Romaanikerjäläiset

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Romaanikerjäläiset

ViestiKirjoittaja jupe » 14.04.2016 18:25

Tänään nuori Romanian mustalaisnainen kysyi: "Haluatko pilua?" Enpä ole tällaisesta ennen kuullutkaan, vaikka olisihan se pitänyt arvata.
jupe

Re: Romaanikerjäläiset

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.04.2016 18:28

Ensi kerran jos kysyy, niin tiedustele hintaa. Kiinnostaa siis oikeasti.

Mistä muuten päättelit, että kyseessä on mustalainen?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.04.2016 18:46

Tästä muistuu mieleen vanha juttu eestiläisestä" katukauppiaasta", joka kulki hesan kaduilla näyttäen vastaantuleville miehille kämmenessään olevaa kijoitusta: -Esti pilu, 100 marka- :P
Elettiin siihen aikaan vielä markkojen aikaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja jupe » 14.04.2016 19:45

Ryysy: "Ensi kerran jos kysyy, niin tiedustele hintaa. Kiinnostaa siis oikeasti."

Ei kiinnosta.

"Mistä muuten päättelit, että kyseessä on mustalainen?"

Pukeutuminen ja olemus.
jupe

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.04.2016 19:54

Näiltä "katukauppiailta" voi saada kaupanpäällisiksi elinikäisen, parantumattoman taudin...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2016 20:09

jupe kirjoitti:Tänään nuori Romanian mustalaisnainen kysyi: "Haluatko pilua?" Enpä ole tällaisesta ennen kuullutkaan, vaikka olisihan se pitänyt arvata.

Minulla kävi vielä paremmin; niitä oli kaksi, mutta vain nuorempi tarjosi pilua. Seurasivat minua raitsikassakin kolmen kilometrin verran ja sitten kaudulla parisataa metriä. Aloin jo hermostua, kun ahtaissa paikoissa tulivat niin kiinni, että olisivat päässeet taskuihin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.04.2016 20:11

jupe kirjoitti:Ryysy: "Ensi kerran jos kysyy, niin tiedustele hintaa. Kiinnostaa siis oikeasti."
Ei kiinnosta.
"Mistä muuten päättelit, että kyseessä on mustalainen?"
Pukeutuminen ja olemus.

Kas kun ei "se vaikutti musikaaliselta".

Itseäni kiinnostaa kyllä, kun on puhuttu, että korruptoitunutta toimintaa, niin että millaisia rahamääriä siitä liikkuu ja paljonkohan saa oikeasti itse "työntekijä".

Katsoin joskus romanialaisista l. Romaniassa asuvista kertovaa dokumenttia enkä millään osannut päätellä saati perustella, miksi sain joistakin vaikutelman, että ovat nimen omaan romaneja/mustalaisia... kai se tulee automaattisesti, vaikka muitakin siellä paljon asuu.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.04.2016 20:22

Psykopatologia kirjoitti:
jupe kirjoitti:Tänään nuori Romanian mustalaisnainen kysyi: "Haluatko pilua?" Enpä ole tällaisesta ennen kuullutkaan, vaikka olisihan se pitänyt arvata.

Minulla kävi vielä paremmin; niitä oli kaksi, mutta vain nuorempi tarjosi pilua. Seurasivat minua raitsikassakin kolmen kilometrin verran ja sitten kaudulla parisataa metriä. Aloin jo hermostua, kun ahtaissa paikoissa tulivat niin kiinni, että olisivat päässeet taskuihin.

Kai ilmoitit poliisille seksuaalisesta häirinnästä/ahdistelusta tai ryöstön yrityksestä? Olisihan se mukava saada tilastoihin ulkomaalaisia naisiakin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2016 20:34

En, kun olin niin imarreltu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.04.2016 20:39

Ymmärrän. Pelkät palstalaiset - tai osa heistä - eivät enää riitä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 14.04.2016 22:59

Psykopatologia kirjoitti:

Ajattelivat että olet kuitenkin pahassa puutteessa.
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2016 12:14

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.04.2016 22:16

Tulppani, sulttani, partisani ovat hauskoja nuo, kun sanakirjani lisää niihin automaattisesti aan. Romani on mustalainen ja romaani on kirja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.04.2016 22:59

Mutta kuinka moni teistä on törmännyt aitoon romaanikerjäläiseen? Veikkaanpa, että ei kovin moni. Viime viikolla astuessani liikkeeseen eräs nuorehko mieshenkilö puhutteli minua sanoen valinneensa juuri minut. Hän myi kirjaansa, joka on lukuromaani. Kertoi tarinansa ja minä myönnyin ja ostin kirjan, josta maksoin vähän ylihintaa. Ajattelin kysyä, että ostatko sinä vastavuoroisesti omani, mutta kun ei sattunut olemaan mukana. Omani olisi ollut halvempi, vain 15 euroa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 23.04.2016 23:08

Onko kirjasi joogasta vai puista ja elikoista?
trisse

Paluu Romulaatikko