Nettikiusaaminen

Re: Nettikiusaaminen

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 16:28

Mirri kirjoitti:
Hilppa, millähän oikeudella sinä luokittelet kahden kirjoittajan keskustelun heidän välisekseen sanailuksi.

Tuli mieleeni, kun luin sinun ihmettelevän Kaapon oikeuksia, joten päätin jatkaa sanailuani. Sellainenkin tuli mieleeni, että aktiivisesti osallistut ketjuun, joka ei ole mieleisesi ja mielestäsi tarpeeton.

Minun mielestäni jokaisen tässä ketjussa kirjoittajan sanottava liittyy tavalla tai toisella kiusaamiseen ja on näin ollen ihan oikeaa keskustelua.

-Viestiä muokattu klo 16:50, lisätty alkuun lainaus.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 06.05.2016 16:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.05.2016 16:36

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:En juurikaan näe mitään yleistä keskustelua. Sinun ja Kaapon välistä sanailua, Psykopatologian ja Ryysyn puheenvuorot.

Hilppa, millähän oikeudella sinä luokittelet kahden kirjoittajan keskustelun heidän välisekseen sanailuksi.

Tuli mieleeni, kun luin sinun ihmettelevän Kaapon oikeuksia, joten päätin jatkaa sanailuani. Sellainenkin tuli mieleeni, että aktiivisesti osallistut ketjuun, joka ei ole mieleisesi ja mielestäsi tarpeeton.

Mielestäni yleinen keskustelu kiusaamisesta on itsessään jo vaatimustasoltaan korkeampaa, kuin jokin muusta aiheesta aloitettu keskustelu. Minulla on juuri kiusaamiskeskustelulle hyvin korkealle asetettu rima aiheen luonteen vuoksi. Sen vuoksi on mielestäni täysin oikeutettua nimittää kahdenvälistä sanailua sanailuksi, koska se ei yleisemmin mitään kenellekään anna. Muut ovat sellaisessa ulkopuolisia, vaikka tämä keskusteluketju oli aloitettu yleiseksi, mutta aihe on palstan osallistujille liian vaativa. Eikä tuo sanomani ole ylemmyydentuntoisesti esitettyä, kuten sinä hyvin mielelläsi tunnut minun viestejäni arvioivan ja tällä kertaa Kaapon avustamana.

Aika moni ketju on sinulle liian vaativa.
Esimerkiksi ne pari kirjallisuusketjua jotka avasin aikanaan. Sulla meni heti sormi suuhun niin oli pakko tulla väheksymään.
Se oli ihan pelkäää kiusaamista ja häiriköintiä puoleltasi ja sama laulu jatkuu.
Jos joku on sinulle liian vaativaa niin pysy poissa, ANNA MUIDEN KESKUSTELLA KYKYJENSÄ MUKAAN!
Menikö perille?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.05.2016 16:44

Sateentekijä kirjoitti:Minun mielestäni jokaisen tässä ketjussa kirjoittajan sanottava liittyy tavalla tai toisella kiusaamiseen ja on näin ollen ihan oikeaa keskustelua.

Sinäpä sen sanoit.
Käsittääkseni tämä ketju on ollut otsikosta ja aloitusviestistä lähtien keskusteleva, ja sinä olet parhaasi mukaan yrittänyt pitää keskustelun hankalasta aiheesta yleisellä tasolla. Ei huono tai tarpeeton aloitus ollenkaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 16:58

Hilppa kirjoitti:
Keskusteluketju oli aloitettu yleiseksi, mutta aihe on palstan osallistujille liian vaativa.

Törkeää palstalaisten aliarviointia!

Kaapolle:
Hilpan mielestä otin liian suuren kakun syötäväkseni. En ole itse havainnut kenenkään toisen minua siitä arvostelevan.
Sinulle ja minulle on kumminkin suotu sanailemisen lahja, vaikkei se kaikkia tyydytäkään! Jatkakaamme sanailua edelleenkin. Ehkä joku joskus pääsee sanalussa meidän tasollemme :mrgreen:
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 16:59

Mirri kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Minun mielestäni jokaisen tässä ketjussa kirjoittajan sanottava liittyy tavalla tai toisella kiusaamiseen ja on näin ollen ihan oikeaa keskustelua.

Sinäpä sen sanoit.
Käsittääkseni tämä ketju on ollut otsikosta ja aloitusviestistä lähtien keskusteleva, ja sinä olet parhaasi mukaan yrittänyt pitää keskustelun hankalasta aiheesta yleisellä tasolla. Ei huono tai tarpeeton aloitus ollenkaan.

Kiitos Mirri! Sanasi merkitsevät minulle paljon.Et ainakaan ole lyttäämässä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.05.2016 17:15

Mirri kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit.

Nyt täytyy olla samaa mieltä. Ei keskustelun laadullinen taso voi olla mikään rajoitus keskustelemiselle.
Siitä puhutaan mikä kiinnostaa ja mistä pulinaa syntyy.
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 06.05.2016 17:17

Hilppa kirjoitti:Ei omakaan viestini mitään keskustelua ollut. Ainoastaan vastauksia Sateentekijälle. Mielestäni yleinen keskustelu kiusaamisesta on 90-prosenttisesti (ellei enemmänkin) turhaa ja kokemus on osoittanut, että palstalla kiusaamiskeskustelu ennemmin tai myöhemmin muuttuu kiusaamiseksi ellei kiusaamisesta aloitettu keskustelu jo itsessään ole ollut kiusaamisyritys/kiusaamisen selvitysyritys.

Välejä toki voidaan yrittää selvittää, mutta tuolloin kannatan ketjun nimeämistä välien selvittelyketjuksi. Syyttely ja analyysiyritykset ovat lähes aina kiusaamista.

Mainio puheenvuoro.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.05.2016 17:19

Kaapo kirjoitti:
Ketähän tässä keskustelussa nyt alottajan mielestä oli tarkoitus kiusata?

Minua.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 17:20

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Ei omakaan viestini mitään keskustelua ollut. Ainoastaan vastauksia Sateentekijälle. Mielestäni yleinen keskustelu kiusaamisesta on 90-prosenttisesti (ellei enemmänkin) turhaa ja kokemus on osoittanut, että palstalla kiusaamiskeskustelu ennemmin tai myöhemmin muuttuu kiusaamiseksi ellei kiusaamisesta aloitettu keskustelu jo itsessään ole ollut kiusaamisyritys/kiusaamisen selvitysyritys.

Välejä toki voidaan yrittää selvittää, mutta tuolloin kannatan ketjun nimeämistä välien selvittelyketjuksi. Syyttely ja analyysiyritykset ovat lähes aina kiusaamista.

Mainio puheenvuoro.

Hilpan tyypillistä sanailua!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 06.05.2016 17:21

Kaapo kirjoitti:
Aika moni ketju on sinulle liian vaativa.
Esimerkiksi ne pari kirjallisuusketjua jotka avasin aikanaan. Sulla meni heti sormi suuhun niin oli pakko tulla väheksymään.

Voi Kristus sentään! Kyllä sinä olet sitten hassu kuin kissantassu! :D
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.05.2016 17:23

Sateentekijä kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Mainio puheenvuoro.

Hilpan tyypillistä sanailua!

Kukin meistä sanailee aina itselleen tyypillisesti.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.05.2016 17:24

trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Ketähän tässä keskustelussa nyt alottajan mielestä oli tarkoitus kiusata?

Minua.

Trisse, perustele.

Sehän oli Psykopatologia, joka kaivoi sinut tarkastelun kohteeksi (vai peräti kiusattavaksi?), ei tämän ketjun aloittaja.
Mirri

ViestiKirjoittaja Enne » 06.05.2016 17:25

Minusta tämä on tarpeellinen ketju ja vaikka aihe on kipeä, siitä täytyy olla lupa puhua ilman leimaamista. Sateentekijälle pisteet rohkeudesta.
Viimeksi muokannut Enne päivämäärä 06.05.2016 17:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Enne

ViestiKirjoittaja Kaapo » 06.05.2016 17:25

trisse kirjoitti:
Voi Kristus sentään! Kyllä sinä olet sitten hassu kuin kissantassu! :D

Kuva
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 17:27

trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:

Minua.

No kylläpä on jollakin itsekeskeisyys hurahtanut ihan raiteitten viereen! Ettäkö ihan sinua varten perustettaisiin oma ketju ja sinua tässä olisi tarkoitus kiusata.
Tuollaista kommenttia ei täällä vielä ole esiintynytkään. Kaikki on ilmeisesti mahdollista.
Kukaan muu ei ole sinusta kirjoittanut kuin PP ohimennen. Se ei ole ketjun tarkoitus, etkä sinä ole tässä(kään ) pääosassa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.05.2016 17:28

Psykopatologia kirjoitti:Minusta (varsinkin) trisse on kiusannut täällä jatkuvasti.

Trisse mainitaan viestiketjun kolmannessa viestissä, ja sen viestin kirjoitti Psykopatologia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 17:29

Enne kirjoitti:Minusta tämä on tarpeellinen ketju ja vaikka aihe on kipeä, siitä täytyy olla lupa puhua ilman leimaamista. Sateentekijälle pisteet rohkeudesta.

Kiitos. Ilmeisestikin aihe on monelle kipeä kirvoittaessaan monenlaisia kannanottoja.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 06.05.2016 17:50

Mirri kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Ketähän tässä keskustelussa nyt alottajan mielestä oli tarkoitus kiusata?

Minua.

Trisse, perustele.

Sehän oli Psykopatologia, joka kaivoi sinut tarkastelun kohteeksi (vai peräti kiusattavaksi?), ei tämän ketjun aloittaja.

Tämä oli jatkoa edellisen päivän keskusteluille Sateentekijän ja minun välillä.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.05.2016 17:53

Sateentekijä kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:

Minua.

No kylläpä on jollakin itsekeskeisyys hurahtanut ihan raiteitten viereen! Ettäkö ihan sinua varten perustettaisiin oma ketju ja sinua tässä olisi tarkoitus kiusata.
Tuollaista kommenttia ei täällä vielä ole esiintynytkään. Kaikki on ilmeisesti mahdollista.
Kukaan muu ei ole sinusta kirjoittanut kuin PP ohimennen. Se ei ole ketjun tarkoitus, etkä sinä ole tässä(kään ) pääosassa.

Miksi valehtelet? Sinulla on käsittämätön himo valehdella joka näkyi jo silloin kun tulit palstalle ekaa kertaa ja heti aloit kiusaamaan tuuvea. Valehtelit ettet ole kirjoitellut mitään näille palstoille. Kävi ilmi että kirjoittelit tukarillekin elollisena. Valehtelijan kanssa on turhauttavaa keskustella.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.05.2016 17:59

Sitten siitäkin valehtelit useaan kertaan että olisit itse kirjoittanut jonkun tekstin vaikka oikeasti kopioit sen toisaalta.
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet