Nettikiusaaminen

Re: Nettikiusaaminen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.05.2016 18:03

trisse: Tämä oli jatkoa edellisen päivän keskusteluille Sateentekijän ja minun välillä.

Siltä ainakin vaikuttaa, että ko. mainittu keskustelu oli ainakin yllyke tälle kettingille.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 18:03

Trisse kirjoitti:
Miksi valehtelet? Sinulla on käsittämätön himo valehdella joka näkyi jo silloin kun tulit palstalle ekaa kertaa ja heti aloit kiusaamaan tuuvea. Valehtelit ettet ole kirjoitellut mitään näille palstoille. Kävi ilmi että kirjoittelit tukarillekin elollisena. Valehtelijan kanssa on turhauttavaa keskustella.

Kuten varmaan muistanet, minä en ole kiusaamisia aloittanut. Nehän saivat sinun ja Tuuven taholta sellaiset mittasuhteet, että kumpikin jouduitte jäähylle. Sinä olet kaiken lisäksi syytellyt minua valheellisesti vaikka keneksi .Esim . joksikin raatelulampaaksi ym joista minulla ei ole mitään tietoa.
Olet oikeassa. Valehtelijan kanssa on turhauttavaa keskustella. Siksi pyrinkin välttelemään kommentointia sinulle, ellet heittäydy aivan mahdottomaksi.

Noin, tällä tavoin sait tämänkin keskustelun kääntymään itseesi kun minä en voinut olla vastaamatta.
Yritetään nyt kumminkin pysyä ketjun alkuperäisessä aiheessa, missä ei ole kyse sinusta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 18:06

Psykopatologia kirjoitti:trisse: Tämä oli jatkoa edellisen päivän keskusteluille Sateentekijän ja minun välillä.

Siltä ainakin vaikuttaa, että ko. mainittu keskustelu oli ainakin yllyke tälle kettingille.

Ehkä oli ehkä ei. Nähtävästi tämmöinen ketju kumminkin on ihan tarpeellinen herättäessään näinkin runsaana rönsyilevää keskustelua.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.05.2016 18:29

18:27
Järjestelmällinen kiusaaminen, mollaaminen ja piikittely yms. kuuluvat (eri asteisesti) arkipäivän sosiaalisen sadismin piiriin. Olennaista on saada toinen(kin) kärsimään (ainakin pikkuisen). Kirjoittaja haluaa tasoitusta ja kostoa.

Kernaasti kirjoittajat kommentoivat persoonaansa ja tyyliinsä (yms.) kohdistuneita vastauksia, useimmiten "ei pidä pakkaansa" -tyyliin, ja hyökkäävät vastaan. Minusta näin ei pitäisi tehdä, vaan mieluummin mennä itseen. Näet vaikka toisen arviointi olisi (omasta mielestä) pääosin väärää, siinä on useimmiten kuitenkin jotain sellaista, josta asianomainen voisi ottaa oppia. Eihän sitä aina itse tiedä, millaisia klangeja oma teksti muissa aiheuttaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.05.2016 18:41

trisse kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Ketähän tässä keskustelussa nyt alottajan mielestä oli tarkoitus kiusata?

Minua.

Trisse, perustele.

Sehän oli Psykopatologia, joka kaivoi sinut tarkastelun kohteeksi (vai peräti kiusattavaksi?), ei tämän ketjun aloittaja.

Tämä oli jatkoa edellisen päivän keskusteluille Sateentekijän ja minun välillä.

Huono perustelu väitteelle, jonka mukaan tämän ketjun aloittajan mielestä tässä keskustelussa oli tarkoitus kiusata.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.05.2016 19:41

Mua ei ole koskaan kiusattu täällä, enkä ole koskaan ketään kiusannut täällä. Kiusaamisen kriteerit täyttyvät vasta, kun kyse on järjestelmällisestä. Mitään järjestelmällistä, mitä voisi kiusaamiseksi kutsua, ei mielestäni ole palstalla ilmennyt ainakaan vielä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 22:40

Systemaatista kiusaamista en minäkään ole tällä foorumilla havainnut. Tunteet ja mielipiteet kyllä ovat kuohahdelleet miltei äärirajoille asti. Missäpä ei tämmöistä tapahtuisi.
Voittaja, jos sellaista pyritään etsimään, ei ole se ,joka saa viimeisen sanan, vaan se ,joka pystyy asiattoman suunsoiton lopettamaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 22:48

Psykopatologia kirjoitti:18:27
Järjestelmällinen kiusaaminen, mollaaminen ja piikittely yms. kuuluvat (eri asteisesti) arkipäivän sosiaalisen sadismin piiriin. Olennaista on saada toinen(kin) kärsimään (ainakin pikkuisen). Kirjoittaja haluaa tasoitusta ja kostoa.

Kernaasti kirjoittajat kommentoivat persoonaansa ja tyyliinsä (yms.) kohdistuneita vastauksia, useimmiten "ei pidä pakkaansa" -tyyliin, ja hyökkäävät vastaan. Minusta näin ei pitäisi tehdä, vaan mieluummin mennä itseen. Näet vaikka toisen arviointi olisi (omasta mielestä) pääosin väärää, siinä on useimmiten kuitenkin jotain sellaista, josta asianomainen voisi ottaa oppia. Eihän sitä aina itse tiedä, millaisia klangeja oma teksti muissa aiheuttaa.

Ihan vilpittömästi, kuinka moni kykenee, saatuaan haukkuja suut ja silmät täyteen, asettumaan"oppilaan asemaan" tyyliin, kyllä minä olen kaiken tuon ansainnut? Kykenetkö siihen edes itse?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 06.05.2016 22:50

"Voittaja, jos sellaista pyritään etsimään, ei ole se ,joka saa viimeisen sanan, vaan se ,joka pystyy asiattoman suunsoiton lopettamaan." Ai voittaa, jaa. Ole sitten hiljaa.
", ei ole se ,joka"
Tiedäksää mis ton pilkun pitäis sijaita? No heti sanan jälkeen ja sitten vasta välilyönti.
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 06.05.2016 23:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.05.2016 23:01

Sateentekijä kirjoitti:Systemaatista kiusaamista en minäkään ole tällä foorumilla havainnut. Tunteet ja mielipiteet kyllä ovat kuohahdelleet miltei äärirajoille asti. Missäpä ei tämmöistä tapahtuisi.
Voittaja, jos sellaista pyritään etsimään, ei ole se ,joka saa viimeisen sanan, vaan se ,joka pystyy asiattoman suunsoiton lopettamaan.

Jos ajatellaan, että yleinen keskustelu, jota sinäkin olet tämän ketjun mainostanut olevan, muodostuisi ja siihen pyritään, ei mielestäni tulisi pitää sisällään kilpailua. Ei keskusteleva mielipiteiden vaihto ja filosofisten kysymyksien, "maailmanparannuksen" julkinen pohtiminen ole mitään kilpailua, kuten sinä esität keskustelun olevan. Hyvä keskustelu jatkuu, ja vaikka pysähtyisikin voi jatkua myöhemmin, mille on edellytyksenä, että kukaan ei tule pahoitetuksi mieleltään, jotta kukaan ei menetä kykyään jatkaa keskustelua, vaikka mielipiteiden vaihto olisi kiivastakin.

Ei hyvään keskusteluun kuulu asiaton kielenkäyttö tai henkilöön käyminen. Sen sijaan sanottua voi kritisoida. Myös aloitusta tulee voida kritisoida.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.05.2016 23:10

Sateentekijä:
Ihan vilpittömästi, kuinka moni kykenee, saatuaan haukkuja suut ja silmät täyteen, asettumaan"oppilaan asemaan" tyyliin, kyllä minä olen kaiken tuon ansainnut? Kykenetkö siihen edes itse?

Kyse on pikemminkin oppimisesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 23:43

Psykopatologia kirjoitti:Sateentekijä:

Kyse on pikemminkin oppimisesta.

Ehkä, mutta kuinka monella on kyky esiintyä oikeanlaisena opettajana?
Minun mielestäni nälviminen ja pistely ei ole opettamista eikä näinollen luo antoisaa pohjaa oppimiselle vaan herättää lisää närää ja kaunaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 07.05.2016 00:20

Esim. Luukkonen on hyvä opettaja, monella saralla. Mutta porsastele sinä vaan lätissäsi, kun ei kerran opetus kelpaa. Sua kohdellaan sen mukaisesti.
Katla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.05.2016 00:29

Kyse on oikeasta vastaanottamisesta, ei opesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 00:34

.Kissi kirjoitti:Esim. Luukkonen on hyvä opettaja, monella saralla. Mutta porsastele sinä vaan lätissäsi, kun ei kerran opetus kelpaa. Sua kohdellaan sen mukaisesti.

Ihan rehellinen ollakseni, en ole kysynyt enkä kysy tai tule kysymään Kissin neuvoja .Luulen kykeneväni täysin itsenäiseen ajatteluun ja kirjoittamiseen jo tähän ikään ehtiessäni.

porsastele sinä vaan lätissäsi, voiko tuota enää kauniimmin ilmaista.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 00:37

Enkä minä ole Luukkoseen tai kehenkään muuhunkaan henkilöittänyt näitä kirjoituksiani, vaikka esim. Kissi näin yrittää esittää(taas kerran) Ok. nyt henkilöitin, koska Kissi puhuu/ kirjoittaa enemmän kuin ajattelee. Onneksi yhden tämmöisen porsastelijan mielipide ei ole muitten kirjoittajien, ainoastaan hänen.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 07.05.2016 01:04

Lopeta jo tuo saatanallinen vinkuminen ennen kuin joku tulee ja vetää sua turpaan.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.05.2016 01:14

Trisse ja Kissikö täällä yksissä tuumin puuhaa sakinhivutusta?
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 01:49

Mirri kirjoitti:Trisse ja Kissikö täällä yksissä tuumin puuhaa sakinhivutusta?

Viis siitä, mitä puuhaavat. Ovat vaan äänessä ts. kirjoittelevat, kun ketjun aihe ei miellytä.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 01:50

trisse kirjoitti:Lopeta jo tuo saatanallinen vinkuminen ennen kuin joku tulee ja vetää sua turpaan.

Kauanko PP sietää taas tuon kaltaista vinkumista trissen taholta?
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet