Psykopatologia kirjoitti:Kaapo kirjoitti:[
Mielestäni kiusaaminen ja nokkiminen nyt käännettiin kiusatun syyksi.
Missä ja miten?
Avataan v'ähän.
Sateentekijä kirjoitti:Kyllähän netissä pätee se vanha sanonta."kuka kerran keksitään, sitä aina epäillään/nokitaan." Jos jo alussa saa tietynlaisen maineen, siitä on vaikea vapautua. Joukkohenki lisää negatiivisuutta.
Tokihan jokainen täällä tekee mokia, kuka enemmän, kuka vähemmän. Tyypillistä on kuitenkin se, että negatiiviset sanat muistetaan ja niihin takerrutaan, positiivinen ilmaisu harvoin saa minkäänlaista vastakaikua.
Mielestäni tuo vihjaa että kiusatussa itsessään olisi vika tai vikaa. (Ehkä ymmärrän Sateentekijän vertausken toisin kuin Sateentekijä itse.)
Omalla kohdallani homma alkoi heti ja minua epäiltiin toiseksi henkilöksi. Koko eka kierros jatkui samassa hengessä ekasta päivästä lähtien, eikä siitä päässyt mitenkään irti. Tokalla kierroksella homma osittain hellitti, kun sain aikanaan jonkinlaisen sovinnon Kyllästyneen kanssa.
Itse koen että jokuossa oli päätekijä pari suportteria.
Mutta kyllä minä sen kestin ja ei siitä mitään "vammaa" tullut. Avasi toisaltaan hyvin ihmisuhteita tällä palstalla ja "pääsi kurkistelemaan ihmisten sieluihin".
Mielenkiintoisia hetkiä myös.