Ihmisjoukkoon sukeltaminen auttaa ahdistunutta

Re: Ihmisjoukkoon sukeltaminen auttaa ahdistunutta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 02:19

trisse kirjoitti:Mistä sinua on syytetty?...

Mm. siitä, että minä muka olen kohdellut Huuta asiattomasti.
trisse kirjoitti:... Ja tavatessamme hän sihisi aina kun minä puhuin viestien että mitä kummaa minä oikein höpisen turhia kun minun pitäsi olla vaan hiljaa ja kuunnella sinua!

Tuo ei pidä paikkaansa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 31.05.2016 02:21

En minä nyt harhainen sentään ole. En ole koskaan ollutkaan ja olen jo liian vanha aloittamaan. Niin kävi mutta ehkä et viitsinyt rekisteröidä sitä,
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 02:23

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Muuten - sinun ottaminen palstan modeksi oli jo myöskin puolen osoitus!

Millä perusteella?
Jos sinulla on todisteita osoittaa minun käyttäneen väärin moderaattorioikeuksiani, laitapa esimerkkejä.

trisse kirjoitti:No hän on ottanut sinut liittolaiseksi ja on sen jälkeen velvoitettu kohtuullisessa määrin puolueellisuuteen ellei halua tulla nähdyksi takinkääntäjänä.

Tuo on pitkälle vietyä spekulointia asioilla ja aiheilla joille sinulla ei ole esittää muita perusteluja kuin oma väitteesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 31.05.2016 02:25

No tässä on kuitenkin joukko esimerkkejä. Ikävää jos ne eivät sinulle kelpaa (muttei mikään suuri yllätys.)
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 02:25

trisse kirjoitti:En minä nyt harhainen sentään ole. En ole koskaan ollutkaan ja olen jo liian vanha aloittamaan. Niin kävi mutta ehkä et viitsinyt rekisteröidä sitä,

En tosiaankaan rekisteröinyt mitään tuollaista, eikä sinulla ole tuollekaan väitteelle mitään todisteita vaan ainoastaan oma tarkoitushakuinen tulkintasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 02:26

trisse kirjoitti:Kuten ennustin niin esimerkkien tuominen saa aikaan vaan sen että alamme kinata niistä! En jaksa sitä mutta toin vaan esille kourallisen esimerkkejä kun syytit siitä etten siihen pysty. En rupea nyt kinaamaan siitä onko Raatelulammas Yasu vaiko ei..

Et ole tuonut esille "kourallista". Et edes hyppysellistä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 31.05.2016 02:30

No yhden olen vähintään tuonut ja yhtä pyysit. Enpä voi sille mitään että kaikki riidat täältä poistetaan ja kaikki päiväkirjanikin on poistettu moneen kertaan. Etsi minulle kolme riitaketjua jos löydät niin saan niistä jotain irti.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 31.05.2016 02:33

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:En minä nyt harhainen sentään ole. En ole koskaan ollutkaan ja olen jo liian vanha aloittamaan. Niin kävi mutta ehkä et viitsinyt rekisteröidä sitä,

En tosiaankaan rekisteröinyt mitään tuollaista, eikä sinulla ole tuollekaan väitteelle mitään todisteita vaan ainoastaan oma tarkoitushakuinen tulkintasi.

Mitä todisteita tuollaiselle väitteelle voisi olla?! Jos sinä olisit tilanteessa jossa joku sihisee niin mitä todisteita sinulla siitä olisi esittää?
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 02:57

trisse kirjoitti:No yhden olen vähintään tuonut ja yhtä pyysit. Enpä voi sille mitään että kaikki riidat täältä poistetaan ja kaikki päiväkirjanikin on poistettu moneen kertaan. Etsi minulle kolme riitaketjua jos löydät niin saan niistä jotain irti.

En ymmärrä miten se, että sinua on velvoitettu pyytämään anteeksi käytöstäsi tai se, että asiaton ja riitaahaastava viestisi on poistettu, olisivat näyttö siitä, että Psykopatologia on "puolensa valinnut".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 03:00

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Mitä todisteita tuollaiselle väitteelle voisi olla?! Jos sinä olisit tilanteessa jossa joku sihisee niin mitä todisteita sinulla siitä olisi esittää?

En tosiaankaan voi todistaa, ettei Psykopatologia ole sihissyt, mutta ihmettelen miksi kummassa minä en mitään sihinää kuullut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 03:11

Kaapo kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Höpö höpö.

Lue se kappale ilman viimeistä lausetta ja lue se viimeisen lauseen kanssa. Loppulause on tarpeeton ja tarkoitushakuinen.
Siinä on muuten ne kaikki elementit joita trisse jäsenteli ja Mirri myös totesi.
Olen aikaisemminkin sanonut, että et aina havaitse sävyjä.
Olisin hyvin voinnut pomppia tuon kommentin yli, mutta haluan osoittaa mistä nämä väännöt AINA alkaa.
Se on hiljaista hivuttamista reunalle.
Asiat havitsee vasta sitten kun itse on osallisena. Ulkopuolisen on vaikea tunnereaktioita hahmottaa.

Tämä ilman sarvia ja hampaita.

"Havaintosi" ovat tarkoitushakuista (yli)tulkintaa.
Viestini ei sisältänyt mitään asiatonta tai riitaahaastavaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 09:17

Kaapo kirjoitti:Mielestäni komenttsi on tarkoitushakuista (ali)tulkintaa.
Viestisi sisälsi negatiivisen sävy, niinkuin yleensä minun ketjuissani, ja se oli tarpeeton loppukaneetti.

Viestini sävy oli neutraali, ja viestini sisältämien kaneettien tarpeellisuuden arviointi on ensisijaisesti minun tehtäväni ja oikeuteni - ja loppukädessä Psykopatologian arvioinnin varassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.05.2016 09:53

Kyllästynyt kirjoitti:Vaatii tarkoitushakuista lujaa yritystä ja tulkintaa saada lauseesta "Mutta kukin tyylillään" irti jotakin epäilyttävää tai peräti provosoivaa.

Tai ei vaadi muuta kuin sanonnan kukin taaplaa tyylillään tuntemista. Taaplaamistyylejä on monenlaisia, ja voidaan myös taaplata hyvin tai huonosti sekä rumasti tai kauniisti. Taaplaamistyyleillä voidaan kilpaillakin; toisin sanoen (taaplaamis)tyylejä voidaan asettaa arvojärjestykseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.05.2016 10:00

Psykopatologia kirjoitti:Kyseessä oli Kaapon toinen kielteinen tulkinta.

Minä tulkitsin Kyllästyneen viestissä olleen kukin tyylillään samoin kuin Kaapo, mutta hiljaa mielessäni arvelin, että voihan tulkintani olla virheellinen. Sitä paitsi viesti oli hyvä ja asiallinen, joten miksi kompastua viestin lopussa olevaan yhteen pieneen lausahdukseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 10:02

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Vaatii tarkoitushakuista lujaa yritystä ja tulkintaa saada lauseesta "Mutta kukin tyylillään" irti jotakin epäilyttävää tai peräti provosoivaa.

Tai ei vaadi muuta kuin sanonnan kukin taaplaa tyylillään tuntemista. Taaplaamistyylejä on monenlaisia, ja voidaan myös taaplata hyvin tai huonosti sekä rumasti tai kauniisti. Taaplaamistyyleillä voidaan kilpaillakin; toisin sanoen (taaplaamis)tyylejä voidaan asettaa arvojärjestykseen.

Mutta kun en ole "taaplaamisesta" puhunut mitään. Sinä olet aivan itse keksinyt väittää, että kun minä kirjoitan "Mutta kukin tyylillään", siinä sinun mielestäsi kuitenkin lukee "Kukin taaplaa tyylillään" - ja vieläpä niin, että se muka sisältää jonkinlaisen arvioinnin eri taaplaamistyyleistä.

Sinun väitteesi minun viestini sisällöstä perustuu vain mielikuvitukseesi ja omaan agendaasi minua vastaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 31.05.2016 10:06

Jos on diagnoosina yleinen ahdistuneisuushäiriö, siihen kuuluu paniikkihäiriö mukaan. Paniikkihäiriöinen ahdistuu ihmistungoksesta. Kuinka monella teillä on paniikkihäiriö ahdistuksen lisäksi, te jotka vastaatte ahdistuvanne ihmisvilinässä? Mulla on itselläni paniikkihäiriö ahdistuksen lisäksi ja siksi tungokset ahdistavat vain lisää.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.05.2016 10:11

Viestisi sisälsi negatiivisen sävy, niinkuin yleensä minun ketjuissani, ja se oli tarpeeton loppukaneetti.

Kaapo, sinäkö otit Kyllästyneen kukin tyylillään -lausahduksen itseesi ja uskot sen olleen sinua lyttäävä?

Minä taas hiljaa mielessäni arvelin sen olleen tarkoitettu väheksymään minun viestiäni, joka on juuri Kyllästyneen viestin edellä. Mitä jos ollaan arveluinemme väärässä molemmat?

Oli miten hyvänsä, minua harmitti se, että luotsasit hyvällä otsikolla ja tärkeällä asialla varustetun ketjun vinksalleen yhden pienen lauseen vuoksi. Olisit ummistanut silmäsi ja pitänyt mölyt mahassasi. Nyt lähinnä vain nolasit itsesi jonninjoutavalla herkkänahkaisuudellasi ja lillukanvarsiin sotkeutumisellasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.05.2016 10:42

Kyllästynyt kirjoitti:Sinun väitteesi minun viestini sisällöstä perustuu vain mielikuvitukseesi ja omaan agendaasi minua vastaan.

Kyllästynyt, mistä ihmeen agendasta sinua vastaan sinä höpiset? Olet hokenut samaa aiemminkin - että minulla on agenda sinua vastaan - joten nyt olisi aika sinun osoittaa väitteesi todeksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 10:45

Mirri kirjoitti:

Kaapo, sinäkö otit Kyllästyneen kukin tyylillään -lausahduksen itseesi ja uskot sen olleen sinua lyttäävä?

Minä taas hiljaa mielessäni arvelin sen olleen tarkoitettu väheksymään minun viestiäni, joka on juuri Kyllästyneen viestin edellä. Mitä jos ollaan arveluinemme väärässä molemmat?...

Olette molemmat väärässä.
Lauseeni "Mutta kukin tyylillään" viittasi siihen, ettei mitään yleispätevää ohjetta voi antaa; joillakin ahdistus kasvaa yksin luonnossa - ja joillekin ihmisvilinässä. Mielestäni suurin merkitys on sillä mihin ihminen on tottunut ja missä hän on eniten "kotonaan". Mitään arvolatausta tai arvioita jommankumman keinon paremmuudesta ei viestiini sisältynyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 10:50

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, mistä ihmeen agendasta sinua vastaan sinä höpiset? Olet hokenut samaa aiemminkin - että minulla on agenda sinua vastaan - joten nyt olisi aika sinun osoittaa väitteesi todeksi.

Olet itse tehnyt agendasi näkyväksi jokseenkin kaikissa minulle osoittamissasi viesteissä. Milloin sinun "silmillesi lävähtää" minun nimimerkkini väri, milloin taas minun pitäisi sinun mielestäsi valvoja-statukseni vuoksi omata suurempaa ymmärrystä ja tietoa kuin mitä muilla tavallisilla kuolevaisilla on.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa