trisse kirjoitti:- -
Koska annoit ymmärtää että se on niin hirveän helppoa vaan mennä johonkin vapaaehtoistyöhön, kerryttää mainettaan ja kontaktejaan ja saada työpaikkoja ennen kuin ne tulee julkiseen jakoon. Kuitenkin ihmiset hyvin paljon kirjoittelevat siitä että ilmaiseksi tehtävä työ lähinnä poikii vaan ilmaiseksi tehtävää työtä...
...Kyllä vituttaa lukea jonkun kirjoittavan että sen kun vaan menet johonkin vapaaehtoistyöhön luomaan kontakteja niin pim-pam-pom avot vaan sinä saat pysyvän duunin penkin alta!
Enhän minä ole mitenkään vastustanut vapaaehtoistoimintaa, opiskelua tai harrasteita vaan kritisoinut vaan ihmisen näkemyksiä joka on ollut 30v yliopistolla itse eikä tiedä yhtään vaikeutta työllistyä harjoittelujen kautta - vaikka kuinka tekisit parhaasi! Ja ko. vaikeus on tutkimuksissa todettu.
Tuskin ne kaikki 94% harjoitteluissa käyneistä ovat laiskoja paskoja.
I) En ole antanut ymmärtää mitään teksteissäni. Kyse on tulkinnastasi, joka on väärä. Puhuin mahdollisuudesta, koska kyse on vain mahdollisuuksista. Toisaalta parempi mahdollisuuskin kuin ei mitään. Koska mahdollisuuksia valitettavasti on vain vähän, nekin vähät on hyvä yrittää ottaa käyttöön. Työllistyminen ei tapahdu suoraan vapaaehtoistyöstä, vaan välillisesti, kun pystyy osoittamaan oman työkykynsä ja ylläpitämään kiinnostuksensa työelämään. Lisäksi, jos itse on eri alalta kuin mitä harjoittelu tai vapaaehtoistyö on, on kokemus aina omaa näkökulmaa laajentava ja voi olla mielenkiintoinen jo ihan itsessään.
II) Minä en ole kirjoittanut minkään olevan helppoa, mutta toisaalta en ole valitusvirttäkään jakanut, jollaisesta ei koskaan ole hyötyä kenellekään.
III) Minä en ole
ollut yliopistolla, ainoastaan kävin siellä suorittamassa opintoni ja samaan aikaan työskentelin muualla.
IV) Ei täällä kukaan ole työharjoittelussa käyneitä laiskoiksi paskoiksi haukkunut.