareksesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 12:33

Ryysy kirjoitti:Typerä stereotypia, joka perustuu johonkin... sanotaanko sitä kompensoinniksi. Oletetaan nyt ääriesimerkki, ei Kaapo, mutta joku random-mies baarissa vaikka: jos kehuskelee paljon saavutuksillaan (ura, naiset, perhe, seksielämä, raha, älykkyys, lukeneisuus, tittelit, sotilasarvo, mikä vain), niin ajattelen automaattisesti kai noin. Kaaposta en tiedä onko millä näillä kehuskellut, ehkä jollakin. Mutta kuten mainittua, mistäänhän ei melkein voisi puhua, jos mitään hyvää saavutustaan ei saisi koskaan mainita. Eli kehuskelua ei välttämättä kaikki edes ole. Baarissa riittää jo ilmoitus: "olen asiasta kukkaruukkuun maisteri", niin ajatus syntyy. Ajatus ei toki pidä paikkaansa. Ja kaikenlisäksi voihan olla, että olen sotkenut kikkelin itsetuntoon tai vastaavaan.

Kaapolle pahoittelut kikkelöinnistä. En usko, että yleensä tykätään, jos toisen ruumiinosia aletaan edes vitsillä ja mielikuvituksen valossa analysoimaan.

Kyllä noissa havannoissa perää on, mutta ei kannata unohtaa semmosta asiaakaan kuin päteminen.
Pätemistä on monenmoista eikä kaikki päteminen perustu huonoon itsetuntoon. Itse tykkään välillä "päteä", ja väittäisin että oma itsetuntoni on kohtalaisen hyvä. Lasken itseni ehkä kategoriaan "showmies". Eli jos päätän vetää "shown" niin kyllä se huomiota saa.
Pyrin myös muitten viihdyttämiseen toisinaan. Tarjoilla jotain "purtavaa", on hauskaa ja haastavaa.

Jos minä sanon vaikka, että mulla on aikuisiällä ollut helppo löytää naisia niin olisiko se itsekehua tai pätemistä.
En minä mikään julmettu komistus ole, mutta joku vetää ja naisia on ollut helppo lähestyä.
Itselleni se on tosiasia, kuin moni muukin juttu joita olen saavuttanut.

Ikää alkaa olla jo.
Joskus täytyy hieman ravistella ettei menneiden päivien "glory" ota liikaa tilaa. Kaikki kuitekin on vain tässä ja nyt.
Arvomme on se mihin me kykenemme nyt. Menneisyydellä ei pitäisi olla merkitystä.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 07.06.2016 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 12:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:En odottanutkaan että myöntäisit mitään, koska et huomannut sitä itse.

Mitä en huomannut itse?
Tietenkin huomasin ja tiedän huomanneeni sinun avataresi esittelevän miehen penistä.
Mitään kytkentää en vieläkään näe, ja jos tarkoituksesi ei ollut luoda positiivista kuvaa, ymmärrän entistäkin vähemmän miksi valitsit miehen alavartalon (ja peniksen) avatareksesi.

Sinä teit kytkennän että kuvassa olen minä. Minä olen sen kuvan sinun päähäsi luonut.
Usko tai älä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 07.06.2016 12:54

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:On tarpeellista.

Kelpaako jos leikkaan jalat?

Ei. Laita joku kiva kuva.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 13:15

Kaapo kirjoitti:. Itse tykkään välillä "päteä", ja väittäisin että oma itsetuntoni on kohtalaisen hyvä. Lasken itseni ehkä kategoriaan "showmies". Eli jos päätän vetää "shown" niin kyllä se huomiota saa.
Pyrin myös muitten viihdyttämiseen toisinaan. Tarjoilla jotain "purtavaa", on hauskaa ja haastavaa...

Täällä et kuitenkaan ole tarjoillut mitään "hauskaa ja haastavaa" vaan pelkästään vastenmielistä ja loukkaavaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 13:15

Kaapo kirjoitti:Sinä teit kytkennän että kuvassa olen minä. Minä olen sen kuvan sinun päähäsi luonut.
Usko tai älä.

Tietenkin olet, enhän ole muuta väittänytkään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 13:18

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:. Itse tykkään välillä "päteä", ja väittäisin että oma itsetuntoni on kohtalaisen hyvä. Lasken itseni ehkä kategoriaan "showmies". Eli jos päätän vetää "shown" niin kyllä se huomiota saa.
Pyrin myös muitten viihdyttämiseen toisinaan. Tarjoilla jotain "purtavaa", on hauskaa ja haastavaa...

Täällä et kuitenkaan ole tarjoillut mitään "hauskaa ja haastavaa" vaan pelkästään vastenmielistä ja loukkaavaa.

Se on sinun tulkintasi, et itsekkään kovin viehättäväksi ole pyrkinyt kohdallani.
Ihan ekasta viestistäsi lähtien ja muutosta ei tule.
Syy EI ole minussa. Minä olen sinulle tekosyy.

Lopetetaanko toisillemme puhuminen?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 13:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Sinä teit kytkennän että kuvassa olen minä. Minä olen sen kuvan sinun päähäsi luonut.
Usko tai älä.

Tietenkin olet, enhän ole muuta väittänytkään.

Nytkö se sitten kääntyi ympäri?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 13:34

Kaapo kirjoitti:Se on sinun tulkintasi, et itsekkään kovin viehättäväksi ole pyrkinyt kohdallani...
Ei se ole tulkintani vaan mielipiteeni.
Kaapo kirjoitti:... et itsekkään kovin viehättäväksi ole pyrkinyt kohdallani...
Sellainen ei ole ollut haluni, eikä tarkoituksenikaan.
Kaapo kirjoitti:... Ihan ekasta viestistäsi lähtien...
Kyllä. Jo ensimmäinen viestisi oli hyvin vastenmielinen (ainakin minulle).
Kaapo kirjoitti:... ja muutosta ei tule...
Varsin todennäköistä, koska sellaisen aikaansaamiseksi sinun pitäisi tehdä täyskäännös sekä jollakin toistaiseksi tuntemattomalla tavalla pyyhkiä mielestäni kaikki se mitä olet tähän mennessä minulle ja/tai muille kirjoittanut.
Kaapo kirjoitti:... Syy EI ole minussa. Minä olen sinulle tekosyy...
Sinä olet ainoa syyllinen siihen mitä sinä olet itse kirjoittanut. En minä, eikä kukaan muukaan.
Kaapo kirjoitti:... Lopetetaanko toisillemme puhuminen?
Valitettavasti se tuskin onnistuu. En pysty sivusta seuraamaan sinun loukkaavia ja vastenmielisiä kirjoituksiasi niitä kommentoimatta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.06.2016 13:50

"Tässä maailmassa ei tosiaankaan ole suurempaa viisautta tai hyödyllisempää asiaa kuin kärsivällisyys sietää toisten ihmisten typeryyttä. Ilman kärsivällisyyttä käy useinkin niin, että kun emme pysty kestämään toisten ihmisten tyhmyyttä, muutamme sen omaksemme ja siten aiheutamme paljon vahinkoa itsellemme. Ensimmäiseksi menetämme arvostelukykymme, sitten vahingoitamme itseämme, kunnes lopuksi syöksymme suin päin pahaan, jota yritimme välttää." - Guillaume du Vair (Ei tullutkaan Platonia.)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 13:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Se on sinun tulkintasi, et itsekkään kovin viehättäväksi ole pyrkinyt kohdallani...
Ei se ole tulkintani vaan mielipiteeni.
Kaapo kirjoitti:... et itsekkään kovin viehättäväksi ole pyrkinyt kohdallani...
Sellainen ei ole ollut haluni, eikä tarkoituksenikaan.
Kaapo kirjoitti:... Ihan ekasta viestistäsi lähtien...
Kyllä. Jo ensimmäinen viestisi oli hyvin vastenmielinen (ainakin minulle).
Kaapo kirjoitti:... ja muutosta ei tule...
Varsin todennäköistä, koska sellaisen aikaansaamiseksi sinun pitäisi tehdä täyskäännös sekä jollakin toistaiseksi tuntemattomalla tavalla pyyhkiä mielestäni kaikki se mitä olet tähän mennessä minulle ja/tai muille kirjoittanut.
Kaapo kirjoitti:... Syy EI ole minussa. Minä olen sinulle tekosyy...
Sinä olet ainoa syyllinen siihen mitä sinä olet itse kirjoittanut. En minä, eikä kukaan muukaan.
Kaapo kirjoitti:... Lopetetaanko toisillemme puhuminen?
Valitettavasti se tuskin onnistuu. En pysty sivusta seuraamaan sinun loukkaavia ja vastenmielisiä kirjoituksiasi niitä kommentoimatta.

Minä EN OLE syyllinen mielessäsi olevaan vihaan. Minä olen sinulle kanava purkaa sitä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 14:13

Ryysy kirjoitti:"Tässä maailmassa ei tosiaankaan ole suurempaa viisautta tai hyödyllisempää asiaa kuin kärsivällisyys sietää toisten ihmisten typeryyttä...

Valitettavasti minulla ei tuollaista kykyä, ainakaan riittävästi tarpeeseen nähden, ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 14:16

Kaapo kirjoitti:Minä EN OLE syyllinen mielessäsi olevaan vihaan...

Sinä OLET syyllinen siihen mitä sinä olet kirjoittanut. Kukaan muu ei ole sitä tehnyt.
Kaapo kirjoitti:... Minä olen sinulle kanava purkaa sitä.

Ei minulla ole mitään tarvetta tuntea tai purkaa vihaa sellaisia kohtaan jotka eivät ole sitä itse aiheuttaneet.
Enkä myöskään ole (ainakaan vielä) purkanut sinuun mitään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 14:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Minä EN OLE syyllinen mielessäsi olevaan vihaan...

Sinä OLET syyllinen siihen mitä sinä olet kirjoittanut. Kukaan muu ei ole sitä tehnyt.
Kaapo kirjoitti:... Minä olen sinulle kanava purkaa sitä.

Ei minulla ole mitään tarvetta tuntea tai purkaa vihaa sellaisia kohtaan jotka eivät ole sitä itse aiheuttaneet.
Enkä myöskään ole (ainakaan vielä) purkanut sinuun mitään.

Minä olen kirjoittanut mitä olen, mutta SINÄ OLET syyllinen omaan vihaasi. En minä!
Ja kirjoitusteni kautta purat sitä.
Siinä voisi olla joku muu kaksilahkeinen tai muuten random tyyppi, koska syy aina löytyy.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 14:31

Kaapo kirjoitti:Minä olen kirjoittanut mitä olen, mutta SINÄ OLET syyllinen omaan vihaasi.
En minä!

SINÄ OLET syyllinen siihen mitä olet kirjoittanut - ja sen vuoksi syypää myös niihin reaktioihin joita kirjoituksesi ovat poikineet. Jos - ja kun - sinä provosoit tarkoituksella, nimittelet ja käyttäydyt muutenkin asiattomasti ja loukkaavasti -> SINÄ OLET syyllinen siihen mitä tunteita ihmisissä herätät ja aiheutat.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 14:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Minä olen kirjoittanut mitä olen, mutta SINÄ OLET syyllinen omaan vihaasi.
En minä!

SINÄ OLET syyllinen siihen mitä olet kirjoittanut - ja sen vuoksi syypää myös niihin reaktioihin joita kirjoituksesi ovat poikineet. Jos - ja kun - sinä provosoit tarkoituksella, nimittelet ja käyttäydyt muutenkin asiattomasti ja loukkaavasti -> SINÄ OLET syyllinen siihen mitä tunteita ihmisissä herätät ja aiheutat.

Samalla logiikalla sinä olet syyllinen nimittelyihini ja rumasti sanomisiini.
Sinä olet herättänyt minussa negatiivisia tunteita ja sanani silloin olivat vain tunteideni kuvajaisia jotka annnoin purkautua.
Ymmärrätkö?
Ei siis voi olla pelkästään niin, että minä olen vastussa sanomisistani, mutta myös sinun tunteistasi ja sen lisäksi omista tunteistani.
Sinä siirrät vastuun kokonaan itsesi ulkopuolelle.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.06.2016 14:39

Itse toivoisin tosi paljon, että kukaan tai mikään tapahtuma ei voisi vaikuttaa mieleeni (ja tätä kautta tunteisiini). Pitäisi mennä varmaan johonkin zenbuddhalaisjoogilaiseen istuntoon vuodeksi, että oppisi tunteiden hallintaa edes normaaleissa määrin.

Jos Kaapon ajatelmaa seuraa, niin päätyy lopulta siihen, että esim. lapsen pahoinpitelyn tai kuoleman (vaikka se ei olisikaan kenenkään syy) ei pitäisi ns. aiheuttaa mitään tunteita. Ja jos tunteita aiheutuu, ovat ne itseaiheutettuja.

Tuommoistako Kaapo ajelee takaa?

Ymmärsin tuon kirjoittamisen ja tunteiden eron, mutta muissa päätelmissä saatoin mennä liian pitkälle.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 14:53

Kaapo kirjoitti:Samalla logiikalla sinä olet syyllinen nimittelyihini ja rumasti sanomisiini...

En tietenkään ole. Sinä olet valinnut sanomisesi ja minulle osoittamasi nimittelyt.
Kaapo kirjoitti:... Sinä olet herättänyt minussa negatiivisia tunteita ja sanani silloin olivat vain tunteideni kuvajaisia jotka annnoin purkautua. ...

Sinä olet syyllinen sanoihisi "jotka annoit purkautua". Ei sinulla ole käytökseesi ollut mitään oikeutta eikä lupaa "purkaa tunteidesi kuvajaisia".
Kaapo kirjoitti:... Ymmärrätkö?
Ei siis voi olla pelkästään niin, että minä olen vastussa sanomisistani, mutta myös sinun tunteistasi ja sen lisäksi omista tunteistani.

Sinä olet vastuussa omista sanoistasi ja käytöksestäsi. Ei ole minun syytäni, että sinä käyttäydyt ala-arvoisesti.
Minun tunteeni ovat minun omiani, ja se miten käyttäydyn on minun vastuullani. Siksi en olekaan sinua nimitellyt tai muutenkaan käyttäytynyt asiattomasti siitä huolimatta, että sinä niin teet.
Kaapo kirjoitti:... Sinä siirrät vastuun kokonaan itsesi ulkopuolelle.

Minulla on vastuu omista sanoistani, mutta en minä ole vastuussa tai syypää siihen mitä sinä teet. Sinä et näköjään suostu kantamaan vastuuta omista teoistasi, vaikka olet itse valinnut käyttäytymistapasi. Millä perusteilla sinä nyt yrität vääntää ja kääntää minun syykseni sitä, että sinä nimittelet minua kusipääksi.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet