Kaamea olo

Kaamea olo

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.06.2016 20:27

Paha olo, mikä voisi helpottaa oloa?
Pinja

Re: Kaamea olo

ViestiKirjoittaja pöö » 05.06.2016 20:32

Jäätelö tahi Yosa -kaura"jogurtti".
pöö

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.06.2016 20:34

Rauhoittavat tai jokin viihdyttävä / rauhoittava ohjelma.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.06.2016 20:36

Söin jäätelöä seitsemän maissa, mutta se ei auttanut. Olen miettinyt rahoittavia, mutta toisaalta pelkään ottaa. Rauhoittavat voivat sekavoittaa, joten vaikea tilanne. Telkkaria katson tässä parhaillani, muttei auta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.06.2016 20:40

Onko jotakin erityistä tapahtunut tai mielen päällä? (Puhuminen ja asioiden ulos päästäminen voisi myös auttaa.) Auttaako sinulla läheisyys? Joillakinhan auttaa jo lemmikin kanssa oleminen tai kaverin kanssa oleminen, toisille taas ainakin halaaminen ja lähellä oleminen vain pahentaa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.06.2016 20:46

Puhuminen pahentaisi nyt oloa, olen liikaa miettinyt asioita. Mulla on melatoniinia ja heinänuhalääkettä, jotka voisivat parantaa oloa -ehkä. Sitten on yhtä voimakasta neuroleptiä, jos sitä uskaltaisin ottaa, jos noi ei auta. Temesta olisi muuten hyvä, mutta se voi sekavoittaa oloa ja siten pahentaa oloa vielä tästä. En kaipaa kosketusta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.06.2016 21:15

Eikös sulla ole ne koirat? Auttaisiko niitten kanssa seurustelu?
Itse kirjoitan kaikenmoista silloin kun on paha olo. Jälkeenpäin niitä lukiessa sitten huomaa ettei maailma siihen kaatunutkaan ja elämä jatkuu...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.06.2016 22:36

Käytin koirat äsken iltalenkillä, liikunta vähän helpottaa oloa -hiukan. En ole vielä ottanut noita lääkkeitä. Soitin ystävälle -helpotti sen ajan.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.06.2016 12:48

Otin kaksi melatoniinia viime yönä, rauhoitti oikein hyvin ja sain supernopeasti unta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Enne1 » 06.06.2016 21:12

Mulla on kissa , jonka unta katsellessa kaikki paha unohtuu.
Enne1

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.06.2016 21:24

Eläinten rauhoittava vaikutus on kyllä ihan merkittävä. Onhan noita terapiakoiria ja -kissoja jo monissa vanhainkodeissakin.
Ihan pienikin lemmikki jota hoitaa ja josta huolehtii tuottaa ison ilon.
Kun minulla ei ole ollut mahdollisuutta ottaa koiraa, olivat nuo marsutkin ihan mukavia pikku otuksia. Ikävä kyllä, niitä ei enää ole. Olen kyllä miettinyt että ottaisin uuden pikku eläimen...
Tai laittaisin pienen akvaarion.
Entisessä elämässäni meillä oli suuri akvaario ja värikkäiden kalojen uiskentelua siellä runsaiden vesikasvien seassa saattoi seurata pitkiäkin aikoja, öisin oli siinä valaistus, joten se oli hurmaavan kaunis.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 06.06.2016 21:57

Minä saan stressin kalojen katselusta. Näen vaan niiden ahdingon, mietin tilan puutetta, sitä miten jatkuva keinovalo stressaa niitä. Harmittaa, kun tietää että puhdistajan hurina moninkertaistuu vedessä. Itsekään sitä halua kuunnella. Sitten kyttää, onko liikaa levää, onko vesi nyt puhdasta vai alanko kaapia seiniä ja mitä kalat siitä tykkää. Onko joku aina piilossa ja ehtiikö se saada ruokaa ja kuinka paljon näitä puruja voi niille antaa. Ihmeellistä minusta on, että akvaario tuntuu joistakin hyvältä ja viihdyttävältä.
Katla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2016 22:14

Ehkä he suhtautuvat siihen akvaarioon kuin siellä ei olisi eläviä eläimiä omine tarpeineen. Tai sitten he ovat ihmisiä, jotka ovat enemmän kalakuiskaajia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 06.06.2016 22:45

Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.06.2016 00:54

.Kissi kirjoitti:Minä saan stressin kalojen katselusta. Näen vaan niiden ahdingon, mietin tilan puutetta, sitä miten jatkuva keinovalo stressaa niitä. Harmittaa, kun tietää että puhdistajan hurina moninkertaistuu vedessä. Itsekään sitä halua kuunnella. Sitten kyttää, onko liikaa levää, onko vesi nyt puhdasta vai alanko kaapia seiniä ja mitä kalat siitä tykkää. Onko joku aina piilossa ja ehtiikö se saada ruokaa ja kuinka paljon näitä puruja voi niille antaa. Ihmeellistä minusta on, että akvaario tuntuu joistakin hyvältä ja viihdyttävältä.

Eihän ole edes tarkoitus ahtaa akvaariota tupaten täyteen, vaan muutama kaunis yksilö on tarkoituksenmukaista.Meillä se puhdistaja ei hurissut juurikaan edes kuultavasti. Ja mitä valaistukseen tulee meillä oli erikoisesti akvaaroita varten suunniteltu himmeä valo.Levät sai helposi poistettua leväimurilla ja seinän sisäpuolelle asetettavalla puhdistajalla. Jos nuo toimenpiteet teki tarpeeksi usein ei liikaa likaa päässyt edes syntymään.Vesikasvit luovat kodikasta tunnelmaa ja tarjoavat kaloille piiloutumispaikkoja. Kiviä ja simpukankuoria voi käyttää akvaarion sisustukseen. Myös riittävästi tilaa ja mahdollisimman luonnonmukainen ympäristö .Mieluiten kaloja, jotka ovat tottuneet kaikki luonnossakin määrätynlaisiin oloihin ja veden lämpötilaan.Jos noudattaa asiantuntijan neuvoja viihtyvät sekä kalat, että niiden hoitaja.
Mikään helppohoitoinenhan ei akvaario ole, vaan vaatii päivittäistä tarkkailua kuten ruokkimistakin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.06.2016 01:37

Yhdessä Apulannan biisissä väitetään, että "kipu kuolee huutamalla, alastomana lattialla". Mahtaakohan pitää paikkaansa ja toimia myös kaameissa oloissa?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.06.2016 21:47

Ryysy kirjoitti:Yhdessä Apulannan biisissä väitetään, että "kipu kuolee huutamalla, alastomana lattialla". Mahtaakohan pitää paikkaansa ja toimia myös kaameissa oloissa?

Minä laulan sitä aina niin, että kipu kuolee huutamalla alastomana toisen alla...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja pöö » 08.06.2016 22:30

Puunhalaaminen on hyvä keino maadoittaa itsensä ja puu antaa mielellään energiaansa pyydettäessä. Kannattaa pyytää puulta lupa halaamiseen.
pöö

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.06.2016 22:42

Mistä tietää, jos puu ei halua tulla halatuksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.06.2016 22:47

Mirri kirjoitti:Mistä tietää, jos puu ei halua tulla halatuksi?

Se kaatuu päälle ja tappaa.
Hilppa

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet