Kielen kiemuroita

Re: Kielen kiemuroita

ViestiKirjoittaja trisse » 10.02.2016 17:50

Mitä se sellainen googletus on?! :shock:
trisse

ViestiKirjoittaja Kuutar » 10.02.2016 20:52

Psykopatologia kirjoitti:Onko vaikea googlettaa?

Ei löytynyt googlaamalla tyhjentävää vastausta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.02.2016 23:44

Kuutar kirjoitti:Olen ihmetellyt, mitä tarkoittaa usein mediassa kuultu sana " vatulointi". Luulin sen tarkoittavan mokaamista, mutta ilmeisesti tarkoittaakin hitautta. Olisiko vatulointi sukua sanalle vatvoa?

Voi olla, että netti googlailuineen antaa sinulle tähän kysymykseen parhaita vastauksia. Ovatko muiden ihmettelyt ja ihmettelyjen synnyttämät ajatukset 'tyhjentäviä' - sitä en tiedä.
Lienee kuitenkin selvää, että vatulointi politiikassa tarkoittaa eri asiaa kuin vatulointi köysien tai kalastusverkkojen kanssa.

Kenties voisit tuoda palstalle tietoa kyseisestä sanasta ennemmin kuin ihmettelet ja odotat toisten tuovan tietoa sinulle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 11.02.2016 01:49

Minulle vatulointi merkkaa samaa kuin tuhtaaminen, se on turkulaisittain asioiden pyörittelyä ilman suunnitelmaa.
Katla

ViestiKirjoittaja irmeli » 11.02.2016 10:57

Mulle vatulointi tarkoittaa tyhjää asioitten pyörittelyä ja jappasua, mikä ei johda mihinkään. Hankala ihminen on vatuloija kun tuo omia, asiaa sivuavia tyhjänpäiväisiä mielipiteitä esiin ja hidastuttaa oikean asian käsittelyä.

Seksissä aviomiehen sanotaan olevan oikea vatuloija, jos alkaa harrastaan kaikenmaailman esileikkejä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.02.2016 11:10

Tervetuloa, irmeli!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 11.02.2016 19:31

Mirri kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Olen ihmetellyt, mitä tarkoittaa usein mediassa kuultu sana " vatulointi". Luulin sen tarkoittavan mokaamista, mutta ilmeisesti tarkoittaakin hitautta. Olisiko vatulointi sukua sanalle vatvoa?

Voi olla, että netti googlailuineen antaa sinulle tähän kysymykseen parhaita vastauksia. Ovatko muiden ihmettelyt ja ihmettelyjen synnyttämät ajatukset 'tyhjentäviä' - sitä en tiedä.
Lienee kuitenkin selvää, että vatulointi politiikassa tarkoittaa eri asiaa kuin vatulointi köysien tai kalastusverkkojen kanssa.

Kenties voisit tuoda palstalle tietoa kyseisestä sanasta ennemmin kuin ihmettelet ja odotat toisten tuovan tietoa sinulle.

Eikös sanojen ihmettely ollut tämän ketjun idea? Ei minulla ole enempää tietoa kyseisestä sanasta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.02.2016 22:45

irmeli kirjoitti:Mulle vatulointi tarkoittaa tyhjää asioitten pyörittelyä ja jappasua, mikä ei johda mihinkään. Hankala ihminen on vatuloija kun tuo omia, asiaa sivuavia tyhjänpäiväisiä mielipiteitä esiin ja hidastuttaa oikean asian käsittelyä.

Seksissä aviomiehen sanotaan olevan oikea vatuloija, jos alkaa harrastaan kaikenmaailman esileikkejä.

:lol: :lol: :lol:
Ulriika

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet