Luovuus

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Enne » 22.04.2016 18:56

Kysyit, että olivatko asiat silloin kunnossa kun inspis tulee (Kaapo). Vastaisin, että eivät aina, joskus voin kirjoittaa , kun olen ahdistunut ja sisäisesti levoton. Kai siinä sitten purkautuu se sisäinen jännite ja levottomuus.
Enne

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.04.2016 19:51

Kaapo kirjoitti:Kuka on Anniina Räsänen, joku ekaluokkalainen?
Mut hyvä oivallus.

Tässä jokunen päivä sitten kun istuttiin pojan kanssa (7v) ja keskusteltiin iästä niin poika tuumasi.
"Sitten kun sä olet 90 vuotias niin minä olen AK47. (hörönaurua)"

En usko että aukenee aivan kaikille hetkessä mitä poika sano.
(lihavointi minun)

Kirjoituksessasi olevan suoran lainauksen pitäisi olla näin:
Tässä jokunen päivä sitten kun istuttiin pojan kanssa (7v) ja keskusteltiin iästä, niin poika tuumasi: "Sitten kun sä olet 90 vuotias niin minä olen AK47.", (hörönaurua).

Suoran lainauksen eteen laitetaan kaksoispiste, ei missään tapauksessa pistettä. Tämän virheesi vuoksi muistutat toista täällä kirjoittanutta henkilöä, joten mutkattomasti kysyn, että oletkohan kirjoittanut aiemmin toisella nimimerkillä ja oletkohan peräti sama kirjoittaja. Kun se toinen kirjoittaja teki toistuvasti täsmälleen saman virheen: laittoi suorien lainausten edelle pisteen vaikka ehdottomasti olisi pitänyt käyttää kaksoispistettä.
Silloin en muistaakseni sanonut asiaan mitään, mutta nyt sama suuri virhe syöksyi silmille sinun tekemänäsi...

En tunne itseäni kielipoliisiksi vaikka nyt takerruinkin tähän; virhe ei oikeasti ole lukijan kannalta pieni.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.04.2016 23:16

Väkivaltavitsit eivät yleensäkään aukene, eivätkä etenkään lapsen suusta tulleina.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/AK-47
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.04.2016 08:05

Mirri kirjoitti:...muistutat toista täällä kirjoittanutta henkilöä, joten mutkattomasti kysyn, että oletkohan kirjoittanut aiemmin toisella nimimerkillä ja oletkohan peräti sama kirjoittaja.

Riippuu ketä kirjoittajaa tarkoitat, mutta kyllähän mä jo aika paljon vinkkiä tässä ketjussa olen antanut.
Viitaten, työkalupakkiin jne. sekä nimimerkki Kaapo jo pelkästään luulisi kertovan.
En edes ajatellut että se olis jollekkin epäselvää.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.04.2016 08:07

Hilppa kirjoitti:Väkivaltavitsit eivät yleensäkään aukene, eivätkä etenkään lapsen suusta tulleina.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/AK-47

Ei ollu väkivaltavitsi. Mun mielestä luova oivallus. Myös osoitus siitä että poika laski luvun päässään ensin ja yhdisteli eri asioita. (Tietoa eri aihealueilta)
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.04.2016 08:09

Hiljasta on pidelly, pitäiskö hakee launtaiks kaljaa?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.04.2016 15:47

Neljäkymmentäseitsemänvuotias jotain. Lyhenteet eivät anna valaisua.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.04.2016 18:22

Onko pointti hukassa taas?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.04.2016 09:43

Minä tulkitsen niin että silloin kun on hiljaista niin ihmisillä menee paremmin.
On jotain puuhaa ja netissä loijaaminen jää vähemmälle.
Hiljaisuus on usein hyvä merkki vaikka keskustelupalstat silloin hyytyykin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.04.2016 15:01

https://www.youtube.com/watch?v=teKQgTZ ... NDA0MjAxNg

Tykyltä taas luova pläjäys. Parin minutin pätkä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.04.2016 15:39

Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Kuka on Anniina Räsänen, joku ekaluokkalainen?
Mut hyvä oivallus.

Tässä jokunen päivä sitten kun istuttiin pojan kanssa (7v) ja keskusteltiin iästä niin poika tuumasi.
"Sitten kun sä olet 90 vuotias niin minä olen AK47. (hörönaurua)"

En usko että aukenee aivan kaikille hetkessä mitä poika sano.
(lihavointi minun)

Kirjoituksessasi olevan suoran lainauksen pitäisi olla näin:
Tässä jokunen päivä sitten kun istuttiin pojan kanssa (7v) ja keskusteltiin iästä, niin poika tuumasi: "Sitten kun sä olet 90 vuotias niin minä olen AK47.", (hörönaurua). (...)

Olen aika varma, että supersuorana lainauksen sisällä pitäisi lukea "aakoo neliseiska". Tuo juttu avautui itselleni vähän vajavaisesti, koska en ymmärrä vitsejä aina, mutta oliko tuossa noilla kirjaimilla jokin tai joitakin merkityksiä? Tuli heti mieleen, että pojan nimikirjaimet sattuneet sopimoilleen.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2016 15:53

Hyvä huomio! - Ei kukaan puhu numeraaleilla ja lyhenteillä: Ei näin: "Tämä paita maksoi 33 mk" (Tämä paita maksoi kolme kolme äm koo.) vaain näin: "Tämä paita maksoi kolmekymmentäkolme markkaa."
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2016 22:28

Kaapo kirjoitti:Minä tulkitsen niin että silloin kun on hiljaista niin ihmisillä menee paremmin.
On jotain puuhaa ja netissä loijaaminen jää vähemmälle.
Hiljaisuus on usein hyvä merkki vaikka keskustelupalstat silloin hyytyykin.

Tämä palsta mielenterveysaiheisena vertaistukifoorumina on sillä tavoin erilainen, että täällä hiljaisuus voi merkitä myös huonosti menemistä. Ihmiset psyykkisine sairauksineen voivat liian huonosti jaksaakseen olla aktiivisia, osallistua ja kirjoittaa. Käsittääkseni tämä asia tiedostetaan mt-aiheisilla vertaistukifoorumeilla aika hyvin, ja siksi täällä myös huolestutaan jos aktiivinen kirjoittaja ja osallistuja katoaa näköpiiristä niin, ettei tiedetä mitä on tapahtunut - voiko hän hyvin vai huonosti.

Onneksi kuitenkin yleensä on niin kuin sanoit: keskustelupalstan hiljeneminen on merkki siitä, että netin ulkopuolinen elämä on imaissut foorumin käyttäjät mukaansa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 24.04.2016 23:16

Poistin . Herätti liikaa närää.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 26.04.2016 21:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 25.04.2016 08:38

Psykopatologia kirjoitti:Hyvä huomio! - Ei kukaan puhu numeraaleilla ja lyhenteillä: Ei näin: "Tämä paita maksoi 33 mk" (Tämä paita maksoi kolme kolme äm koo.) vaain näin: "Tämä paita maksoi kolmekymmentäkolme markkaa."

Jos luet kirjoituksen ääneen niin silloin sillä ei ole merkitystä onko numero-osa kirjoitettu numeroin tai kirjaimin.
Kun sanat tulee suusta ulos niillä ei ole eroa.
Pienen numerot yleensä kirjoitetaan kirjaimin ja suuremmat numeroin.
Jos keskustelu olisi käyty esim. esim englanniksi (niinkuin käytiinkin) niin AK on aivan passeli lyhenne.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 25.04.2016 08:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 25.04.2016 08:42

Mirri kirjoitti:Tämä palsta mielenterveysaiheisena vertaistukifoorumina on sillä tavoin erilainen, että täällä hiljaisuus voi merkitä myös huonosti menemistä. Ihmiset psyykkisine sairauksineen voivat liian huonosti jaksaakseen olla aktiivisia, osallistua ja kirjoittaa. Käsittääkseni tämä asia tiedostetaan mt-aiheisilla vertaistukifoorumeilla aika hyvin, ja siksi täällä myös huolestutaan jos aktiivinen kirjoittaja ja osallistuja katoaa näköpiiristä niin, ettei tiedetä mitä on tapahtunut - voiko hän hyvin vai huonosti.

Onneksi kuitenkin yleensä on niin kuin sanoit: keskustelupalstan hiljeneminen on merkki siitä, että netin ulkopuolinen elämä on imaissut foorumin käyttäjät mukaansa.

Tiedostan tuon kyllä ja on siitä joskus aikaisemminkin puhuttu muistaakseni. Toisto on opintojen äiti.
Hiljaisuus voi myös johtua joskus siitä että viihdyttävät henkilöt katoaa palstalta ja lopuilla ei sitten enää ole mitään sanottavaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 25.04.2016 08:47

Sateentekijä kirjoitti:
Kuva

Osoitin henkilökohtaista luovuutta liittämällä tämän kuuluisuuden kuvan oheen.

Amerikkalaiset valmistaa nykyisin myös kyseistä asetta.
Väittävät sen olevan parempi ja tarkempi kuin alkuperäisen koska osat on rakennetttu tarkemmilla toleransseilla.
AK-47 on varmaankin eniten kopioitu ase maailmassa. Sitä tehdään kehitysmaissa nyrkkipajoissa.

https://www.youtube.com/watch?v=SjDhvHvBVyY

6.20: Amerikan AK-47
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2016 09:28

Kaapo: Jos luet kirjoituksen ääneen niin silloin sillä ei ole merkitystä onko numero-osa kirjoitettu numeroin tai kirjaimin.

Ehkä ei, mutta kyse on tyylistä ja siitä, mikä on "oikein". Asiatyylissä 35 käy, mutta ei kertovassa, "kolmekymmentäviisi".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 25.04.2016 13:05

Psykopatologia kirjoitti:Kaapo: Jos luet kirjoituksen ääneen niin silloin sillä ei ole merkitystä onko numero-osa kirjoitettu numeroin tai kirjaimin.

Ehkä ei, mutta kyse on tyylistä ja siitä, mikä on "oikein". Asiatyylissä 35 käy, mutta ei kertovassa, "kolmekymmentäviisi".

AK-47 on muuten nimi.
En ole missään yhteydessä, edes kertovassa, nähnyt että joku kirjoittaisi sen "Aa Koo neljäseiska".
Se nyt vaan on kornia ja väärin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2016 14:31

"Aa Koo neljäseiska" on oikein, "AK-47" väärin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa