Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:En minä kenenkään elämästä tiedä enemmän kuin he itse tietävät, enkä ole koskaan sellaista väittänytkään tietäväni.
Olen arvostellut ihmisten tekoja ja käytöstä, muttei siihen liity mitään parempaa tietämystä kuin mitä ihmisellä itsellään omasta elämästään on.
Niin, sinä sanot tietäväsi vain sen mitä toinen on kertonut. Aivan sama vaikka tietosi olisi sinun ties miten pahasti virheellistä tulkintaasi toisen kertomasta...
Kaikki on aina tulkintaa.
Jos tulkintani on väärä, se on sitten väärä, mutta ei se todista tai ole osoitus siitä, että minä luulen tietäväni jonkun elämästä enemmän kuin ihminen itse tietää.
Mirri kirjoitti:... Käsittääkseni olet hyvin vakuuttunut siitä, että olet ymmärtänyt kerronnan oikein ja virheettömästi ja lisäksi luotat muistisikin erehtymättömyyteen. Sellaisen kuvan olen saanut...
Tuo on sinun tulkintasi - ja kaiken kukkuraksi väärä sellainen.
Mirri kirjoitti:... Sinun 'erehtymättömyytesi' ja 'tietäväisyytesi' edessä on heikoilla ihminen, joka tietää sinun puhuvan palturia hänen kokemuksistaan ja kertomastaan...
Missä kummassa minä olen puhunut palturia jonkun ihmisen kokemuksesta tai kertomasta?
Jos tarkoitat sitä, että olen sanonut, etten usko lääkärin käyttäneen sinulle puhueessaan täsmälleen niitä sanoja ja siinä järjestyksessä joita sinä väität hänen käyttäneen, minä en todellakaan usko että lääkäri olisi tehnyt sanatarkasti juuri niin.
Sen uskon, että lääkäri on toiminut epäkohteliaasti ja epäeettisesti (enkä ole koskaan muuta väittänytkään), mutta se mitä sinä väität hänen sanoneen ei ole "järkevää". Vähän niin kuin autonasentaja sanoisi asiakkaalle: "Tämä on selvästi autoasentajallinen tapaus".
Mirri kirjoitti:... Sinun 'erehtymättömyytesi' ja 'tietäväisyytesi' edessä on heikoilla ihminen, joka tietää sinun puhuvan palturia hänen kokemuksistaan ja kertomastaan, muttei ole valmis avautumaan julkisesti lisää oikoakseen sinun väärinkäsityksiäsi ja virheellisiä muistikuviasi.
Lääkärin sanomisia on mahdotonta vahvistaa tai kiistää. Siihen et pysty sinä, enkä minäkään. Sen voin ja haluan kuitenkin sanoa, etten edelleenkään usko sitä mitä sinä väität lääkärin sanoneen. Uskon varsin helposti, että hän on ollut törppö ja tökerö, mutta sanatarkkaan lainaukseesi en luota.