Juhana Vartiaisen uusin ehdotus

Re: Juhana Vartiaisen uusin ehdotus

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.01.2016 21:06

Kyllästynyt, sinä olet tässä ketjussa puhunut työttömistä kattoonsyljeskelijöinä, akateemisista paperinpyörittelijöinä ja satojentuhansien ihmisten työttömyydestä olet tokaissut " kyllä hyville löytyy aina töitä. "
Kuutar

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.01.2016 21:12

Kyllästynyt kirjoitti:Selvyyden vuoksi sanon vielä, etten ole koskaan ajatellut sinua loisena.

Kerro sitten millainen on oltava ominaisuuksiltaan, että täyttää loisen kriteerit? Se(kin) on asenteellinen ilmaus, mielestäni, ehkä tiedostamatonkin, pieni ripaus halveksuntaa tai inhoa siinä on ainakin. LUULISIN.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 21:15

Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt, sinä olet tässä ketjussa puhunut työttömistä kattoonsyljeskelijöinä, akateemisista paperinpyörittelijöinä ja satojentuhansien ihmisten työttömyydestä olet tokaissut " kyllä hyville löytyy aina töitä. "

"Kattoonsyljeskely" on sanonta jota käytetään joutilaana oleskelevista ihmisistä. Enkä muuten ole puhunut akateemisista paperinpyörittäjinä vaan sanoin, että ammattien arvostus on vääristynyt jos mitä tahansa paperinpyörittämistä pidetään arvokkaampana kuin esimerkiksi rakennusmiehen työtä. Älä siis työnnä suuhuni sanoja joita en ole sanonut.

Ja se, että sanoin hyvälle löytyvän aina töitä, ei ole mikään tokaisu. Asia vain on noin, eikä sitä muuta miksikään se, sanonko minä sen vai en.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 21:18

Ryysy kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Selvyyden vuoksi sanon vielä, etten ole koskaan ajatellut sinua loisena.

Kerro sitten millainen on oltava ominaisuuksiltaan, että täyttää loisen kriteerit? Se(kin) on asenteellinen ilmaus, mielestäni, ehkä tiedostamatonkin, pieni ripaus halveksuntaa tai inhoa siinä on ainakin. LUULISIN.

Ainoa josta olen puhunut loisena on Tristan - joka on itse tehnyt tiettäväksi sen, ettei hänellä ole kovin suurta motivaatiota käydä työssä vakituisesti, koska hän tulee toimeen yhteiskunnan tukirahoillakin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.01.2016 21:23

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt, sinä olet tässä ketjussa puhunut työttömistä kattoonsyljeskelijöinä, akateemisista paperinpyörittelijöinä ja satojentuhansien ihmisten työttömyydestä olet tokaissut " kyllä hyville löytyy aina töitä. "

"Kattoonsyljeskely" on sanonta jota käytetään joutilaana oleskelevista ihmisistä. Enkä muuten ole puhunut akateemisista paperinpyörittäjinä vaan sanoin, että ammattien arvostus on vääristynyt jos mitä tahansa paperinpyörittämistä pidetään arvokkaampana kuin esimerkiksi rakennusmiehen työtä. Älä siis työnnä suuhuni sanoja joita en ole sanonut.

Ja se, että sanoin hyvälle löytyvän aina töitä, ei ole mikään tokaisu. Asia vain on noin, eikä sitä muuta miksikään se, sanonko minä sen vai en.

Et tunnu edes tajuavan, kuinka ylimielisesti suhtaudut mainittuihin ryhmiin. Nuo kuvauksesi heistä ovat omia ennakkoluulojasi. Monet työttömät etsivät aktiivisesti töitä, osa työskentelee ilmaiseksi työharjoitteluissa ja osa tekee vapaaehtoistyötä. Ei kyse ole mistään joutenolosta. Tarkentaisitko, millaista työtä on paperinpyörittäminen? Entä miksi väität, että rakennusmiestä ei arvostettaisi, heillähän on tietääkseni hyvä palkka?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.01.2016 21:30

"Tulee toimeen yhteiskunnan tukirahoillakin." (Kyllästynyt)

Kyllä ihminen tyytyy vähään.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.01.2016 21:35

Kuutar kirjoitti:Et tunnu edes tajuavan, kuinka ylimielisesti suhtaudut mainittuihin ryhmiin. Nuo kuvauksesi heistä ovat omia ennakkoluulojasi. Monet työttömät etsivät aktiivisesti töitä, osa työskentelee ilmaiseksi työharjoitteluissa ja osa tekee vapaaehtoistyötä. Ei kyse ole mistään joutenolosta. Tarkentaisitko, millaista työtä on paperinpyörittäminen? Entä miksi väität, että rakennusmiestä ei arvostettaisi, heillähän on tietääkseni hyvä palkka?

Kiinnostaa ihan yleisellä tasolla, että mistä tuollainen ylimielisyys tai halveksunta oikein johtuu... anataako se ihmiselle itselleen jotakin vai mistä on kyse? Tiedän myös paljon työttömiä, jotka eivät ole hakeneet töitä yli kahteen vuoteen tai että viimeisen parinkymmenen vuoden sisällä on (yhteenlaskettuna) ehkä n. 2 vuotta työelämää tai -kokeilua takana (hyvin koulutettuja ja kouluttamattomia [tai en tiedä voiko sanoa "hyvin koulutettuja", jos koulutuksesta on 15 vuotta aikaa vaikkapa]).
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.01.2016 21:47

Ryysy kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Et tunnu edes tajuavan, kuinka ylimielisesti suhtaudut mainittuihin ryhmiin. Nuo kuvauksesi heistä ovat omia ennakkoluulojasi. Monet työttömät etsivät aktiivisesti töitä, osa työskentelee ilmaiseksi työharjoitteluissa ja osa tekee vapaaehtoistyötä. Ei kyse ole mistään joutenolosta. Tarkentaisitko, millaista työtä on paperinpyörittäminen? Entä miksi väität, että rakennusmiestä ei arvostettaisi, heillähän on tietääkseni hyvä palkka?

Kiinnostaa ihan yleisellä tasolla, että mistä tuollainen ylimielisyys tai halveksunta oikein johtuu... anataako se ihmiselle itselleen jotakin vai mistä on kyse? Tiedän myös paljon työttömiä, jotka eivät ole hakeneet töitä yli kahteen vuoteen tai että viimeisen parinkymmenen vuoden sisällä on (yhteenlaskettuna) ehkä n. 2 vuotta työelämää tai -kokeilua takana (hyvin koulutettuja ja kouluttamattomia [tai en tiedä voiko sanoa "hyvin koulutettuja", jos koulutuksesta on 15 vuotta aikaa vaikkapa]).

Ehkä työssäkäyvä joka on ylimielinen työttömiä kohtaan, kokee itsensä paremmaksi, koska hänellä on töitä. Näin, vaikka nykyaikana voi olla puhdasta sattumaa, kuka saa työpaikan tai kuka saa pitää työpaikkansa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.01.2016 21:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:

Ainoa josta olen puhunut loisena on Tristan - joka on itse tehnyt tiettäväksi sen, ettei hänellä ole kovin suurta motivaatiota käydä työssä vakituisesti, koska hän tulee toimeen yhteiskunnan tukirahoillakin.

Häntäkö sitten saa nimitellä? Mitä hänen elämäntapansa itse asiassa sinulle kuuluu?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 21:54

Kuutar kirjoitti:Et tunnu edes tajuavan, kuinka ylimielisesti suhtaudut mainittuihin ryhmiin. Nuo kuvauksesi heistä ovat omia ennakkoluulojasi. Monet työttömät etsivät aktiivisesti töitä, osa työskentelee ilmaiseksi työharjoitteluissa ja osa tekee vapaaehtoistyötä...

Kylllä minä tiedän, että monet työttömät etsivät aktiivisesti töitä ja että osa työskentelee ilmaiseksi ja että jotkut tekevät vapaaehtoistyötä! Mistä sinä olet saanut päähäsi, etten tuota tietäisi? Jouten oleminen ja kattoon syljeskely ovat kielikuvia ja sanontoja, kärjistyksiä, eivät mitään minun todellisia ajatuksiani työttömän päiväohjelmasta.
Kuutar kirjoitti:... Tarkentaisitko, millaista työtä on paperinpyörittäminen? ...

Viittaan "siistiin sisätyöhön" - sellaiseen jota itsekin olen tehnyt/teen toivottavasti jatkossakin.
Kuutar kirjoitti:... Entä miksi väität, että rakennusmiestä ei arvostettaisi, heillähän on tietääkseni hyvä palkka?

Hyvä palkka ei ole sama asia kuin korkealle arvostaminen. Sinusta en tiedä, mutta olen itse huomannut monen akateemisen koulutuksen saaneen ihmisen suhtautuvan rakennusmiehiin ym. alentuvasti (vaikka heillä saattaa hyvinkin olla parempi palkka kuin akateemisesti koulutetulla).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 21:56

Kuutar kirjoitti:Ehkä työssäkäyvä joka on ylimielinen työttömiä kohtaan, kokee itsensä paremmaksi, koska hänellä on töitä. Näin, vaikka nykyaikana voi olla puhdasta sattumaa, kuka saa työpaikan tai kuka saa pitää työpaikkansa.

Pitäisi ensin tietää, kuka työssäkäyvä on ylimielinen työttömiä kohtaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.01.2016 22:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Et tunnu edes tajuavan, kuinka ylimielisesti suhtaudut mainittuihin ryhmiin. Nuo kuvauksesi heistä ovat omia ennakkoluulojasi. Monet työttömät etsivät aktiivisesti töitä, osa työskentelee ilmaiseksi työharjoitteluissa ja osa tekee vapaaehtoistyötä...

Kylllä minä tiedän, että monet työttömät etsivät aktiivisesti töitä ja että osa työskentelee ilmaiseksi ja että jotkut tekevät vapaaehtoistyötä! Mistä sinä olet saanut päähäsi, etten tuota tietäisi? Jouten oleminen ja kattoon syljeskely ovat kielikuvia ja sanontoja, kärjistyksiä, eivät mitään minun todellisia ajatuksiani työttömän päiväohjelmasta.
Kuutar kirjoitti:... Tarkentaisitko, millaista työtä on paperinpyörittäminen? ...

Viittaan "siistiin sisätyöhön" - sellaiseen jota itsekin olen tehnyt/teen toivottavasti jatkossakin.
Kuutar kirjoitti:... Entä miksi väität, että rakennusmiestä ei arvostettaisi, heillähän on tietääkseni hyvä palkka?

Hyvä palkka ei ole sama asia kuin korkealle arvostaminen. Sinusta en tiedä, mutta olen itse huomannut monen akateemisen koulutuksen saaneen ihmisen suhtautuvan rakennusmiehiin ym. alentuvasti (vaikka heillä saattaa hyvinkin olla parempi palkka kuin akateemisesti koulutetulla).

Kun kerran tiedät, ettei työttömät ole kattoonsyljeskelijöitä, miksi sitten nimittelet heitä? Miten tuo akateemisten alentuva suhtautuminen ilmenee? Minusta sinulla itselläsi on erilaisia ennakkoluuloja. Arvostatko omaa työtäsi?
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 06.01.2016 22:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 22:03

Kuutar kirjoitti:Häntäkö sitten saa nimitellä? Mitä hänen elämäntapansa itse asiassa sinulle kuuluu?

Saako minua nimitellä? En muista, että sinäkään olisit puuttunut asiaan silloin kun minua on nimitelty.

Tristanin elämäntapa "kuuluu" minulle sen perusteella, että hän elää käyttämällä yhteiskunnan tukia väärin ja nostamalla niitä väärin perustein. Esimerkiksi toimeentulotuki ei ole tarkoitettu vakituiseksi tulolähteeksi jota jaetaan ihmiselle joka on jemmannut omia rahojaan "suojaan".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.01.2016 22:04

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Häntäkö sitten saa nimitellä? Mitä hänen elämäntapansa itse asiassa sinulle kuuluu?

Saako minua nimitellä? En muista, että sinäkään olisit puuttunut asiaan silloin kun minua on nimitelty.

Tristanin elämäntapa "kuuluu" minulle sen perusteella, että hän elää käyttämällä yhteiskunnan tukia väärin ja nostamalla niitä väärin perustein. Esimerkiksi toimeentulotuki ei ole tarkoitettu vakituiseksi tulolähteeksi jota jaetaan ihmiselle joka on jemmannut omia rahojaan "suojaan".

Sinä et ole viranomainen, jolle asia, mikäli väite pitää paikkaansa, kuuluisi.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.01.2016 22:11

Totta kai ne jemmataan "suojaan", jos on kyse esim. joululahjarahasta tms. (Piti tulla K:n jälkeen.) Samoin ne jemmataan "suojaan", jos on kyse vaikkapa rajan takaa tuodusta tupakasta, josta saadaan voittoa... Tai siis: näitä ei vain kerrota kellekään.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 22:14

Kuutar kirjoitti:Kun kerran tiedät, ettei työttömät ole kattoonsyljeskelijöitä, miksi sitten nimittelet heitä?...

On työttömissä kattoonsyljeskelijöitäkin. Ei joukko "työttömät" ole mikään homogeeninen ryhmä ihmisiä. Sinä kuitenkin esität, että ajattelen kaikkien työttömien olevan toistensa kaltaisia.
Kuutar kirjoitti:... Miten tuo akateemisten alentuva suhtautuminen ilmenee? ...

Esimerkiksi kirjoittaessa kirjettä ei-akateemiselle ihmiselle. Käytettävät lauserakenteet ovat yksinkertaisia ja sanasto niukka, koska oletus on, ettei konkreettista työtä tekevä ymmärrä kuin konkreettisia asioita.
Kuutar kirjoitti:... Minusta sinulla itselläsi on erilaisia ennakkoluuloja. Arvostatko omaa työtäsi?

Minusta sinulla on ennakkokäsityksiä ja -luuloja minun suhteeni. Oletat ja luulet minun ajattelevan niin kuin olet yllä esittänyt.

Arvostan omaa työtäni, mutten niinkään sitä paperinpyörittämisosuutta vaan muita siihen kuuluvia osa-alueita.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2016 22:16

21:15
Väärikäytökset kuuluvat periaatteessa kaikille. Itse en kuitenkaan kaikkia väärinkäytöksiä arvostele osin siksikin, että myös viranomaistaholla ja politiikassa on SUURIA väärinkäytöksiä. Ei valtiokaan aina ole ollut kansalaisia kohtaan rehellinen ja suora vaan väärä kuin korkkiruuvi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 22:19

Kuutar kirjoitti:Sinä et ole viranomainen, jolle asia, mikäli väite pitää paikkaansa, kuuluisi.

En, mutta ei se tähän asiaan kuulu. Jos näet rikoksen, eikö asia millään tavalla vaikuta sinuun ja ajatteletko, ettei sinun tarvitse edes ilmoittautua todistajaksi, koska hommahan on poliisin asia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.01.2016 22:24

...myös viranomaistaholla ja politiikassa on SUURIA väärinkäytöksiä. Ei valtiokaan aina ole ollut kansalaisia kohtaan rehellinen ja suora vaan väärä kuin korkkiruuvi. (PP)

Kyllä! Esim. kun kirjoitin soskuhakemukseen rehellisesti keränneeni pulloja, joita olen palauttanut, joista ei ollut kuitteja, eivät kehottaneet edes etsimään kuitteja (edes jatkoa ajatellen niitä tallettamaan!) saati kertomaan _mitään_ arviota siitä, kuinka _paljon_ sillä tienasinkaan.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 22:27

Kuutar kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Sinä et ole viranomainen, jolle asia, mikäli väite pitää paikkaansa, kuuluisi.

Trissen kirjoittamaa ei saa kiistää millään tavoin, vaikka se miten paljon loukkaa tai häiritsee lukijaa. Jos hänelle sanoo vähänkään vääränsävyisen sanan tai on eri mieltä hänen edesottamuksistaan, hän saattaa saada raivarit ja kohdistaa vihanpurkauksensa haukkumalla toista kirjoittajaa. Hän on ottanut itselleen vapauden olla asiaton aina, kun joku ulkopuolinen tekijä häntä sattuu ärsyttämään. Sinua ei ehkä häiritse Trissen palstalle laittama pönttökuva tuotoksineen tai herjaava yksityisviesti, kuten Laurille lähetetty, tai idiootiksi haukkuminen, kuten minua kohtaan (nyttemmin vaihtunut "aina askeleen muita jäljessä olevaksi" haukkumiseksi). Olet siis välinpitämätön muiden Trisseltä saamalle kohtelulle?
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista