Kuinka kuluttaa aikaa tai lahjoa kissa?

Kuinka kuluttaa aikaa tai lahjoa kissa?

ViestiKirjoittaja trisse » 14.04.2016 23:25

Olen vahtimassa kissaa kaverin luona kun tämä on matkoilla ja aika kuluu tosi hitaasti. Täällä on netti, televisio (monta tuumaa isompi kuin omani) ja kirjoja mutta tuntuu ettei ole tekemistä.

Kun viimeksi vahdin kissaa se oli vielä aika pentu, puolivuotias ja lämpeni nopeasti. Jo tunnin kuluttua tulemisestani istui sohvalla kehräämässä vieressäni. Nyt tuo on selkeästi ottaa enemmän hajurakoa. Stalkkaa eli jos nousen ja alan puuhailla jotain niin tarkkailee ja tuijottelee uteliaasti ja jos teen jotain poikkeuksellisen mielenkiintoista (kuten tyhjennän sen hiekkalaatikkoa) niin tulee pällistelemään oikein lähelle päätä kallistellen mutta eipä tule niin lähelle että antaisi rapsutella. Vetoleikkiä narulla leikkii mutta siinäkin pitää rajana että jos istun sohvalla ja vedän narua lattialla niin jahtaa sitä lattialle. Mutta jos laitan narun sohvalle niin että joutuisi hyppäämään viereeni jos mielisi saada sen kiinni niin yleensä tarkkailee narun liikettä mutta kieltäytyy kunniasta. Pari kertaa hyppäsi mutta meni nopeasti pois.

Ainoan kerran oma-aloitteisesti otti kontaktia kun olin koneella ja luin kuvausta kauhuelokuvasta ja tappajaklovnista niin tämä tuli odottamatta takapäin läppäsemään minua olkapäälle niin että olin saada sydärin - ja nopeasti karkuun! Tekisi mieli lähteä kotiin ja käydä vaan ruokkimassa kissa mutta kun asun 50 min päässä toisella puolella Helsinkiä noihin matkoihinkin menisi koko päivä.
trisse

Re: Kuinka kuluttaa aikaa tai lahjoa kissa?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.04.2016 18:43

Anna kissalle aikaa jos se suhtautuu sinuun epäluuloisesti. Ilmeisestikin se on kontaktinhaluinen, mutta "vierastaa" .Anna sille joku herkkupala kun haluat sen tulevan esim sohvalle viereesi.
Kissan luottamusta on vaikeampi voittaa, kuin koiran. Anna sen olla omissa oloissaan ja tulla tekemään tuttavuutta sitten kun se itse katsoo olevansa siihen valmis.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 15.04.2016 18:48

Sillä on ollut vatsa kipeä. Onneksi söi nyt jotain - muuten minun olisi ehkä pitänyt lähteä eläinlääkäriin enkä jaksa. Kissat ei kuulemma saa olla syömättä vuorokautta.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 15.04.2016 21:31

Elä viitti panikoida. Kissat nyt elää kyllä päiviä ilman ravintoa. Ole ihan vaan ihminen, katti sua kyttää huvikseen, älä ole näkevinäs :) Koiran kanssa pitää hiukan kommunikoida, mutta kissa, se puhelee vaan omistajalleen, muut on sille ihan sama, onko tai ei. Kun sillä on on juotavaa, niin tee mitäs lystäät, kattimukselle riittää kun saa kyylätä sua ja silpasta tassulla. Relaa.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 15.04.2016 22:58

On syönyt. Kuivaruokaa syö ja on erittäin utelias minun itselleni valmistamien kuumien voileipien suhteen (paahtoleipää, meetwurstia, sipulia ja juustoa). Kissa meni törkeydessään niin pitkälle että yritti pihistää voileipiä työntämällä tassuaan vaivihkaan kirjoituspöydän alaosan raosta voileipälautasta kohtaan. Missä on kohtuus? :( Tuuletin kun täällä on liian kuuma ja vähän huono ilma. Hyppäsi matalalta ruokapöydältä parvekkeen oven (sellaisen viisisenttiä leveän) päälle tasapainoilemaan. Tuosta vain hyppäsi 1,5 metriä. ihmettelen miten osaa ja päästä tasapainoon. nyt hyökkäilee kirjoituspöydän raosta käsieni kimppuun. on kai turhautunut....
trisse

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet