Psykopatologia kirjoitti:"M16" on väärin, "Äm kuustoista" on oikein, ellei henkilö ole sanonut "kuusitoista". M-16 on oikein asiatekstissä.

Hilppa kirjoitti:Kirjakielisesti puhuvia lapsia on tavattu kutsua pikkuvanhoiksi.
Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:"M16" on väärin, "Äm kuustoista" on oikein, ellei henkilö ole sanonut "kuusitoista". M-16 on oikein asiatekstissä.
Noin ajatellen pitäisi puhuttua kieltä siteerata myös seuraavan esimerkin mukaisesti:
Ville sanoi Kallelle: "Kipaseppas tänne mun luokse".
Kipasepas yhdellä peellä olisi virheellisesti kirjoitettu siteeraus. Mutta noinkohan on?
Psykopatologia kirjoitti:Tyyne sanoi: "Vippaa mulle vitonen!" Ei kukaan kirjoittaisi tuota: Tyyne sanoi: "Vippaa mulle 5e!" - Ihminen ei puhu numeraalien symboleilla!
"Oppiarvoni on FM (tai fil.maist.)."
Kaapo kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kirjakielisesti puhuvia lapsia on tavattu kutsua pikkuvanhoiksi.
Englannin kielessä ei ole AK-47:lle mitään puhekieliversiota. (Kirjoitukseni oli käännös englanninkielisestä keskustelusta.)
Tai en ainakaan minä tiedä että olisi. vrt. suomen neljäkymmentäseitsemän vs. neljäseiskä.
Psykopatologia kirjoitti:"...then I'm AK-47..."
Ei lainausmerkkejä tule käyttää. Ei kukaan puhu noin.
Psykopatologia kirjoitti:Minusta voi kirjoittaa "kipaiseppas".

Hilppa kirjoitti:...then I'm AK47...
Psykopatologia kirjoitti:THE BEATLES LYRICS http://www.azlyrics.com/lyrics/beatles/ ... yfour.html
"When I'm Sixty Four"
When I get older losing my hair
Many years from now
Will you still be sending me a valentine
Birthday greetings, bottle of wine?
If I'd been out till quarter to three
Would you lock the door?
Will you still need me, will you still feed me
When I'm sixty-four?
(- -)
Ei kirjoiteta: "When I'm 64"
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa