Haluan pois

Re: Haluan pois

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2016 20:52

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mirri ei aiemmin - silloin nuo terapia-asiat ovat olleet esillä - ole korjannut mahdollisesti virheellisiä vastauksia.

Mitä tarkoitat?

Sitä, että silloinen (akuelli) informaatiosi on ollut joiltain osin puutteellista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 20:59

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mirri ei aiemmin - silloin nuo terapia-asiat ovat olleet esillä - ole korjannut mahdollisesti virheellisiä vastauksia.

Mitä tarkoitat?

Sitä, että silloinen (akuelli) informaatiosi on ollut joiltain osin puutteellista.

Mikä ihmeen silloinen aktuelli informaatio? Mistä sinä puhut ja mihin viittaat?

Kyllästynyt tulkitsee kirjoittajien kerrontaa virheellisesti ja vääristellen, muokaten sitä omiin ajatuksiinsa ja tarpeisiinsa sopivaksi. Ei tämä asia muutu miksikään, vaikka miten yrittäisit väittää minun antaneen omasta psykoterapiastani jotakin 'puutteellista informaatiota' tällä foorumilla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 21:04

Kyllästynyt kirjoitti:Kerropa siis Mirri, missä minä olen väittänyt tietäväni jonkun asioista jotakin muuta kuin mitä kyseinen henkilö on itse kertonut.

Kerroin omakohtaisen esimerkin, jossa sinä 'tiesit' asioistani aivan muuta kuin mitä minä olen kertonut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2016 21:19

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Mikä ihmeen silloinen aktuelli informaatio? Mistä sinä puhut ja mihin viittaat?

Kyllästynyt tulkitsee kirjoittajien kerrontaa virheellisesti ja vääristellen, muokaten sitä omiin ajatuksiinsa ja tarpeisiinsa sopivaksi. Ei tämä asia muutu miksikään, vaikka miten yrittäisit väittää minun antaneen omasta psykoterapiastani jotakin 'puutteellista informaatiota' tällä foorumilla.

Viittaan niihin kahteen kertaan, jolloin muistan nyt(kin) esillä olevan terapia-teeman olleen tapetilla: vasta nyt kertomasi on (tarpeeksi) tarkkaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 21:28

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt tulkitsee kirjoittajien kerrontaa virheellisesti ja vääristellen, muokaten sitä omiin ajatuksiinsa ja tarpeisiinsa sopivaksi...

Nythän sinä väität tietäväsi mitä minä teen ja minkä takia!
Miten sinun luulosi minun toiminnastani on totuudellisempaa kuin se minkä minä selkeästi ilmoita olevan oma käsitykseni jonka olen saanut siitä mitä sinä olet kertonut?
Mirri kirjoitti:... Ei tämä asia muutu miksikään, vaikka miten yrittäisit väittää minun antaneen omasta psykoterapiastani jotakin 'puutteellista informaatiota' tällä foorumilla.

Olet antanut tällä forumilla informaatiota psykoterapiastasi, eikö totta?
Oletko kertonut kaiken sen tiedon joka psykoterapiaasi liittyy? Et tietenkään ole.

Lopputulos: Sinä olet antanut puutteellista informaatiota - josta minä olen luonut sen kuvan ja käsityksen joka minulla on.

Sanottakoon selvyyden vuoksi vielä, etten ole tahallani, saati harkitusti tai tietoisesti, vääristellyt kenenkään kerrontaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 21:31

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kerropa siis Mirri, missä minä olen väittänyt tietäväni jonkun asioista jotakin muuta kuin mitä kyseinen henkilö on itse kertonut.

Kerroin omakohtaisen esimerkin, jossa sinä 'tiesit' asioistani aivan muuta kuin mitä minä olen kertonut.

Mutta sinun "omakohtainen esimerkkisi" ei sisällä tai anna näyttöä siitä, että minä olisin väittänyt tietäväni jotakin muuta kuin mitä kyseinen henkilö on itse kertonut. Päinvastoin, olen selkeästi ilmoittanut olevan kyse siitä miten minä olen asian ymmärtänyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 21:35

Psykopatologia kirjoitti:Viittaan niihin kahteen kertaan, jolloin muistan nyt(kin) esillä olevan terapia-teeman olleen tapetilla: vasta nyt kertomasi on (tarpeeksi) tarkkaa.

Toisin sanoen täällä kirjoittajien pitäisi kertoa asioistaan tarpeeksi tarkasti, jottei Kyllästyneelle syntyisi toisten kirjoittajien asioista väärinkäsityksiä, joita hän käyttää ja kertoo tietona. Järkevämpi vaihtoehto voisi olla se, että Kyllästynyt olisi kriittinen itseään kohtaan ja kyseenalaistaisi omaa 'tietämystään' toisten asioista, eikä niin varmuutta uhkuen toitottaisi tietävänsä vain sen mitä toinen on asioistaan kertonut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 21:53

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Viittaan niihin kahteen kertaan, jolloin muistan nyt(kin) esillä olevan terapia-teeman olleen tapetilla: vasta nyt kertomasi on (tarpeeksi) tarkkaa.

Toisin sanoen täällä kirjoittajien pitäisi kertoa asioistaan tarpeeksi tarkasti, jottei Kyllästyneelle syntyisi toisten kirjoittajien asioista väärinkäsityksiä, joita hän käyttää ja kertoo tietona...

Nyt sinä vääristelet! En edelleenkään ole väittänyt tietäväni kenenkään asioista mitään muuta kuin mitä kirjoittaja on itse kertonut. Kaikesta kerrotusta syntyy aina ja jokaiselle mielikuva/käsitys, joka on enemmän tai vähemmän totuudenmukainen.
Mirri kirjoitti:.... Järkevämpi vaihtoehto voisi olla se, että Kyllästynyt olisi kriittinen itseään kohtaan ja kyseenalaistaisi omaa 'tietämystään' toisten asioista, eikä niin varmuutta uhkuen toitottaisi tietävänsä vain sen mitä toinen on asioistaan kertonut.

Totta ihmeessä olen kyseenalaistanut oman "tietämykseni", koska koko ajan puhun "käsittääkseni", "ymmärtääkseni", "mielestäni" jne.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 22:09

Kyllästynyt kirjoitti:Totta ihmeessä olen kyseenalaistanut oman "tietämykseni", koska koko ajan puhun "käsittääkseni", "ymmärtääkseni", "mielestäni" jne.

Koko ajan puhumisesta en tiedä, koska mainitsemasi ilmaisut lienevät ilmestyneet viesteihisi vasta viime aikoina. Hyvä kuitenkin, että olet edes sen verran alkanut kyseenalaistaa omaa 'tietämystäsi' toisten kirjoittajien asioista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 22:18

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Totta ihmeessä olen kyseenalaistanut oman "tietämykseni", koska koko ajan puhun "käsittääkseni", "ymmärtääkseni", "mielestäni" jne.

Koko ajan puhumisesta en tiedä, koska mainitsemasi ilmaisut lienevät ilmestyneet viesteihisi vasta viime aikoina. Hyvä kuitenkin, että olet edes sen verran alkanut kyseenalaistaa omaa 'tietämystäsi' toisten kirjoittajien asioista.

Kerropa sitten, missä minä olen väittänyt tietäväni jonkun ihmisen asioista enemmän kuin ihminen itse.
Entä missä olen vääristellyt jotakin?

En ole sen epävarmempi kuin ennenkään, mutta koska on käynyt ilmi se, että joillakin lukijoilla on tarve/kutsumus olla ymmärtämättä sitä, että jokseenkin kaikessa on aina kyse sanojan omasta mielipiteestä, olen varmuuden vuoksi korostanut asiaa sanoilla "käsittääkseni", "ymmärtääkseni", "mielestäni" jne.
Yleensä ihmiset ilman noita määreitäkin ymmärtävät kyseessä olevan sanojan mielipide/käsitys/tulkinta, eikä väittää, että jos ei muista korostaa "mielestäni" - sanoja väittää hallussaan olevan jonkin ehdottoman ja absoluuttisen totuuden.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 22:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Riitelitte silloin PP kanssa, hän poisti nähdäkseni päiväkirjasi sen takia, että halusi ilmaista sinulle ettei häntä kiinnosta enää sinun kuulumisesi. Täällä on kuitenkin ihmisiä, joita kuulumisesi kiinnostaa, sillä tavoin ikävä teko. Uudet käyttäjät varsinkin lukevat päiväkirjaihmisten vanhoja kuulumisiakin. Sitten PP otti sinut kotiinsa, koska häntä kiinnosti mitä sinulle silloin kuuluu, mutta se ei enää tainnut riittää sinulle.

Pinja,
Suosittelen lämpimästi, ettet uskottele sen enempää itsellesi kuin muillekaan tietäväsi tai tuntevasi Pp:n ajatuksia tai motiiveja.

Kyllästynyt, sinä kai tuossa unohdit oman viisautesi: sen, että jokseenkin kaikessa on aina kyse sanojan omasta mielipiteestä...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 22:42

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinä kai tuossa unohdit oman viisautesi: sen, että jokseenkin kaikessa on aina kyse sanojan omasta mielipiteestä...

En ymmärrä mitä tarkoitat. Jokseenkin kaikessa on aina kyse sanojan omasta mielipiteestä.

Pinjan spekulaatiot toisen ihmisen ajatuksista eivät ole mielipiteitä. Käsityksiä ne voivat olla, mutta silloin olisi hyvä se erikseen kertoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 22:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Minä en Kyllästynyt usko sinua enkä PP:a, aivan mitä sanotte asiasta niin olen edelleen sitä mieltä mitä tuossa sanon. Uskon ainostaan omaan johtopäätökseeni tilanteesta.

Voit uskoa tai olla uskomatta mitä haluat, muttei ole sinun asiasi esittää omia tulkintojasi toisten ajatuksista sellaisella varmuudella kuin sinä niitä esität.

Tässäkään et muista itse esittämääsi viisautta - sitä, että kyseessä on vain kirjoittajan oma mielipide ja näkemys.
Ja vielä: eipä ole sinunkaan asiasi esittää omia tulkintojasi toisten ajatuksista sellaisella varmuudella kuin sinä niitä esität.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 22:54

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Minä en Kyllästynyt usko sinua enkä PP:a, aivan mitä sanotte asiasta niin olen edelleen sitä mieltä mitä tuossa sanon. Uskon ainostaan omaan johtopäätökseeni tilanteesta.

Voit uskoa tai olla uskomatta mitä haluat, muttei ole sinun asiasi esittää omia tulkintojasi toisten ajatuksista sellaisella varmuudella kuin sinä niitä esität.

Tässäkään et muista itse esittämääsi viisautta - sitä, että kyseessä on vain kirjoittajan oma mielipide ja näkemys.
Ja vielä: eipä ole sinunkaan asiasi esittää omia tulkintojasi toisten ajatuksista sellaisella varmuudella kuin sinä niitä esität.

Voi herran tähden sentään. Näetkö mitä olen kirjoittanut "Suosittelen lämpimästi"!

Entä missä olen esittänyt omia tulkintojani toisten ajatuksista - nyt tai koskaan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2016 23:03

Sietämätöntä keskustelua. Kaikki on jo tullut selväksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 23:07

Joo, ylläpitäjän jyrähdykseen on hyvä lopettaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja popi » 05.01.2016 23:11

Tälläiset jatkuvat riitelyt tulisi torpata välittömästi.
popi

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 23:14

Popi, miten sellainen 'välitön torppaaminen' toteutettaisiin käytännössä?
Mirri

ViestiKirjoittaja popi » 05.01.2016 23:19

Keskustelun voisi lukita, jos se muuttuu edellisen kaltaiseksi riitelyksi. Välittömästi.
popi

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 23:44

Moni asia jäisi sanomatta; lieneekö se aina hyvä juttu.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet