Haluan pois

Re: Haluan pois

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 15:22

Täytyy olla varovainen tulkitessaan toisen elämää. Silloin täytyy uskoa, mitä itse tulkittu sanoo tulkinnasta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 15:24

Pinja kirjoitti:Sä oot tyhmä!

Päinvastoin. Olen joskus ihmetellyt, miten voi näin järkevä ihminen syntyä näin tyhmään maailmaan. Mutta ihmeitä sattuu. Ja onhan tämä ihan kaunis paikka elää. Toistaiseksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 15:25

Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä. Ja silloin esimerkiksi oma-aloitteinen diagnoosien jakaminen, koska on omasta mielestään "käytännössä valmis psykologi",.

Sinä kovasti tykkäät tuota toistella. Nykyisessä valossa se kuulostaa naurettavalta väitteeltä mutta kymmenen vuotta sitten graduni oli lopuillaan ja olin suorittanut harjoittelun Hesperiassakin psykologiassistenttina. Niinpä se silloin kun sanoin ei ollut sitä.

Kyllästynyt kirjoitti: ei edusta minkäänlaista varovaisuutta tai hienotunteisuutta.

Yritin saada sinut maistamaan omaa lääkettäsi ja sinulla on kyky saada toiset tolaltaan. Yleistä toimintatapaani se ei kuitenkaan kuvasta.
trisse

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 15:29

Minusta on ärsyttävää, kun ymmärretään väärin eikä suostuta uskomaan sanomaani.
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 15:31

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:Ole hiljaa koska haluat mutta voisit ymmärtää sanomani yleisellä tasolla koskien kaikkia kirjoittajia. Sinä et tiedä näistä mitään muuta kuin mitä nämä ovat kertoneet. Kirjoitettu on aina monitulkintaista ja ihmiset johtavat toisiaan harhaan vahingossa lukuisista syistä. Toisten ihmisten elämästä puhuessa pitäisi olla aina varovainen.

Tuon kyllä jo tiesinkin, että on syytä olla varovainen tulkitessa toisen ihmisen elämää. Mutta onko oikein tulkita toista ihmistä analysoimalla toista sanoen "olet aina askeleen muita jäljessä täällä" siis vajaa järjenjuoksultasi, lähinnä retardiin viitaten?

Sinulta menee vitsit ohi ja olet ollut monissa keskusteluissa jälkijunassa niin että muille jo selkeytyneet jutut pitää päivittää uudestaan sinulle. Myös tuuve on asian tuonut esille. Sitä miksi näin on niin en tiedä. Olet vähän tosikko ja ehkä elät niin hektistä elämää ettet uppoudu näihin keskusteluihin samalla intensiteetillä kuin muut. Se että sanon sinun olevan jäljessä ei koske sinun elämääsi vaan palstakeskusteluja jotka voin 100% varmuudella tietää jos olen ne kaikki lukenut ja muodostaa niistä päteviä arvostelmia.
trisse

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.01.2016 15:36

Mirri kirjoitti:
Voisi jopa kysyä, onko vika kertojassa vai tulkitsijassa jos kerrotusta on muodostunut väärä tai virheellinen mielikuva?

Kyllästynyt, hyvä kysymys. Kuinkahan moni muu lukija on tulkinnut minun kerrontani omasta psykoterapiastani yhtä virheellisesti kuin sinä?

Minä olen ymmärtänyt, että olet käynyt kirkon järjestämässä perheterapiassa yksin ja että terapeutti olisi ollut koulutukseltaan perheterapeutti.
Lisäksi olen ymmärtänyt, että olisit käynyt myös keskustelemassa poliklinikalla (?) sairaanhoitajan kanssa masennuksesta.
Tämän lisäksi olisit käynyt myös psykoanalyyttisessä terapiassa. Olenko ymmärtänyt oikein?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 15:48

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä. Ja silloin esimerkiksi oma-aloitteinen diagnoosien jakaminen, koska on omasta mielestään "käytännössä valmis psykologi",.

Sinä kovasti tykkäät tuota toistella. Nykyisessä valossa se kuulostaa naurettavalta väitteeltä mutta kymmenen vuotta sitten graduni oli lopuillaan ja olin suorittanut harjoittelun Hesperiassakin psykologiassistenttina. Niinpä se silloin kun sanoin ei ollut sitä...

Jos olit mielestäsi silloin tiedollisesti ja ammattitaidollisesti lähempänä valmista psykologia kuin nyt, olisi sinun silloin pitänyt nykyistäkin selvemmin ymmärtää, että valmistuneenkin psykologin on epäeettistä ja epäammattimaista ryhtyä julkisesti diagnosoimaan ihmisiä jotka eivät ole sinulta diagnoosia pyytäneet.
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti: ei edusta minkäänlaista varovaisuutta tai hienotunteisuutta.

Yritin saada sinut maistamaan omaa lääkettäsi ja sinulla on kyky saada toiset tolaltaan. Yleistä toimintatapaani se ei kuitenkaan kuvasta.

Mitä lääkettä? En minä ole kenenkään (muun kuin Psykopatologian) syyttömän kimppuun hyökännyt ja ryhtynyt nimittelemään tai kiusaamaan.
trisse kirjoitti:... Yleistä toimintatapaani se ei kuitenkaan kuvasta.

Sinun yleinen toimintatapasi on itsekeskeiseen tyyliisi hakea huomiota nimittelemällä, solvaamalla ja haastamalla riitaa. Kiusata, häiritä ja pyrkiä tarkoituksella aiheuttamaan ihmisille pahaa oloa ja kärsimystä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.01.2016 15:50

Kuutar, olet ymmärtänyt oikein.

Minä tosiaan olen käynyt Kirkon perheasiainneuvottelukeskuksessa etenkin 80- ja 90-luvuilla ja suurimmaksi osaksi olen siellä ollut asiakkaana yksin. Sieltä olen siirtynyt psykiatriselle poliklinikalle analyyttiseen psykoterapiaan vuonna 2004. Hoitosuhde ja psykoterapia jatkui noin kuusi vuotta. Toinen hoitojakso analyyttisine terapioineen alkoi psykiatrian poliklinikalla alkuvuonna 2014, ja pääsyä poliklinikalle odotellessani tarvitsin loppuvuodesta 2013 kriisiapua, jota sain terveyskeskuksen psykiatriselta sairaanhoitajalta. Kävin hänen luonaan kuukauden tai kaksi ennen kuin tuli kutsu poliklinikalle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 15:52

Onko trisse nyt aiheuttanut pahaa oloa, eikö olisi järkevintä keskittyä olemaan läsnä tässä hetkessä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 15:59

Pinja kirjoitti:Onko trisse nyt aiheuttanut pahaa oloa, eikö olisi järkevintä keskittyä olemaan läsnä tässä hetkessä.

Kyllä on.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 16:02

Olen minä toiminut monella tapaa väärin enkä ole sitä kiistänytkään. Tässä keskustelussa halusin kuitenkin puhua tuosta Kyllästyneen taipumuksesta olla tietävinään muiden elämistä enemmän kuin nämä itse tietävät.
trisse

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 16:06

Toisin päinhän se on ja kuuluukin olla, jokainen tietää omasta elämästään enemmän kuin muut.
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 16:07

Kyllästynyt kirjoitti:Sinun yleinen toimintatapasi on itsekeskeiseen tyyliisi hakea huomiota nimittelemällä, solvaamalla ja haastamalla riitaa. Kiusata, häiritä ja pyrkiä tarkoituksella aiheuttamaan ihmisille pahaa oloa ja kärsimystä.

Vaikka näin olisikin niin se ei ole varsinaisesti mikään pätevä puolustus tuolle sinun toimintatavallesi (joka on suuntautunut muihinkin kuin minuun).
trisse

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 16:10

Minä pidän enemmänkin seurauksena trissen toimintaa Kyllästyneen toimintapaan vittuuntuneena.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 16:11

trisse kirjoitti:Olen minä toiminut monella tapaa väärin enkä ole sitä kiistänytkään...

Hyvin usein olet kiistänyt ja vähätellyt tekojasi sekä väistellyt vastuutasi syyttelemällä muita. Viimeksi teit tuolla tavalla pari päivää sitten. Olet myös syyttänyt minua kiusaamisesta ja kieltäytynyt kantamasta vastuuta omista teoistasi sekä harjoittamastasi kiusaamisesta.
trisse kirjoitti:... Tässä keskustelussa halusin kuitenkin puhua tuosta Kyllästyneen taipumuksesta olla tietävinään muiden elämistä enemmän kuin nämä itse tietävät.

En minä kenenkään elämästä tiedä enemmän kuin he itse tietävät, enkä ole koskaan sellaista väittänytkään tietäväni.

Olen arvostellut ihmisten tekoja ja käytöstä, muttei siihen liity mitään parempaa tietämystä kuin mitä ihmisellä itsellään omasta elämästään on.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 16:13

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinun yleinen toimintatapasi on itsekeskeiseen tyyliisi hakea huomiota nimittelemällä, solvaamalla ja haastamalla riitaa. Kiusata, häiritä ja pyrkiä tarkoituksella aiheuttamaan ihmisille pahaa oloa ja kärsimystä.

Vaikka näin olisikin niin se ei ole varsinaisesti mikään pätevä puolustus tuolle sinun toimintatavallesi (joka on suuntautunut muihinkin kuin minuun).

Mille "toimintatavalle"? Jos sinulla on osoittaa viestejä joissa olen käyttäytynyt asiattomasti, laita esille.
Vaikka sinä et minun toimintatavastani pitäisikään, ei se tee siitä laitonta tai kiellettyä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 16:13

Kyllästynyt sinä olet siinä hankala keskustelukumppani, että kiellät selviä totuuksia. Sinun kanssasi keskustelusta ei tule MITÄÄN, olet mahdoton keskustelukumppani, tietoisuutesi on ilmeisen rajoittunut ja vääristynyt. Voisin trissen kanssa tehdä sopimuksen, että sut jätetään keskustelujen ulkopuolelle. Sähän oot sairaampi kuin mitä olen luullut, narsisti jopa lisäksi. Tosi sairas persoonallisuus.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.01.2016 16:19

Kyllästynyt kirjoitti:En minä kenenkään elämästä tiedä enemmän kuin he itse tietävät, enkä ole koskaan sellaista väittänytkään tietäväni.

Olen arvostellut ihmisten tekoja ja käytöstä, muttei siihen liity mitään parempaa tietämystä kuin mitä ihmisellä itsellään omasta elämästään on.

Niin, sinä sanot tietäväsi vain sen mitä toinen on kertonut. Aivan sama vaikka tietosi olisi sinun ties miten pahasti virheellistä tulkintaasi toisen kertomasta. Käsittääkseni olet hyvin vakuuttunut siitä, että olet ymmärtänyt kerronnan oikein ja virheettömästi ja lisäksi luotat muistisikin erehtymättömyyteen. Sellaisen kuvan olen saanut.

Sinun 'erehtymättömyytesi' ja 'tietäväisyytesi' edessä on heikoilla ihminen, joka tietää sinun puhuvan palturia hänen kokemuksistaan ja kertomastaan, muttei ole valmis avautumaan julkisesti lisää oikoakseen sinun väärinkäsityksiäsi ja virheellisiä muistikuviasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 16:28

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Mille "toimintatavalle"? Jos sinulla on osoittaa viestejä joissa olen käyttäytynyt asiattomasti, laita esille.
Vaikka sinä et minun toimintatavastani pitäisikään, ei se tee siitä laitonta tai kiellettyä.

Riippuu mitä ylläpitäjä haluaa kieltää. Mutta vaikka se olisi sallittuakin palstalla niin se voi olla hyvin vahingollista ihmisiä kohtaan.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 16:28

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:Ole hiljaa koska haluat mutta voisit ymmärtää sanomani yleisellä tasolla koskien kaikkia kirjoittajia. Sinä et tiedä näistä mitään muuta kuin mitä nämä ovat kertoneet. Kirjoitettu on aina monitulkintaista ja ihmiset johtavat toisiaan harhaan vahingossa lukuisista syistä. Toisten ihmisten elämästä puhuessa pitäisi olla aina varovainen.

Tuon kyllä jo tiesinkin, että on syytä olla varovainen tulkitessa toisen ihmisen elämää. Mutta onko oikein tulkita toista ihmistä analysoimalla toista sanoen "olet aina askeleen muita jäljessä täällä" siis vajaa järjenjuoksultasi, lähinnä retardiin viitaten?

Sinulta menee vitsit ohi ja olet ollut monissa keskusteluissa jälkijunassa niin että muille jo selkeytyneet jutut pitää päivittää uudestaan sinulle. Myös tuuve on asian tuonut esille. Sitä miksi näin on niin en tiedä. Olet vähän tosikko ja ehkä elät niin hektistä elämää ettet uppoudu näihin keskusteluihin samalla intensiteetillä kuin muut. Se että sanon sinun olevan jäljessä ei koske sinun elämääsi vaan palstakeskusteluja jotka voin 100% varmuudella tietää jos olen ne kaikki lukenut ja muodostaa niistä päteviä arvostelmia.

Mutta Trisse hyvä, sehän on ollut aivan päinvastoin. Sinulle on pitänyt päivittää erinäisiä asioita, kun et ole viitsinyt niitä käsitteleviä ketjuja lukea alusta, vaan tahdot, että ketjua poissaolosi jälkeen jatketaan sinun tahtiisi ja sinulle mielenkiintoisempaan suuntaan. Psykopatologiakin on huomauttanut tuosta sinulle, että etkö viitsi ketjua lukea alusta ja pitääkö sinulle alkaa erikseen päivittämään. Olet väärässä, Tuuve ei tuollaista tuonut esiin, vaan tyhmäksi haukkui jolloinkin, kun hermostui ja kyse oli väärinymmärryksistä alkaneista väittelyistä. Taitaa olla keskustelupalstoilla melko yleinen tapa tuo tyhmyyskortin esilleveto ja aggressiivisuudenosoitukset joillekin heti, kun joku seikka ei miellytä eikä tunneta ihmistä.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet