Tasavertaista kirjoittelua?

Tasavertaista kirjoittelua?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 17.04.2016 00:14

Tuon oman aloitukseni tuolta toiselta foorumilta tänne. Kerron, ettei tarvitse tulla väittämään, kuinka copypastean yms.
Minun mieltäni askarruttaa asia, jota varmaan monikin on täällä pohtinut.Olemmeko me tasa-arvoisia kirjoittaessamme tänne? Rakentava keskustelu ja perusteltu kannanotto asioihin lienee paras kommunikointiväline.
Jotenkin on jäänyt mietityttämään saako täällä sanoa avoimesti mielipiteensä ilman että
leimataan nipottajaksi, kopioijaksi tms? Keskustelu parhaimmillaan on vuorovaikutusta, missä sekä annetaan että vastaanotetaan. Mikäli olen oikein asian käsittänyt. Perustellut vastaväitteet ,joskus jopa teräväänkin sävyyn kirjoitettuina avaavat. Niin ainakin pitäisi.
Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Kuitenkaan pelkkä vastaanväittäminen ihan periaatteesta ei hyödytä mitään eikä ketään.

Mielestäni joka foorumilla törmää samanlaiseen ilmiöön, johon yleensä syyllistyvät pitkäaikaisimmat kirjoittajat ikäänkuin yksinomistajien elkein
-Ei tuo voi olla oma mielipiteesi, koska minä sanon, ettei ole-
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Jos ei muuta ole kirjoitettavaa, surullistahan se on.
Sateentekijä

Re: Tasavertaista kirjoittelua?

ViestiKirjoittaja Katla » 17.04.2016 01:00

Epäilystä herättää se, että tyyli on sinulle vieras. Ainakin kun vertaa palstalla vapaasti kirjoittamaasi tekstiin, herää epäilys- oisko kirjoitus sittenkin muokattu lainaus, kun on niin hyvin kirjoitettu?
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 17.04.2016 01:32

Tyylini saattaa aiheesta riippuen olla erilaista. Se ei kuitenkaan tarkoita kopioimista. Minua loukkaa joittenkin röyhkeys.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 17.04.2016 15:53

.Kissi kirjoitti:Epäilystä herättää se, että tyyli on sinulle vieras. Ainakin kun vertaa palstalla vapaasti kirjoittamaasi tekstiin, herää epäilys- oisko kirjoitus sittenkin muokattu lainaus, kun on niin hyvin kirjoitettu?

Sinäkö olet sitä mieltä, etten minä osaa halutessani kirjoittaa hyvää tekstiä?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.04.2016 23:35

Siirsin ko viestin ketjuun, mihin se mielestäni kuuluukin.

Re: Vaitiolovelvollisuus ja työssä jaksaminen
.Kissi » 18 Huhti 2016, 23:02

Mirri halusikin puhua aiemmin jo kiusaamisesta. Onko vaikeaa Saltsu puolustautua kiusaajalta?
"Nykykäsityksen mukaan yksi kiusaamisen keskeisimmistä syistä on kiusaajan oman asemansa pönkittämisen halu tai vallan tavoittelu ryhmässä. Lapsilla, jotka kiusaavat toisia, on usein halua näkyä ja kuulua, saada ihailua ja valtaa ryhmässä. Kiusaamisen kohteeksi valitaankin usein sellainen lapsi tai nuori, joka on epävarma, arka, ennestään huonossa asemassa ryhmässä tai jolla on vain vähän tai ei ollenkaan ystäviä. Näin kiusaaja varmistuu siitä, että kiusatusta saa helpon voiton eikä ryhmä nouse vastustamaan kiusaamista. Sellaiset pitkään vallalla olleet käsitykset, joiden mukaan kiusaaja on aina huonolla itsetunnolla varustettu ongelmalapsi joka kiusaamalla purkaa omaa pahaa oloaan, eivät siis pidä paikkaansa. On paljon lapsia, jotka kiusaavat toisia huvikseen, tehdäkseen vaikutuksen muihin tai aivan ajattelemattomuuttaan."
.Kissi

Vaihdoin sanan lapsia mielessäni sanaan ihmisiä, koska kaikki kiusaajat eivät suinkaan ole lapsia. Valitettavan moni aikuiseksi itseään kutsuva on syystä tai toisesta jäänyt alle murrosikäisen kypsymättömälle tasolle-

Itse olen kiusaamisesta sitä mieltä, että se on kiusaajan oman heikkouden osoittamista sekä horjuvan itsetunnon pönkittämistä. Miltei poikkeuksetta kiusaaja kokee jatkuvaa alemmuutta ja yrittää sitä salata purkamalla turhautuneisuuttaan täysin syyttömiin.

Omasta mielestäni on aivan sama, mitä" ryhmä" tekee tai ei tee, sillä tuskin minun elämälleni on suurtakaan merkitystä.
Kyllähän kiusaajaksi tunnistetaan jollain tasolla heikoille jäänyt yksilö eikä näinollen pitäisikään reagoida liian vahvasti.
Kiusaajahan on aina altavastaaja jolta puuttuu normaaliin kommunikointiin sekä järki että keinot.

Tietyn rajan ylittäessään kiusaaja kokee olevansa voitolla, kun saa toisen hiiltymään. Kierolla tavallaan hän miettii nyt antaneensa "uhrilleen" kunnon opetuksen.
Surullisinta on se, ettei sitä "sädekehää" hänen päänsä päällä näe kukaan muu kuin hän itse kieroontuneessa ajatusmaailmassaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 18.04.2016 23:47

http://www.kivakoulu.fi/mista_kiusaaminen_johtuu
"..on kiusattujen joukossa sellaisiakin lapsia, jotka itse ovat aggressiivisia. Erityisesti ”räjähtämisherkkyys”, kontrolloimaton aggressiivisuus, lisää lapsen riskiä joutua kiusatuksi."

Voiskohan olla niinkin, että sinä olet itse hyvin konrolloimattoman agressiivinen ja räjähdysherkkä. Haukut surutta törkeillä sanankäänteillä.
Silloin saattaa joutua jonkun vaan ajankulukseen kiusaavan kiusoittelun kohteeksi.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.04.2016 23:57

.Kissi kirjoitti:http://www.kivakoulu.fi/mista_kiusaaminen_johtuu
"..on kiusattujen joukossa sellaisiakin lapsia, jotka itse ovat aggressiivisia. Erityisesti ”räjähtämisherkkyys”, kontrolloimaton aggressiivisuus, lisää lapsen riskiä joutua kiusatuksi."

Voiskohan olla niinkin, että sinä olet itse hyvin konrolloimattoman agressiivinen ja räjähdysherkkä. Haukut surutta törkeillä sanankäänteillä.
Silloin saattaa joutua jonkun vaan ajankulukseen kiusaavan kiusoittelun kohteeksi.

Minä En tätä ole aloittanut Enkä ole ketään kiusannut, mutta jos minua aletaan täysin asiattomasti piikitellä ja ivata, osaan kyllä antaa takaisin.
Sanakäänteeni ovat tarkoituksellisen aggressiivisia, eivät kontrolloimatonta räjähtelyä.Törkeät sanakäänteet on "kiusaaja" täysin omalla toiminnallaan ansainnut.
Ihan tyhjänpäiväiväistä tulla syöttämään jotain keittiöpsykologiaa. Minuun kun tuo ei juurikaan tee vaikutusta. Oikeastaan en tiedä, miksi edes viitsin vastata.
Jos piikittely ja ilkeily kuuluvat jonkun" normaaliin" ajankuluun, olisi varmaankin syytä vilkaista vähän peiliin.

Onkohan nyt jotenkin "kuningatarolo", kun kuvittelee analysoivansa toisen käyttäytymistä vaikkei ole oikeastaan hajua siitä mistä on kyse :?:
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 19.04.2016 00:09

Niin siis mun haukkuminen panopuuksi, tyhmäksi yms.ja Trisistä ja minusta sanomasi "Jos nyt suoraan sanotaan, te kaksi olette täällä varsinaisia riidankylväjiä, valeitten keksijöitä ja niiden levittelijöitä", nii tääkö on sun luontaista tempperamenttiä? Jos puolustautuu kiusaamalla hiukan sinua vastineeksi, niin on kiusaaja. Ja sinä täysin viaton uhri.
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 19.04.2016 00:16

"Sanakäänteeni ovat tarkoituksellisen aggressiivisia" no jos kerran haukut muita kokoajan, niin joudut vastuuseen sanomisistasi. Sitten syytät muita kiusaamisesta.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.04.2016 00:19

.Kissi kirjoitti:Niin siis mun haukkuminen panopuuksi, tyhmäksi yms.ja Trisistä ja minusta sanomasi "Jos nyt suoraan sanotaan, te kaksi olette täällä varsinaisia riidankylväjiä, valeitten keksijöitä ja niiden levittelijöitä", nii tääkö on sun luontaista tempperamenttiä? Jos puolustautuu kiusaamalla hiukan sinua vastineeksi, niin on kiusaaja. Ja sinä täysin viaton uhri.

Sinähän osaat irroittaa sanat yhteyksistään ja lisäillä mielesi mukaan. Senhän toki kaikki tietää.
En minä jaksa enää tästä vääntää kun ei siitä ole mitään hyötyä kenellekkään.
Minä menen nukkumaan enkä kärsi pätkääkään huonoa omaatuntoa enkä liioin tunne oloani erityisen kiusatuksi. :geek:
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 19.04.2016 00:30

Sinä erotit tämän ketjun siitä alkuperäisestä, jossa oli tämän jatkumo. Luulitko selviäväsi kuin koira veräjästä. Tälläisenä ketju jättää pois kaiken oleellisen seuraamisen siitä, kuinka kaikki rakentui. Mutta se sopikin sinunlle paremmin. Vaikka pääseehän tuon edellisen ketjun lukemaan vielä, jos joitain kiinnostaa.
Katla

ViestiKirjoittaja irmeli » 19.04.2016 08:53

Sama kirjoitus taitaa olla myös Tukiasema orgissa. Olisiko sun Sateentekijä aika jo katsoa peiliin.

Ja niin olen siis Tuuve, olen jo kauan ollut foorumilla mutten jatkossakaan aio pahemmin osallistua keskusteluihin.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.04.2016 16:02

irmeli kirjoitti:Sama kirjoitus taitaa olla myös Tukiasema orgissa. Olisiko sun Sateentekijä aika jo katsoa peiliin.

Ja niin olen siis Tuuve, olen jo kauan ollut foorumilla mutten jatkossakaan aio pahemmin osallistua keskusteluihin.

Jos sinä Tuuve olisit lukenut aloituksen kunnolla, olisit havainnut, että minä kerroin siirtäneeni oman kirjoitukseni tasa-vertaisesta kirjoittelusta tänne toiselta foorumilta , joten kenenkähän olisi syytä katsoa peiliin tai hankkia ainakin silmälasit :?:

Tällä tavoinhan juuri väärinkäsitysten ja oman huolimattomuuden takia leviää ja muuttuukin moni juttu, jossa alkuperäiseen sanomaan ei ole viitsitty kiinnittää huomioita.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 19.04.2016 16:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.04.2016 16:10

.Kissi kirjoitti:Sinä erotit tämän ketjun siitä alkuperäisestä, jossa oli tämän jatkumo. Luulitko selviäväsi kuin koira veräjästä. Tälläisenä ketju jättää pois kaiken oleellisen seuraamisen siitä, kuinka kaikki rakentui. Mutta se sopikin sinunlle paremmin. Vaikka pääseehän tuon edellisen ketjun lukemaan vielä, jos joitain kiinnostaa.

Sen verran vielä tuohon kiusaamiseen liittyen, mielestäni se ei millään tavoin kuulu työssä jaksamisen ja salassapitovelvollisuuden ketjuun, siksi sen tänne siirsin. Ylläpito toki voi tehdä omat muutoksensa, mikäli katsoo sen olevan tarpeen.Sitä paitsi em ketju onkin nyt lukittu. Hyvä näin. Olihan muuten niin hyvä ketju jo mennyt pilalle .
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 19.04.2016 19:53

Toisinaan ylläpitäjä on tuominnut sen jos ketjun sulkemisen jälkeen aloittaa uuden ketjun samasta aiheesta (joka alkuperäiseen riitaan johti). Toisinaan taas se on ilmeisesti sallittua...
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.04.2016 20:21

Niin, tätä ketjuahan ei ole aloitettu toisen sulkemisen jälkeen eikä näinollen ole mitään suljetun ketjun toistoa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 19.04.2016 21:55

Saltsu .."enkä liioin tunne oloani erityisen kiusatuksi. :geek: " No sepä hyvä, että kaikki menee läpi kuin tuuli ja mikään ei jää päätä tukkimaan. Miksi muuten ilmoitit viestini ylläpidolle? Et vastannut
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.04.2016 22:04

Kissi kirjoitti:
Miksi muuten ilmoitit viestini ylläpidolle? Et vastannut

Siksi että kirjoitit jatkuvasti henkilööni kohdistuvaa mutu-tietoa, joka on totuudenvastaista.
Enkä ole sinulle mikään Saltsu, joten ole hyvä ja käytä nimimerkkiäni jos minulle kommentoit.
Minun puolestani tämä jauhaminen voi loppua.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 19.04.2016 22:06

Ethän vaan voi syyttää minua jostain, jota en ole tehnyt ja sitten lopettaa juttua? Vai voitko.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.04.2016 22:19

Re: Vaitiolovelvollisuus ja työssä jaksaminen
ViestiKirjoittaja .Kissi » 18 Huhti 2016, 21:57

Valkosiipi » 14.04.2016 23:31
Alan koulutus on hyvä keino saada työn tekemiseen välineitä.
*
Sinäkin Sateentekijä voisit hiffata paremmin, jos oisit koulutettu.
.Kissi

Siinä sinulle, muttet näytä vaan tajuavan ettet sinä voi täällä ladella mitä tahansa ja kuitata kaikki sanomalla- en mie ku nuo muut-
kyseenalaistat minun koulutukseni ja samalla ammatitaitoni, se ei ole mikään läpihuutojuttu.
Sateentekijä

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet