Kirjoittaja Sateentekijä » 23.05.2016 00:45
Itselläni oli pitkä aika kontrollikäynneistä. 2- tyypin diabeetikkona kontrolloin kotona verensokeria 1-2 kertaa päivässä ja säätelen tbl- hoitoni sen mukaan. Verenpainetta kontrolloin kotona ja minulla on siihenkin lääkitys. Sitten tuli lokakuussa se infarkti jolloin kontrolloitiin muutkin arvot.Samoin lää
kitys ajanmukaistettiin. Sen jälkeen olen käynyt useammin verikokeissa ja sydänfilmissä, missä edelleen näkyy jälkiä läpikäydystä infarktista, viimeksi nyt maalis-huhtikuussa.Useammin nyt kun tuli tuo bakteeritulehdus jalkaan, eikä meinaa oikein parantua.
Fyysinen puoli on melko hyvin nyt kontrolleissa, psyykkisestä puolesta en sitten tiedä, kun sitäkin ( lääkitystä) säätelen voinnin mukaan.
Mielestäni normaaleissa kontrolleissa tulisi käydä kerran vuodessa, mikäli on oireita tai seurattavaa lääkitystä ym, silloin tietysti useamminkin.
Sydänfilmi pitäisi kontrolloida vähintäin kerran vuodessa jos on vaivoja tai häiriöitä ollut silloin tietenkin useammin.
Itse käytän rapsiöljyä, joka on tuotetietojen mukaan rypsiöljyä ja oliiviöljyäkin terveysvaikutteisempi. Käytän sitä salaatteihin, ruuanvalmistukseen, kaikkeen mahdolliseen.Makukin on mielestäni parempi kuin oliiviöljyn, vähän semmoinen pähkinäinen.Jopa kaurapuuroonkin lorautan rapsiöljyä voin asemasta ja hyvältä maistuu. Syön joka aamu kaurapuuroa , alentaa kolesterolia joka minulla on ollut koholla.
Gynekologilla ja papa-kokeessa käyn, kun kutsu tulee, samoin mammografiassa.